Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy to Pompa Paliwa?
Autor Wiadomość
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-05-2006, 18:54   Czy to Pompa Paliwa?

Zastanawiam sie, czy nie pada mi pompa paliwa.
Otoż Aby uruchomić samochód na benzynie muszę z 4 razy "kręcić" Patrząc na filtr paliwa widzę, ze do zapłonu nie ma w nim paliwa.
Podczas jazdy Samochód chwilami "skacze" jak auto nauki jazdy :) na gazie wszystko ok
Co radzicie?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
tba 


Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-05-2006, 19:34   

Całkiem możliwe , że to pompa paliwa . Ja miałem podobne objawy jak mi siadała ...Jak często jezdziłeś na oparach to bardzo realne . Koszt nowej pompy ok 100-150pln zależy od wersji autka . Pozdro! Moje Tipo kaput...(własnie po wymianie pompy ...tak pięknie szedł ,aż zajechałem motor ) Pozdro !
_________________
tomba Tipo 1.8ie GranTurismo
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-05-2006, 22:07   

Tylko, że gaźnikowce mają mechaniczną pompę a nie elektryczną. Taką awarię jaką opisujesz miałem kiedyś w poldku, związane jest to z nietrzymaniem zaworu powrotnego (w pompie), lub albo i złej regulacji pływaka (który zamyka zawór iglicowy). Nie wiem jak rozwiązana jest we fiatach pompa paliwa ale do poldka można było kupić samą górę pompy właśnie z zaworem zwrotnym - koszt niewielki.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-05-2006, 23:04   

Witaj !

Zawsze mozesz dolozyc zawor dodatkowy paliwa zeby sie nie cofalo ....
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-05-2006, 14:58   

A czym sie różni mechaniczna od elektrycznej? moze troche banalne pytanie, ale nie wiem.
Czy mechaniczna pompa jest przy silniku? elektryczna na bank w zbiorniku...
A czy idzie jakos naprawic pompke?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-05-2006, 18:53   

mechaniczna jest w gaźnikach,elektryczna we wtryskach (poprawcie Mnie jeśli źle mowie)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-05-2006, 19:10   



CZy to jest pompa paliwa?
Dodam, że gdy wyjmowałem kiedyś czujnik poziomu paliwa do zbiornika szły jeszcze inne kable juz nie pamietam jak to było...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-05-2006, 20:11   

Mało widać z tego zdjęcia. Pompa mechaniczna napędzana jest poprzez sam silnik, natomiast pompa elektryczna znajduje się w albo obok zbiornika i napędza ją prąd. Reasumując pompa mechaniczna będzie zawsze przy silniku (ze względu na napęd). Sama funkcja pompy (oprócz podania paliwa) jest trochę inna, pompa elektryczna ma za zadanie podać paliwo pod odpowiednim ciśnieniem, nie zależnie od obrotów silnika (obciążenia) a co za tym idzie zapotrzebowania na paliwo. Natomiast pompa mechaniczna ma wydajność regulowaną obrotami silnika - czym szybciej tym więcej tłoczy.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-05-2006, 20:45   

Tak mechaniczna :D
W baku jest jeszcze pomocnicza pompa paliwa czy jakos tak :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-05-2006, 20:52   

No mało widać, bo nie było jak zrobić czytelnego zdjecia. w każdym razie do tego "czegoś" idą 2 przewody paliwowe- jeden z baku a drugi wychodzi do gaźnika.
Jak sprawdzić, która pompa jest trzepnięta? wydaje mi się że raczej ta elektryczna, jak sprawdzić jej ciśnienie i jakie ono powinno być?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-05-2006, 21:44   

mało widać, ale ja mam taką też mechaniczną (gaźnik) na silniku, z tego co widać to właśnie nią pokazujesz, pompę mechaniczną na zdjęciu... o sprawdzaniu keidyś ktoś pisał... możesz na gazie odpalić a przewód wy z pompy odczepić od gaźnika i wsadzić do butelki, a potem jakoś się to liczyło ile paliwa w jakim czasie wleje, więc czy ma przepływ ok... poza tym może dostrzeżesz czy nie cofa i czy ciśnienie ma...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-05-2006, 16:46   

