Wpływ czujników na pracę silnika na gazie |
Autor |
Wiadomość |
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-09-2005, 08:39 Wpływ czujników na pracę silnika na gazie
|
|
|
Jeśli ktoś wie niech napisze czy wymienione poniżej czujniki mają wpływ na pracę silnika na gazie czy może tylko na benzynie:
- czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego;
- czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym;
- czujnik położenia przepustnicy;
- czujnik temperatury zasysanego powietrza;
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Chodzi mi o silnik 2.0 ośmio zaworowy z wielopunktowym wtryskiem. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-09-2005, 09:37
|
|
|
Mam tylko pierwszy i ostatni bo mam gaznik.
Ostatni u mnie nie ma zadnego wplywu ale o pierwszym za to mozna by opowiadanie napisac
CPW to strasznie wredna "istota" zachowauje sie jak wirus u kazdego inaczej
Pada z reguly etapami.
U mnie np auto nie chcialo palic bo nie bylo iskry ale u innych palilo, a gaslo na cieplym silniku.
Co do reszty z tych czujnikow sie nie wypowiem bo ich nie mam |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2005, 09:58
|
|
|
j/w przedmówca, tesh mam gaźnik...
jeśli Ci i na benzynie i na gazie źle chodzi , obroty skaczą, szarpie to może być CPW, rzeczywiście bardzo wredna rzecz, u każdego inne effect'y są nim padnie, może powoli padać stopniowo...
co do reszty to trudno powiedzieć tym bardziej że masz wielopunktowy wtrysk...
masz więc z instalacją LPG zapewne dołożoną elektronikę oszukującą wtrysk benzyny a elektronikę możesz mieć różną z instalacją... popodpinaną do wszelkich czujników także podczas pracy na LPG i odpowiednio dawkującą LPG a możesz mieć tylko jakieś emulatory czy 'proste rozwiązania' , że LPG leci na w miarę stałych ustawieniach... ale niech się inni wypowiedzą... pooglądaj co to masz za instalację LPG może i popisz, to może jakaś mądra głowa coś więcej Ci powie ja ktu trafi... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-09-2005, 20:20
|
|
|
Jarek38 napisał/a: | - czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego;
- czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym;
- czujnik położenia przepustnicy;
- czujnik temperatury zasysanego powietrza;
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej. |
1. -najbardziej potrzebny czujnik. I na benzynie i na gazie jesli ten czujnik jest uszkodzony silnik nie bedzie chodzil lub bedzie mial problemy z zaplonem.
Ogolnie jakiekolwiek problemy z nim odrazu odczujes w postaci problemow z zaplonem silnika.
2. - dostarcza informacje modulowi jak mocno jest przepustnica otwarta czyli jak bogata mieszanke ma podawac wtrysk. Wazny czujnik, uszkodzenie napewno spowoduje problemy z przyspieszaniem, wkrecaniem sie na obroty. Na jalowym biegu mozliwe ze bedzie chodzi ok.
3. - jeden z mniej waznych czujnikow, dostarcza dane i temp. powietrza przez co komputer moze dobrac "jeszcze lepsza" mieszanke do danych warunkow pracy.
Jego uszkodzenie spowoduje ze komputer bedzie dobieral mieszanke zawsze taka sama.
Moze odbic sie na pracy silnika, ale predzej na jego osiagach niz zaklocic "kompletnie" prace.
4. - jak wyzej, tylko tyle ze podczas grzania sie silnika po zapaleniu na "zimnym silniku" spowoduje wzbogacenie mieszanki lub zmiane lekko zaplonu zeby uzyskac wieksza temp. spalin i silnik szybciej osiagnal temp. robocza (90C).
1,2 - wazne bez tego silnik bedzie niechodzil lub pracowal "bardzo zle"
3,4 - mniej wazne, ale moze zaklocic prace, ale nie powinno unieruchomic silnika powinien on byc raczej w pewnych momenatach np. tak jak by "zamulony" |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-09-2005, 22:43
|
|
|
czunik temp. cieczy jest dość istotny - jeżeli ktoś mysli że nie to niech go odłaczy i spróbuje odpalić silnik |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 06:23
|
|
|
Tak sie składa że jeździłem z odpiętym cały dzień.
