Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie oleju w silniku
Autor Wiadomość
magol 
witamy nowego


Dołączył: 08 Lis 2006
Posty: 9
Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-05-2007, 13:07   

Mam przejechane 124000 km.bez remontu i dolewam ok.500ml. na 10000
  
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2007, 20:00   

Ja w swoim mam machnięte teraz 239.000 a w momencie zakładania gazu było ~179.000. Po założeniu gazu wymieniłem olej jak się należało, czyli po dojechaniu do pełnej dychy, czyli na 180.000. Potem jeszcze raz wymieniłem oliwkę przy 200.000, a teraz to już nie zmieniam bo jest czyściutki i lepki jak się patrzy, nawet w Feuvercie test zrobiliśmy w długi wekkend za pomocą takich specjalnych fiolek z kulkami stalowymi i wyszło że jest nowiutki jakby dopiero co zalany świeżym...A muszę się przyznać że używam oliwki oryginalnej z... LIDL-a. Kupiłem po 27 zeta/5l. w promocji. Troszkę mi ciarki chodziły, ale okazuje się że jest jak najbardziej gitowski. Do tego wcale mi nie bierze, jak go sprowadziłem od Klausów to podokręcałem wszystkie śrubki dookoła miski olejowej, bo miały taki luz jak cholera, cały motor był zarzygany. A teraz po tej operacji i umyciu jest suchutki jak się patrzy i nic naprawdę nie bierze. Sprawdzam stan co jakieś 2-3 tygodnie. Ciekawe tak naprawdę ile można przejechać na oleju kiedy benzyna go nie rozrzedza i nie powoduje że taki rzadziutki szybciej dostaje się do komory spalania i tam już go diabli biorą?
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-05-2007, 20:09   

saigon napisał/a:
używam oliwki oryginalnej z... LIDL-a. Kupiłem po 27 zeta/5l.

zastanawiało Mnie co to... jest warte :roll: i wierząc temu co piszesz wygląda na nie najgorsze,tylko nie wiadomo ile silnik na tym czymś pociągnie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-05-2007, 20:55   

W Feuvercie mam kolesia, który mi pewne tajemnice zdradza ( z życia warstatowego ) I ja wolę uczciwie wlać olej z Lidl-a, niż być okantowany na oleju SHELL z beczki, a filtr oleju dobrze umyty z wierzchu, a nie wymieniony, lub płyn hamulcowy ATE, wymieniany za pomocą ciśnieniowego urządzenia do wymiany bez potrzeby odpowietrzania ( kant polega na tym, że do tego urządzenia wchodzi 15l. płynu, nawet jak sobie sam kupisz najdroższy to jest go ile? pół literka!!! Pan mechanik leje twój płyn do maszynki, mieszając go z około 15l. innego płynu, który tam się akurat znajduje, bo inny klient kupił sobie dajmy na to DOT-3, a inny DOT-4 a inny jeszcze coś innego. Po czym ta mieszanka ląduje w twoim układzie hamulcowym...) Najlepiej samemu sobie zrobić to co się umie: olej, hamulce, co się da. Bo po tamtej stronie to będziesz mógł mechanika tylko straszyć...
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
markus1504m 


Wiek: 48
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 13
Skąd: Dęblin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-06-2007, 22:43   

U mnie dolewam ok 1 litra. Oleum wymieniam co 15 tyś i przy wymianie jest ładny brązowiutki. Teraz mam zrobione 181000 km, LPG założyłem przy 132000.
_________________
Włoszka 1,8 i.e. + LPG
     Moneta
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2007, 19:14   

mi jak narazie nic nie bieze a zmienilem z 40w 60 na 10 w 40
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2007, 21:13   

Woks napisał/a:
mi jak narazie nic nie bieze a zmienilem z 40w 60 na 10 w 40

daj mu chwile :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-06-2007, 20:17   

Około 0,5l na 10,000 nie wiem ile żłopnie a ile wycieknie przez uszczelkę pokrywy zaworów /do wymiany , kupiona już przy poprzednim aucie leżakuje spokojnie w piwnicy/
saigon napisał/a:
używam oliwki oryginalnej z... LIDL-a.
ja nie lepiej półsyntetyk Lotos i mimo gromów niektórych userów na Lotosa nie narzekam.
     Moneta
 
pomarancz 
witamy nowego


Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 6
Skąd: Szprotawa
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-05-2008, 17:39   

ello
tipo to moje kolejne auto i zauwazylem ze w wiekszoci branie oleju miesci sie od min do max na bagnecie naturalnie na 10 000. Zle zaczyna sie dopiero jak musisz dolewac w tym czasie. Zobaczymy jak bedzie tipos wciagal:)
_________________
Ello wszystkim
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-05-2008, 19:16   

A mój to różnie....jak go deptam na chama to sobie wciągnie czasem więcej niż ustawa przewiduje, ale wycieków nie ma i nawet nie dymi minimalnie.

saigon, dobrze mówi. To są proste czynności, o których przy okazji jest masa postów na forum, także każdy sobie poradzi.

markus1504m napisał/a:
przy wymianie jest ładny brązowiutki
ja mam zawsze czarny...no chyba, że zaraz po wymianie.

