Zaciski z 1.8 do 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 21:18 Zaciski z 1.8 do 1.4
|
|
|
Całkiem nie dawno naszła mnie myśl że moje Tipo mogło by lepiej hamować, z tego co udało mi się dowiedzieć na forum od chłopaków do Tipka z silnikiem 1.4 czyli zaciskami na tarcze litą 240mm/11mm będą pasowały zaciski z T/T z silnikiem 1.8 16V (gdzie nie gdzie określanej jako sport) lub z 2.0 V8 Jarzma mają podobno taki sam rozstaw otworów do mocowania. Są to zaciski na tarcze wentylowaną 257mm/20mm. Zakupiłem takie zaciski od 1.8 i przystąpiłem do prac renowacyjnych. Na pierwszy ogień poszły jarzma, najpierw szczotkowane drucianką żeby wstępnie pozbyć się brudu i większej rdzy (po lewej już wyszczotkowane):
Następnie jarzma trafiły do czyszczenia dokładnego, ponieważ robiąc to papierem ściernym nie zrobił by tego za pół roku w ruch poszła mini szlifierka. Po 3godzinach obydwa jarzma już mieniły się gołym metalem (tu dla porównania przed i po):
Potem na drugi ogień poszły zaciski. Tu miałem mały problem z wypchaniem tłoczków ponieważ zaciski nie były w aucie i nie mogłem skorzystać z pedału hamulca Problem rozwiązałem w ten sposób: dziurę na przewód zatkałem śrubą o tej samej średnicy i skoku gwintu dodatkowo doszczelnionego taśma teflonową. Odpowietrznik również został doszczelniony tą samą taśmą a na jego końcówkę założyłem wężyk z pompki nożnej. Mocno trzymając pompowałem aż tłoczek nie wyskoczył z wielkim hukiem (skala skończyła na pompce takie ciśnienie potrzebne było do wypchania tłoczka ) drugi jakoś łatwiej wyszedł. Zaciski trafiły do szczotkowania i również szlifowania do gołego metalu, tym razem zajęło mi to dwa razy tyle czasu. Warstwa rdzy była dość pokaźnej grubości. O to efekty:
Tłoczki trafiły do polewania, papierami 1500 do 2000 teraz się ładnie błyszczą. Całość po umyciu i odtłuszczeniu została pomalowana farbą do zacisków (3 warstwy) oczywiście wszystko było malowane osobno a miejsca które miały być nie malowane były zamaskowane:
Do zacisków dokupiłem zestaw naprawczy składający się z wszystkich gumek, oraz dokupiłem nowe sworznie prowadnic i odpowietrzniki:
Teraz tylko pozostało kupić nowe tarcze i klocki i wszystko zamontować (Wstępnie wybór padł na tarcze Lukasa oraz klocki tej samej firmy, zastanawiam się jeszcze nad ATE ale nie są tanie tak 30%-40% więcej niż Lukas). Puki co na razie nie mam jak uziemić auto, bo jest mi potrzebny codziennie do jazdy, czekam na jakieś wolne dni. Zapomniałem dodać ze zakupiłem nowe przewody elastyczne je również wymieniam. Po założeniu dojdą nowe fotki, oraz pochwale się jak autko hamuje na nowych hamulcach. Zastanawiam się nad tym czy skoro z przodu zwiększy się efektywność hamulców, czy z tyłu nie wywalić korektora siły hamowania ??? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2009, 22:17
|
|
|
Kurcze, widze tu kawał fachowej roboty...gratuluje zaparcia do pracy... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2009, 22:42
|
|
|
maniutek, No dłubania co nie miara, ale mi to sprawia radochę, zwłaszcza jak zaciski znajdą się w aucie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-02-2009, 01:09
|
|
|
Przemek jakoś się nie dziwie jak patrze na te fotki... wszystko tak ładnie i dokładnie zrobione teraz alu będziesz musiał zmienić bo z tymi z Lancii nie będzie widać hebli |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-02-2009, 01:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR, to prawda...dlubanina, ale widze, ze Ty tak samo jak ja rowniez to najbardziej lubisz...ja tylko czekam na wiosne....az zrobi sie cieplo, bo u mnie z miejscem cienko, garaz nie duzy.... tempry co prawda juz nie ma, ale nastepna maskotka czeka na poszczegolne przerobki.....z czasem i ja cos ciekawego pokaze....pozdr |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2009, 10:32
