Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie oleju w silniku
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 21-02-2005, 14:21   

u siebie stwierdzilem ze na 1000km bierze 300/350ml oleju. wedlug ksiazek to moze brac do 0.60l/1000km to jak w maluchu!:)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2005, 14:24   

Moja według instrukcji ma prawo brać litr na 1000 km i prawie tyle bieże.
Dlatego chętnie bym spróbował tego specyfiku o ile się sprawdzi.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2005, 14:26   

Jarek38 napisał/a:
Moja według instrukcji ma prawo brać litr na 1000 km i prawie tyle bieże.

:roll: matko boska!
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 21-02-2005, 14:31   

cholpie to ty ile na olej musisz bulic?! ja mam Castrol GTX magnatec to jak bym mial tak co 1000km buteleczke za 30zl wlewac to by mnie serce peklo!:) chociaz i tak wkurza mnie to ze musze cos dolewac. w innej marki autach chyba tak czesto nie dolewa sie oleju? brat ma asterke 95 1.4 i chyba co 3000tys dolewa ze 300ml. Fiaty widze maja apetyt na paliwo ale i na olej;)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
  
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 21-02-2005, 15:07   

Nie obrażaj malucha, bo ja leję maksymalnie litr na 15.000km. Mój maluszek pieknie sie trzyma i oleju prawie nie bierze. Jeżdzę na 10W40!
Fiaty mają straszny apetyt na olej i właściwie to w większości silników nie trzeba go wymieniać. Policzcie ile wlewacie i co 15.000km wyjdzie, że wlejecie 4 litry czyli olej wymieniony.
To taki czarny humor, ale konsumpcja oleju jest straszna.
Astra bierze 100ml na 1000km i sie wściekałem, bo myślałem że przy 120.000 przebiegu to za dużo. Teraz wiem że nie :(
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2005, 16:30   

nie wiem co cię opętało że takie czarnowidztwo tu uprawiasz...

miałem przez 4 lata Fiata Ritmo 1.5 - przebieg niepoliczalny :) od wymiany do wymiany oleju pełen stan - olej po 10.000 nie wyglądał tak źle jak u kolesia w Corsie po 3.000
teraz Tipo - przejechane 6.000 od wymiany - nie dolałem kropli i nie ma takiej potrzeby.
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 21-02-2005, 18:00   

No to skąd tylu ludzi którzy co chwila coś dolewają? Zresztą policzyłem tylko zużycie kolegów :roll: Ja wiem, że mój po ok 1000km wypił oleju od max do prawie minimum. Wiele poszło przez wszystkie nieszczelności przez które leje się olej, ale apetyt to on ma.
Zobaczę co będzie po zmianie oleju i wymianie uszczelki na pokrywie i misce olejowej. Mam nadzieję że pomoże
Aha. NIE wiem jaki olej był wlanu i zastanawiam się między 10W40 a 5W40. Co proponujecie? Ja myślę, że jeśli wlałbym 5W to wyścigówka z niego nei powstanie a i trwałość silnika strasznie się nie zwiększy. Jedyne co to może się nagar wypłukać.
Myślę, więc, że bezpieczniej jest wlać 10W. Co myślicie?
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-02-2005, 18:37   

Nie jest to sprawny silnik niestety jak łyka litr na 1tys !! koszmar to z rury kłęby niebieskiego dymu idą na 100% .Mi bierze na uszczelniaczach ok 150g do 200 w upał !! na tys km ale i tak to zrobie ,nowe uszczelniacze dam zaworów,i splanuje solidnie głowice że będzie solidna kompresja :lol: zejde na zużycie zdrowe czyli 0 gram!!!
Pozatym jaki olej urzywasz że go tyle bierze??
Chyba nie syntetik?? lub 0 :lol:
Obecne maxymalne zużycie jakie miałem oleju to w upał ok 200gram!! na tys jest to zły objaw wiem o tym bo tego nie może być w tym silniku :lol:

Miałem 127 abarth i nie brał grama oleju od wymiany do wymiany!!! co wy na to motor 1,3 75 koni gaźnik weber chodził super!!


