Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciski z 1.8 do 1.4
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2009, 21:18   Zaciski z 1.8 do 1.4

Całkiem nie dawno naszła mnie myśl że moje Tipo mogło by lepiej hamować, z tego co udało mi się dowiedzieć na forum od chłopaków do Tipka z silnikiem 1.4 czyli zaciskami na tarcze litą 240mm/11mm będą pasowały zaciski z T/T z silnikiem 1.8 16V (gdzie nie gdzie określanej jako sport) lub z 2.0 V8 Jarzma mają podobno taki sam rozstaw otworów do mocowania. Są to zaciski na tarcze wentylowaną 257mm/20mm. Zakupiłem takie zaciski od 1.8 i przystąpiłem do prac renowacyjnych. Na pierwszy ogień poszły jarzma, najpierw szczotkowane drucianką żeby wstępnie pozbyć się brudu i większej rdzy (po lewej już wyszczotkowane):

Następnie jarzma trafiły do czyszczenia dokładnego, ponieważ robiąc to papierem ściernym nie zrobił by tego za pół roku w ruch poszła mini szlifierka. Po 3godzinach obydwa jarzma już mieniły się gołym metalem (tu dla porównania przed i po):

Potem na drugi ogień poszły zaciski. Tu miałem mały problem z wypchaniem tłoczków ponieważ zaciski nie były w aucie i nie mogłem skorzystać z pedału hamulca :( Problem rozwiązałem w ten sposób: dziurę na przewód zatkałem śrubą o tej samej średnicy i skoku gwintu dodatkowo doszczelnionego taśma teflonową. Odpowietrznik również został doszczelniony tą samą taśmą a na jego końcówkę założyłem wężyk z pompki nożnej. Mocno trzymając pompowałem aż tłoczek nie wyskoczył z wielkim hukiem :D (skala skończyła na pompce takie ciśnienie potrzebne było do wypchania tłoczka ;D ) drugi jakoś łatwiej wyszedł. Zaciski trafiły do szczotkowania i również szlifowania do gołego metalu, tym razem zajęło mi to dwa razy tyle czasu. Warstwa rdzy była dość pokaźnej grubości. O to efekty:

Tłoczki trafiły do polewania, papierami 1500 do 2000 teraz się ładnie błyszczą. Całość po umyciu i odtłuszczeniu została pomalowana farbą do zacisków (3 warstwy) oczywiście wszystko było malowane osobno a miejsca które miały być nie malowane były zamaskowane:

Do zacisków dokupiłem zestaw naprawczy składający się z wszystkich gumek, oraz dokupiłem nowe sworznie prowadnic i odpowietrzniki:

Teraz tylko pozostało kupić nowe tarcze i klocki i wszystko zamontować (Wstępnie wybór padł na tarcze Lukasa oraz klocki tej samej firmy, zastanawiam się jeszcze nad ATE ale nie są tanie tak 30%-40% więcej niż Lukas). Puki co na razie nie mam jak uziemić auto, bo jest mi potrzebny codziennie do jazdy, czekam na jakieś wolne dni. Zapomniałem dodać ze zakupiłem nowe przewody elastyczne je również wymieniam. Po założeniu dojdą nowe fotki, oraz pochwale się jak autko hamuje na nowych hamulcach. Zastanawiam się nad tym czy skoro z przodu zwiększy się efektywność hamulców, czy z tyłu nie wywalić korektora siły hamowania ???
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2009, 22:17   

Kurcze, widze tu kawał fachowej roboty...gratuluje zaparcia do pracy... :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2009, 22:42   

maniutek, No dłubania co nie miara, ale mi to sprawia radochę, zwłaszcza jak zaciski znajdą się w aucie :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 28-02-2009, 01:09   

Przemek jakoś się nie dziwie jak patrze na te fotki... wszystko tak ładnie i dokładnie zrobione :D teraz alu będziesz musiał zmienić bo z tymi z Lancii nie będzie widać hebli :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2009, 01:27   

