Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa silnika klapki odcinania powietrza z zewnątrz
Autor Wiadomość
Adam1971 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 53
Dołączył: 04 Lip 2005
Posty: 178
Skąd: Kielce
Wysłany: 28-06-2007, 21:09   Naprawa silnika klapki odcinania powietrza z zewnątrz

Witam.

Chyba podstawowa usterka tego silniczka urwany bolec.

Będę zakładał klimę i powoli kompletuję wszystko, ale jak się okazało kupiłem całą dmuchawę czy jak to się nazywa z urwanym bolcem silnika od zamykania klapki. Postanowiłem rozebrać ten silnik i zanieść gościowi zębatkę do zrobienia nowej. Ale jak krzyknął 80 zł to dałem sobie spokój i naprawiłem domowym sposobem.
Nie wiem czy trudno dostać coś takiego i za ile ale jak ktoś jest ciekawy jak to wygląda w środku do załączę krótki opis. Może się przyda.

1. Zdjęcie urwanego bolca.



2. Silnik rozebrany na części







Próbowałem tą zębatkę kleić, przewierciłem i wkręciłem wkręt aby przeszedł na wylot ale to nic nie dawało. Przekręcało się dalej.

Więc zrobiłem tak




Podgrzałem srubokręt i powoli zrobiłem kwadracik o głębokości około 0,5 cm. A kwadracik po to żeby sie ten bolec nie obracał. Potem użyłem kleju skleja szybko i mocno trzyma (można kobiecie jak śpi usta skleić i rano spokój he he he)


Sklejona zębatka sorry za jakość zdjęcia (piwo już działało)


No i składamy całość





Nasmarowałem smarem specjalnym do maszyn pracujących w niskich temperaturach chociaż nie jest to potrzebne ale taki miałem (użyję go przy smarowaniu cięgien do zamków żeby w zimie nie zamarzały)



Powoli składamy




I po kłopocie. Sprawdzałem go kilka razy, hamowałem go ręką i trzyma.



Można to zrobić wszystko bez rozbierania silniczka. Bolec się zmniejszy ale to nie przeszkadza. A przy rozkładaniu trzeba kilka bolców stopić rozgrzanym srubokrętem a potem zgrzać zpowrotem lub skleić

A teraz ciekawostka (chyba że wiecie) nie ma tam wyłącznika przeciążeniowego. Próbowałem go kilka razy zatrzymać i nic.
A i silniczek ma fajne szczotki

Zatrzymuje się on w jedną jak i w drugą stronę po pewnym czasie. Tak wygląda jakby goście wyliczyli jakiś czas zamknięcia klapki i dopiero się sam wtedy wyłącza.

A i jak sprawdziłem nie wyłącza się zawsze w tym samym miejscu. Pewnie dlatego się to ukręca.

Może się ten opis komuś przyda pozdrawiam.

A jeszcze jedno jak założę klimę to też się postaram o jakieś zdjęcia i opis.

?
_________________
Tempra 1,6 93 r. gaźnik
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load