|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[ABS] Jak zdjagnozować lub gdzie i co padło ? |
Autor |
Wiadomość |
angelo20
Dołączył: 28 Cze 2006 Posty: 35 Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-09-2006, 21:21 [ABS] Jak zdjagnozować lub gdzie i co padło ?
|
|
|
Jak w temacie ,mam zepsuty ABS a chciałbym go naprawic |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-09-2006, 23:26
|
|
|
Witam !
A konkretniej jak sie zachowuje , nei zalancza sie? pali sie kontrolka non stop ? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-09-2006, 23:42 Re: [ABS] Jak zdjagnozować lub gdzie i co padło ?
|
|
|
angelo20 napisał/a: | Jak w temacie ,mam zepsuty ABS a chciałbym go naprawic |
Ogólnie to procedura diagnozowania była podana w tej niebieskiej książce "Sam naprawiam T/T" (czy jakoś tak podobnie - po zbyciu auta oddałem ją sąsiadowi który ma Tipo więc nie mam pod ręką). O ile pamiętam to w T/T są 2 typy ABS'u (Lucas lub Bosch) i o ile pamiętam w obu kontrolka mówi tylko że coś jest źle - nie podaje żadnych kodów błędów. Trzeba po kolei jechać procedurę sprawdzania.
Co szwankuje można też czasem dojść po objawach - musiałbyś napisać skąd wiesz, że nie działa Najczęściej to chyba czujniki przy kołach wysiadają.
Pozdrawiam,[/b] |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-09-2006, 10:21
|
|
|
W dziale download jest książka po polsku w której jest opisana naprawa krok po kroku systemu ABS Lucasa i Boscha.Polecam. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-09-2006, 20:43
|
|
|
ja aktualnie dla starej bemy ojca szukam info jak w tym można naprawić świrujący abs, ale generalne zasady są podobne;on też ma tam sterownik bosch'a podobny;
*padają najczęściej czujniki obrotów (prędkości) kół; to zazw. czujniki Halla, podobne jak CPW od zapłonu; więc też mogą tak świrować i też np od wilgoci, temp...
*tarcze przy kołach, tarcze od czujników, zębate są zazwyczaj, to z tych tarcz obracających czujnik zbiera impulsy, określając prędkość każego koła, czy np się zablokowało;
*zbyt duża różnica w kołach, bieżniku , starciu, na jednej osi; np przednie-małe kółka, z tyłu duuuże i przednie kręcą się o wiele szybciej; głupieje;
*płyn hamulcowy do D!!!
*płyn hamulcowy był do D dłuuuuugo, dałeś nagle nowy i pompa dead; ogólnie pompa siadła czy jakieś zaworki przez płyn czy uszkodzone wewnątrz uszczelki;
*przewody od czujników do sterownika/elektroniki abs są do d, przerwane, uszkodzone;
*zaśniedziałe/złe kostki, przez co nie dochodzą wszystkie sygnały lub zailanei do sterownika abs dochodzi za słabe; przy spadku na kablach, gdy na sterownik masz poniżej 11V czy pompę od abs poniżej 11V to w Boschowych instalacjach abs się wyłącza;
*przekaźniki od ABS zaśniedxiałe, do D, ...
*bezpiecznik!!!od abs
*sterownik :-( od ABS
Ogólnie by abs działał - musi zbierać impulsy z wszystkich 4 kół, jeden czujnik siaa - wszystko siada;
impulsy muszą być czyste, nie zniekształcone przez brudne czy zużyte tarczki, uszkozone czujniki; impulsy ładne mają dochodzić do sterownika, kostki, kable ok, sterownik musi działać, wszelkie przekaźniki i bezpieczniki od abs ok, pompa musi być ok, płyn hamulcowy ok...
czujniki halla - podobnie jak CPW - nie sprawdzisz samym tylko miernikiem na 100%; to , że niby ludzie takie czujniki jak CPW mierzą i mają np 800Ohm czy 1,2kOhm to tylko daje tyle info, że nie jest całkie może padnięty i kable jego są ok i coś przechodzi;
ale w rzeczywistości jak np magnes czy odpowiednia tarcza obrotowa 'mija' czujnik to on wytwarza impuls; obracające się koło to seria pewnych określonych impulsów; to , że np jakaś dioda, żaróweczka podłączona przez np jakiś wzmak miga to też nie znaczy że jest 100% ok; czujnik taki nie może gubić impulsów, znaczy np na 5 obrotów jeden impuls przeskoczy, zgubi, podobnie nie mogą to być odkształcone przebiegi, prędzej coś jak czysta sinusoida a nie pokiereszowana sinusoida z zębami na niej;
więc najprościej - podkładać nowe czujniki próbne za stare czujniki, wtedy masz pewność tylko; i to nei jeden na zmianę czujnik, bo jak 2 naraz Ci padły to co..?
nie wiem jak T/T, ale te w/w zasady powinny tu też się sprawdzić... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|