Dziś znalazłem "chwilę" i otworzyłem tą klapkę w bagażniku - dostęp do baku.
Przyjrzałem się i zobaczyłem, ze te dodatkowe kable znikają gdzieś, lekko ciągnę i...sama wtyczka- Ja nie mam elektrycznej pompy paliwa.
I teraz pytanie:
Jak rozebrać tą mechaniczną pompe paliwa, czy ktoś wie czy da się ją naprawić, ile kosztuje nowa, bo na allegro są tylko pompy te do baku.
Kurcze co robić?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-05-2006, 17:42   

Zdemontuj pompę i zobacz gdzie jest przyczyna. Sama pompa to popychacz, membrana zwana przeponą i zaworki zwrotne. mozliwe, że podejdzie jakaś pompka montowana w innych fiatach, bądź pokrewnych.
Co do teorii, że są dwie pompy to jakoś takoś osobiście nie widziałem takiej hybrydy. Pompa jest albo taka albo siaka a nie jedna i druga.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-05-2006, 18:39   

Tomilee napisał/a:
Zdemontuj pompę...

Tylko że tam nie ma zadnych śrub. Nie wiem jak sie za to zabrać.
Moze ktos to przechodził?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
misiak 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-05-2006, 23:46   

Ja mam pytanie - tak przy okazji - czy pompa elektryczna (ta przy zbiorniku) powinna być zasilana przez cały czas po włączeniu zapłonu?
Juz pisze o co dokładnie chodzi.
Padło mi zasilanie na Pb i poruszam się, i odpalam na LPG.
Powód to brak prądu dochodzącego do pompy, który raz jest a raz nie ma.
Wpadłem na szatański pomysł żeby poprowadzić do pompy zasilanie które będzie działać po właczeniu zapłonu.
Problem jest tego typu, że nie wiem czy na LPG wyłączone są tylko wtryski, czy również pompa. nie wim czy pociągnięcie niezależnego zasilania do pompy nie uszkodzi jej.
W sumie to będzie trzymać ona ciśnienie Pb więc nic takiego nie powinno się chyba stać. Tak pytam żeby nic nie narobić złego...

[ Dodano: 01-06-2006, 00:04 ]
czytałem posty na temat odłączania się pompy paliwa w dziale LPG
Tylko chłopaki konkretnie: jak będzie pompa pracować cały czas to nadmiar ciśnienia wróci "powrotem" do zbiornika czy za duże ciśnienie coś uszkodzi?
Bo nie ulega wątpliwości że po włączeniu zapłonu pompa włącza się tylko na chwilę...
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-06-2006, 00:17   

misiak, Po włączeniu zapłonu nabija przez chwilkę ciśnienie i staje.Sprawdż przekażnik pod maską.Jest schowany z drógim pod plastykową pokrywką na przegrodzie między szoferką a silnikiem.Najprawdopodobniej on pada i raz chodzi a raz nie.Pompa pracuje cały czas nawet na lpg i nadmiar wpływa zpowrotem do baku-chyba że zrobisz sobie odcięcie pompy przekażnikiem i nie będzie pracować.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
misiak 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-06-2006, 23:17   

o.k.
przyjąłem, zrozumiałem,
sprawdzić przekaźnika nie potrafię niestety :( - a bezpieczniki przy przekaźnikach są o.k. - wszystkie 4, wielkie THX, już sobie teraz poradze;
poprowadze poprostu niezależne zasilanie do pompy i zamontuje ukryty pstryczek elektryczek utrudniający osobom trzecim uruchomienie potwora :lol:

ewentualnie jak na pobliskim szrocie znajde przekaźnik za niewielkie pieniądze to zaryzykuje i kupie baziewiactwo,

[ Dodano: 01-06-2006, 23:20 ]
aha, jeszcze jedno
jakbym ciągnął niezależne zasilanie do pompy to jakiś bezpiecznik na kablu czy niekoniecznie :?:
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-06-2006, 00:06   

