|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pompa hamulcowa |
Autor |
Wiadomość |
CHUDY-KOSZALIN
Wiek: 48 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 18 Skąd: KOSZALIN
|
Wysłany: 01-02-2005, 20:51 Pompa hamulcowa
|
|
|
Witam Was.Chciałbym wymienić pompę hamulcową,ale mechanik z warsztatu powiedział że wystarczy powymieniać uszczelki i wszystko będzie w porządku.Jakoś do końca nie jestem przekonany co do regeneracji pompy hamulcowej(koszt uszczelek to 20-30zł),a koszt pompy to 150-200zł.Co Wy na to???Oczywiście zważając na koszty to wymiana samych uszczelek jest bardziej opłacalna pod względem finansowym,ale pod względem bezpieczeństwa...jakoś nie mam zaufania do części regenerowanych,a tym bardziej że chodzi o hamulce...
Proszę o Wasze rady. |
_________________ CHUDY-KOSZALIN-GRAFIT METALIC TEMPRA 1.6 i.e+LPG. |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2005, 08:54
|
|
|
Kiedyś moje auto przestało poprawnie hamować i znikał płyn. Jakiś "mądry" mechanik poradził, że to wina pompy. No to kupiłem nową pompę, założyłem (bardzo prosto się to robi). No i ... dalej było to samo. Okazało się, że płyn ubywa przez pęknięty przewód hamulcowy i to w takim miejscu, że nie było widać. No i musiałem wymienić też przewód.
Po tej operacji została mi stara pompa - w pełni sprawna. Jeśli jej potrzebujesz to nie ma problemu, dokupisz tylko uszczelki i będzie dobrze.
Upewnij się, że wina jest po stronie pompy.
Jakiem masz objawy?
Napisz, bo może faktycznie nie trzeba wymieniać pompy... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 15:50
|
|
|
Pod żadnym pozorem nie polece wymiany uszczelek!!! w tej pompie
znajomy to zrobił w temprze i mały efekt kupił nową i było super .
W tym wypadku warto dać nową pompe z hamulcami nie ma żartów.
Wymiana uszczelek to bezsens !! Tym bardziej że nowa taka tania!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-02-2005, 15:57
|
|
|
Drogie macie pompy w Koszalinie :)
Ja za swoja dałem 92 zlote w listopadzie!! (1,6 ie) |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 16:56
|
|
|
no to niedrogo...
na http://www.automotosklep.pl ceny od 118PLN (MM) do 464PLN (FIAT) dla temperek z rocznika 1990-1995. |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 02-02-2005, 17:13
|
|
|
A ktoś kiedyś napisał, że na tej stronie jest tani sklep. No cóż podobno e-sklepy mają zawsze niższe ceny. Podobno... |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 17:22
|
|
|
taaa... piasta koła w necie kosztuje 93,50PLN a ja we Wrocku w sklepie zapłaciłem 72PLN
no i nie można zapominać o kosztach przesyłki gdy zamawia się w necie... |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
CHUDY-KOSZALIN
Wiek: 48 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 18 Skąd: KOSZALIN
|
Wysłany: 02-02-2005, 19:08
|
|
|
Radke napisał/a: | Kiedyś moje auto przestało poprawnie hamować i znikał płyn. Jakiś "mądry" mechanik poradził, że to wina pompy. No to kupiłem nową pompę, założyłem (bardzo prosto się to robi). No i ... dalej było to samo. Okazało się, że płyn ubywa przez pęknięty przewód hamulcowy i to w takim miejscu, że nie było widać. No i musiałem wymienić też przewód.
Po tej operacji została mi stara pompa - w pełni sprawna. Jeśli jej potrzebujesz to nie ma problemu, dokupisz tylko uszczelki i będzie dobrze.
Upewnij się, że wina jest po stronie pompy.
Jakiem masz objawy?
Napisz, bo może faktycznie nie trzeba wymieniać pompy... |
Po naciśnięciu na hamulec pedał chował się do podłogi.Pojechałem na warsztat.
Wymieniałem szczęki hamulcowe i przewody,mechanik powiedział że to może być przyczyna,ale nie koniecznie.Kazał wstrzymać się z kupnem czy regeneracją pompy.Pojeździłem trzy miesiące i problem powrócił.Wczoraj wymieniłem płyn na nowy mechanik znowu przejrzał szczęki hamulcowe oraz układ,odpowietrzył i na razie jest bardzo dobrze,ale obawiam się że problem znów powróci.Przewody są w porządku więc wszystko wskazuje na pompę.
Radke...jak się okarze że to pompa to się do Ciebie uśmiechnę |
_________________ CHUDY-KOSZALIN-GRAFIT METALIC TEMPRA 1.6 i.e+LPG. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 19:28
|
|
|
Jak pedał wpada w podłoge to na 100% pompa do wymiany |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2005, 20:05
|
|
|
Ja robiłe taką regeneracje 2 lata temu i do dziś jest super. Kupiłem gumki w sklepie inter cars jakiejś niemieckiej firmy. Robiłem to sam prosta sprawa. Rozebrałem całą pompę wypłukałem syf i złożyłem z nowymi gumkami (oczywiście wszystko moczymy w płynie hamulcowym). Wszystko działa spoko. Polecam wymianę. Tam nie ma co spiepszyć. Nic tam się nie wyrabia mechanicznie tylko po prostu gumki parcieją. Przy składaniu warto skorzystać z pomocy drugiej osoby przy wciskaniu sprężyny. |
|
|
|
|
Kairan
Wiek: 44 Dołączył: 03 Sty 2005 Posty: 76 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-02-2005, 14:18
|
|
|
no to co powiecie na tak przypadlosc....
odlaczeylem prawy tylni przwod od recznego i zaczelo sie...w chwili gdy zalozylem sprezyne od tej dzwigienki od recznego ktora jest przy tylnim kole i do ktorej przymocowana jet linka, zaczely sie problemy a mianowicie kola tylnie sa zblokowane jakby zaciagniety byl reczny( a nie ma zaciagnietego recznego) czy mozliwe jest ze zapowietrzyl sie tylni uklad? (czytalem na forum ze sa dwa obiegi tylni i przedni) a do tego pedal hamulca jest tak twardy ze da sie go wcisnac tylko 1cm i nic i dalej nie idzie, samochod caly czas podczas wymiany stal w jednym miejscu nie byl przemieszczany ani uruchamiany wiec jesli mozecie mi powiedziec jak to odpowietrzyc prosze opiszcie to dokladnie bo nie wiem jak to zrobic... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|