|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Hamulce - problem? |
Autor |
Wiadomość |
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-10-2012, 15:17 Hamulce - problem?
|
|
|
Wszystkie cztery tarcze przetoczone, nowe klocki na czterech zaciskach + nowe gumki w tylnych.
Układ odpowietrzony, ale jeszcze jutro raz to zrobię.
Tarcze założone nie odtłuszczone.
Teraz pedał hamulca bierze, ale słabo tuż przy podłodze, gdy nacisnę kilka razy twardnieje i bierze wyżej. Zapowietrzony??
Hamulec ręczny(tarcze), wszystkie części nowe.
Stare linki wymoczyłem w oleju i założyłem.
Czy te dwie dwie linki do kół mają różną długość?
Jedna z nich mimo moczenia ciężko chodzi.
Na klocku hamulcowym(tył) jest taki stalowy mały trzpień który wchodzi w rowki na tłoku w zacisku.
Czy tak powinno być?
Skoro tłoczek samoregulujący docisk do tarczy robi to przez wykręcanie się to w takim wypadku jest to nie możliwe bo ten trzpień to blokuje.
W jaki sposób wyregulować ręczny hamulec? Co z tą długością linek?
Podsumowując: Bardzo slaby zasadniczy, brak ręcznego.
Proszę o pomoc i sugestię |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2012, 15:46
|
|
|
odpowietrzyć porządnie, może już pompa albo serwo nie wyrabiają, nie ubywa płynu nigdzie? ręczny to pewnie trzeba podciągnąć, albo linki zmienić na nówki, linki mają chyba identyczną długość z tego co pamiętam. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-10-2012, 19:09
|
|
|
camp21 napisał/a: | Czy te dwie dwie linki do kół mają różną długość? |
z prawej strony jest dłuższa,jeśli dobrze odpowietrzyłeś układ to hamulec ręczny reguluję się na końcu i powinno być dobrze o ile prawidłowo wkręciłeś (ustawiłeś) tłoczki w zacisku. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 04-10-2012, 19:31
|
|
|
Tłoczki w zacisku wkręciłem, wcześniej wymieniłem tą gumkę uszczelniającą tłoczek.
Klocki weszły w swoje miejsca bez żadnych siłowych problemów.
Tłoczek reaguje na poruszanie dźwignią od ręcznego przy zacisku(sprawdzone na stole przed montażem.
Co masz na myśli pisząc o prawidłowym ustawieniu tłoczka ?
Kurcze, mi wyszło że właśnie prawa linka jest za długa |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2012, 19:34
|
|
|
Ja bym sprawdził przewody hamulcowe. Miałem podobny problem, niby wszystko ok a jednak zapowietrzone... Problem się wyjaśnił gdy strzelił przewód (sztywny) przy tylnim prawym kole. Po wymianie przewodu hamulce działały jak ta lala |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-10-2012, 21:36
|
|
|
camp21, jesli pedal wpada to pewnie zapowietrzone jeszcze wiec probuj odpowietrzac jeszcze az bedzie lecial czysty niespieniony plyn.I pompuj pedalem powoli puszczajac go do konca tak by pompa mogla nabierac plyn.Jesli nie pomoze to moze pompa przepuszczac na tloczkach.
Linek z tylu nie naciagaj zbyt mocno.Zawsze musza miec jakis luz i jak zwalniasz reczny dzwigienki przy zaciskach musza wracac do ogranicznikow bo inaczej nie bedzie dzialala samoregulacja i nie beda sie podciagac hamulce w miare jak klocki sie scieraja.
Nie wierze troche ze bedziesz mial pozytek z toczonych tarcz..(ze beda proste i ze sie wkrotce nie pokrzywia)...na ale...kazdy robi jak uwaza
Wystepy klocka maja wejsc w naciecia w tloczku-wtedy bedzie dobrze.Tloczek podczas normalnej pracy ma sie nie obracac.Obraca sie nakretka w tloczku po gwincie wewnatrz zacisku |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-10-2012, 05:07
|
|
|
Dzisiaj zastosuję się do Waszych rad i jeszcze raz lub dwa porządnie cały układ odpowietrzę.
Co do przetoczonych tarcz to bardziej jest to zabielenie niż przetoczenie.
Tokareczka już kilkanaście kompletów tarcz przetoczyła i ludzie nie narzekają, więc myślę że i temperówka będzie zadowolona.
Odpowietrzyłem jeszcze raz porządnie cały układ, zmieniłem linki stronami i zaczęło być dobrze
Przeczytałem na forum o korektorze hamowania, odwinąłem gumkę i zobaczyłem kupę rdzy.
Z grubsza wyczyściłem, zapsikałem WD-kiem, przesmarowałem smarem i tak zostawiłem bo nie wiem jak to ma działać i gdzie ma być ta sprężyna której nie mam.
Prosiłbym o jakieś zdjęcie skąd dokąd jest podłączona.
Jak dowiem się od Was więcej to wezmę się do roboty i to naprawię.
Jak długa jest ta sprężyna?
Dzisiaj nawet mi ABS zadziałał |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2012, 07:09
|
|
|
Może rysunek pomoże
Sprężynka ma ok 15cm długość. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 06-10-2012, 08:25
|
|
|
I o to chodziło Teraz już wiem gdzie ta sprężyna jest podłączona/ |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2012, 10:46
|
|
|
camp21, korektor jak zardzewialy w srodku lub przecieka to do wywalenia.Jak juz tloczek w srodku sie nie przesuwa to tyl nie bedzie hamowal lub bedzie hamowal slabo.Zwykle jest to zardzewiale i nie dziala wcale.Efekt jest taki ze droga hamowania wydluza sie o kilka metrow.Przez slabo hamujacy tyl wjechalem kiedys w passata i zrozumialem dlaczego zabraklo mi pol metra miejsca Potem korektor a w zasadzie korektory wywalilem i wreszcie tyl zaczal brac.Bez korektorow hamowal mniej wiecej rowno 4 kolami i wreszcie na przegladzie nikt mi nie narzekal na slaby zasadniczy na tyle.Najlepiej zrob test na gruntowej drodze przy malej predkosci i porownaj dlugosci sladow.
Byly dwa rodzaje ABS.Z czujnikami tylko na przodzie a z tylu dwa korektory do kazdego z kol-taki mialem w bylym tipo i musze powiedziec ze byl do du..y.
W obecnym mam czujniki przy 4 kolach i brak jakiegokolwiek korektora.Ten dziala tak jak powinien dzialac ABS w samochodzie |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-10-2012, 12:23
|
|
|
KrzychuB,i prawidlowo Ja nawet uwazam ze bez korektora jest lepiej A juz napewno zamiast niesprawnego korektora |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|