Zużycie oleju w silniku |
Autor |
Wiadomość |
magol
witamy nowego
Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 9 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-05-2007, 13:07
|
|
|
Mam przejechane 124000 km.bez remontu i dolewam ok.500ml. na 10000 |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2007, 20:00
|
|
|
Ja w swoim mam machnięte teraz 239.000 a w momencie zakładania gazu było ~179.000. Po założeniu gazu wymieniłem olej jak się należało, czyli po dojechaniu do pełnej dychy, czyli na 180.000. Potem jeszcze raz wymieniłem oliwkę przy 200.000, a teraz to już nie zmieniam bo jest czyściutki i lepki jak się patrzy, nawet w Feuvercie test zrobiliśmy w długi wekkend za pomocą takich specjalnych fiolek z kulkami stalowymi i wyszło że jest nowiutki jakby dopiero co zalany świeżym...A muszę się przyznać że używam oliwki oryginalnej z... LIDL-a. Kupiłem po 27 zeta/5l. w promocji. Troszkę mi ciarki chodziły, ale okazuje się że jest jak najbardziej gitowski. Do tego wcale mi nie bierze, jak go sprowadziłem od Klausów to podokręcałem wszystkie śrubki dookoła miski olejowej, bo miały taki luz jak cholera, cały motor był zarzygany. A teraz po tej operacji i umyciu jest suchutki jak się patrzy i nic naprawdę nie bierze. Sprawdzam stan co jakieś 2-3 tygodnie. Ciekawe tak naprawdę ile można przejechać na oleju kiedy benzyna go nie rozrzedza i nie powoduje że taki rzadziutki szybciej dostaje się do komory spalania i tam już go diabli biorą? |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-05-2007, 20:09
|
|
|
saigon napisał/a: | używam oliwki oryginalnej z... LIDL-a. Kupiłem po 27 zeta/5l. |
zastanawiało Mnie co to... jest warte i wierząc temu co piszesz wygląda na nie najgorsze,tylko nie wiadomo ile silnik na tym czymś pociągnie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-05-2007, 20:55
|
|
|
W Feuvercie mam kolesia, który mi pewne tajemnice zdradza ( z życia warstatowego ) I ja wolę uczciwie wlać olej z Lidl-a, niż być okantowany na oleju SHELL z beczki, a filtr oleju dobrze umyty z wierzchu, a nie wymieniony, lub płyn hamulcowy ATE, wymieniany za pomocą ciśnieniowego urządzenia do wymiany bez potrzeby odpowietrzania ( kant polega na tym, że do tego urządzenia wchodzi 15l. płynu, nawet jak sobie sam kupisz najdroższy to jest go ile? pół literka!!! Pan mechanik leje twój płyn do maszynki, mieszając go z około 15l. innego płynu, który tam się akurat znajduje, bo inny klient kupił sobie dajmy na to DOT-3, a inny DOT-4 a inny jeszcze coś innego. Po czym ta mieszanka ląduje w twoim układzie hamulcowym...) Najlepiej samemu sobie zrobić to co się umie: olej, hamulce, co się da. Bo po tamtej stronie to będziesz mógł mechanika tylko straszyć... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
markus1504m
Wiek: 48 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 13 Skąd: Dęblin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 22:43
|
|
|
U mnie dolewam ok 1 litra. Oleum wymieniam co 15 tyś i przy wymianie jest ładny brązowiutki. Teraz mam zrobione 181000 km, LPG założyłem przy 132000. |
_________________ Włoszka 1,8 i.e. + LPG |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2007, 19:14
|
|
|
mi jak narazie nic nie bieze a zmienilem z 40w 60 na 10 w 40 |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2007, 21:13
|
|
|
Woks napisał/a: | mi jak narazie nic nie bieze a zmienilem z 40w 60 na 10 w 40 |
daj mu chwile |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-06-2007, 20:17
|
|
|
Około 0,5l na 10,000 nie wiem ile żłopnie a ile wycieknie przez uszczelkę pokrywy zaworów /do wymiany , kupiona już przy poprzednim aucie leżakuje spokojnie w piwnicy/ saigon napisał/a: | używam oliwki oryginalnej z... LIDL-a. | ja nie lepiej półsyntetyk Lotos i mimo gromów niektórych userów na Lotosa nie narzekam. |
|
|
|
|
pomarancz
witamy nowego
Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 6 Skąd: Szprotawa
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-05-2008, 17:39
|
|
|
ello
tipo to moje kolejne auto i zauwazylem ze w wiekszoci branie oleju miesci sie od min do max na bagnecie naturalnie na 10 000. Zle zaczyna sie dopiero jak musisz dolewac w tym czasie. Zobaczymy jak bedzie tipos wciagal:) |
_________________ Ello wszystkim |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 19:16
|
|
|
A mój to różnie....jak go deptam na chama to sobie wciągnie czasem więcej niż ustawa przewiduje, ale wycieków nie ma i nawet nie dymi minimalnie.
