Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 na pełnym -jak działa przełącznik gazu
Autor Wiadomość
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-10-2006, 10:46   2.0 na pełnym -jak działa przełącznik gazu

Witam
Mam silnik na pełnym wtrysku a przełącznik gazu 3 stopniowy ( 1, 0 , 2) na 1-świeci sie czerwona kontrolka. Proszę napiszcze mi jak działają te przełączniki 1,0,2 bo to dla mnie dziwne bo w R19 1.8 na jednopunkcie mam 2stopniowy przełącznik (benzyna gaz) a tu jakiś kicz siedzi i jeszcze nie wiem jak działa.
ps. instalacja ma dopiero 1,5 roku.
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 12:09   

Ja mam 3 stopniowego lovteca :D
Tyle ze ganzik
1- czerowna lampka benzyna
0- luz nic nie leci chyba pomaranczowa
2- gaz zielona lampka

W 2.0 to chyba komp wszystkim steruje :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2006, 21:06   

masz prawdopodobnie pokombinowane i 'byle taniej' przełącznik od gaźnikowca, instalki innej....
pół biedy jeśli tylko przełącznik masz zapożyczone a ew komputerek-sterownik, emulator sondy czy to co tam masz mieć masz w porządku....
a przełącznik jest tylko do właściwej instalki dopasowany i tylko przełącza rodzaj zasilania i uruchamia resztę...

generalnie taki 'gaźkowy' przełącznik (I i II generacja chyba)
II) jedziesz na benzynie, pali się czerwonawo-różowawa lampka (taki ma dcień ta dioda LED dwukolorowa wtedy)
0) w tej pozycji zamknięte-'zatkane' jest zarówno LPG jak i dopływ benzyny; przy gaźniku ma to na celu wypalenie resztek benzyny z gaźnika tuż przed pstryknięciem na LPG
I) 'pstryknięcie' na LPG; benzyna zostaje odcięta (już na pozycji 0 zresztą wcześniej) a LPG otwarty;

prócz dwukolorowej diody LED , ,świecącej na zielono przy pracy na LPG a na niby-czerwono-różowo przy pracy na benzynie
masz poniżej w takich przełącznikach drugą diodę czerwoną, świeci tylko na czerwono i tylko gdy jedziesz na rezerwie LPG; kontrolka rezerwy LPG; ustawiona może być nawet od 1/3 butli :P

są wersje przełącznika, gdzie czujnik na butli ma kilka 'czujniczków' pomiarowych, jak skalę, a przy przełączniczku kilka diód które wyświetlają ~około ilość gazu w butli (ale to pic, bo zmiany ciśnienia przy jeździe, temperatury itp przekłamują to; niedokładne)

przy wtryskach i innych cudach, instalkach nowszej generacji masz inne przełączniki lub podobne, ale masz tam też np potencjometr z tyłu od regulacji powyżej ilu obrotów ma się przełączyć na LPG, bo na temperaturę nie masz wpływu; nowe instalki ustawia się od iluś 'C i iluś obrotów by przeskakiwały na LPG, to jest w przełączniku;
przełączniki masz wtedy benzyna - LPG, ale LPG jest automat, nie od razu, albo masz przełączniki benz-lpg-lpg automat; różnie;

ty masz gaźnikowy raczej; i coś pokombinowane;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Krzysztof A. 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 100
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-10-2006, 22:49   

A u mnie też są trzy położenia klawisza:
Pierwsza opcja-benzyna-dioda czerwona
Druga opcja-odpalanie na benzynie a po przekroczeniu 2000 obrotów automatycznie przełącza na gaz-dioda najpierw czerwona potem zielona
Trzecia opcja-gaz-dioda zielona.

** Dodano: 01-10-2006, 23:52 **
dodam że to w Tipo 2.0 16v
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load