Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[ABS] Jak zdjagnozować lub gdzie i co padło ?
Autor Wiadomość
angelo20 



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 35
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-09-2006, 21:21   [ABS] Jak zdjagnozować lub gdzie i co padło ?

Jak w temacie ,mam zepsuty ABS a chciałbym go naprawic :)
  
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-09-2006, 23:26   

Witam !

A konkretniej jak sie zachowuje , nei zalancza sie? pali sie kontrolka non stop ?
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-09-2006, 23:42   Re: [ABS] Jak zdjagnozować lub gdzie i co padło ?

angelo20 napisał/a:
Jak w temacie ,mam zepsuty ABS a chciałbym go naprawic :)


Ogólnie to procedura diagnozowania była podana w tej niebieskiej książce "Sam naprawiam T/T" (czy jakoś tak podobnie - po zbyciu auta oddałem ją sąsiadowi który ma Tipo więc nie mam pod ręką). O ile pamiętam to w T/T są 2 typy ABS'u (Lucas lub Bosch) i o ile pamiętam w obu kontrolka mówi tylko że coś jest źle - nie podaje żadnych kodów błędów. Trzeba po kolei jechać procedurę sprawdzania.
Co szwankuje można też czasem dojść po objawach - musiałbyś napisać skąd wiesz, że nie działa :) Najczęściej to chyba czujniki przy kołach wysiadają.

Pozdrawiam,[/b]
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-09-2006, 10:21   

W dziale download jest książka po polsku w której jest opisana naprawa krok po kroku systemu ABS Lucasa i Boscha.Polecam. :)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-09-2006, 20:43   

ja aktualnie dla starej bemy ojca szukam info jak w tym można naprawić świrujący abs, ale generalne zasady są podobne;on też ma tam sterownik bosch'a podobny;

*padają najczęściej czujniki obrotów (prędkości) kół; to zazw. czujniki Halla, podobne jak CPW od zapłonu; więc też mogą tak świrować i też np od wilgoci, temp...
*tarcze przy kołach, tarcze od czujników, zębate są zazwyczaj, to z tych tarcz obracających czujnik zbiera impulsy, określając prędkość każego koła, czy np się zablokowało;
*zbyt duża różnica w kołach, bieżniku , starciu, na jednej osi; np przednie-małe kółka, z tyłu duuuże i przednie kręcą się o wiele szybciej; głupieje;
*płyn hamulcowy do D!!!
*płyn hamulcowy był do D dłuuuuugo, dałeś nagle nowy i pompa dead; ogólnie pompa siadła czy jakieś zaworki przez płyn czy uszkodzone wewnątrz uszczelki;
*przewody od czujników do sterownika/elektroniki abs są do d, przerwane, uszkodzone;
*zaśniedziałe/złe kostki, przez co nie dochodzą wszystkie sygnały lub zailanei do sterownika abs dochodzi za słabe; przy spadku na kablach, gdy na sterownik masz poniżej 11V czy pompę od abs poniżej 11V to w Boschowych instalacjach abs się wyłącza;
*przekaźniki od ABS zaśniedxiałe, do D, ...
*bezpiecznik!!!od abs
*sterownik :-( od ABS

Ogólnie by abs działał - musi zbierać impulsy z wszystkich 4 kół, jeden czujnik siaa - wszystko siada;
impulsy muszą być czyste, nie zniekształcone przez brudne czy zużyte tarczki, uszkozone czujniki; impulsy ładne mają dochodzić do sterownika, kostki, kable ok, sterownik musi działać, wszelkie przekaźniki i bezpieczniki od abs ok, pompa musi być ok, płyn hamulcowy ok...

czujniki halla - podobnie jak CPW - nie sprawdzisz samym tylko miernikiem na 100%; to , że niby ludzie takie czujniki jak CPW mierzą i mają np 800Ohm czy 1,2kOhm to tylko daje tyle info, że nie jest całkie może padnięty i kable jego są ok i coś przechodzi;
ale w rzeczywistości jak np magnes czy odpowiednia tarcza obrotowa 'mija' czujnik to on wytwarza impuls; obracające się koło to seria pewnych określonych impulsów; to , że np jakaś dioda, żaróweczka podłączona przez np jakiś wzmak miga to też nie znaczy że jest 100% ok; czujnik taki nie może gubić impulsów, znaczy np na 5 obrotów jeden impuls przeskoczy, zgubi, podobnie nie mogą to być odkształcone przebiegi, prędzej coś jak czysta sinusoida a nie pokiereszowana sinusoida z zębami na niej;

więc najprościej - podkładać nowe czujniki próbne za stare czujniki, wtedy masz pewność tylko; i to nei jeden na zmianę czujnik, bo jak 2 naraz Ci padły to co..?

nie wiem jak T/T, ale te w/w zasady powinny tu też się sprawdzić...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load