Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przetaczanie tarcz hamulcowych - co myślicie o tym??
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-07-2011, 19:15   Przetaczanie tarcz hamulcowych - co myślicie o tym??

Witam. Mój samochodzik stał około 1.5 miesiąca czasu, teraz zacząłem z powrotem nim jeździć i dość mocno wibruje przy hamowaniu, drży kierownica, pedał hamulca pulsuje. Wymieniłem silentblocki na wahaczach, oraz łączniki stabilizatora, dziś chciałem zmienić końcówki drążków kierowniczych, ale diagnosta stwierdził że są OK i nie ma takiej potrzeby. Zostaje jedynie wymiana tarcz hamulcowych, jako ostatnia przyczyna drgań. I teraz pytanie - są to tarcze wentylowane, ich nominalna grubość to 20.5mm, w tej chwili mają grubość 19mm - czy opłaca się je przetaczać na tokarce w zakładzie ślusarskim?? Czy robił ktoś coś takiego?? Pytanie nasunęło się z prostej przyczyny - nowe tarcze to wydatek ok 150zł, a przetoczenie ok 30zł. W obydwóch przypadkach dochodzą jeszcze koszta nowych klocków ~60zł... Co o tym sądzicie??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Mlody19 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 18
Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 23-07-2011, 21:19   

Przetoczenie jest opłacalne tylko jak są tarcze proste i mają spore ranty, a w Twoim przypadku masz krzywe tarcze, bądź dosyć spore wżery na tarczach dlatego masz bicie na kierownicy i odczuwalne pulsowanie pedału hamulca, miałem to samo, a miałem wżery na tarczach. Sprawdź pierw jak wyglądają tarcze, jak są jakieś głębsze wżery albo są krzywe to przetaczanie nie będzie miało sensu, chyba że bicie nie jest mocne i są małe wżery to wtedy można spróbować przetoczyć jak tarcze są dosyć grube
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-07-2011, 08:43   

moim zdaniem jest to nieopłacalne, po przetłoczeniu wytrzymają ci kilka kilometrów i będą się nadawały do wymiany, nie będą miały wymiaru. Poza tym, z układem hamulcowym zawsze tak jest, że lepiej wymienić na dobre nówki i mieć pewność, że nie nawalą.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 25-07-2011, 12:40   

Doczytałem że minimalna grubość tych tarcz może wynosić 18,5mm, a one już w tej chwili mają 19mm, to ciekawe ile miałyby po przetoczeniu... Zamówiłem nowe, będą na jutro, koszt z klockami to 200zł :sciana:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-07-2011, 07:21   

Skąd zamawiałeś i jakie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-07-2011, 21:49   

Zamawiałem u mnie w mieścinie w sklepie (Jędrzejów, ul. Koscielna, Majchrowicz), wszystko firmy hart, tarcze po 70zł/szt, klocki 60zł, z tym że czytałem że ten hart to mierna jakość, ale już zamontowane, trudno, czas zweryfikuje wszystko, na razie jest o niebo lepiej niż wcześniej ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-07-2011, 22:57   

jeśli chodzi o harta to jest to pakowacz czyli sam w sobie nie posiada żadnych fabryk a jedynie pakuje w swoje pudełka produkty wyprodukowane przez inne tanie firmy.
w tipo założyłem klocki harta na przód i LPR na tył ( rzekomo włoskie LPR czasami piszczały, a hart nie ) jedyna dolegliwość tych hartów jest taka, że strasznie pyliły czyli auto hamowało dobrze ale klocki szybciej się ścierały

jeśli chodzi o toczenie to może powiem tak ... jesli tarcza jest krzywa lub posiada wżery to tokarz musi z każdej strony zjechać minimum 0.5mm jeśli po przetoczeniu tarcza bedzię miała mniej niż podawane przez producenta minimum to zaleca się wyrzucić, aczkolwiek weźcie pod uwagę, że jesli klocka jest dużo to auto i tak będzie hamowało. po prostu na tarczach które maja minimum lub mniej trzeba wymieniać klocki znacznie wcześniej niż sie skończą.
sam nie dawno przetaczałem jedna tarcze w mojej hondzie ( praktycznie nową ) bo lekko biło przy ostrym hamowaniu z 200km/h, po zdjęciu tarczy okazało się, że miedzy piastą, a tarczą był syf i dlatego biło. w każdym razie jak juz zdjąłem tarcze to zawiozłem do przetoczenia tak dla pewności :) koleś "liznął" ją z obu stron po 0.1mm.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 27-07-2011, 07:10   

meter30, daj relacje jak ci sie sprawują te tarcze i klocki, bo mi też siada wymiana z tym że ja mam ABS a o dziwo cena u mnie 150 do 160 :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-07-2011, 13:51   

meter30, drogie klocki. Ja kupiłem Valeo za 20zł + przesyłka :badgrin: ceny części do Tipolotów coraz droższe :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-07-2011, 16:10   

Dziś zrobiłem 100km, żadnego bicia, hamuje dobrze, nie piszczy, no ale to jest żaden przebieg. Trzeba pojeździć chociaż z miesiąc żeby coś więcej powiedzieć.
Mosior, To wymieniałem w cytrynie Xsara, a nie w Tipku ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 05-10-2012, 16:04   

Jak najbardziej można przetoczyć tarcze hamulcowe, ale oczywiście wszystko w granicach rozsądku.
Jeżeli tarcza ma już prawie minimalną grubość zalecaną przez producenta to oczywiście tylko kupno nowych.
Jeżeli zależy nam na stoczeniu rantów i zabieleniu tarczy to jak najbardziej tak.
Warunek jeden to dobra tokarka i fachowiec który wie co robi.
Moja temperówka jeździ teraz na "przetoczonych i jest wszystko bardzo ok.
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-10-2012, 18:33   

camp21, Twoja wypowiedź diametralnie zmieniła bieg tego tematu, warto było czekać na nią ponad rok ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 05-10-2012, 18:38   

O kurcze :D nie spojrzałem na datę ostatniego postu hahahahaha :lol:
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-10-2012, 18:49   

Ja tez sie zlapalem na stary temat :) Jak stary lis na drewniana kure :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
  
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-10-2012, 21:13   

też się złapałem na odgrzewanego kotleta :D

w każdym razie mogę dodać, że pomimo iż nie które portale internetowe podają, że tarcz pod żadnym pozorem się nie toczy to wyczytałem w oryginalnej japońskiej serwisówce hondy, że zabieg jest dopuszczalny ale tylko przy użyciu maszyny, która robi na samochodzie ( bez ściągania tarcz ) są zakłady, które takie zabawki posiadają tylko pewnie koszt większy niż ściągnąć tarcze i dać do tokarza
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load