Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wpływ czujników na pracę silnika na gazie
Autor Wiadomość
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-09-2005, 08:39   Wpływ czujników na pracę silnika na gazie

Jeśli ktoś wie niech napisze czy wymienione poniżej czujniki mają wpływ na pracę silnika na gazie czy może tylko na benzynie:
- czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego;
- czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym;
- czujnik położenia przepustnicy;
- czujnik temperatury zasysanego powietrza;
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
Chodzi mi o silnik 2.0 ośmio zaworowy z wielopunktowym wtryskiem.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-09-2005, 09:37   

Mam tylko pierwszy i ostatni bo mam gaznik.
Ostatni u mnie nie ma zadnego wplywu ale o pierwszym za to mozna by opowiadanie napisac ;)
CPW to strasznie wredna "istota" zachowauje sie jak wirus u kazdego inaczej ;)
Pada z reguly etapami.
U mnie np auto nie chcialo palic bo nie bylo iskry ale u innych palilo, a gaslo na cieplym silniku.
Co do reszty z tych czujnikow sie nie wypowiem bo ich nie mam :?
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-09-2005, 09:58   

j/w przedmówca, tesh mam gaźnik...
jeśli Ci i na benzynie i na gazie źle chodzi , obroty skaczą, szarpie to może być CPW, rzeczywiście bardzo wredna rzecz, u każdego inne effect'y są nim padnie, może powoli padać stopniowo...
co do reszty to trudno powiedzieć tym bardziej że masz wielopunktowy wtrysk...
masz więc z instalacją LPG zapewne dołożoną elektronikę oszukującą wtrysk benzyny a elektronikę możesz mieć różną z instalacją... popodpinaną do wszelkich czujników także podczas pracy na LPG i odpowiednio dawkującą LPG a możesz mieć tylko jakieś emulatory czy 'proste rozwiązania' , że LPG leci na w miarę stałych ustawieniach... ale niech się inni wypowiedzą... pooglądaj co to masz za instalację LPG może i popisz, to może jakaś mądra głowa coś więcej Ci powie ja ktu trafi...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2005, 13:07   Przebadajcie ten shemat

schemat podłączenia centralki gazowej Bingo S
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-09-2005, 20:20   

Jarek38 napisał/a:
- czujnik prędkości obrotowej i położenia wału korbowego;
- czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym;
- czujnik położenia przepustnicy;
- czujnik temperatury zasysanego powietrza;
- czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

1. -najbardziej potrzebny czujnik. I na benzynie i na gazie jesli ten czujnik jest uszkodzony silnik nie bedzie chodzil lub bedzie mial problemy z zaplonem.
Ogolnie jakiekolwiek problemy z nim odrazu odczujes w postaci problemow z zaplonem silnika.
2. - dostarcza informacje modulowi jak mocno jest przepustnica otwarta czyli jak bogata mieszanke ma podawac wtrysk. Wazny czujnik, uszkodzenie napewno spowoduje problemy z przyspieszaniem, wkrecaniem sie na obroty. Na jalowym biegu mozliwe ze bedzie chodzi ok.
3. - jeden z mniej waznych czujnikow, dostarcza dane i temp. powietrza przez co komputer moze dobrac "jeszcze lepsza" mieszanke do danych warunkow pracy.
Jego uszkodzenie spowoduje ze komputer bedzie dobieral mieszanke zawsze taka sama.
Moze odbic sie na pracy silnika, ale predzej na jego osiagach niz zaklocic "kompletnie" prace.
4. - jak wyzej, tylko tyle ze podczas grzania sie silnika po zapaleniu na "zimnym silniku" spowoduje wzbogacenie mieszanki lub zmiane lekko zaplonu zeby uzyskac wieksza temp. spalin i silnik szybciej osiagnal temp. robocza (90C).

1,2 - wazne bez tego silnik bedzie niechodzil lub pracowal "bardzo zle"
3,4 - mniej wazne, ale moze zaklocic prace, ale nie powinno unieruchomic silnika powinien on byc raczej w pewnych momenatach np. tak jak by "zamulony"
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-09-2005, 22:43   

czunik temp. cieczy jest dość istotny - jeżeli ktoś mysli że nie to niech go odłaczy i spróbuje odpalić silnik :)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-09-2005, 06:23   

Tak sie składa że jeździłem z odpiętym cały dzień.

