Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zużycie oleju w silniku
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 25-02-2005, 13:51   

i odpalic na tej nafcie zeby rozeszlas sie wszedzie?:) ciekawe czy to nie groziloby zaplonem;)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2005, 14:04   

M@ciej napisał/a:
Z opowieści jest mi znana czynność zwana chyba "naftowaniem", sam tego nie praktykowałem.
Przed wymianą oleju należy zalać cały silnik pod korek naftą na dobę lub dwie(oczywiście po wypuszczeniu starego oleju).
Prawdopodobie doskonale czyści silnik, ale czy to prawda ?. Może ktoś praktykował ??.


To mi pachnie praktyka sprzed wojny. Sa srodki do plukania silnika, nie trzeba odstawiac auta na dobe.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-02-2005, 15:23   

Nafta jest bardzo dobrym środkiem penetrującym i po takiej praktyce z "naftowaniem" silnik będzie siusiał jak prysznic.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2005, 10:14   

Dziś byłem w warsztacie wymienić świece. Pojechałem z nastawieniem, że auto zostanie na remont głowicy bo jedna świeczka była zapieczona i poprzednio (przy instalacji LPG) nie była wymieniana. Udało się ją jednak wykręcić i remont głowicy nie był potrzebny.
Przy okazji poprosiłem żeby zmierzyli mi sprężanie na cylindrach.
Wyniki:
1-13,2
2-13,0
3-13,2
4-13,2

Wychodzi na to, że przy moim zużyciu oleju (1L/1000km) na pewno nie są to pierścienie.

[ Dodano: 9 Marzec 2005, 16:11 ]
Jak sądzicie, czy przy takim sprężaniu przechodzić na olej syntetyczny, czy zostać przy półsyntetyku?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-03-2005, 10:43   

panowie jesli juz tak strasznie bierze to polecal bym remont( ale to kosztowna sprawa) elewntualnie na orlenie jest taki doktorek puszka bodajze 0.25 lub 0.33 za 17-19 zeta
nigdy nie wiezylem w takie wynalazki ale sprobowalem. bylem w desperacji. i pomoglo.
w sumie 2 takie doktorki i na 2000 km mialem polowe problemow z glowy w tipku 1.4 gaznik.
czasami te wynalazki naprawde sa dobre.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
RADZIO 



Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 21
Skąd: Olesno
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-03-2005, 17:39   

Jejku! Jak przeczytałem o tych zuzyciach oleju to sie za głowe złapałem.Ja zmieniam olej co 10 tys. (lotos gaz +filtr) i dolewam raz na 5 tys. ok.100-200 gram oleju i w zupełnosci wystarcza.I nie jest wazne czy robie krotsze czy dłuzsze trasy (np. Holandia -1200 km w jedna strone za 9 godzin) Moze z moja temperka jest cos nie tak?
_________________
RADZIO Tempra 1,6 i.e 93r. 230tyś.przebiegu i zagazowana
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2005, 17:46   

Wlasnie wrocilem z trasy, Jezdze glownie na LPG autko wlasnie trzasnelo 233 kkm olej wymineilame 6 tys temu i wlalem juz litr :/
Olej to lotos semi synthetic.
Silnik jest raczej w dobrej kondycji sporo ucieka niewaiadomymi drogami :/ bede musial wyczyscici silnik i zobaczyc skad to dokaldnie leci:/
Widze ze niektorym prawie niebierze oleju i che zeby u mnie tez juz tak niebawem bylo :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
pomine 


Wiek: 45
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-09-2005, 16:53   olej

Mi zjada 0,5l na 1000km. Leje shell helix 5w-40 ale przejde na cos tanszego bo ten olej jest bardzo dorgi, co byście polecili. Mam przebieg około 140000 i temerka jest zagazowana.
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-09-2005, 17:48   

Wow 0,5 na 1000km?? Kurcze sporo chyba :-)
To co ja sie martwie rtofl
Po pierwsze przy aucje z takim przebiegiem to zdaje mi sie ze 5w40 zdecydowanie za rzadki jest!!
Jezdzisz na polsyntetyku czy mineralnym?
Ja mam lotos semisynthetic taki szary i wydaje mi sie ze jest ok. Na temat olejow byl obszerny temat "funkcja suzkaj nie gryzie";-)
Co do gestosi to mam 10w40 i przebiegu juz znacznie wiecej niz ty wiec tez bym ci cos w tych granicach polecal chyba ze masz max wyeksploatowany silnik to nawet 15w40 nie zaskzodzi i mineralek :-) zmniejszy wycieki uszczelni silnik
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-09-2005, 18:37   

Radzio nie przejmuj sie tylko ciesz.

