Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tempra 1,4 gaznik b+g problem odczas jazdy
Autor Wiadomość
dr.artur 
witamy nowego


Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 2
Skąd: tsk
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-09-2010, 11:58   tempra 1,4 gaznik b+g problem odczas jazdy

witam jestem nowu i chcialem sie od razu przywitac

nie wiedzialem gdzie temat umiescic ale wybralem ten dzial
problem z autem jest nastepujacy
tempa 1.4 gaznik b+g

czy to na gazie czy na benzynie nagle podzas jazdy rzuca palenie obrotomierz spada do zera chociaz sie jedzie na biegu i auto nie pali, mozna stanac i odpali od razu albo czeka 30 min i dopiero zapali. tata ostatnio jak mu sie tak przytrafilo wykrecil swiece iskra byla wkrecil i odpalil chociaz wczesniej nie mogl byly podejrzeniaze to cos z elektrozaworem od gazu i ze gazu nie podaje ale na bezynie tez sie tak dzieje. nowa jest cewka zaplonow swiece niby tez i kable wysokiego napiecia oprocz glownego co moze byc przyzyna takiego zachowania??
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-09-2010, 13:56   

dr.artur napisał/a:
czy to na gazie czy na benzynie nagle podzas jazdy rzuca palenie obrotomierz spada do zera chociaz sie jedzie na biegu


nie wiem czy dobrze kombinuję ale to wskazywało by na zanik prądu w cewce ?
Może weź zdejmij kopułkę z aparatu zapłonowego i przeczyść palec zwłaszcza jego górną cześć ale wątpię, żeby to coś dało.

dr.artur napisał/a:
byly podejrzeniaze to cos z elektrozaworem od gazu i ze gazu nie podaje ale na bezynie tez sie tak dzieje

Następnym razem jak zgaśnie to zwróć uwagę na przełącznik od gazu czy diody się świecą.

** Dodano: 30-09-2010, 14:57 **
dr.artur napisał/a:
witam jestem nowu i chcialem sie od razu przywitac


http://forum.tempra.org/t...amy-vt19174.htm
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-09-2010, 17:12   

dr.artur, a to się dzieje jak pada deszcz? lub jest mokro na drodze? Miałem dokładnie to samo, potrafił nagle zgasnąć na gazie czy benzynie, i czasem dał się odpalić a czasem trzeba było czekać. Winna była nowiutka cewka która była do dupy, miła gdzieś przebicie i tylko jak zmokła to się zaczynała jazda. Jak było pęknie i sucho działa aż miło. Cewkę oczywiście wypie....łem i założyłem z powrotem starą. Generalnie szukał bym winy w elektryce ewentualnie w sterowaniu benzyna/gaz. Mnie padł jakiś czas temu sterownik z gazu i czasem otwierał benzynę a czasem nie. Niby wszystko wyglądało ok diodki się paliły a elektrozawory głupiały.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
dr.artur 
witamy nowego


Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 2
Skąd: tsk
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-10-2010, 07:57   

witam myslalem ze nowe czesci pomoga ale niestety sprawy maja sie tak

na nowej cewce i nowym module wzmocnienia auto jedzie ale po dodaniu gazu zajebiscie zaczyna przerywac. na starych czesciach jezdzi ale jak zgasnie to nie chce odpalic nie ma wtedy iskry np przez 20 min. w dodatku na nowych czesciach obrotomierz zwariowal. i co myslicie ? czy to gaz czy b nie ma roznicy
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-10-2010, 19:32   

dr.artur, ustaw wyprzedzenie zapłonu na 10 stopni (wymaga lampy stroboskopowej lub wizyty w zakładzie mech.)

** Dodano: 16-10-2010, 09:54 **
OPIS USTAWIENIA KONTA ZAPŁONU DLA GAŹNIKOWCA

1. Podłączasz lampę stroboskopową w zależności od lampy pod pierwszą świecę albo główny przewód od cewki oczywiście zasilanie pod akumulator.
2. Ściągasz zaślepkę ze skrzyni biegów (taką małą prostokątną) zobaczysz koło zamachowe z wyciętymi rowkami i cyferkami 0 5 10.
3. Odpinasz przewód podciśnieniowy z aparatu zapłonowego i zaślepiasz go.
4. Zapalasz ślinik poczekaj aż się zagrzeje bo pomiar robi się na biegu jałowym (ok 850-900 obr./min.)
5. Przy wspomnianych wyżej obrotach silnika oświetlasz koło zamachowe i patrzysz z czym pokrywają się znaczniki
6. Fabryczne ustawienie zapłonu to 10 stopni przed GPM (wypróbowane lekkie podrasowanie to 12 stopni)
7. W razie gdyby się nie zgadzało odkręcasz delikatnie śrubę z aparatu zapłonowego (na dole przy podstawie) i powolutku kręcisz nim w prawo lewo by uzyskać te 10 stopni.
8. Po wszystkim mocno zakręcasz śrubę na aparacie, podłączasz z powrotem podciśnienie i zaślepiasz skrzynię b. no i demontujesz lampę stroboskopową.
9. Mała jazda testowa czy wszystko gra w pełnym zakresie obrotów.

THE END

** Dodano: 16-10-2010, 11:02 **
P.S: ja bym jeszcze wymienił świece + kopułkę + palec na nowe części śmiesznie tanie a czasem mogą pomóc
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load