JAM_BELFEGOR, to prawda...dlubanina, ale widze, ze Ty tak samo jak ja rowniez to najbardziej lubisz...ja tylko czekam na wiosne....az zrobi sie cieplo, bo u mnie z miejscem cienko, garaz nie duzy.... :( tempry co prawda juz nie ma, ale nastepna maskotka czeka na poszczegolne przerobki.....z czasem i ja cos ciekawego pokaze....pozdr
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2009, 10:32   

ubek napisał/a:
teraz alu będziesz musiał zmienić bo z tymi z Lancii nie będzie widać hebli
ta żeby mnie jeszcze było stać :lalala: mamy głęboki kryzys i na spotach będę musiał się ograniczyć do ściągania koła hehehe :lol2:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 28-02-2009, 11:53   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
na spotach będę musiał się ograniczyć do ściągania koła


na pewno będziesz musiał, przecież musimy komisyjnie obaczyć zmiany :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2009, 19:46   

Dziś odebrałem nowe tarcze wysyłka błyskawiczne wszystko od chwili kliknięcia trwało 2dni :D Tarcze są nawiercanie i frezowane firmy ATM MIKODA ( gdyby ktoś chciał tu można zamówić http://www.mikoda.pl/public/sklep.php ) rozmiar 257mm na 20mm oczywiście wentylowane. Tak to wygląda niestety zdjęcia telefonem bo nie miałem aparatu w garażu.

Jeszcze szukam przyzwoitych klocków do tego, może mi coś doradzicie. Myślałem o Lukasach w sklepiku u mnie były miesiąc temu za 86zł kpl. (4 sztuki) dziś jak pytałem już 102zł (chyba postukało kogoś, swoją drogą żeby takie promocje robić w dobie kryzysu 8) ). Czekam na jakieś sugestie. Klocuszki najlepiej do 100zł.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 01-04-2009, 19:48   

Ebc, ferrodo...
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2009, 20:14   

Dobra sprawdziłem ceny EBC standard (black) u producenta 127zł Green stuff prawie 400zł ;D , FERODO premier tu ciężko ustalić o co chodzi bo są jak by trzy modele wszystkie rzekomo pasują ceny: FSL370 96zł, FDB370 113zł, FDS370 250zł.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 01-04-2009, 20:25   

Jutro pogadam ze znajomym o cenach klockow do tych tarcz - daj mi na pw numery katalogowe.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-04-2009, 21:06   

FSL370 96zł, FDB370 113zł, FDS370 250zł. To są numery katalogowe ... chyba :lalala:

Klocuszki EBC numer DP733 stronka gdyby ktoś chciał http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2009, 07:12   

Bierz FDS370 czyli DS PERFORMANCE.
Kup raz a dobrze i będziesz miał spokój z hamulcami na długi czas o ile nie przegrzejesz tarcz :lalala:
Jak już założysz to pochwal się jak hamują i czy tarcze są głośne.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2009, 11:06   

romano napisał/a:
Bierz FDS370 czyli DS PERFORMANCE.
Chętnie, ale to będzie kosztowało tyle co robienie całej reszty układu. Nie bardzo mam jak lekką ręką dać 250zł za klocki (poza tym mam słaby dostęp do tego typu rzeczy, tylko net a tam jak wiadomo rożne cuda się dzieją zamawiasz DS przychodzi standard 8) ). Poza tym znowuż zaznaczam że to nie ma służyć do sportowej jazdy, Panowie nie z tym silnikiem. O przegrzanie raczej się nie martw. Zamysł był taki żeby auto lepiej hamowało niż fabrycznie, bo ten stan rzeczy mnie nie zadowala. Auto długo przez dłuższy czas nie reaguje porządnie na hamulec, a przy mocniejszym wciśnięciu kończy się blokadą kół. Obecny układ źle kompensuje energię przy hamowaniu. Jak dla mnie to Fabrycznie powinni wkładać 257mm/11mm (litą) z bębnami 228mm z mocniejszą sprężyną korektora i miało by to ręce i nogi. A nie hamulce prawie jak w cenkciaku.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2009, 18:40   