Woks napisał/a:
10 w 40
ja mam 15 W 40, ale chciałbym się dowiedzieć, czy przy wymianie mogę zalać jakiś np 20 albo większy?
_________________
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 20:57   

mrk69 napisał/a:
A mój to różnie....jak go deptam na chama to sobie wciągnie czasem więcej niż ustawa przewiduje, ale wycieków nie ma i nawet nie dymi


ja jestem po wymianie uszczelniaczy, remoncie głowicy itd, a i tak dolałem już litr oleju na ok 4tys km, bądź co bądź ten silnik ma już 16 lat, jeżdzę na półsyntetyku (10w40) wcześniej selenia teraz mobil S

mrk69 napisał/a:
ja mam 15 W 40, ale chciałbym się dowiedzieć, czy przy wymianie mogę zalać jakiś np 20 albo większy?



jeśli łyka Ci już mineralny to nie jest najlepiej, ale też nie ma się co łamać
gęstszego oleju Ci nie polecam, chyba, że zmienisz go przed zimą, bo gdy temp. spadnie poniżej ok 5 stopni mogą zacząć się kłopoty szczegulnie z odpalaniem zimnego silnika

natomiast z czystym sumieniem mogę polecić "regenerator do silników benzynowych STP", nie jest to żaden ceramizer czy inny wynalazek tylko zagęszczacz oleju - miałem to zalane w polonezie przez kilka lat - żadnych skutków ubocznych a zużycie oleju (wlałem 2 butelki a powinno się wlać jedną) znikło, dodam, że przed wlaniem łykał 5L oleju Lubro miesięcznie czyli na ok (300km)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
VSPR 
witamy nowego


Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-10-2008, 19:46   

Mam tipo 1.6 ie z gazem - jezdze caly czas na gazie, na benzynie ewentualnie do stacji i jak odpalam,

dolewam tak okolo 1 litr na 10000. Jeżdze na castrolu polsyntetycznym, dosyc dynamicznie. Nie wierze jak ktos mowi ze jego silnik ani kropeliki nie bierze po 10000 km.
Zreszta jesli nawet by tak bylo to znaczy ze silnik nie dziala prawidlowo, bo kazdy mechanik powie ze silnik (jesli sie go uzywa) musi troche oleju spalac.

acha i taka ciekawostka:

kolega ostatnio kupil passata z salonu, nowiutki az milo popatrzec, po 1500 km dolal 1 litr oleju, gosc sie wpienil niesamowicie i pojechal z tym do serwisu , a oni mu na to ze jego woz ma prawo nawet na 1000 km 1 litr spalic.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-10-2008, 11:11   

VSPR napisał/a:
dolewam tak okolo 1 litr na 10000.
po tylu kilometrach to się nie dolewa tylko wymienia olej :P

VSPR napisał/a:
Jeżdze na castrolu polsyntetycznym, dosyc dynamicznie. Nie wierze jak ktos mowi ze jego silnik ani kropeliki nie bierze po 10000 km.
Zreszta jesli nawet by tak bylo to znaczy ze silnik nie dziala prawidlowo
jezdze na mineralnym Lotosie i dolewam pol litra na 10000km tylko dlatego, ze uszczelke pod pokrywa zaworow przydaloby sie wymienic, ale ze silnik jedynie sie "poci" to narazie sie za to nie biore :) A poza tym silnik dziala jak najbardziej prawidlowo. Spalanie ma prawidlowe i zachowuje sie tez prawidlowo :)

VSPR napisał/a:
kazdy mechanik powie ze silnik (jesli sie go uzywa) musi troche oleju spalac.
nie musi, tylko ma prawo! A to jest spora roznica...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-10-2008, 11:15   

Ciechu78 napisał/a:
jezdze na mineralnym Lotosie i dolewam pol litra na 10000km

Po tych kilometrach to sie wymienia a nie dolewa :lalala:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-10-2008, 11:33   

egon., hehe wiem ze zle to napisalem, mialo byc "100ml co 2000km" :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 14-10-2008, 12:51   