Koledzy mają nieszczelne silniki

Mi po wymianie uszczelek pod miską, klawiaturą, pokrywą zaworów i ostatnio po wymianie uszczelniaczy (po wymianie zaworu przy pękniętym rozrządzie) nie bierze praktycznie nic.
Sprężanie mam 9 bar wiec pierścienie też niewytarte.

Ogólnie na około 50 tyś km zmianiałem olej 2 razy i ogólnie dolałem 1L przez ten cały okres.

Teraz zmienie przed zimą.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-09-2005, 20:31   

jabko troche skapisz na ten olej. ja wymieniam co 10tys albo czesciej tak profilaktycznie. U kolegi w warsztacie byl raz Kangoo po przebiegu 45tys. z zatartm silnikiem!!! Bo od kupna nie wymienil:)
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-09-2005, 20:45   

co do uszczelek to się zgodzę, tamtędy bardzo olej lubi uciekać, a nawet tak kropelka po kropelce się może dużo uzbierać...
uszczelka pod klawiaturą, z góry silnika - tam się leje jak nie zmieniana, koszt uszczelki o ile pamiętam - dałem 8zł, wymiana to chwila, bo na zużytej już starej uszczelce dokręcanie śrub nie pomogło :-D
uszczelka miski olejowej - to też czuły punkt, tą muszę zmienić, póki co dociągłem nieco śruby ale to na krótki czas tylko... tam się powoli 'poci' i trza to zrobić, bo normalnie olej nie znikał prawie wcale, a od kiedy się poci to znika niestety, wiadomo....
polecam powymieniać te uszczelki, czasem nawet jakoś takoś bokiem ucieka i tak nie widać a kapie i znika...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-09-2005, 18:34   

muflonek napisał/a:
jabko troche skapisz na ten olej....


:D wiem ale jakoś nie ma czasu i chęci :D

muflonek napisał/a:
U kolegi w warsztacie byl raz Kangoo po przebiegu 45tys. z zatartm silnikiem!!!

A silniczek oglądałem z dwa miesiące temu po pękniętym pasku rozrządu i jest jak żyleta
Ani ryski w cylindrach i po zrobieniu gniazd ma 9 bar ciśnienia (książkowe 9,2 bar)

Może to dlatego że mi bajura nie rozrzedza oleju (post o tym w forum ogólnym) bo mam gaz 8)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-09-2005, 08:32   

Mam w silniku lotos mineralny 15W40. Poprzedni właściciel jezdzil na jakims castrolu. Polecam ten olej (5l kosztuje ok 50zł). Moją byłą Lada2107 na tym właśnie oleju zrobiłem 200tys na gazie i silniczek śmigał. Od wymiany do wymiany dolewam ok 0.8l oleju na 10tys. km po ok 6 tys.
_________________
KLIK
  
 
 
11lukasz 


Wiek: 44
Dołączył: 15 Lip 2005
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2005, 18:01   

czy mozna wymienic uszczelniacze na zaworach bez innych czynnosci? np planowania itp...

pozdro
Lukasz
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2005, 18:59   

RADZIO napisał/a:
(np. Holandia -1200 km w jedna strone za 9 godzin)


taaa jasne.....w 9 godzin 1200 km? dobrze zrozumiałem?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-09-2005, 19:43   

11lukasz napisał/a:
czy mozna wymienic uszczelniacze na zaworach bez innych czynnosci? np planowania itp...


