Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa hamulcowa
Autor Wiadomość
CHUDY-KOSZALIN 



Wiek: 48
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 18
Skąd: KOSZALIN
Wysłany: 01-02-2005, 20:51   Pompa hamulcowa

Witam Was.Chciałbym wymienić pompę hamulcową,ale mechanik z warsztatu powiedział że wystarczy powymieniać uszczelki i wszystko będzie w porządku.Jakoś do końca nie jestem przekonany co do regeneracji pompy hamulcowej(koszt uszczelek to 20-30zł),a koszt pompy to 150-200zł.Co Wy na to???Oczywiście zważając na koszty to wymiana samych uszczelek jest bardziej opłacalna pod względem finansowym,ale pod względem bezpieczeństwa...jakoś nie mam zaufania do części regenerowanych,a tym bardziej że chodzi o hamulce...
Proszę o Wasze rady.
_________________
CHUDY-KOSZALIN-GRAFIT METALIC TEMPRA 1.6 i.e+LPG.
     assistance
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-02-2005, 08:54   

Kiedyś moje auto przestało poprawnie hamować i znikał płyn. Jakiś "mądry" mechanik poradził, że to wina pompy. No to kupiłem nową pompę, założyłem (bardzo prosto się to robi). No i ... dalej było to samo. Okazało się, że płyn ubywa przez pęknięty przewód hamulcowy i to w takim miejscu, że nie było widać. No i musiałem wymienić też przewód.
Po tej operacji została mi stara pompa - w pełni sprawna. Jeśli jej potrzebujesz to nie ma problemu, dokupisz tylko uszczelki i będzie dobrze.
Upewnij się, że wina jest po stronie pompy.

Jakiem masz objawy?
Napisz, bo może faktycznie nie trzeba wymieniać pompy...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 15:50   

Pod żadnym pozorem nie polece wymiany uszczelek!!! w tej pompie
znajomy to zrobił w temprze i mały efekt kupił nową i było super .
W tym wypadku warto dać nową pompe z hamulcami nie ma żartów.
Wymiana uszczelek to bezsens !! Tym bardziej że nowa taka tania!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-02-2005, 15:57   

Drogie macie pompy w Koszalinie :) :)
Ja za swoja dałem 92 zlote w listopadzie!! (1,6 ie)
     Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-02-2005, 16:56   

no to niedrogo...
na http://www.automotosklep.pl ceny od 118PLN (MM) do 464PLN (FIAT) dla temperek z rocznika 1990-1995.
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 02-02-2005, 17:13   

A ktoś kiedyś napisał, że na tej stronie jest tani sklep. No cóż podobno e-sklepy mają zawsze niższe ceny. Podobno...
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-02-2005, 17:22   

taaa... piasta koła w necie kosztuje 93,50PLN a ja we Wrocku w sklepie zapłaciłem 72PLN
no i nie można zapominać o kosztach przesyłki gdy zamawia się w necie...
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
CHUDY-KOSZALIN 



Wiek: 48
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 18
Skąd: KOSZALIN
Wysłany: 02-02-2005, 19:08   

Radke napisał/a:
Kiedyś moje auto przestało poprawnie hamować i znikał płyn. Jakiś "mądry" mechanik poradził, że to wina pompy. No to kupiłem nową pompę, założyłem (bardzo prosto się to robi). No i ... dalej było to samo. Okazało się, że płyn ubywa przez pęknięty przewód hamulcowy i to w takim miejscu, że nie było widać. No i musiałem wymienić też przewód.
Po tej operacji została mi stara pompa - w pełni sprawna. Jeśli jej potrzebujesz to nie ma problemu, dokupisz tylko uszczelki i będzie dobrze.
Upewnij się, że wina jest po stronie pompy.

Jakiem masz objawy?
Napisz, bo może faktycznie nie trzeba wymieniać pompy...


Po naciśnięciu na hamulec pedał chował się do podłogi.Pojechałem na warsztat.
Wymieniałem szczęki hamulcowe i przewody,mechanik powiedział że to może być przyczyna,ale nie koniecznie.Kazał wstrzymać się z kupnem czy regeneracją pompy.Pojeździłem trzy miesiące i problem powrócił.Wczoraj wymieniłem płyn na nowy mechanik znowu przejrzał szczęki hamulcowe oraz układ,odpowietrzył i na razie jest bardzo dobrze,ale obawiam się że problem znów powróci.Przewody są w porządku więc wszystko wskazuje na pompę.
Radke...jak się okarze że to pompa to się do Ciebie uśmiechnę :D :D :D
_________________
CHUDY-KOSZALIN-GRAFIT METALIC TEMPRA 1.6 i.e+LPG.
     assistance
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 19:28   

Jak pedał wpada w podłoge to na 100% pompa do wymiany
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-02-2005, 20:05   

Ja robiłe taką regeneracje 2 lata temu i do dziś jest super. Kupiłem gumki w sklepie inter cars jakiejś niemieckiej firmy. Robiłem to sam prosta sprawa. Rozebrałem całą pompę wypłukałem syf i złożyłem z nowymi gumkami (oczywiście wszystko moczymy w płynie hamulcowym). Wszystko działa spoko. Polecam wymianę. Tam nie ma co spiepszyć. Nic tam się nie wyrabia mechanicznie tylko po prostu gumki parcieją. Przy składaniu warto skorzystać z pomocy drugiej osoby przy wciskaniu sprężyny.
     assistance   Moneta
 
 
Kairan 



Wiek: 44
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 76
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-02-2005, 14:18   

no to co powiecie na tak przypadlosc....
odlaczeylem prawy tylni przwod od recznego i zaczelo sie...w chwili gdy zalozylem sprezyne od tej dzwigienki od recznego ktora jest przy tylnim kole i do ktorej przymocowana jet linka, zaczely sie problemy a mianowicie kola tylnie sa zblokowane jakby zaciagniety byl reczny( a nie ma zaciagnietego recznego) czy mozliwe jest ze zapowietrzyl sie tylni uklad? (czytalem na forum ze sa dwa obiegi tylni i przedni) a do tego pedal hamulca jest tak twardy ze da sie go wcisnac tylko 1cm i nic i dalej nie idzie, samochod caly czas podczas wymiany stal w jednym miejscu nie byl przemieszczany ani uruchamiany wiec jesli mozecie mi powiedziec jak to odpowietrzyc prosze opiszcie to dokladnie bo nie wiem jak to zrobic...
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load