|
|
|
ubek napisał/a: | teraz alu będziesz musiał zmienić bo z tymi z Lancii nie będzie widać hebli | ta żeby mnie jeszcze było stać mamy głęboki kryzys i na spotach będę musiał się ograniczyć do ściągania koła hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-02-2009, 11:53
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | na spotach będę musiał się ograniczyć do ściągania koła |
na pewno będziesz musiał, przecież musimy komisyjnie obaczyć zmiany |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:46
|
|
|
Dziś odebrałem nowe tarcze wysyłka błyskawiczne wszystko od chwili kliknięcia trwało 2dni Tarcze są nawiercanie i frezowane firmy ATM MIKODA ( gdyby ktoś chciał tu można zamówić http://www.mikoda.pl/public/sklep.php ) rozmiar 257mm na 20mm oczywiście wentylowane. Tak to wygląda niestety zdjęcia telefonem bo nie miałem aparatu w garażu.
Jeszcze szukam przyzwoitych klocków do tego, może mi coś doradzicie. Myślałem o Lukasach w sklepiku u mnie były miesiąc temu za 86zł kpl. (4 sztuki) dziś jak pytałem już 102zł (chyba postukało kogoś, swoją drogą żeby takie promocje robić w dobie kryzysu ). Czekam na jakieś sugestie. Klocuszki najlepiej do 100zł. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:48
|
|
|
Ebc, ferrodo... |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 20:14
|
|
|
Dobra sprawdziłem ceny EBC standard (black) u producenta 127zł Green stuff prawie 400zł , FERODO premier tu ciężko ustalić o co chodzi bo są jak by trzy modele wszystkie rzekomo pasują ceny: FSL370 96zł, FDB370 113zł, FDS370 250zł. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 01-04-2009, 20:25
|
|
|
Jutro pogadam ze znajomym o cenach klockow do tych tarcz - daj mi na pw numery katalogowe. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-04-2009, 21:06
|
|
|
FSL370 96zł, FDB370 113zł, FDS370 250zł. To są numery katalogowe ... chyba
Klocuszki EBC numer DP733 stronka gdyby ktoś chciał http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2009, 07:12
|
|
|
Bierz FDS370 czyli DS PERFORMANCE.
Kup raz a dobrze i będziesz miał spokój z hamulcami na długi czas o ile nie przegrzejesz tarcz
Jak już założysz to pochwal się jak hamują i czy tarcze są głośne. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2009, 11:06
|
|
|
romano napisał/a: | Bierz FDS370 czyli DS PERFORMANCE. | Chętnie, ale to będzie kosztowało tyle co robienie całej reszty układu. Nie bardzo mam jak lekką ręką dać 250zł za klocki (poza tym mam słaby dostęp do tego typu rzeczy, tylko net a tam jak wiadomo rożne cuda się dzieją zamawiasz DS przychodzi standard ). Poza tym znowuż zaznaczam że to nie ma służyć do sportowej jazdy, Panowie nie z tym silnikiem. O przegrzanie raczej się nie martw. Zamysł był taki żeby auto lepiej hamowało niż fabrycznie, bo ten stan rzeczy mnie nie zadowala. Auto długo przez dłuższy czas nie reaguje porządnie na hamulec, a przy mocniejszym wciśnięciu kończy się blokadą kół. Obecny układ źle kompensuje energię przy hamowaniu. Jak dla mnie to Fabrycznie powinni wkładać 257mm/11mm (litą) z bębnami 228mm z mocniejszą sprężyną korektora i miało by to ręce i nogi. A nie hamulce prawie jak w cenkciaku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2009, 18:40
|
|
|
Jam, tylko szkoda zwykłych klocków na taką tarczę, bo może je szybko załatwić i będziesz wymieniał co 10-20kkm i na jedno wyjdzie. Już czytałem historie ja klocki ferodo premier kończyły się na nacinanej tarczy po 7kkm.