Na silnik z dużym przebiegiem tylko mineral polece np szel 15/40 ale nie syntetiki !!

Można zalać lepkość 5w czy zero ale po szlifie i remoncie głównym silnika
nowe uszczelki,zimeringi itp!!!!!



CZECHO masz swiętą racje ja na 127 miałem to samo a gaz mam wduszony w każdym aucie całkowicie w podłodze non stop!!

Na ritmo się czajiłem od dawna ale skończyło się na 2 szt 127 fiatów mowa o starszych fiatach oczywiscie Ritmo ,127,128, to były furki no i mirafiori we włoskiej wersji 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-02-2005, 19:26   

Ja leje do silnika okolo 3.7l z banki 4l. Zawsze mam w zapasie 1l.
Gdzies na 10.000 tys. km zjada mi okolo 600ml.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 22-02-2005, 18:16   

własnie własnie;) ja nie widze zadnych wyciekow na zewnatrz a jednak olej znika,zatem na uczelniaczach mam gdzies branie? zobaczymy po tym "auto-repair" jaki bedzie mial silnik apetyt na olej;) caly czas prowadze obserwacje.jak cos nowego pojawi sie dam wam znac.narka
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-02-2005, 21:09   

Ja stosuję taka zasadę leje do górnej granicy miarki jak schodzi do min to wymieniam .Przypada co 10-15tyś nie dolewam .Jeżeli bierze olej to dymi
,jeżeli nie dymi to znaczy ,wydostaje sie na zewnątrz.Uważam że norma podana przez producenta jest zawyżona.Acha niewiem dokładnie któryś silniki chyba 1,6 powyżej 93 mają wiekszy skok i one biorą troszke wiecej .Uwaga sprawdzić rurę czy jest czarna czasem puszczają gumki zaworów i dostaje się do wydechu.Najlepiej po przejechaniu dłuższego odcinka.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-02-2005, 23:50   

Silnik spalinowy zawsze będzie spalał olej to jest normalne, w zależności od kondycji poszczególnych silników zapotrzebowanie na oleum będzie większe np. ostatnio w mesiu beczka po przebiegu 700 tyś km brał 5l oleju na 1000 km - to jest zużycie :)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2005, 19:22   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Nie jest to sprawny silnik niestety jak łyka litr na 1tys !! koszmar to z rury kłęby niebieskiego dymu idą na 100% .


Niestety Grafit muszę Cię zmartwić. Kłębów dymu z rury nie ma. Wogóle dymu nie widać. Wniosek - jak piszesz, że coś jest na 100% to najpierw to sprawdź. Ja uważam, że jeżeli silnik nie bieże ani grama oleju to jest niesprawny bo układ smarowania mu nie działa. W normalnym silniku jakieś minimalne zużycie oleju zawsze będzie (no chyba, że ktoś ma elektryczny).
Jeżdżę na Lotosie 10W40.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2005, 19:59   

No jasne, Grafit jak zwykle ma najlepsze auto i żadnych problemów :evil: , zazdroszczę mu. Szczerze.

Ja, tak jak większość, dokładam "nieco" do oleju. Kiedyś dowiedziałem się, że nawet VW ma normę zużycia oleju do 1 l./1000 km. ...nie chciłem wierzyć.
Zwłaszcza, że całkiem długo dolewałem niezwykle skromnie :) . Teraz, niestety, po przejechaniu ok. 275 kkm. moja staruszka zaczęła tę normę spełniać :( :evil:

Kiedyś (zawsze) jeździłem na Mobil 1 ( wiadomo: Mobil One - whatever you drive! - nawet do kosiarki go lałem :D ). Teraz używam Lotos semisyntetic (względy oszczędnościowe). Na mineralny chyba jednak nie przejdę - wolę trochę drożej, ale jednak "tłuściej"
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2005, 20:07   

A swoją drogą:

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Miałem 127 abarth i nie brał grama oleju od wymiany do wymiany!!! co wy na to motor 1,3 75 koni gaźnik weber chodził super!!