0.7-1.0L na każde 1000km z butem w podłodze :)

przy normalnej jeździe poniżej 0.5 na 1000km

ogólnie wychodzi mi jakoś tak że pomiędzy zmianami dolewam 5-7L a i tak całość wymieniam co 10 000
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 14-10-2008, 12:53   

avenger85, czyli wychodzi ze w czasie tych 10000km wymieniasz go dwa razy :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-10-2008, 12:54   

avenger85, to duzo Ci tego oleju bierze mój tipo 1,4 bez podtlenku LPG tak około 0,5 litra na 10000 km ale nigdy nie dolewam bo akurat starcza miedzy wymianami
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 14-10-2008, 13:07   

egon. napisał/a:
avenger85, czyli wychodzi ze w czasie tych 10000km wymieniasz go dwa razy :P


no jakoś tak :)

trochę ucieka aparatem zapłonowym ale większość przepala ...
według książki dopuszczalne pożeranie oleju dla jednostki 2.0 to 1L na 1000km więc mieszczę się "normie"
podobno wszystkie włoskie jednostki 2.0 i większe z lat 90 tak mają ...gadałem z kolesiem który ma alfe 155 2.0 16v twinspark ten zaś twierdzi że jak ją ostro pałuje to spokojnie bierze 1L na 1000km a silnik suchy :)

ogólnie takie spalanie oleju miałem na castrolu ... teraz zalałem elfa sporti 15w40 który podobno jest o klasę lepszy ale cudów się nie spodziewam ... kiedyś miałem zalanego volvoline ale było jeszcze gorzej ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2008, 17:52   

avenger85 napisał/a:
według książki dopuszczalne pożeranie oleju dla jednostki 2.0 to 1L na 1000km więc mieszczę się "normie"
nie wiem skąd masz ta książke,ale w sedici dopuszczalne zuzycie oleju na 1000 km było max 3 setki. Chyba,że sie pomyliłeś w zerach i miałeś na myśli 10000 km,to wtedy rozumiem.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 15-10-2008, 22:52   

Zużycie oleju
1108, 1372, 1581 50 g/100 km
1697 diesel, 1756 i.e. 90 g/100 km
1929 diesel 80-90 g/100 km
1929 turbo diesel 100 g/100 km

to znalazłem na www.fiattipo.pl

jeśli 1.4 i 1.6 mogą łyknąć 50g( ok 50ml) na 100km to wychodzi 0,5 na 1000km więc co w tym takiego dziwnego że prawie 20 letnie 2.0 z butem w podłodze łyknie 1L na 1000km ? :roll:
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-10-2008, 00:05   

avenger85 napisał/a:
50g( ok 50ml)

Nie koniecznie, olej jest gesty i ciezki i 1g nie musi oznaczac 1ml ;)
No ale kłucił sie nie bede :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 16-10-2008, 00:29   

egon. napisał/a:
Nie koniecznie, olej jest gesty i ciezki i 1g nie musi oznaczac 1ml ;)


Troszkę na odwrót, w przybliżeniu 1 litr oleju to 0.9 kg ;)

Źródło www.logismarket.pl/ip/klu...rowe-271848.pdf
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-10-2008, 09:06   

Pisalem o wymianie oleju po 10tys km? Jako że zbliżam się do wymiany oleju (dobiega mnie 15000km haha ) obliczyłem sobie ile oleju przez ten czas wlałem. Otóż przez ten czas miałem zakupione trzy litry i z tego ostatniego wleję dziś resztę do wyrównania stanu. Tak więc 3l oleju na 14600km (dokładnie od ostatniej wymiany). Czyli nieco ponad 0,2l na 1000km. A więc jednak więcej niż wcześniej pisałem (0,05l na 1000km). Aczkolwiek poprzedni wynik dotyczył głównie poprzedniego półrocza (czyli do ostatniej wymiany oleju). Swoją drogą ciekawe jaki będę miał wynik jak wymienię uszczelkę pod pokrywą zaworów :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Enrique7 


Wiek: 34
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 27
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 16-10-2008, 21:47   

ja mam z swoim tipolotem problem bo pali mi duzo oleju i to strasznie dokladnie nie wiem ile... ojciec jak jezdzil to dolewal dosc czesto...
a teraz pytanie czy po wymianie pierscienie nie bedzie tyle palil? czy to tez od czegos moze zalezec?
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load