Po prostu jak się wybrało nacinane tarcze to trzeba dobrać do niej klocek, żeby to miało sens.
A co do klocków, możesz kupić tuningowe(czerwone) klocki Pagid, opinie mają bdb, firma znana i produkująca też prawdziwe klocki sportowe - link |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2009, 21:12
|
|
|
romano napisał/a: | Jam, tylko szkoda zwykłych klocków na taką tarczę, bo może je szybko załatwić i będziesz wymieniał co 10-20kkm i na jedno wyjdzie. Już czytałem historie ja klocki ferodo premier kończyły się na nacinanej tarczy po 7kkm.
Po prostu jak się wybrało nacinane tarcze to trzeba dobrać do niej klocek, żeby to miało sens. | Jestem świadom dlatego pytam które sobie dobrze radzą z taka tarcza jednoczenie nie zrujnują człowieka. romano napisał/a: | klocki Pagid | tak czytam sobie opinie o tym, i zbiera raczej skraje albo sobie chwalą albo piszą syf. Jak te Pagidy kupić? gdzie? bo pod tym linkiem prawie nic nie ma. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 18:24
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jak do jazdy na codzień wkłądaj śmiało Ferodo Premier czyli "seryjny klocek", powiem ci na podstawie 156tki V6, moja ma Mikody i Ferodo DS, kolegi Mikode i Ferodo Premier, na codzien zachowanie układu hamulcowego takie same, dopiero jak probowaliśmy zatryzmac oba auta z okolic 200km/h do 0 widac roznice wiadomo na czyja korzysc, ale 1.4 tak nie bedziesz szalal, zuzycie po okolo 12tys km bardzo porownywalne, mniej wiecej 20% klocka zeszło w obu zestawach, co do głośności, są głośniejsze to jasne, ale nie jakoś bardzo, do przyjęcia. A i powiem Ci że zwichrować się nie chcą mimo katowania w górach i na torze. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 22:23
|
|
|
GrzesiekK., Macie tarcze z frezem i nawiercane czy pełne? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 23:19
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | GrzesiekK., Macie tarcze z frezem i nawiercane czy pełne? |
A czy myślisz że pisałbym Ci o litych tarczach ;] Zresztą gdzie ja bym je wsadził |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 23:44
|
|
|
GrzesiekK., Wolę się upewnić |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-04-2009, 09:45
|
|
|
Też robiłem taki mały upgrade w zeszłym roku, ale na tarczach ATE i klockach Textar i do dzisiaj wszystko hamuje bdb, zestaw plug&play.
Te tarcze Mikody są dobre w zestawieniu cena/jakość - nawet do A8 na tył polecano mi te tarcze, ale wybrałem niezawodny zestaw ATE+Textar. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2009, 10:33
|
|
|
TiP016V;) napisał/a: | Też robiłem taki mały upgrade w zeszłym roku, ale na tarczach ATE i klockach Textar i do dzisiaj wszystko hamuje bdb, zestaw plug&play. | Gdzie w czym? jaki silnik? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-04-2009, 14:01
|
|
|
W Tipo 1.4i.e. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2009, 18:11
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Jak te Pagidy kupić? gdzie? |
http://amar-auto.com/ |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2009, 19:45
|
|
|
romano, z tego wynika że te Pagidy kosztują 130zł dobrze ja to patrze? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|