No to - jako dwudziestodwulatek - zacząłeś przygodę z motoryzacją tak wcześnie jak ja poniżej............ na usg w brzuszku u mamusi :twisted: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-02-2005, 21:27   

wydaje mi się ,że 1 na 1000 to dużo.
Moje dukato 1,9d na 2000 pełne obciążenie laweta .Potrzebuje 1 litra.
Lancia 1,6 to może z 1,5 na 10000 od poziomu górnego miarki do dolnego
Zasada prosta jak szybko robi się czarny ?Jeżeli masz przedmuchy to szybko ,jeżeli masz dobry silnik ,nigdy ne przegrzany to długo jest jasny.
kolega w kadecie po 10000 miał jak nowy i ja w lanci mam podobnie.
w tipo 1,4 potrzebuje 1 l dolewki od góry do dołu czyli razem z 2,5 l na 10 000 .1,8 mało eksplatuje to niewiem ale napewno nie 1 l na 1000.
Tylko podkreślam jeżeli mieści się w normie fabrycznej jest ok.
PODKREŚLAM ,że jednak jest to norma przesadzona.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-02-2005, 21:35   

To z tym tak roznie bywa. Jak jedzisz na benzynie to produktem spalania benzyny sa sadze ktore przedostaja sie do oleju i go brudza szybko... wiec ciemny kolor bardzo szybko olej lapie. No chyba ze masz silnik BDB i nie ma zadnych przedmuchow, ale to raczej z mniejszym przebiegiem tak moze byc.

Przy spalaniu gazu sadza sie praktycznie nie wydziela i teraz podczas zmiany oleju tata jak wylewal z silnika zaczal sie zastanawiac czy aby nie przedluzyc okresow miedzyprzebiegowych do 15tys. (teraz mamy co 10tys. - lejemy Lotos syntetyczny, ale jednak stwierdzilismy ze zostaniemy przy starej opcji).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2005, 21:36   

Eeeh.... no pewnie, ze wolałbym aby mniej brał oleju, le co zrobić... jeździć trzeba. Na zmianę za późno, żeby zepchnąć do rowu za wcześnie.... :?

Póki nie bierze tyle co paliwa........
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-02-2005, 21:41   

Faktycznie Miszko masz racje .Ten kadet to ma 180tyśtylko lpg i tu jego
czysty olej.Ja mam na bęzynie ale też jest ok silnik super.
Dukato to jak odpale to za chwile czarny jak smoła .Przedmuchów niema,lecz to diesel. BIAŁY OPAŁ
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 24-02-2005, 00:23   

Zapominamy o jednej bardzo ważnej rzeczy .Znam ludzi którym samochód nie bierze grama oleju. Super, tylko w jakich warunkach?
Najczęściej w tych superszczelnych autach po wyjeździe na wakacje poziom oleju spada poniżej minumum!!
Dlaczego? Ano dlatego, że w autach eksploatowanych głównie na krótkich trasach mnóstwo paliwa przedostaje się do oleju i rekompensuje jego ubytki. Wtedy wydaje sie, że oleju nie ubywa, a tak naprawdę tworzy sie mieszanina oleju z paliwem.
kiedyś ADAC przeprowadził testy i najpierw ganiali auto tylko na mieście nie zmieniając oleju (ok 8.000km) a potem gaz do dechy i 2.500km na autostradzie. Stwierdzili, że taki "olej" ma o min 25% mniejsze wartości smarne i prawie udało im się zatrzec silnik.
dlatego pamiętajmy, że każde auto ma zużycie oleju, jedno więcej inne mniej. Nie ma więc aut idealnych, a bajki o 10.000km na benzynie i czystym oleju lepiej brać z przymrużeniem oka.
Rzeczywiście jak Miszko pisze na gazie olej będzie czystszy.
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2005, 10:18   

