|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Naprawa silnika klapki odcinania powietrza z zewnątrz |
Autor |
Wiadomość |
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-06-2007, 21:09 Naprawa silnika klapki odcinania powietrza z zewnątrz
|
|
|
Witam.
Chyba podstawowa usterka tego silniczka urwany bolec.
Będę zakładał klimę i powoli kompletuję wszystko, ale jak się okazało kupiłem całą dmuchawę czy jak to się nazywa z urwanym bolcem silnika od zamykania klapki. Postanowiłem rozebrać ten silnik i zanieść gościowi zębatkę do zrobienia nowej. Ale jak krzyknął 80 zł to dałem sobie spokój i naprawiłem domowym sposobem.
Nie wiem czy trudno dostać coś takiego i za ile ale jak ktoś jest ciekawy jak to wygląda w środku do załączę krótki opis. Może się przyda.
1. Zdjęcie urwanego bolca.
2. Silnik rozebrany na części
Próbowałem tą zębatkę kleić, przewierciłem i wkręciłem wkręt aby przeszedł na wylot ale to nic nie dawało. Przekręcało się dalej.
Więc zrobiłem tak
Podgrzałem srubokręt i powoli zrobiłem kwadracik o głębokości około 0,5 cm. A kwadracik po to żeby sie ten bolec nie obracał. Potem użyłem kleju skleja szybko i mocno trzyma (można kobiecie jak śpi usta skleić i rano spokój he he he)
Sklejona zębatka sorry za jakość zdjęcia (piwo już działało)
No i składamy całość
Nasmarowałem smarem specjalnym do maszyn pracujących w niskich temperaturach chociaż nie jest to potrzebne ale taki miałem (użyję go przy smarowaniu cięgien do zamków żeby w zimie nie zamarzały)
Powoli składamy
I po kłopocie. Sprawdzałem go kilka razy, hamowałem go ręką i trzyma.
Można to zrobić wszystko bez rozbierania silniczka. Bolec się zmniejszy ale to nie przeszkadza. A przy rozkładaniu trzeba kilka bolców stopić rozgrzanym srubokrętem a potem zgrzać zpowrotem lub skleić
A teraz ciekawostka (chyba że wiecie) nie ma tam wyłącznika przeciążeniowego. Próbowałem go kilka razy zatrzymać i nic.
A i silniczek ma fajne szczotki
Zatrzymuje się on w jedną jak i w drugą stronę po pewnym czasie. Tak wygląda jakby goście wyliczyli jakiś czas zamknięcia klapki i dopiero się sam wtedy wyłącza.
A i jak sprawdziłem nie wyłącza się zawsze w tym samym miejscu. Pewnie dlatego się to ukręca.
Może się ten opis komuś przyda pozdrawiam.
A jeszcze jedno jak założę klimę to też się postaram o jakieś zdjęcia i opis.
? |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|