Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gasoline Vapor Filter oraz nieregularnie pracujący silnik
Autor Wiadomość
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-08-2008, 16:29   Gasoline Vapor Filter oraz nieregularnie pracujący silnik

Witam

Kilka miesięcy temu nabyłem Fiata Tempre za śmieszne pieniądze, a jak to w takich wypadkach bywa trzeba teraz więcej siedzieć przy nim niż w nim. Mam kilka problemów z tą włoską myślą techniczną, o których zaraz napisze ale ciekawi mnie jedno czarne pudełko, które odkryłem pod maską. Mianowicie chodzi mi o miejsce zaraz za prawym reflektorem. Jest tam skrzyneczka, na której napisane jest (oczywiście po włosku) "Gasoline Vapor Filter". Domyślam się, że jest to jakiegoś rodzaju filtr, pewnie węglowy filtrujący opary z paliwa czy coś w tym rodzaju. Od góry i od doły wychodzą z niego po jednym wężyku. Pytanie moje to: czy ten filtr może jakoś wpływać na prace silnika albo czegoś innego w aucie i czy jest on wymienny, czy w ogóle trzeba go wymieniać? Pytam bo jak już wcześniej wspomniałem mam kilka problemów z Temperówką m.in. blacharka (co mnie zastanawia bo te modele były cynkowane a tylne nadkola zjada rdza, nie mówiąc już o progach, które po prostu nie istnieją). Jak na razie największy problem mam z silnikiem. Przy odpalaniu wszystko OK, automatyczne ssanie utrzymuje przez pierwsze minuty obroty około 1200. Po pewnym czasie obroty stabilizują się na poziomie 800 (deska digital). Problemy zaczynają się później. Podczas jazdy w mieście na kolejnych już światłach na jałowym biegu obroty spadają do 600 i lekko trzęsie autem. Gdy już się ruszy to podczas przyspieszania często występuje takie zjawisko jak gdyby duszenia się silnika ponieważ im mocniej wciskam pedał gazu tym wolniej przyspiesza i szarpie. Zdarza to się na różnych biegach i bez względu na prędkość. Na kolejnych światłach jest już tylko gorzej, obroty spadają do 400 i mało co nie gaśnie. Silnik chodzi wtedy jakby tylko na 3 garach i drgania są już duże. Czasami na to wszytko pomaga zgaszenie, odczekanie chwili i ponowne uruchomienie silnika, obroty wracają wtedy do 800 i jest OK, przez pewien czas oczywiście, a później znowu to samo. Czy ktoś z tych, którzy zagłębili się w tej lekturze wie co może powodować takie zachowanie się silnika??? Podejrzewam, że winowajcą jest komputer lub któryś z jego czujników ale pewności nie mam. Podobnie jest podczas jazdy autostradą (śmigam sobie A4 bo taka nowoczesna teraz jest :lol: ), jadąc ze stałą prędkością zdejmę nogę z gazu i ponownie wcisnę pedał do tego samego miejsca to auto najpierw naturalnie zwalnia lecz później nie przyspiesza od razu tyko między zwolnieniem a przyspieszeniem kilka razy szarpnie autem. Wymieniłem w nim świece, przewody, filtr paliwa, uszczelkę pod głowicą, filtr powietrza, obydwa tłumiki.
Dane techniczne:
Fiat Tempra 1,6 kat., bez gazu, silnik 159A3.046, przebieg 185 tys., rocznik nieznany, podczas kupowania części przekonałem się, że nie ma jednej daty produkcji tego auta, data pierwszej rejestracji to 96r.
Dopiero raczkuje, jeśli chodzi o uczestnictwo na forum więc gdyby coś było nie tak to proszę pisać. Z góry dzięki.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-08-2008, 16:53   

Co do pochalaniacza par oparow benyny to raczej nie ma wplywu na prace silnika i nie slyszalem zeby ktos to ustrojstwo wymienial.

Dlacharka coz Ten Typ Tak ma :P
Problemy z silnikiem, obstawialbym na przepustnice albo silnik krokowy obie rzeczy do przeczyszczenia. Sprawdz jeszcze czy na dolocie gdzies lewego powietrza nie lapie to tez czesty objaw falowania obrotow
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-08-2008, 17:18   

Witam mialem troche temu podobnie zostawilem na salonie fiata ruwnwartosc autka :sciana: i za kazdym razem bylo gozej :red_kartka: wymienili mi przepustnice lecz dalej szarpal i czasami jak zgasl to nie szlo go odpalic jak by paliwa nie dostawal (choc bylo) jak usiadlem w garazu to na odpalonym bawilem sie z czujnikami odlanczalem je i czekalem co sie bedzie dzialo a gdy odlaczylem sonde lambde problem znikl jak reka odja i tak jezdze bez lambdy oczywiscie wiadomo bez niej troche wieksze spalanie ale jezdzi dobrze i to sie liczy ale przeczysc gaznik i krokowy silniczek on czasam lubi dupic ze obrotow nie trzyma sprawdz go w taki sposob ze jak zgasnie a nie bedziesz stal na swiatlach to otworz maske i jak odpalisz silnik dotknij dzyndzla takiego nie wiem jak to sie nazywa jesli obroty sie ustabilizuja to masz winowajce a jak nie pomoze to posprawdzaj inne czujniki no i lambde tez mozesz sprawdzic odlanczajac ja i jadac bez niej jak wtedy bedzie sie zachowywac autko
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-08-2008, 13:26   

Dzięki za odpowiedzi.
Musze dodać, że sonda Lambda też była wymieniana. Oczywiście nie na oryginalną tylko na zamiennik za 80 PLN ale zero różnicy. Kombinowałem już z jazdą na odłączonej sondzie i powiem wam tyle, że jedyna różnica jest w tym że autko jest żwawsze (spalanie pewnie też :( ) ale problemy te same. Zobaczę do tego silniczka i przepustnicy i napisze czy coś się poprawiło. Jeszcze raz dzięki.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load