Za przekażnik w sklepie nie dasz więcej jak 15pln.Tak na oko nie zobaczysz czy jest ok. bo pstrykać będzie ale przejścia na stykach nie ma.Reanimować czyli przeczyszczać też nie ma sensu.Jeśli dasz nowe zasilanie to bezpiecznik mile widziany bo licho nie śpi.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
misiak 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-06-2006, 23:02   

THX picek
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-06-2006, 12:48   

Nie ma sprawy-co wiedziałem-powiedziałem.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-06-2006, 20:39   

[ Dodano: 01-06-2006, 00:04 ]
czytałem posty na temat odłączania się pompy paliwa w dziale LPG
Tylko chłopaki konkretnie: jak będzie pompa pracować cały czas to nadmiar ciśnienia wróci "powrotem" do zbiornika czy za duże ciśnienie coś uszkodzi?
Bo nie ulega wątpliwości że po włączeniu zapłonu pompa włącza się tylko na chwilę...[/quote]

misiak,w aucie z wtryskiem,które ma również instalację gazową,pompa paliwa powinna pracować przez cały czas.Pracująca pompa paliwa powoduje,że końcówki wtryskiwaczy są chłodzone,inaczej uległyby szybkiemu uszkodzeniu.Bez obaw,ciśnienie wytwarzane przez pompę niczego nie uszkodzi,nadwyżka paliwa zawsze wraca z powrotem do baku.Ponadto,jeśli jeździmy dużo i często na gazie,zawsze wskazane jest mieć w zbiorniku paliwa jakąś ilość benzyny po to,aby pompa paliwa nie pracowała na sucho,oraz aby zapewnić jej właściwe chłodzenie(jeśli jest oczywiście zanurzona w paliwie).
Ps.Napisałem to na podstawie lektury jakiegoś pisemka,sam natomiast takiej wiedzy na temat instalacji LPG nie posiadam.Proszę więc nie traktować mego postu,jako wymądrzanie się.raczej jako ciekawostkę,którą użytkownikiem aut z gazem można przedstawić.Pozdrawiam.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-06-2006, 23:00   

nessuno, W teorii to jak najbardziej masz rację.Z tym że nie wydaje mi się aby paliwo chłodziło wtrysk bo nie dopuszcza go sam wtrysk będący elektrozaworem.Jeśli o mnie chodzi to staram się nie odpalać z gazu bynajmniej zimnego silnika ażeby go troszkę cieczą przesmarować.A w praktyce jeżdże z obcinaną pompą przekażnikiem już czwarty rok i nie ma z tego powodu żadnych problemów.Może się pojawić w innych markach gdzie przez brak wskazań pracy pompy może sfiksować komputer.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-06-2006, 06:39   

Panowie mam pytanko bo nie mogę znaleźć nigdzie informacji gdzie znajduje się zawór zwrotny (ten co przy zgaszonym silniku powoduje że paliwo z przewodów nie wraca do baku).

Bo przy elektrycznej pompie musze ostatnio kręcić z 5 razy az załapie.
I tak jest zawsze jak postoi z godzine.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-06-2006, 08:14   

Witam !


Wiec tak:

- przy gazie pompa powinna pracowac w baku zalanym do 1/2 bo inaczej w czasie
eksploatacji sie szybciej spali, pompa od wyzszego cisnienia sie bardziej grzeje logiczne
zreszta, wylanczana jest za chwile poniewaz zostanie osiagniete prawidlowe cisnienie w
listwie wtryskowej i komputer czeka na rozruch silnika,
- cisnienie na gazie powinno byc dlatego by w dobrej kondycji pozostaly sprezyny w
wtryskiwaczach,
- jabko jaki zawor zwrotny? we wtrysku jest tak : pompa paliwa -> wtrysk --> regulator cisnienia paliwa --> przewod paliwowy zwrotny --> znow zbiornik paliwa. Najprawdopodobniej w pompie cos siadlo. Zmierz cisnienie manometrem przed regulatorem cisnienie paliwa i bedziesz wiedzial wszytsko.

[ Dodano: 20-06-2006, 08:17 ]
Zauwazcie ze regulator cisnienia paliwa ma zakres pracy ok 0,5 bar.
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-06-2006, 18:57   

Jabko to pompa jest tym zaworem zwrotnym.Może przewód w zbiorniku masz popękany.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load