|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy zmienic olej?? |
Autor |
Wiadomość |
cezar60
Wiek: 34 Dołączył: 31 Lip 2008 Posty: 324 Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 09-08-2009, 09:37 Czy zmienic olej??
|
|
|
Witam pare dni temu kupilem samochód ktory jezdzi na pól syntetyku , ma 250 000 przebiegu i widac troche wycieków juz , spod miski juz cieknie. Czy przy wymianie zmienic na mineralny? czy dalej na polsyntetyku. |
_________________ Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-08-2009, 09:45
|
|
|
cezar60, jeżeli ma wycieki ale nie przepala oleju to ja bym po prostu wymienił uszczelki bo po zmianie oleju i tak będzie ciekło.Troszkę nie z tej strony podchodzisz do problemu.Jak by Cię bolała noga to też byś ją uciął |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-08-2009, 10:00
|
|
|
cezar60, ja bym uszczelnił i zalał dobrym mineralnym, nie znoszę syntetyków, ale to tylko moje zdanie w tym temacie. Syntetyki są do nowych/nowszych silników |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-08-2009, 10:01
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Jak by Cię bolała noga to też byś ją ucią |
Bardziej uciął i wstawił drewnianą |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-08-2009, 10:56
|
|
|
cezar60, ja także radzę najpierw wymienić cieknące uszczelki a potem zalać dobrym mineralnym. Owszem trzeba częściej zmieniać ale syntetyki czy pół syntetyki dobre są do nowszych silników, które jeszcze nie mają tyle nagaru i zanieczyszczeń w sobie. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-08-2009, 11:04
|
|
|
sniff napisał/a: | cezar60 które jeszcze nie mają tyle nagaru i zanieczyszczeń w sobie. |
Kolega wyraźnie napisał że silnik jest eksploatowany na oleju półsyntetycznym a nie na mineralnym więc nie powinien mieć zanieczyszczeń Jeżeli miał by przejść z mineralnego na półsyntetyk to wiadomo że to nie jest dobry pomysł.
lazik666 napisał/a: | nie znoszę syntetyków, |
Ale może Twój silnik tak |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-08-2009, 11:26
|
|
|
sniff napisał/a: | cezar60, ja także radzę najpierw wymienić cieknące uszczelki a potem zalać dobrym mineralnym. Owszem trzeba częściej zmieniać ale syntetyki czy pół syntetyki dobre są do nowszych silników, które jeszcze nie mają tyle nagaru i zanieczyszczeń w sobie. |
Pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcami !
Baza oleju ( mineralna , czy syntetyczna ) nie ma wpływu na zachowanie oleju w silniku - tylko dodatki , jakie zostały do tego oleju dodane . Jeżeli w mineralnym oleju będą duże ilości środków myjących - to olej ten też spowoduje wypłukanie osadów z silnika . I odwrotnie - olej fullsyntetyk wcale nie musi tego zrobić - jeśli zawartość takich środków w jego składzie nie będzie duża .
I nie piszę tego czysto teoretycznie - silnik Dedry , którą jeżdżę ( przebieg ponad 200 tys ) - zalałem olejem syntetycznym 10W60 . Wcześniej był mineralny . I co ? - Nic , mało tego - niewielkie wycieki wyschły ...
Bo wycieki w większości silników nie są spowodowane rozszczelnieniem uszczelek , tylko zwiększeniem ciśnienia wewnątrz skrzyni korbowej - spowodowanym nieszczelnymi pierścieniami tłkowymi . Ciśnienie to wyciska olej przez wszelkie możliwe miejsca , przez które bez nadciśnienia olej nigdy by nie wypłynął !
Są jeszcze dwa przypadki , które mogą spowodować zwiększenie wycieków : uderzenie miską olejową , które może poruszyć uszczelkę , oraz dodanie do oleju środków mających ... zlikwidować wycieki oleju !!! Tak , to prawda - środki te mają działanie zmiękczające uszczelki , a w pewnych okolicznościach może to spowodować ich pękanie . |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-08-2009, 17:51
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | lazik666 napisał/a:
nie znoszę syntetyków,
Ale może Twój silnik tak |
Nie pytałem, ale za to wiem ze bardzo kocha Pb95/98 o podwyższonej jakości ale nie o tym mowa.
schab, niby nie ma różnicy w bazach, ale syntetyki zawsze mają więcej dodatków, ja nie twierdze że one są fe ale powstały one w drodze ewolucji silnika spalinowego ze względów konstrukcyjnych. Moje Tipo też miało półsyntetyk i to jeszcze made by Statoil, teraz ma mineral i ma sie dobrze, ciś oleju na rozgrzanym 3.2 na biegu jałowym |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-08-2009, 21:21
|
|
|
reasumujac i wracajac do tematu jeśli nie bierze oleju a tylko wycieka to wymien te uszczelki i zalej dalej takim olejem jaki byl.
Jeśli to był LOTOS to polecam zmiane na cos innego ale w tej samej strefie czyli pół syntetyk.
Weż pod uwage fakt ze z syntetyka > polsyntetyka > minerala bardzo latwo zejsc
ale w drógą strone to już cięzko więc wykożystaj to ze jeździ na połsyntetyku |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|