Silnik odpalał normalnie tylko po prostu sie grzał. Pierwszy raz widziałem wtedy momentami wolniejszej jazdy po mieście 100°C na wskaźniku.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-09-2005, 13:08   

miszko napisał/a:
czunik temp. cieczy jest dość istotny - jeżeli ktoś mysli że nie to niech go odłaczy i spróbuje odpalić silnik Smile


Tomilee przy gazniku jest napewno nieistotny.
Nie wypowiadam sie co do wtrysku.
Ja jezdzilem z odpietym bo kabelek mialem poluzowany i jedyny mankament to brak widocznej temperatury cieczy na desce.

jabko napisał/a:
Pierwszy raz widziałem wtedy momentami wolniejszej jazdy po mieście 100°C na wskaźniku.

:oops: :oops:
Jabko jak miales odpiety to jakim cudem pokazywal Ci temperature
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-09-2005, 15:17   

Emf napisał/a:

Jabko jak miales odpiety to jakim cudem pokazywal Ci temperature


hmmm też fakt.

chyba że piszemy o dwóch różnych czujnikach - ja miałem odpięty na w chłodznicy na dole po stronie wlewu i na bank nie włączał się wentylator ale wskaźnik wskazywał.

to może jest inny czujnik tylko do sterowania wentylatorem :?
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-09-2005, 15:27   

Sa 2 czujniki, jeden od sterowania wentylatorem ten na dole pod wlewem od chlodnicy i jest drugi czujnik wkrecony zazwyczaj w blok silnika mierzacy temp. i on jest odpowiedzialny za wyswietlanie sie na desce temp.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-09-2005, 15:33   

To ja jeżdziłem z odpiętym tym od włączania wentylatora tylko.


[quote="Emf"]
miszko napisał/a:
czunik temp. cieczy jest dość istotny - jeżeli ktoś mysli że nie to niech go odłaczy i spróbuje odpalić silnik Smile

a tego nie pisał miszko tylko Tomilee
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-09-2005, 15:46   

EMF cos namieszal... albo forum sie cos na chwilke pomieszalo ... ze pomylilo autorow ;/

Dziwne...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2005, 19:34   

miszko napisał/a:
Sa 2 czujniki, jeden od sterowania wentylatorem ten na dole pod wlewem od chlodnicy i jest drugi czujnik wkrecony zazwyczaj w blok silnika mierzacy temp. i on jest odpowiedzialny za wyswietlanie sie na desce temp.


I jeszcze 1 albo 2 czujniki/termowyłączniki w kolektorze ssącym.
Jeden czujnik jest w układach z jednopunktowym wtryskem i daje on sygnał o temperaturze do komputera i o tym pewnie mówił Tomilee.
W gaźnikowcach są dwa termowłączniki - jeden od jeża(podgrzewacz kolektora ssacego) a drugi od "automatycznego ssania".
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-09-2005, 20:06   

czujnik temp. płynu chłodzącego jest tam gdzie jest najcieplej :) czyli zazwyczaj w głowicy - która zawsze ( albo prawie) jest ze stopów lekkich i nagrzewa się szybciej niż blok silnika. Czujnka na chłodnicy to całkiem co innego i nie jest ona podłączona do komputera czy jestawu wskaźników tylko poprzez przekaźnik steruje wentylatorem na chłodnicy - pracuje nawet jak nie ma kluczyka w stacyjce ( musi ). W silnikach z wtryskiem czujnik temp - ten na głowicy jest bardzo istotny i raczej jego defekt da się odczuć. Silniki z zasilaniem gaźnikowym są dość ubogie w elekronikę i czujniki ( oprócz japońców ), za to większość usterek jest związanych z samą mechaniką w gaźniku bądz hydrauliką.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-09-2005, 21:00   

jabko napisał/a:
a tego nie pisał miszko tylko Tomilee


Juz po raz drugi forum tworzy cuda.
Juz raz ktos mila problem z cytowaniem i teraz po drugi jakis bug.
Przeciez nie moglem inaczej zaznaczyc jak tylko tekst Tomilee i kliknac na cytuj.
Miszko moze dostal sie tu jakis zlosliwy trojan, ktory sie pod Ciebie podszywa i zawsze bedziesz osoba wymieniana w cytatach :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load