saigon, dobrze mówi. To są proste czynności, o których przy okazji jest masa postów na forum, także każdy sobie poradzi.
markus1504m napisał/a: | przy wymianie jest ładny brązowiutki | ja mam zawsze czarny...no chyba, że zaraz po wymianie.
ja mam 15 W 40, ale chciałbym się dowiedzieć, czy przy wymianie mogę zalać jakiś np 20 albo większy? |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 20:57
|
|
|
mrk69 napisał/a: | A mój to różnie....jak go deptam na chama to sobie wciągnie czasem więcej niż ustawa przewiduje, ale wycieków nie ma i nawet nie dymi |
ja jestem po wymianie uszczelniaczy, remoncie głowicy itd, a i tak dolałem już litr oleju na ok 4tys km, bądź co bądź ten silnik ma już 16 lat, jeżdzę na półsyntetyku (10w40) wcześniej selenia teraz mobil S
mrk69 napisał/a: | ja mam 15 W 40, ale chciałbym się dowiedzieć, czy przy wymianie mogę zalać jakiś np 20 albo większy? |
jeśli łyka Ci już mineralny to nie jest najlepiej, ale też nie ma się co łamać
gęstszego oleju Ci nie polecam, chyba, że zmienisz go przed zimą, bo gdy temp. spadnie poniżej ok 5 stopni mogą zacząć się kłopoty szczegulnie z odpalaniem zimnego silnika
natomiast z czystym sumieniem mogę polecić "regenerator do silników benzynowych STP", nie jest to żaden ceramizer czy inny wynalazek tylko zagęszczacz oleju - miałem to zalane w polonezie przez kilka lat - żadnych skutków ubocznych a zużycie oleju (wlałem 2 butelki a powinno się wlać jedną) znikło, dodam, że przed wlaniem łykał 5L oleju Lubro miesięcznie czyli na ok (300km) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
VSPR
witamy nowego
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-10-2008, 19:46
|
|
|
Mam tipo 1.6 ie z gazem - jezdze caly czas na gazie, na benzynie ewentualnie do stacji i jak odpalam,
dolewam tak okolo 1 litr na 10000. Jeżdze na castrolu polsyntetycznym, dosyc dynamicznie. Nie wierze jak ktos mowi ze jego silnik ani kropeliki nie bierze po 10000 km.
Zreszta jesli nawet by tak bylo to znaczy ze silnik nie dziala prawidlowo, bo kazdy mechanik powie ze silnik (jesli sie go uzywa) musi troche oleju spalac.
acha i taka ciekawostka:
kolega ostatnio kupil passata z salonu, nowiutki az milo popatrzec, po 1500 km dolal 1 litr oleju, gosc sie wpienil niesamowicie i pojechal z tym do serwisu , a oni mu na to ze jego woz ma prawo nawet na 1000 km 1 litr spalic. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2008, 11:11
|
|
|
VSPR napisał/a: | dolewam tak okolo 1 litr na 10000. | po tylu kilometrach to się nie dolewa tylko wymienia olej
VSPR napisał/a: | Jeżdze na castrolu polsyntetycznym, dosyc dynamicznie. Nie wierze jak ktos mowi ze jego silnik ani kropeliki nie bierze po 10000 km.
