Zużycie oleju w silniku |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 25-02-2005, 13:51
|
|
|
i odpalic na tej nafcie zeby rozeszlas sie wszedzie?:) ciekawe czy to nie groziloby zaplonem;) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 14:04
|
|
|
M@ciej napisał/a: | Z opowieści jest mi znana czynność zwana chyba "naftowaniem", sam tego nie praktykowałem.
Przed wymianą oleju należy zalać cały silnik pod korek naftą na dobę lub dwie(oczywiście po wypuszczeniu starego oleju).
Prawdopodobie doskonale czyści silnik, ale czy to prawda ?. Może ktoś praktykował ??. |
To mi pachnie praktyka sprzed wojny. Sa srodki do plukania silnika, nie trzeba odstawiac auta na dobe. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 15:23
|
|
|
Nafta jest bardzo dobrym środkiem penetrującym i po takiej praktyce z "naftowaniem" silnik będzie siusiał jak prysznic. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2005, 10:14
|
|
|
Dziś byłem w warsztacie wymienić świece. Pojechałem z nastawieniem, że auto zostanie na remont głowicy bo jedna świeczka była zapieczona i poprzednio (przy instalacji LPG) nie była wymieniana. Udało się ją jednak wykręcić i remont głowicy nie był potrzebny.
Przy okazji poprosiłem żeby zmierzyli mi sprężanie na cylindrach.
Wyniki:
1-13,2
2-13,0
3-13,2
4-13,2
Wychodzi na to, że przy moim zużyciu oleju (1L/1000km) na pewno nie są to pierścienie.
[ Dodano: 9 Marzec 2005, 16:11 ]
Jak sądzicie, czy przy takim sprężaniu przechodzić na olej syntetyczny, czy zostać przy półsyntetyku? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2005, 10:43
|
|
|
panowie jesli juz tak strasznie bierze to polecal bym remont( ale to kosztowna sprawa) elewntualnie na orlenie jest taki doktorek puszka bodajze 0.25 lub 0.33 za 17-19 zeta
nigdy nie wiezylem w takie wynalazki ale sprobowalem. bylem w desperacji. i pomoglo.
w sumie 2 takie doktorki i na 2000 km mialem polowe problemow z glowy w tipku 1.4 gaznik.
czasami te wynalazki naprawde sa dobre. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
RADZIO
Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 21 Skąd: Olesno
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-03-2005, 17:39
|
|
|
Jejku! Jak przeczytałem o tych zuzyciach oleju to sie za głowe złapałem.Ja zmieniam olej co 10 tys. (lotos gaz +filtr) i dolewam raz na 5 tys. ok.100-200 gram oleju i w zupełnosci wystarcza.I nie jest wazne czy robie krotsze czy dłuzsze trasy (np. Holandia -1200 km w jedna strone za 9 godzin) Moze z moja temperka jest cos nie tak? |
_________________ RADZIO Tempra 1,6 i.e 93r. 230tyś.przebiegu i zagazowana |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-09-2005, 17:46
|
|
|
Wlasnie wrocilem z trasy, Jezdze glownie na LPG autko wlasnie trzasnelo 233 kkm olej wymineilame 6 tys temu i wlalem juz litr :/
Olej to lotos semi synthetic.
Silnik jest raczej w dobrej kondycji sporo ucieka niewaiadomymi drogami :/ bede musial wyczyscici silnik i zobaczyc skad to dokaldnie leci:/
Widze ze niektorym prawie niebierze oleju i che zeby u mnie tez juz tak niebawem bylo :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
pomine
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-09-2005, 16:53 olej
|
|
|
Mi zjada 0,5l na 1000km. Leje shell helix 5w-40 ale przejde na cos tanszego bo ten olej jest bardzo dorgi, co byście polecili. Mam przebieg około 140000 i temerka jest zagazowana. |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-09-2005, 17:48
|
|
|
Wow 0,5 na 1000km?? Kurcze sporo chyba :-)
To co ja sie martwie rtofl
Po pierwsze przy aucje z takim przebiegiem to zdaje mi sie ze 5w40 zdecydowanie za rzadki jest!!
Jezdzisz na polsyntetyku czy mineralnym?
