Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
DZIWNE PUKANIE Z PRZODU
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-10-2008, 20:12   DZIWNE PUKANIE Z PRZODU

To znowu ja :P 3 dni temu uslyszalem ze gdy jadę i wrzucam biegi, nastepnie dodaje gazu to slychac takie jedno puknięcie z przody jakby w silniku. Jak puszcze gaz jadac na 5 biegu i nastepnie znowu wcisne to znowu jest takie "puk" i koniec. To samo przy puszczeniu pedału gazu. To cos powaznego ? Pamietam ze w Cinquecento tez tak miałem i w skuterze kiedys tez :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-10-2008, 20:18   

A poduszki pod skrzynią i silnikiem nie są czasem wywalone
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-10-2008, 20:22   

Nie, poduszki są ok, było sprawdzane i jedna byla wymienia pod silnikiem
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-10-2008, 20:24   

A nie masz przedniego koła poluzowanego , bo miałem podobną sytuację tylko że z felgami aluminiowymi, chcieli mi je w nocy podwędzić, lecz mam śruby zabezpieczające.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-10-2008, 20:26   

Nie no co ty, mi sie wydaje ze to cos moze na półosiach albo w skrzyni, tak mi sie wydaje, bo to jest tylko po wrzuceniu biegu, dodaniu gazu, i puszczenia gazu, jak wcisniesz kilka razy gaz i popuszczasz to wlasnie są te stuki.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-10-2008, 20:29   

strzelam teraz, może gumy w przednich wahaczach są wybite.

** Dodano: 13-10-2008, 21:29 **
tulejki
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-10-2008, 20:41   

To zły strzał, jeden wachacz był caly wymieniany, a na drugim nowe nabite tulejki :P
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-10-2008, 20:42   

nic mi do głowy już nie przychodzi
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 13-10-2008, 23:29   

Lasgo07, sprawdziłbym czy skrzynia no silnika jest dobrze dokrecona (czy sie nie poluzniła jakos), a jesli to cos w zawieszeniu to jedz na stacje diagnostyczną i niech ci sprawdzą zawieszenie całe (luzy itp.) to koszt ok 30zł wiec nie tak zle ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-10-2008, 20:19   

A ja mam takie pytanko.
Czy można domowym sposobem sprawdzić czy jest luz na sworzniach wahaczy i czym się objawia?
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-10-2008, 20:36   

jacek0772, włóz breszke pomidzy wachacz a sanki i sprawdzaj najlepiej na podnosniku a jak nie to postaw go na czyms i z kanału
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
togre 



Wiek: 37
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 79
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 15-10-2008, 21:11   

Lasgo07 mam to samo, to sworzeń wahacza, jest wyrobiony, u mnie szczegolnie objawia sie przy hamowaniu i ruszaniu porannym.
_________________
:) Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr :)
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-10-2008, 08:10   

Lasgo07, potrafisz określić która to strona auta tak puka?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-10-2008, 08:47   

togre napisał/a:
u mnie szczegolnie objawia sie przy hamowaniu i ruszaniu porannym.


Albo gum w wahaczu juz nie ma albo masz to co ja czyli luzy na śrubach wahacza. Posprawdzaj czy masz dobrze przykrecone wahacze. (cztery śruby)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-10-2008, 09:14   

tipacz, u mnie tez to objawia sie przy ruszaniu. Jedno pukniecie przy skreconych kolach ruszajac do przodu i tak samo ruszajac na wstecznym. Tylko jedno pukniecie. I nie dotyczy ono wahacza. Ojciec jezdzac mial juz ten problem. Wymienil wahacze i nic sie nie poprawilo. Wymienione tez koncowki drazkow. Pukanie slychac w prawym kole (po stronie pasazera) i tylko przy ruszaniu z mocno skreconymi kolami (nie wazne w jakim kierunku, choc wydaje mi sie ze najczesciej skierowane sa wtedy kola w prawo). Co najciekawsze, ani na szarpakach, ani podczas "manualnych" ogledzin diagnosta nie umial mi powiedziec co jest przyczyna. Tak samo rece rozlozyl mechanik. Sam jezdze juz tak od ponad roku tylko dlatego ze nie wiem co mam wymienic
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-10-2008, 09:23   

Ciechu78, u mnie tez "puka" przy gwałtownym hamowaiu i ostrym ruszaniu, poprostu jest zerwany gwint w jednej nakretce na wahaczu i sie widocznie przesuwa mocowanie wahacza. Musze sobie wypożyczyć z pracy gwintownik i z tym zrobic.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2008, 17:48   

W mojej Temperówce też puka. Sprawdzałem luzy na wahaczach, drążkach, amorkach i nic nie stwierdziłem.
Ale zwróciłem uwagę na sprężyny. Jedna z nich, a konkretnie lewa, podczas skręcania kierownicą "napręża" się i w pewnym momencie przeskakuje, gdy skręcę w drugą stronę też to powoduje puknięcie.
Tam powinno być chyba jakieś łożysko oporowe czy coś w tym stylu.
Jak to można wyeliminować?
Trzeba rozbierać całe zawieszenie?
Czy miał ktoś podobny problem?
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load