|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alternator poraz trzeci...... |
Autor |
Wiadomość |
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2005, 08:37 Alternator poraz trzeci......
|
|
|
Już 3 raz robią mi alternator, tzn. wymieniają uzwojenie, diody, regulator, całe szczęście że w ramach napraw gwarancyjnych, mam nadzieje że teraz dojdą przyczyny jego szybkiego wypalania. Kiedyś słyszałem że w kolektorze jest jakiś podgrzewacz który pobiera bardzo dużo prądu i jak bedzie trwało to za długo to alternator tego nie pociągnie, stąd sie może pali.....
Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem?
Pozdro
Tipo 1.6.i.e 94' |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-10-2005, 08:48
|
|
|
Tu co nie co o tym podgrzewaczu:
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=1956
A co do alternatora, to predzej wydaje mi sie jego slaba jakos spowodowala jego uszkodzenie. Ja mam oryginalny altenrator i nigdy nie odmowil posluszenstwa - 2 razy tylko szczotki wymienialem i niedawno po 280tys. km , obydwa lozyska. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-10-2005, 12:19
|
|
|
Czy to by prowadziło do wniosku że przy wtrysku alternator pracuje raczej baaaardzo długo bez awarii ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-10-2005, 12:39
|
|
|
Hmm raczje nie :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-10-2005, 14:35
|
|
|
jeśli to na pewno nie wina samego alternatora (jakość elementów i samego montażu) to zbyt duży pobór jest jednym z najlepszych tropów; tylko, iż nawet podgrzewacz i inne nie powinny alternatora załatwić , a na pewno nie z 3 razy w pewno niedlugich odstępach....
sprawdzenie instalacji elektrycznej - co może 'pić' za dużo praądu czy ->przede wszystkim!!!<- co może robić zwarcia to dużo zabawy, ale na pewno warto sprawdzić sam akumulator i jego okolice
jeśli coś Ci robi jakieś zwarcia (częściowe), nie na tyle by bezpieczniki przepalić (choć tu wątpiię, powinny pójść) lub prędzej jeszcze przed nimi a zwarcia są w miarę cały czas to w końcu alternator będzie miał dość.
I sedno ponownie - akumulator. Widziałem, przekonałem się, także na sobie jak i u innych; jeśli w jakikolwiek sposób jest już felerny/stary to sam w sobie może robić zwarcia. Często są to mikrozwarcia, czasem raz są raz nie, czasem tylko między niektórymi celami ale są.
Akumulator niby się ładuje, niby działa, czasem nawet złudnie, jedynie gdy dłużej postoi to spada mu 'moc', ale taki akumulator przez te zwarcia pobiera baaaaaardzo duży prąd; nie dość , że alternator zasila normalną instalację podczas jazdy, to jeszcze doładowuje akumulator i jeszcze musi pokonać zwarcie wewnątrz akumulatora... wtedy może się kończyć nawet po kilku dniach alternator (najczęściej sam regulator napięcia czy część diód) a możesz tak z 4 miechy pojeździć nim padnie czy więcej nawet... różnie.... ale szukać musisz, po instalacji na ile się da jak też akumulator sam sprawdzić, czasem (rzadko, ale się zdarza), że nawet nowe akumulaotry dość szybko robią jaja, zwłaszcza tanie czy no-name... takie egzemplarze się zdarzają (znajomy ojca robi z akumulatorami długo)... sam podgrzewacz nie powinien alternatora tak załatwiać, pobiera dużo ale alternator i instalacja są przewidziane na wiele więcej ,zresztą bezpiecznik prędzej by wywaliło czy kostkę upaliło.....
chyba, że jednak sam w sobie alternator jest do d..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
wolinski_m
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 26 Kwi 2005 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2005, 13:27
|
|
|
Sprawa się wyjaśniła
Okazało się jednak że to szczotki w alternatorze, założona była nowa która się podwieszała, wymienili i jest OK. Mam nadzieje że już na dłużej....
Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam |
_________________ Mariano_Italiano |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|