Ja mam lotos semisynthetic taki szary i wydaje mi sie ze jest ok. Na temat olejow byl obszerny temat "funkcja suzkaj nie gryzie";-)
Co do gestosi to mam 10w40 i przebiegu juz znacznie wiecej niz ty wiec tez bym ci cos w tych granicach polecal chyba ze masz max wyeksploatowany silnik to nawet 15w40 nie zaskzodzi i mineralek :-) zmniejszy wycieki uszczelni silnik |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-09-2005, 18:37
|
|
|
Radzio nie przejmuj sie tylko ciesz.
Koledzy mają nieszczelne silniki
Mi po wymianie uszczelek pod miską, klawiaturą, pokrywą zaworów i ostatnio po wymianie uszczelniaczy (po wymianie zaworu przy pękniętym rozrządzie) nie bierze praktycznie nic.
Sprężanie mam 9 bar wiec pierścienie też niewytarte.
Ogólnie na około 50 tyś km zmianiałem olej 2 razy i ogólnie dolałem 1L przez ten cały okres.
Teraz zmienie przed zimą. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-09-2005, 20:31
|
|
|
jabko troche skapisz na ten olej. ja wymieniam co 10tys albo czesciej tak profilaktycznie. U kolegi w warsztacie byl raz Kangoo po przebiegu 45tys. z zatartm silnikiem!!! Bo od kupna nie wymienil:) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-09-2005, 20:45
|
|
|
co do uszczelek to się zgodzę, tamtędy bardzo olej lubi uciekać, a nawet tak kropelka po kropelce się może dużo uzbierać...
uszczelka pod klawiaturą, z góry silnika - tam się leje jak nie zmieniana, koszt uszczelki o ile pamiętam - dałem 8zł, wymiana to chwila, bo na zużytej już starej uszczelce dokręcanie śrub nie pomogło :-D
uszczelka miski olejowej - to też czuły punkt, tą muszę zmienić, póki co dociągłem nieco śruby ale to na krótki czas tylko... tam się powoli 'poci' i trza to zrobić, bo normalnie olej nie znikał prawie wcale, a od kiedy się poci to znika niestety, wiadomo....
polecam powymieniać te uszczelki, czasem nawet jakoś takoś bokiem ucieka i tak nie widać a kapie i znika... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-09-2005, 18:34
|
|
|
muflonek napisał/a: | jabko troche skapisz na ten olej.... |
wiem ale jakoś nie ma czasu i chęci
muflonek napisał/a: | U kolegi w warsztacie byl raz Kangoo po przebiegu 45tys. z zatartm silnikiem!!! |
A silniczek oglądałem z dwa miesiące temu po pękniętym pasku rozrządu i jest jak żyleta
Ani ryski w cylindrach i po zrobieniu gniazd ma 9 bar ciśnienia (książkowe 9,2 bar)
Może to dlatego że mi bajura nie rozrzedza oleju (post o tym w forum ogólnym) bo mam gaz |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
wglogowski
Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 126 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2005, 08:32
|
|
|
Mam w silniku lotos mineralny 15W40. Poprzedni właściciel jezdzil na jakims castrolu. Polecam ten olej (5l kosztuje ok 50zł). Moją byłą Lada2107 na tym właśnie oleju zrobiłem 200tys na gazie i silniczek śmigał. Od wymiany do wymiany dolewam ok 0.8l oleju na 10tys. km po ok 6 tys. |
_________________ KLIK
|
|
|
|
|
11lukasz
Wiek: 44 Dołączył: 15 Lip 2005 Posty: 13 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2005, 18:01
|
|
|
czy mozna wymienic uszczelniacze na zaworach bez innych czynnosci? np planowania itp...
pozdro
Lukasz |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2005, 18:59
|
|
|
RADZIO napisał/a: | (np. Holandia -1200 km w jedna strone za 9 godzin) |
taaa jasne.....w 9 godzin 1200 km? dobrze zrozumiałem? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-09-2005, 19:43
|
|
|
11lukasz napisał/a: | czy mozna wymienic uszczelniacze na zaworach bez innych czynnosci? np planowania itp... |
Co wy z tym planowaniem ??
Głowice sie planuje jak jest skiszona (czyli przegrzana, pęknięta i spawana, auto jest 20letnim dieslem) a nie każdą głowicę po każdym ściąganiu.
