Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
W jakiej kolejności odpowietrzać przewody hamulcowe
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2010, 17:28   W jakiej kolejności odpowietrzać przewody hamulcowe

Witam. W jakiej kolejności odpowietrzać przewody hamulcowe?? Mam bravo, ale to jest to samo co w Tipo. Wiem że było na forum, ale spotkałem bardzo rozbieżne informacje także chciałbym to uściślić. Niektórzy piszą że trzeba najpierw tył zaczynając od prawej strony, niektórzy że na krzyż a inni jeszcze inaczej. Chyba że gdzieś indziej leży przyczyna - wczoraj jechałem i zauważyłem że inaczej zachowuje się pedał hamulca - działa dobrze, nie wpada do środka, ale nieco niżej łapie. Siła hamowania dobra tylko wcześniej wystarczyło musnąć hamulec i już łapał, do takiego działania byłem przyzwyczajony, a teraz działa ok dopiero po wciśnięciu o ~1cm niżej i wjechałbym w krk gościowi w dupę...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 15-01-2010, 17:36   

meter30, jesli nie masz ABSu to wystarczy, ze odpowietrzysz najpierw tył, ptem przód, kolejnosc kól niema znaczenia ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2010, 17:40   

egon., Dzięki, nie mam ABS. A jeszcze jedno - 10 tys km temu wymieniałem klocki hamulcowe i dolałem płynu do pełna, dziś sprawdziłem i jest około pół zbiorniczka - wiem że ubywa płynu w zbiorniczku proporcjonalnie do zużycia klocków, ale czy mój ubytek mieści się w normie??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 15-01-2010, 17:42   

meter30, hmmm ciezko stwierdzic, ale mysle, ze troch duzo ci ubyło ;) Dla porównania powiem, ze ja w zadnym aucie nigdy nie dolewałem płynu ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2010, 18:04   

meter30, za dużo Ci płynu odparowało. Ja tak jak egon. ani razu nie dolewałem, nawet po dwóch kompletach klocków.
_________________
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2010, 18:38   

meter30, sprawdzałeś koła? jakieś drobne wycieki przez zacisk,cylinderek?
Ja też miałem takie małe jaja i okazało się,że pompa hamulcowa przepuszczała płyn do serwa :?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 15-01-2010, 18:53   

meter30, jak odpowietrzasz hamulce to zaczynasz od najdalszego koła od pompy czyli prawy tył lewy tył prawy przód lewy przód tak bynajmniej uczyli mnie w szkole i tak to stosuje u siebie :)
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2010, 18:58   

Kurcze, jeszcze nic nie sprawdzałem, ale jutro zwolni mi się kanał to będę po kolei leciał i szukał mikro-wycieków. Ale jak wymieniałem zestawy naprawcze tylnych wahaczy to z tyłu nie zauważyłem nic podejrzanego. A jeśli to pompa to widziałem na allegro zestawy naprawcze owej pompy po 20 coś tam złotych - opłaca się z tym bawić czy lepiej kupić nową pompę?? Z używkami to różnie bywa, a jeśli chodzi o układ hamulcowy to chyba nie ma co oszczędzać. Jakby nie patrzeć to samochód ma już na zegarku 207 kkm, kto wie ile ma naprawdę i czy kiedykolwiek było zaglądane do tej pompy ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2010, 19:01   

meter30, ja w tamtym roku zmieniałem pompę na nówkę,posiadam ABS i płaciłem 120zł więc nawet nie patrzyłem na jakieś gówniane zestawy naprawcze :)
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-01-2010, 19:14   

dziura, A jak zaobserwować czy pompa puszcza?? W którym miejscu można się spodziewać wycieku??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 19:43   

meter30, pompa puszcza do zbiorniczka więc wycieku nie widać. Ja bym powiedział że masz cylinderek hamulcowy któryś rozwalony z tyłu i tam Ci ginie płyn
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2010, 20:10   

meter30, nie stresuj się tak od razu :) tak jak pisałeś jeśli masz wolny kanał to posprawdzaj dokładnie tłoczki itd. ja u siebie tak zrobiłem ale niestety płynu non stop ubywało więc odkręciłem pompę od serwa no i miałem jasność,pompa cała mokra a z serwa spuściłem 0.5l płynu,którego sukcesywnie co jakiś czas dolewałem.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-01-2010, 22:13   

dziura napisał/a:
pompa cała mokra a z serwa spuściłem 0.5l

no w sumie też, o tym nie pomyslałem. Ale najpierw sprawdził bym cylinderki
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-01-2010, 19:38   

Oto i dziś wszedłem pod samochód z lampą, co jakiś czas wychodziłem z kanału żeby podpompować hamulcem i zaobserwować ewentualny wyciek. Przepatrzyłem po kilka razy wszystkie przewody i łączenia - wszystko suche, ani śladu wycieku, przednie zaciski też w jak najlepszym porządku, więc biorę się za tylne bębny. Lewy OK, natomiast kiedy ściągnąłem prawy to zauważyłem że na jednej szczęce nie ma w ogóle okładziny - leży na dole bębna między sprężynami, odczepiła się po prostu przez co jedno koło w ogóle prawie nie hamowało... złożyłem wszystko, może w poniedziałek jakoś dojadę do miasta, mam nadzieję, że będą mieli na miejscu szczęki to bym od razu złożył bo mi wóz potrzebny.Potem będę dalej obserwował czy nie ubywa płynu :)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-01-2010, 20:19   

meter30, jak się cylinderek nie rozsunął to będzie dobrze. Mokro było w hamulcu? Pewnie tam Ci ten płyn spi*** tak jak mówiłem
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load