Moje auto nie ma dużego apetytu na olej.
Pomiędzy wymianami - czyli co ok 15000km - dolewam zazwyczaj nie więcej niż 1/2 litra a raczej dolewałem bo po wymianie uszczelki pod miską i pokrywą zaworów nie wiem, co to wycieki.
Prawdopodobnie zejdę teraz z dolewkami poniżej 1/4 litra...
Aha, olej Shell 10W40.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-02-2005, 11:35   

Raku napisał/a:
A swoją drogą:

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Miałem 127 abarth i nie brał grama oleju od wymiany do wymiany!!! co wy na to motor 1,3 75 koni gaźnik weber chodził super!!


No to - jako dwudziestodwulatek - zacząłeś przygodę z motoryzacją tak wcześnie jak ja poniżej............ na usg w brzuszku u mamusi :twisted: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D










Nie zaczełem od 17lat ,tempra to 6 autko moje zmieniałem co pół roku az do tempry której nie moge się pozbyć niestety!!!Poprzednie szły z zyskiem a najlepiej sprowadzane!! :lol:Poza tym co w tym dziwnego że przez 4 lata miałem 6 samochodów.Jak lubie zmiany .Gdy by nie tempra było by ich więcej. pierwsze auto co nie moge sprzedać to własnie tempra mimo idealnego stanu ,cene będzie czeba solidnie zaniżyć i przytaszczyć inne autka z rajchu.
_________________
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2005, 20:41   

witam wszystkich. Czym sie tak martwicie silnik jak silnik dla zdrowotnosci powinien cos wziasc dla siebie. Jak mialem jeszcze TIPO 1.4 na gazniku i dolalem 100 oleju niewiadomego pochodzenia bo bylo ponizej minimum a nie mialem kasy na mobila s to po tym zabiegu i 25000 juz pod koniec przed wypadkiem w styczniu bral 4,8 na 1000 km a robilem miesiecznie okolo 2500-3000. wiec zobaczcie sami jakie to bylo przyjemne :roll:
Wlasciwie nie musialem zmieniac oleju ZAWSZE SWIEZY I CZYSCIUTKI HIHI
p.s. jezeli dbasz o silnik to nawet z przebiegiem 400 kkm bedzie malo bral.
teraz tempra sw i tego bledu niepopelnie. jestem madrzejszy(podobno)
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-02-2005, 20:42   

witam wszystkich. Czym sie tak martwicie silnik jak silnik dla zdrowotnosci powinien cos wziasc dla siebie. Jak mialem jeszcze TIPO 1.4 na gazniku i dolalem 100 oleju niewiadomego pochodzenia bo bylo ponizej minimum a nie mialem kasy na mobila s to po tym zabiegu i 25000 juz pod koniec przed wypadkiem w styczniu bral 4,8 na 1000 km a robilem miesiecznie okolo 2500-3000. wiec zobaczcie sami jakie to bylo przyjemne :roll:
Wlasciwie nie musialem zmieniac oleju ZAWSZE SWIEZY I CZYSCIUTKI HIHI
p.s. jezeli dbasz o silnik to nawet z przebiegiem 400 kkm bedzie malo bral.
teraz tempra sw i tego bledu niepopelnie. jestem madrzejszy(podobno)
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 25-02-2005, 13:40   

Witam !
Z uwagą czytam wypowiedzi i dochodzę do przekonania że to normalne zjawisko, iż moje Tipo bierze olej. Dolewam przeciętnie 150 - 250 po 1000 km. Są widoczne wycieki ale nie tylko. Auto które ma 14 latek ma prawo brać i powinno.
Czystość oleju.
Z opowieści jest mi znana czynność zwana chyba "naftowaniem", sam tego nie praktykowałem.
Przed wymianą oleju należy zalać cały silnik pod korek naftą na dobę lub dwie(oczywiście po wypuszczeniu starego oleju).
Prawdopodobie doskonale czyści silnik, ale czy to prawda ?. Może ktoś praktykował ??.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load