Należy jedynie zawsze dać nową uszczelkę pod głowicę (bo przy dokręcaniu układa się ona tak jak trzeba)
Koszt: Uszczelniacze (nie komplet niby do TT bo 50zł - tylko pojedyńcze sztuki na fi8 pasujące nawet od gOLFA po 2 zł za sztuke chyba) - 16zł
Uszczelka pod Głowice - 60zł
pod klawiarutke - 10zł
pod pokrywe zaworów 10zł
Do tego przy zdjętej głowicy proponuje szlifnąć zawory (tu konieczna maszyna - ja płaciłem po 3zł za sztuke chyba)i gniazda (nawet ręcznie o ile pod ręką jest przyrząd z dobrym prowadzeniem) i ustawić luz na zaworach (tu konieczna duza ilość płytek lub mechanik z dużą ilością płytek - ja miałem pożyczone od znajomego i po ustawieniu oddałem mu reszte swoich) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-09-2005, 19:45
|
|
|
11lukasz napisał/a: | czy mozna wymienic uszczelniacze na zaworach bez innych czynnosci? np planowania itp... |
Jak nie będzie ściągana głowica to oczywiście nie musisz planować.
Pytanie brzmi czy da się wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy, ale wydaje mi się, że da radę. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-09-2005, 06:53
|
|
|
Nie planuje się głowicy po każdym ściągnięciu gdyż to jest sztuka dla sztuki, wygięcie powstałe po odkręceniu głowicu jest tak znikome że "plastyczna" uszczelka którą zakłada się (nową) przy ponownym skręcaniu kompensuje te nierówności. Jeżeli głowice się przeszlifuje to owszem jest idealnie gładka - tylko po co ? żeby dać tą samą uszczelkę ???? |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Czesiu24
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 2 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 20:20
|
|
|
Mój Tipek 1.6 bierze litr oleju na 2 tygodnie robiąc ok. 300 km tygodniowo |
_________________ Tipo 1,6 DGT, r89 + LPG |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 21:14
|
|
|
Hehe no moja ostatnio tez miala tkai kaptys jak czesia powodem byla hmm chyba sparcaial i rozleciana uszczelka pod pokrywa zawrowo wymiana na nowa przy okazji wymiany oleju i filtrow i znowu wszystko wrocilo do normy czyli jakies ~1l na 5000 moze troche mniej nawet |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2007, 21:22
|
|
|
mi tyle brało, uciekało do momentu wymiany uszczelki miski, uszczelki pod klawiaturą , wymiany filtra i oleju; uszczelka pkrywy zaworów, mimo, że pół roku, może ciut więcej miała okazała się do D.; obecna póki co nie puszcza i wydaje się porządniejsza, niby miała certyf, hologram i tym podobne śmieci na opakowaniu... pod miską - już nie było co śrub dociągać, ta uszczelka była martwa do tego jak filtr jest lipny to chętniej olej jest wypychany wszelkimi kanalikaami... niby nigdzie nie kapało, jedynie było wilgotne, ale jak widać ziarnko do ziarnka... po wymianach jakoś tak olej nie znika... no i olej wlałem nowy Shell a wcześniej to różne były niezbyt udane, w tym niestety lotos... widać zbyt rozcieńczone czymkolwiek |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-02-2007, 16:40
|
|
|
Mnie ostatnio zużycie drastycznie się zwiększyło.
Powód: wypadł mi bagnet podczas jazdy i około ¼ poziomu oleju znalazła się na silniku a nie w nim.
A co do prawdziwego zużycia to jest tak, jak pisałem wcześniej. Pomiędzy wymianami (15.000) nie dolewam więcej niż ¼l do ½l. I nie pisać, że to jest niemożliwe bo to fakt. Silnik jest szczelny więc nic nie ucieka a i nie przybywa (np płyn chłodniczy czy paliwo). |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-02-2007, 18:12
|
|
|
To jak ja napisze że od wymiany do wymiany (10000tyś) nie dolewam nic, to pewnie mnie zjecie. Sam się dziwie (auto z niemcowni) |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
tnnn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Lis 2005 Posty: 120 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-02-2007, 21:42
|
|
|
A ja az dzisiaj z ciekawosci popatrzylem na bagnet. Olej byl wymieniany przy 154,000km (Polsyntetyk Mobil) , teraz jest troche ponad 159,000km - zniknelo cos miedzy 1/4 a 1/3 pomiedzy min a max. AFAIR to pomiedzy min a max jest ok 1 litra - czyli zuzycie cos kolo 300ml na 5000km. Czyli mam nadzieje, nie dolewac a po prostu wymienic calosc za te niecale 5000km |
_________________ ... |
|
|
|
|
|