Zreszta jesli nawet by tak bylo to znaczy ze silnik nie dziala prawidlowo | jezdze na mineralnym Lotosie i dolewam pol litra na 10000km tylko dlatego, ze uszczelke pod pokrywa zaworow przydaloby sie wymienic, ale ze silnik jedynie sie "poci" to narazie sie za to nie biore A poza tym silnik dziala jak najbardziej prawidlowo. Spalanie ma prawidlowe i zachowuje sie tez prawidlowo
VSPR napisał/a: | kazdy mechanik powie ze silnik (jesli sie go uzywa) musi troche oleju spalac. | nie musi, tylko ma prawo! A to jest spora roznica... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 13-10-2008, 11:15
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | jezdze na mineralnym Lotosie i dolewam pol litra na 10000km |
Po tych kilometrach to sie wymienia a nie dolewa |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-10-2008, 11:33
|
|
|
egon., hehe wiem ze zle to napisalem, mialo byc "100ml co 2000km" |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-10-2008, 12:51
|
|
|
0.7-1.0L na każde 1000km z butem w podłodze
przy normalnej jeździe poniżej 0.5 na 1000km
ogólnie wychodzi mi jakoś tak że pomiędzy zmianami dolewam 5-7L a i tak całość wymieniam co 10 000 |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 14-10-2008, 12:53
|
|
|
avenger85, czyli wychodzi ze w czasie tych 10000km wymieniasz go dwa razy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-10-2008, 12:54
|
|
|
avenger85, to duzo Ci tego oleju bierze mój tipo 1,4 bez podtlenku LPG tak około 0,5 litra na 10000 km ale nigdy nie dolewam bo akurat starcza miedzy wymianami |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-10-2008, 13:07
|
|
|
egon. napisał/a: | avenger85, czyli wychodzi ze w czasie tych 10000km wymieniasz go dwa razy |
no jakoś tak
trochę ucieka aparatem zapłonowym ale większość przepala ...
według książki dopuszczalne pożeranie oleju dla jednostki 2.0 to 1L na 1000km więc mieszczę się "normie"
podobno wszystkie włoskie jednostki 2.0 i większe z lat 90 tak mają ...gadałem z kolesiem który ma alfe 155 2.0 16v twinspark ten zaś twierdzi że jak ją ostro pałuje to spokojnie bierze 1L na 1000km a silnik suchy
ogólnie takie spalanie oleju miałem na castrolu ... teraz zalałem elfa sporti 15w40 który podobno jest o klasę lepszy ale cudów się nie spodziewam ... kiedyś miałem zalanego volvoline ale było jeszcze gorzej ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2008, 17:52
|
|
|
avenger85 napisał/a: | według książki dopuszczalne pożeranie oleju dla jednostki 2.0 to 1L na 1000km więc mieszczę się "normie" | nie wiem skąd masz ta książke,ale w sedici dopuszczalne zuzycie oleju na 1000 km było max 3 setki. Chyba,że sie pomyliłeś w zerach i miałeś na myśli 10000 km,to wtedy rozumiem. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-10-2008, 22:52
|
|
|
Zużycie oleju
1108, 1372, 1581 50 g/100 km
1697 diesel, 1756 i.e. 90 g/100 km
1929 diesel 80-90 g/100 km
1929 turbo diesel 100 g/100 km
to znalazłem na www.fiattipo.pl
jeśli 1.4 i 1.6 mogą łyknąć 50g( ok 50ml) na 100km to wychodzi 0,5 na 1000km więc co w tym takiego dziwnego że prawie 20 letnie 2.0 z butem w podłodze łyknie 1L na 1000km ? |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 16-10-2008, 00:05
|
|
|
avenger85 napisał/a: | 50g( ok 50ml) |
Nie koniecznie, olej jest gesty i ciezki i 1g nie musi oznaczac 1ml
No ale kłucił sie nie bede |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-10-2008, 00:29
|
|
|
egon. napisał/a: | Nie koniecznie, olej jest gesty i ciezki i 1g nie musi oznaczac 1ml |
Troszkę na odwrót, w przybliżeniu 1 litr oleju to 0.9 kg
Źródło www.logismarket.pl/ip/klu...rowe-271848.pdf |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-10-2008, 09:06
|
|
|
Pisalem o wymianie oleju po 10tys km? Jako że zbliżam się do wymiany oleju (dobiega mnie 15000km ) obliczyłem sobie ile oleju przez ten czas wlałem. Otóż przez ten czas miałem zakupione trzy litry i z tego ostatniego wleję dziś resztę do wyrównania stanu. Tak więc 3l oleju na 14600km (dokładnie od ostatniej wymiany). Czyli nieco ponad 0,2l na 1000km. A więc jednak więcej niż wcześniej pisałem (0,05l na 1000km). Aczkolwiek poprzedni wynik dotyczył głównie poprzedniego półrocza (czyli do ostatniej wymiany oleju). Swoją drogą ciekawe jaki będę miał wynik jak wymienię uszczelkę pod pokrywą zaworów |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Enrique7
Wiek: 34 Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 27 Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-10-2008, 21:47
|
|
|
ja mam z swoim tipolotem problem bo pali mi duzo oleju i to strasznie dokladnie nie wiem ile... ojciec jak jezdzil to dolewal dosc czesto...
a teraz pytanie czy po wymianie pierscienie nie bedzie tyle palil? czy to tez od czegos moze zalezec? |
|
|
|
|
|