Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
grzanie
Autor Wiadomość
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-07-2009, 15:34   grzanie

siemka pytaie tresci drazniacej grzeje mi lewe przednie kolo na bank ma to zwiazek z ham...przy normalnej jezdzie ....albo nie odbija hamulec albo ....sam nie wiem co w trakcie jazdy nie znosi mi auta na lewą strone.. moze klocki nie odbijaja albo co?zmienilem caly plyn hamulcowy w aucie odpowietrzylem ale nadal grzeje sie fela jak pierun.....moze szczeki hamulcowe do wymiany jak myslicie....klocki jeszcze sa dosc spore....nie wiem...
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-07-2009, 15:38   

dspmatrix, jak lewe przednie koło to nie szczęki, chyba że piszesz o maluchu :D ogólnie może Ci nie odbijać z powodu zasyfionych zacisków. Proponuję zakup zestawu naprawczego i możesz się z tym sam pobawić - nic trudnego.

A poza tym temat był wielokrotnie maglowany, ale szukać się nie chce, co?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-07-2009, 19:26   

sorka zaciski mialem na mysli a moze sanki klockow zajefajdane i moze to byc to? jak cos to bym wolal kupic nowe zaciski na przod i <żólte>
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-07-2009, 21:03   

dspmatrix, tłoczek ze starości się zaciera, kup to o czym mówi ciechu, rozbierz, wyczyść dobrze i powinno wystarczyć. Ja miałem taki syf, na tłoczku się wrzery zrobiły ,wyczyściłem papierkiem + nowe gumy i chodzi, ale zanim zrobiłem tak mi złapało że dym szedł z koła
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-07-2009, 21:23   

u mnie dymu nie ma ale fela goraca jak czort ale nie zawsze zreszta lekkie popiskiwanie w kole podczas jazdy słychac....
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-07-2009, 21:30   

U mnie też róznie to było, to zależy ile hamujesz. Wtedy jak dym poszedł wyjeżdżałem z łodzi, poczekałem z pół godz jak przestygło i dalej 40km do domu i było ok, ale felgi wrrrr
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-07-2009, 21:39   

bylo 100 razy walkowane wymien przewody elastyczne bo nadszedl ich czas sie syply od srodka nie ciekna ale zweza sie srednica w srodku i plyn nie wraca jak nalezy trzymajac zacisniete hamulce i kolo caly czas lekko hamuje nagrzewajac kolo przewody ok 35zł a na 90% pomoze bez grzebaina przy naprawie pewnie dobrego zacisku
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-07-2009, 08:16   

MARIOVIRUS, przewody to padają i hamulca brak bo puchną. Guma się nie zaciśnie, a ty bardziej w miejscu gdzie jest jakieś ciśnienie. Co prawda przewody też lepiej czasem zmienić, więc dspmatrix, Twoja decyzja co zrobisz.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-07-2009, 15:19   

MARIOVIRUS napisał/a:
bylo 100 razy walkowane wymien przewody elastyczne bo nadszedl ich czas sie syply od srodka nie ciekna ale zweza sie srednica w srodku i plyn nie wraca jak nalezy trzymajac zacisniete hamulce i kolo caly czas lekko hamuje nagrzewajac kolo przewody ok 35zł a na 90% pomoze bez grzebaina przy naprawie pewnie dobrego zacisku
w takim wypadku zazwyczaj jest brak hamulca! Sam regenerowałem kilka miechów temu zacisk, więc wiem co piszę. Tłoczek zwykle nie wraca dlatego, że nie ma siły przez cały ten syf się przepchnąć. I tak będzie też w tym przypadku.

dspmatrix, oczywiście jeśli nie wiesz kiedy były wymieniane ostatnio przewody elastyczne, to też wymień, żeby nie było niemiłych niespodzianek. Koszty niewielkie tym bardziej biorąc pod uwagę bezpieczeństwo jazdy.

Co do nowych zacisków - jak chcesz, ale ładować tyle siana niepotrzebnie w 14sto letnie auto, zeby ladnie wygladalo - mija sie z celem
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lupek3000 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-07-2009, 23:24   

A może to wcale nie być od hamulcy a od łożyska
_________________
Jest-Tipo 1.4 DGT
PAWEŁ
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-08-2009, 07:49   

lupek3000 napisał/a:
A może to wcale nie być od hamulcy a od łożyska
dspmatrix napisał/a:
siemka pytaie tresci drazniacej grzeje mi lewe przednie kolo na bank ma to zwiazek z ham
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lupek3000 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 28
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-08-2009, 01:37   

sory sory spoko rozumiem aluzje ahahha
_________________
Jest-Tipo 1.4 DGT
PAWEŁ
     assistance
 
 
bassman 



Wiek: 43
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-08-2009, 07:38   

Jeśli mogę coś dopisać to proponuję następujące rozwiązanie:
1. przód samochodu do góry, aby przednie koła były w górze.
2. mocno i gwałtownie nacisnąć na pedał hamulca 3 razy.
3. jak koła ciężko będą się kręciły bezpośrednio po tym zabiegu to do wymiany przewody elastyczne (jak wcześniej było powiedziane).
4. jeśli koła lekko się kręcą to do wymiany sanki w zaciskach - bo krzywe.

Sam przeszedłem walkę z takim problemem i jak to zwykle bywa w tych samochodach węże spuchły do środka. Zmniejszają prześwit otworu i większe ciśnienie z pompy daje się przecisnąć przez wężyk, a z powrotem już nie ma takiego ciśnienia i zostaje w zacisku - będzie hamowało.

Można to ładnie z0baczyć na rolkach diagnostycznych - jeśli będziesz wciśniesz pedał hamulca szybko to jeden z zegarów pokaże większą wartość (ten na sprawnym kole), drugi mniejszą.
Jeśli natomiast będzesz wciskał bardzo powoli to oba zegary będą pokazywać to samo - oczywiście przy założeniu, że zaciski, tarcze i klocki są sprawne.

Pozdrawiam.
_________________
My jesteśmy od rzeczy niemożliwych,
Od cudów, już tylko Ten wyżej...!
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-08-2009, 07:47   

dspmatrix, tak w ogóle rozwiązałeś już ten problem? :roll:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-01-2010, 11:21   

ciechu, sam sie rozwiazal wyczyscilem troszke sanki klockow i chyba jest ok..po dobraniu sie do klockow nie dal;o ich rady lekko z sanek wyciagnac bo sie zapiekly razem z syfem...?
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load