|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
W jakiej kolejności odpowietrzać przewody hamulcowe |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 17:28 W jakiej kolejności odpowietrzać przewody hamulcowe
|
|
|
Witam. W jakiej kolejności odpowietrzać przewody hamulcowe?? Mam bravo, ale to jest to samo co w Tipo. Wiem że było na forum, ale spotkałem bardzo rozbieżne informacje także chciałbym to uściślić. Niektórzy piszą że trzeba najpierw tył zaczynając od prawej strony, niektórzy że na krzyż a inni jeszcze inaczej. Chyba że gdzieś indziej leży przyczyna - wczoraj jechałem i zauważyłem że inaczej zachowuje się pedał hamulca - działa dobrze, nie wpada do środka, ale nieco niżej łapie. Siła hamowania dobra tylko wcześniej wystarczyło musnąć hamulec i już łapał, do takiego działania byłem przyzwyczajony, a teraz działa ok dopiero po wciśnięciu o ~1cm niżej i wjechałbym w krk gościowi w dupę... |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-01-2010, 17:36
|
|
|
meter30, jesli nie masz ABSu to wystarczy, ze odpowietrzysz najpierw tył, ptem przód, kolejnosc kól niema znaczenia |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 17:40
|
|
|
egon., Dzięki, nie mam ABS. A jeszcze jedno - 10 tys km temu wymieniałem klocki hamulcowe i dolałem płynu do pełna, dziś sprawdziłem i jest około pół zbiorniczka - wiem że ubywa płynu w zbiorniczku proporcjonalnie do zużycia klocków, ale czy mój ubytek mieści się w normie?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-01-2010, 17:42
|
|
|
meter30, hmmm ciezko stwierdzic, ale mysle, ze troch duzo ci ubyło Dla porównania powiem, ze ja w zadnym aucie nigdy nie dolewałem płynu |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 18:04
|
|
|
meter30, za dużo Ci płynu odparowało. Ja tak jak egon. ani razu nie dolewałem, nawet po dwóch kompletach klocków. |
_________________
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 18:38
|
|
|
meter30, sprawdzałeś koła? jakieś drobne wycieki przez zacisk,cylinderek?
Ja też miałem takie małe jaja i okazało się,że pompa hamulcowa przepuszczała płyn do serwa |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 18:53
|
|
|
meter30, jak odpowietrzasz hamulce to zaczynasz od najdalszego koła od pompy czyli prawy tył lewy tył prawy przód lewy przód tak bynajmniej uczyli mnie w szkole i tak to stosuje u siebie |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 18:58
|
|
|
Kurcze, jeszcze nic nie sprawdzałem, ale jutro zwolni mi się kanał to będę po kolei leciał i szukał mikro-wycieków. Ale jak wymieniałem zestawy naprawcze tylnych wahaczy to z tyłu nie zauważyłem nic podejrzanego. A jeśli to pompa to widziałem na allegro zestawy naprawcze owej pompy po 20 coś tam złotych - opłaca się z tym bawić czy lepiej kupić nową pompę?? Z używkami to różnie bywa, a jeśli chodzi o układ hamulcowy to chyba nie ma co oszczędzać. Jakby nie patrzeć to samochód ma już na zegarku 207 kkm, kto wie ile ma naprawdę i czy kiedykolwiek było zaglądane do tej pompy |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 19:01
|
|
|
meter30, ja w tamtym roku zmieniałem pompę na nówkę,posiadam ABS i płaciłem 120zł więc nawet nie patrzyłem na jakieś gówniane zestawy naprawcze |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 19:14
|
|
|
dziura, A jak zaobserwować czy pompa puszcza?? W którym miejscu można się spodziewać wycieku?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 19:43
|
|
|
meter30, pompa puszcza do zbiorniczka więc wycieku nie widać. Ja bym powiedział że masz cylinderek hamulcowy któryś rozwalony z tyłu i tam Ci ginie płyn |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 20:10
|
|
|
meter30, nie stresuj się tak od razu tak jak pisałeś jeśli masz wolny kanał to posprawdzaj dokładnie tłoczki itd. ja u siebie tak zrobiłem ale niestety płynu non stop ubywało więc odkręciłem pompę od serwa no i miałem jasność,pompa cała mokra a z serwa spuściłem 0.5l płynu,którego sukcesywnie co jakiś czas dolewałem. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 22:13
|
|
|
dziura napisał/a: | pompa cała mokra a z serwa spuściłem 0.5l |
no w sumie też, o tym nie pomyslałem. Ale najpierw sprawdził bym cylinderki |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-01-2010, 19:38
|
|
|
Oto i dziś wszedłem pod samochód z lampą, co jakiś czas wychodziłem z kanału żeby podpompować hamulcem i zaobserwować ewentualny wyciek. Przepatrzyłem po kilka razy wszystkie przewody i łączenia - wszystko suche, ani śladu wycieku, przednie zaciski też w jak najlepszym porządku, więc biorę się za tylne bębny. Lewy OK, natomiast kiedy ściągnąłem prawy to zauważyłem że na jednej szczęce nie ma w ogóle okładziny - leży na dole bębna między sprężynami, odczepiła się po prostu przez co jedno koło w ogóle prawie nie hamowało... złożyłem wszystko, może w poniedziałek jakoś dojadę do miasta, mam nadzieję, że będą mieli na miejscu szczęki to bym od razu złożył bo mi wóz potrzebny.Potem będę dalej obserwował czy nie ubywa płynu |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-01-2010, 20:19
|
|
|
meter30, jak się cylinderek nie rozsunął to będzie dobrze. Mokro było w hamulcu? Pewnie tam Ci ten płyn spi*** tak jak mówiłem |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|