Silnik odpalał normalnie tylko po prostu sie grzał. Pierwszy raz widziałem wtedy momentami wolniejszej jazdy po mieście 100°C na wskaźniku. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-09-2005, 13:08
|
|
|
miszko napisał/a: | czunik temp. cieczy jest dość istotny - jeżeli ktoś mysli że nie to niech go odłaczy i spróbuje odpalić silnik Smile
|
Tomilee przy gazniku jest napewno nieistotny.
Nie wypowiadam sie co do wtrysku.
Ja jezdzilem z odpietym bo kabelek mialem poluzowany i jedyny mankament to brak widocznej temperatury cieczy na desce.
jabko napisał/a: | Pierwszy raz widziałem wtedy momentami wolniejszej jazdy po mieście 100°C na wskaźniku. |
:oops: :oops:
Jabko jak miales odpiety to jakim cudem pokazywal Ci temperature |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 15:17
|
|
|
Emf napisał/a: |
Jabko jak miales odpiety to jakim cudem pokazywal Ci temperature |
hmmm też fakt.
chyba że piszemy o dwóch różnych czujnikach - ja miałem odpięty na w chłodznicy na dole po stronie wlewu i na bank nie włączał się wentylator ale wskaźnik wskazywał.
to może jest inny czujnik tylko do sterowania wentylatorem |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 15:27
|
|
|
Sa 2 czujniki, jeden od sterowania wentylatorem ten na dole pod wlewem od chlodnicy i jest drugi czujnik wkrecony zazwyczaj w blok silnika mierzacy temp. i on jest odpowiedzialny za wyswietlanie sie na desce temp. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 15:33
|
|
|
To ja jeżdziłem z odpiętym tym od włączania wentylatora tylko.
[quote="Emf"] miszko napisał/a: | czunik temp. cieczy jest dość istotny - jeżeli ktoś mysli że nie to niech go odłaczy i spróbuje odpalić silnik Smile
|
a tego nie pisał miszko tylko Tomilee |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 15:46
|
|
|
EMF cos namieszal... albo forum sie cos na chwilke pomieszalo ... ze pomylilo autorow ;/
Dziwne... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 19:34
|
|
|
miszko napisał/a: | Sa 2 czujniki, jeden od sterowania wentylatorem ten na dole pod wlewem od chlodnicy i jest drugi czujnik wkrecony zazwyczaj w blok silnika mierzacy temp. i on jest odpowiedzialny za wyswietlanie sie na desce temp. |
I jeszcze 1 albo 2 czujniki/termowyłączniki w kolektorze ssącym.
Jeden czujnik jest w układach z jednopunktowym wtryskem i daje on sygnał o temperaturze do komputera i o tym pewnie mówił Tomilee.
W gaźnikowcach są dwa termowłączniki - jeden od jeża(podgrzewacz kolektora ssacego) a drugi od "automatycznego ssania". |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 20:06
|
|
|
czujnik temp. płynu chłodzącego jest tam gdzie jest najcieplej czyli zazwyczaj w głowicy - która zawsze ( albo prawie) jest ze stopów lekkich i nagrzewa się szybciej niż blok silnika. Czujnka na chłodnicy to całkiem co innego i nie jest ona podłączona do komputera czy jestawu wskaźników tylko poprzez przekaźnik steruje wentylatorem na chłodnicy - pracuje nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce ( musi ). W silnikach z wtryskiem czujnik temp - ten na głowicy jest bardzo istotny i raczej jego defekt da się odczuć. Silniki z zasilaniem gaźnikowym są dość ubogie w elekronikę i czujniki ( oprócz japońców ), za to większość usterek jest związanych z samą mechaniką w gaźniku bądz hydrauliką. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-09-2005, 21:00
|
|
|
jabko napisał/a: | a tego nie pisał miszko tylko Tomilee |
Juz po raz drugi forum tworzy cuda.
Juz raz ktos mila problem z cytowaniem i teraz po drugi jakis bug.
Przeciez nie moglem inaczej zaznaczyc jak tylko tekst Tomilee i kliknac na cytuj.
Miszko moze dostal sie tu jakis zlosliwy trojan, ktory sie pod Ciebie podszywa i zawsze bedziesz osoba wymieniana w cytatach |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|