|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Przetaczanie tarcz hamulcowych - co myślicie o tym?? |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-07-2011, 19:15 Przetaczanie tarcz hamulcowych - co myślicie o tym??
|
|
|
Witam. Mój samochodzik stał około 1.5 miesiąca czasu, teraz zacząłem z powrotem nim jeździć i dość mocno wibruje przy hamowaniu, drży kierownica, pedał hamulca pulsuje. Wymieniłem silentblocki na wahaczach, oraz łączniki stabilizatora, dziś chciałem zmienić końcówki drążków kierowniczych, ale diagnosta stwierdził że są OK i nie ma takiej potrzeby. Zostaje jedynie wymiana tarcz hamulcowych, jako ostatnia przyczyna drgań. I teraz pytanie - są to tarcze wentylowane, ich nominalna grubość to 20.5mm, w tej chwili mają grubość 19mm - czy opłaca się je przetaczać na tokarce w zakładzie ślusarskim?? Czy robił ktoś coś takiego?? Pytanie nasunęło się z prostej przyczyny - nowe tarcze to wydatek ok 150zł, a przetoczenie ok 30zł. W obydwóch przypadkach dochodzą jeszcze koszta nowych klocków ~60zł... Co o tym sądzicie?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Mlody19
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 23-07-2011, 21:19
|
|
|
Przetoczenie jest opłacalne tylko jak są tarcze proste i mają spore ranty, a w Twoim przypadku masz krzywe tarcze, bądź dosyć spore wżery na tarczach dlatego masz bicie na kierownicy i odczuwalne pulsowanie pedału hamulca, miałem to samo, a miałem wżery na tarczach. Sprawdź pierw jak wyglądają tarcze, jak są jakieś głębsze wżery albo są krzywe to przetaczanie nie będzie miało sensu, chyba że bicie nie jest mocne i są małe wżery to wtedy można spróbować przetoczyć jak tarcze są dosyć grube |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-07-2011, 08:43
|
|
|
moim zdaniem jest to nieopłacalne, po przetłoczeniu wytrzymają ci kilka kilometrów i będą się nadawały do wymiany, nie będą miały wymiaru. Poza tym, z układem hamulcowym zawsze tak jest, że lepiej wymienić na dobre nówki i mieć pewność, że nie nawalą. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 25-07-2011, 12:40
|
|
|
Doczytałem że minimalna grubość tych tarcz może wynosić 18,5mm, a one już w tej chwili mają 19mm, to ciekawe ile miałyby po przetoczeniu... Zamówiłem nowe, będą na jutro, koszt z klockami to 200zł |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 07:21
|
|
|
Skąd zamawiałeś i jakie? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 21:49
|
|
|
Zamawiałem u mnie w mieścinie w sklepie (Jędrzejów, ul. Koscielna, Majchrowicz), wszystko firmy hart, tarcze po 70zł/szt, klocki 60zł, z tym że czytałem że ten hart to mierna jakość, ale już zamontowane, trudno, czas zweryfikuje wszystko, na razie jest o niebo lepiej niż wcześniej |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 22:57
|
|
|
jeśli chodzi o harta to jest to pakowacz czyli sam w sobie nie posiada żadnych fabryk a jedynie pakuje w swoje pudełka produkty wyprodukowane przez inne tanie firmy.
w tipo założyłem klocki harta na przód i LPR na tył ( rzekomo włoskie LPR czasami piszczały, a hart nie ) jedyna dolegliwość tych hartów jest taka, że strasznie pyliły czyli auto hamowało dobrze ale klocki szybciej się ścierały
jeśli chodzi o toczenie to może powiem tak ... jesli tarcza jest krzywa lub posiada wżery to tokarz musi z każdej strony zjechać minimum 0.5mm jeśli po przetoczeniu tarcza bedzię miała mniej niż podawane przez producenta minimum to zaleca się wyrzucić, aczkolwiek weźcie pod uwagę, że jesli klocka jest dużo to auto i tak będzie hamowało. po prostu na tarczach które maja minimum lub mniej trzeba wymieniać klocki znacznie wcześniej niż sie skończą.
sam nie dawno przetaczałem jedna tarcze w mojej hondzie ( praktycznie nową ) bo lekko biło przy ostrym hamowaniu z 200km/h, po zdjęciu tarczy okazało się, że miedzy piastą, a tarczą był syf i dlatego biło. w każdym razie jak juz zdjąłem tarcze to zawiozłem do przetoczenia tak dla pewności koleś "liznął" ją z obu stron po 0.1mm. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 27-07-2011, 07:10
|
|
|
meter30, daj relacje jak ci sie sprawują te tarcze i klocki, bo mi też siada wymiana z tym że ja mam ABS a o dziwo cena u mnie 150 do 160 |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-07-2011, 13:51
|
|
|
meter30, drogie klocki. Ja kupiłem Valeo za 20zł + przesyłka ceny części do Tipolotów coraz droższe |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-07-2011, 16:10
|
|
|
Dziś zrobiłem 100km, żadnego bicia, hamuje dobrze, nie piszczy, no ale to jest żaden przebieg. Trzeba pojeździć chociaż z miesiąc żeby coś więcej powiedzieć.
Mosior, To wymieniałem w cytrynie Xsara, a nie w Tipku |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-10-2012, 16:04
|
|
|
Jak najbardziej można przetoczyć tarcze hamulcowe, ale oczywiście wszystko w granicach rozsądku.
Jeżeli tarcza ma już prawie minimalną grubość zalecaną przez producenta to oczywiście tylko kupno nowych.
Jeżeli zależy nam na stoczeniu rantów i zabieleniu tarczy to jak najbardziej tak.
Warunek jeden to dobra tokarka i fachowiec który wie co robi.
Moja temperówka jeździ teraz na "przetoczonych i jest wszystko bardzo ok. |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-10-2012, 18:33
|
|
|
camp21, Twoja wypowiedź diametralnie zmieniła bieg tego tematu, warto było czekać na nią ponad rok |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-10-2012, 18:38
|
|
|
O kurcze nie spojrzałem na datę ostatniego postu hahahahaha |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-10-2012, 18:49
|
|
|
Ja tez sie zlapalem na stary temat Jak stary lis na drewniana kure |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-10-2012, 21:13
|
|
|
też się złapałem na odgrzewanego kotleta
w każdym razie mogę dodać, że pomimo iż nie które portale internetowe podają, że tarcz pod żadnym pozorem się nie toczy to wyczytałem w oryginalnej japońskiej serwisówce hondy, że zabieg jest dopuszczalny ale tylko przy użyciu maszyny, która robi na samochodzie ( bez ściągania tarcz ) są zakłady, które takie zabawki posiadają tylko pewnie koszt większy niż ściągnąć tarcze i dać do tokarza |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|