Jam, tylko szkoda zwykłych klocków na taką tarczę, bo może je szybko załatwić i będziesz wymieniał co 10-20kkm i na jedno wyjdzie. Już czytałem historie ja klocki ferodo premier kończyły się na nacinanej tarczy po 7kkm.
Po prostu jak się wybrało nacinane tarcze to trzeba dobrać do niej klocek, żeby to miało sens.

A co do klocków, możesz kupić tuningowe(czerwone) klocki Pagid, opinie mają bdb, firma znana i produkująca też prawdziwe klocki sportowe - link
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

  
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2009, 21:12   

romano napisał/a:
Jam, tylko szkoda zwykłych klocków na taką tarczę, bo może je szybko załatwić i będziesz wymieniał co 10-20kkm i na jedno wyjdzie. Już czytałem historie ja klocki ferodo premier kończyły się na nacinanej tarczy po 7kkm.
Po prostu jak się wybrało nacinane tarcze to trzeba dobrać do niej klocek, żeby to miało sens.
Jestem świadom dlatego pytam które sobie dobrze radzą z taka tarcza jednoczenie nie zrujnują człowieka.
romano napisał/a:
klocki Pagid
tak czytam sobie opinie o tym, i zbiera raczej skraje albo sobie chwalą albo piszą syf. Jak te Pagidy kupić? gdzie? bo pod tym linkiem prawie nic nie ma.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-04-2009, 18:24   

JAM_BELFEGOR, jak do jazdy na codzień wkłądaj śmiało Ferodo Premier czyli "seryjny klocek", powiem ci na podstawie 156tki V6, moja ma Mikody i Ferodo DS, kolegi Mikode i Ferodo Premier, na codzien zachowanie układu hamulcowego takie same, dopiero jak probowaliśmy zatryzmac oba auta z okolic 200km/h do 0 widac roznice wiadomo na czyja korzysc, ale 1.4 tak nie bedziesz szalal, zuzycie po okolo 12tys km bardzo porownywalne, mniej wiecej 20% klocka zeszło w obu zestawach, co do głośności, są głośniejsze to jasne, ale nie jakoś bardzo, do przyjęcia. A i powiem Ci że zwichrować się nie chcą mimo katowania w górach i na torze.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2009, 22:23   

GrzesiekK., Macie tarcze z frezem i nawiercane czy pełne?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-04-2009, 23:19   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
GrzesiekK., Macie tarcze z frezem i nawiercane czy pełne?


A czy myślisz że pisałbym Ci o litych tarczach ;] Zresztą gdzie ja bym je wsadził :P
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2009, 23:44   

GrzesiekK., Wolę się upewnić :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2009, 09:45   

Też robiłem taki mały upgrade w zeszłym roku, ale na tarczach ATE i klockach Textar i do dzisiaj wszystko hamuje bdb, zestaw plug&play.
Te tarcze Mikody są dobre w zestawieniu cena/jakość - nawet do A8 na tył polecano mi te tarcze, ale wybrałem niezawodny zestaw ATE+Textar. :evil:
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-04-2009, 10:33   

TiP016V;) napisał/a:
Też robiłem taki mały upgrade w zeszłym roku, ale na tarczach ATE i klockach Textar i do dzisiaj wszystko hamuje bdb, zestaw plug&play.
Gdzie w czym? jaki silnik? :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-04-2009, 14:01   

W Tipo 1.4i.e.
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2009, 18:11   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Jak te Pagidy kupić? gdzie?

http://amar-auto.com/
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-04-2009, 19:45   

romano, z tego wynika że te Pagidy kosztują 130zł dobrze ja to patrze?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load