Co wy z tym planowaniem ??
Głowice sie planuje jak jest skiszona (czyli przegrzana, pęknięta i spawana, auto jest 20letnim dieslem) a nie każdą głowicę po każdym ściąganiu.
Należy jedynie zawsze dać nową uszczelkę pod głowicę (bo przy dokręcaniu układa się ona tak jak trzeba)

Koszt: Uszczelniacze (nie komplet niby do TT bo 50zł - tylko pojedyńcze sztuki na fi8 pasujące nawet od gOLFA po 2 zł za sztuke chyba) - 16zł
Uszczelka pod Głowice - 60zł
pod klawiarutke - 10zł
pod pokrywe zaworów 10zł

Do tego przy zdjętej głowicy proponuje szlifnąć zawory (tu konieczna maszyna - ja płaciłem po 3zł za sztuke chyba)i gniazda (nawet ręcznie o ile pod ręką jest przyrząd z dobrym prowadzeniem) i ustawić luz na zaworach (tu konieczna duza ilość płytek lub mechanik z dużą ilością płytek - ja miałem pożyczone od znajomego i po ustawieniu oddałem mu reszte swoich)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-09-2005, 19:45   

11lukasz napisał/a:
czy mozna wymienic uszczelniacze na zaworach bez innych czynnosci? np planowania itp...

Jak nie będzie ściągana głowica to oczywiście nie musisz planować.
Pytanie brzmi czy da się wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy, ale wydaje mi się, że da radę.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-09-2005, 06:53   

Nie planuje się głowicy po każdym ściągnięciu gdyż to jest sztuka dla sztuki, wygięcie powstałe po odkręceniu głowicu jest tak znikome że "plastyczna" uszczelka którą zakłada się (nową) przy ponownym skręcaniu kompensuje te nierówności. Jeżeli głowice się przeszlifuje to owszem jest idealnie gładka - tylko po co ? żeby dać tą samą uszczelkę ????
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Czesiu24 
witamy nowego



Wiek: 41
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 2
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-02-2007, 20:20   

Mój Tipek 1.6 bierze litr oleju na 2 tygodnie robiąc ok. 300 km tygodniowo :sciana: :(
_________________
Tipo 1,6 DGT, r89 + LPG
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2007, 21:14   

Hehe no moja ostatnio tez miala tkai kaptys jak czesia powodem byla hmm chyba sparcaial i rozleciana uszczelka pod pokrywa zawrowo wymiana na nowa przy okazji wymiany oleju i filtrow i znowu wszystko wrocilo do normy czyli jakies ~1l na 5000 moze troche mniej nawet
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2007, 21:22   

mi tyle brało, uciekało do momentu wymiany uszczelki miski, uszczelki pod klawiaturą , wymiany filtra i oleju; uszczelka pkrywy zaworów, mimo, że pół roku, może ciut więcej miała okazała się do D.; obecna póki co nie puszcza i wydaje się porządniejsza, niby miała certyf, hologram i tym podobne śmieci na opakowaniu... pod miską - już nie było co śrub dociągać, ta uszczelka była martwa :) do tego jak filtr jest lipny to chętniej olej jest wypychany wszelkimi kanalikaami... niby nigdzie nie kapało, jedynie było wilgotne, ale jak widać ziarnko do ziarnka... po wymianach jakoś tak olej nie znika... no i olej wlałem nowy Shell a wcześniej to różne były niezbyt udane, w tym niestety lotos... widać zbyt rozcieńczone czymkolwiek :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-02-2007, 16:40   

Mnie ostatnio zużycie drastycznie się zwiększyło.
Powód: wypadł mi bagnet podczas jazdy i około ¼ poziomu oleju znalazła się na silniku a nie w nim. :D

A co do prawdziwego zużycia to jest tak, jak pisałem wcześniej. Pomiędzy wymianami (15.000) nie dolewam więcej niż ¼l do ½l. I nie pisać, że to jest niemożliwe bo to fakt. Silnik jest szczelny więc nic nie ucieka a i nie przybywa (np płyn chłodniczy czy paliwo).
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-02-2007, 18:12   

To jak ja napisze że od wymiany do wymiany (10000tyś) nie dolewam nic, to pewnie mnie zjecie. 8) Sam się dziwie (auto z niemcowni)
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
tnnn 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 120
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-02-2007, 21:42   

A ja az dzisiaj z ciekawosci popatrzylem na bagnet. Olej byl wymieniany przy 154,000km (Polsyntetyk Mobil) , teraz jest troche ponad 159,000km - zniknelo cos miedzy 1/4 a 1/3 pomiedzy min a max. AFAIR to pomiedzy min a max jest ok 1 litra - czyli zuzycie cos kolo 300ml na 5000km. Czyli mam nadzieje, nie dolewac a po prostu wymienic calosc za te niecale 5000km :)
_________________
...
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load