Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie palić na beznynie po zgaszeniu silnika na gazie!!!
Autor Wiadomość
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2005, 18:15   Nie palić na beznynie po zgaszeniu silnika na gazie!!!

Witam
Mam od niedawna problemy z odpalaniem na benzynie. Jeśli przyjadę i zgaszę silnik pracujący wcześniej na gazie to nie mogę go później uruchomić. Natomiast jeśli przed zgaszeniem silnika przeżucę go na benzynkę i zgaszę silnik, problem znika. Mam założony tzw. emulator także raczej nie jest to sonda lambda, wcześniej musiałem ściągać klemy z akumulatora. Jakichś czas temu przetrała mi się izolacja z przewodu elektrycznego wychodzącego spod obudowy paska rozrządu do centralki (prawdopodobnie odcięcie paliwa). Stykała się jedna z żył z masą, zaizolwałem ale z odpalnaiem jest cały czas problem - wcześniej mulił się na benzynie. Pompe paliwa raczej wykluczam bo teraz się nie dławi. Gdziem mam szukać przyczyny....

Pozdrawiam
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2005, 18:41   

hm.... dziwne.... coś jakby nie od razu startowała Ci pompa czy dawkowanie......
może jednak coś z pompą, dopiero jak się rozkręci to idzie?
albo, skoro miałeś zwarcie - może załatwiłeś sobie jakiś przełącznik od odcinania dopływu, że nie zawsze zajarzy od razu, tylko po czasie.. z elektroniką mogą być jaja po zwarciach, zależy co to było....
jak zostawisz - gasisz - na benzynie to wiadomo, w gaźniku i przewodach zawsze coś zostanie, toteż z benzyny zawsze odpalisz wtedy, choćby na chwilę...
podjedź może do 'mądrych' gazowników,za samo zapytanie się nie powinni Cię zjeść....
może załatwiłeś sobie tym zwarciem przełącznik jakiś od pompy czy elektrozaworek / coś takiego......
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
wolinski_m 
witamy nowego


Wiek: 45
Dołączył: 26 Kwi 2005
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2005, 19:45   

Zapomniałem napisać że mam Tipo 1.6 i.e. czyli jednopunktowy wtrysk.

Dzięki za pomoc....
_________________
Mariano_Italiano
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2005, 21:15   

Tak sobie myśle że może regulator ciśnienia ci puszcza i po zgaszeniu pompa musi długo podawać paliwo.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2005, 22:05   

Zdejmij obudowę filtra powietrza i zobacz czy wtryskiwacz podaje paliwo.
Możesz też spróbować zresetować komputer, może trzyma jakieś błędy - odepnij akumulator na ok. 15 minut. Tylko po tym zabiegu może stracić ustawienia sterownik od gazu.
Chyba bez wizyty u gazowników się nie obejdzie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2005, 12:58   

Zresetowałem komputer odłączając klemy z akumulatora, problem narazie zniknął, mam nadzieje że na dłużej........

Dzięki za pomoc

Pozdrowionka
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-04-2005, 15:04   

A instalacje LPG jaka masz stara? Mozliwe ze reduktor jest do regeneracji.

Ale nie chce zupelnie odpalic na LPG-> jazda-> zgasisz na LPG -> chcesz odpalic na gazie? Probowales dluzej przytrzymac na rozruszniku?

Jesli bys przytrzymal dluzej na rozroszniku i auto by odpalilo, to znaczy ze reduktor moze byc juz zabrodzony. Sprawdzales filtr od LPG? Udaj sie najlepioej do gaznikowcow. Niech przejrza Ci instalacje, na dole reduktora powinna byc srubka do "spuszczania zanieczyszczen". Wymien filterek (kosz 5-8zł).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-05-2005, 13:23   

Sytuacja się znowu powtórzyła, odłączyłem kleme od baterii i jest znowu OK.......wniosek.........trafiony jest emulator. Instalację mam jeszcze na gwarancji także nie powinienem ponieść żadnych kosztów (mam nadzieje !!!)

Pozdro
  
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2005, 11:52   

Moim zdaniem sprawa wygląda tak:
jeżeli nie masz komputerka i silniczka krokowego sterującego dawkowaniem gazu, to komputer w silniku wcześniej, lub później dostanie błędów. Teoretycznie sprawę powinno załatwić zamontowanie zamiast emulatora sondy lambda właśnie tego sterownika z silniczkiem krokowym (poza tym w/g dzisiejszych przepisów jest to wymagane).
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load