|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tempra 1,4 gaznik b+g problem odczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
dr.artur
witamy nowego
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 2 Skąd: tsk
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-09-2010, 11:58 tempra 1,4 gaznik b+g problem odczas jazdy
|
|
|
witam jestem nowu i chcialem sie od razu przywitac
nie wiedzialem gdzie temat umiescic ale wybralem ten dzial
problem z autem jest nastepujacy
tempa 1.4 gaznik b+g
czy to na gazie czy na benzynie nagle podzas jazdy rzuca palenie obrotomierz spada do zera chociaz sie jedzie na biegu i auto nie pali, mozna stanac i odpali od razu albo czeka 30 min i dopiero zapali. tata ostatnio jak mu sie tak przytrafilo wykrecil swiece iskra byla wkrecil i odpalil chociaz wczesniej nie mogl byly podejrzeniaze to cos z elektrozaworem od gazu i ze gazu nie podaje ale na bezynie tez sie tak dzieje. nowa jest cewka zaplonow swiece niby tez i kable wysokiego napiecia oprocz glownego co moze byc przyzyna takiego zachowania?? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-09-2010, 13:56
|
|
|
dr.artur napisał/a: | czy to na gazie czy na benzynie nagle podzas jazdy rzuca palenie obrotomierz spada do zera chociaz sie jedzie na biegu |
nie wiem czy dobrze kombinuję ale to wskazywało by na zanik prądu w cewce ?
Może weź zdejmij kopułkę z aparatu zapłonowego i przeczyść palec zwłaszcza jego górną cześć ale wątpię, żeby to coś dało.
dr.artur napisał/a: | byly podejrzeniaze to cos z elektrozaworem od gazu i ze gazu nie podaje ale na bezynie tez sie tak dzieje |
Następnym razem jak zgaśnie to zwróć uwagę na przełącznik od gazu czy diody się świecą.
** Dodano: 30-09-2010, 14:57 **
dr.artur napisał/a: | witam jestem nowu i chcialem sie od razu przywitac |
http://forum.tempra.org/t...amy-vt19174.htm |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-09-2010, 17:12
|
|
|
dr.artur, a to się dzieje jak pada deszcz? lub jest mokro na drodze? Miałem dokładnie to samo, potrafił nagle zgasnąć na gazie czy benzynie, i czasem dał się odpalić a czasem trzeba było czekać. Winna była nowiutka cewka która była do dupy, miła gdzieś przebicie i tylko jak zmokła to się zaczynała jazda. Jak było pęknie i sucho działa aż miło. Cewkę oczywiście wypie....łem i założyłem z powrotem starą. Generalnie szukał bym winy w elektryce ewentualnie w sterowaniu benzyna/gaz. Mnie padł jakiś czas temu sterownik z gazu i czasem otwierał benzynę a czasem nie. Niby wszystko wyglądało ok diodki się paliły a elektrozawory głupiały. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dr.artur
witamy nowego
Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 2 Skąd: tsk
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-10-2010, 07:57
|
|
|
witam myslalem ze nowe czesci pomoga ale niestety sprawy maja sie tak
na nowej cewce i nowym module wzmocnienia auto jedzie ale po dodaniu gazu zajebiscie zaczyna przerywac. na starych czesciach jezdzi ale jak zgasnie to nie chce odpalic nie ma wtedy iskry np przez 20 min. w dodatku na nowych czesciach obrotomierz zwariowal. i co myslicie ? czy to gaz czy b nie ma roznicy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-10-2010, 19:32
|
|
|
dr.artur, ustaw wyprzedzenie zapłonu na 10 stopni (wymaga lampy stroboskopowej lub wizyty w zakładzie mech.)
** Dodano: 16-10-2010, 09:54 **
OPIS USTAWIENIA KONTA ZAPŁONU DLA GAŹNIKOWCA
1. Podłączasz lampę stroboskopową w zależności od lampy pod pierwszą świecę albo główny przewód od cewki oczywiście zasilanie pod akumulator.
2. Ściągasz zaślepkę ze skrzyni biegów (taką małą prostokątną) zobaczysz koło zamachowe z wyciętymi rowkami i cyferkami 0 5 10.
3. Odpinasz przewód podciśnieniowy z aparatu zapłonowego i zaślepiasz go.
4. Zapalasz ślinik poczekaj aż się zagrzeje bo pomiar robi się na biegu jałowym (ok 850-900 obr./min.)
5. Przy wspomnianych wyżej obrotach silnika oświetlasz koło zamachowe i patrzysz z czym pokrywają się znaczniki
6. Fabryczne ustawienie zapłonu to 10 stopni przed GPM (wypróbowane lekkie podrasowanie to 12 stopni)
7. W razie gdyby się nie zgadzało odkręcasz delikatnie śrubę z aparatu zapłonowego (na dole przy podstawie) i powolutku kręcisz nim w prawo lewo by uzyskać te 10 stopni.
8. Po wszystkim mocno zakręcasz śrubę na aparacie, podłączasz z powrotem podciśnienie i zaślepiasz skrzynię b. no i demontujesz lampę stroboskopową.
9. Mała jazda testowa czy wszystko gra w pełnym zakresie obrotów.
THE END
** Dodano: 16-10-2010, 11:02 **
P.S: ja bym jeszcze wymienił świece + kopułkę + palec na nowe części śmiesznie tanie a czasem mogą pomóc |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|