|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie palić na beznynie po zgaszeniu silnika na gazie!!! |
Autor |
Wiadomość |
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2005, 18:15 Nie palić na beznynie po zgaszeniu silnika na gazie!!!
|
|
|
Witam
Mam od niedawna problemy z odpalaniem na benzynie. Jeśli przyjadę i zgaszę silnik pracujący wcześniej na gazie to nie mogę go później uruchomić. Natomiast jeśli przed zgaszeniem silnika przeżucę go na benzynkę i zgaszę silnik, problem znika. Mam założony tzw. emulator także raczej nie jest to sonda lambda, wcześniej musiałem ściągać klemy z akumulatora. Jakichś czas temu przetrała mi się izolacja z przewodu elektrycznego wychodzącego spod obudowy paska rozrządu do centralki (prawdopodobnie odcięcie paliwa). Stykała się jedna z żył z masą, zaizolwałem ale z odpalnaiem jest cały czas problem - wcześniej mulił się na benzynie. Pompe paliwa raczej wykluczam bo teraz się nie dławi. Gdziem mam szukać przyczyny....
Pozdrawiam |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2005, 18:41
|
|
|
hm.... dziwne.... coś jakby nie od razu startowała Ci pompa czy dawkowanie......
może jednak coś z pompą, dopiero jak się rozkręci to idzie?
albo, skoro miałeś zwarcie - może załatwiłeś sobie jakiś przełącznik od odcinania dopływu, że nie zawsze zajarzy od razu, tylko po czasie.. z elektroniką mogą być jaja po zwarciach, zależy co to było....
jak zostawisz - gasisz - na benzynie to wiadomo, w gaźniku i przewodach zawsze coś zostanie, toteż z benzyny zawsze odpalisz wtedy, choćby na chwilę...
podjedź może do 'mądrych' gazowników,za samo zapytanie się nie powinni Cię zjeść....
może załatwiłeś sobie tym zwarciem przełącznik jakiś od pompy czy elektrozaworek / coś takiego...... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
wolinski_m
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 26 Kwi 2005 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-04-2005, 19:45
|
|
|
Zapomniałem napisać że mam Tipo 1.6 i.e. czyli jednopunktowy wtrysk.
Dzięki za pomoc.... |
_________________ Mariano_Italiano |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2005, 21:15
|
|
|
Tak sobie myśle że może regulator ciśnienia ci puszcza i po zgaszeniu pompa musi długo podawać paliwo. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2005, 22:05
|
|
|
Zdejmij obudowę filtra powietrza i zobacz czy wtryskiwacz podaje paliwo.
Możesz też spróbować zresetować komputer, może trzyma jakieś błędy - odepnij akumulator na ok. 15 minut. Tylko po tym zabiegu może stracić ustawienia sterownik od gazu.
Chyba bez wizyty u gazowników się nie obejdzie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-04-2005, 12:58
|
|
|
Zresetowałem komputer odłączając klemy z akumulatora, problem narazie zniknął, mam nadzieje że na dłużej........
Dzięki za pomoc
Pozdrowionka |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-04-2005, 15:04
|
|
|
A instalacje LPG jaka masz stara? Mozliwe ze reduktor jest do regeneracji.
Ale nie chce zupelnie odpalic na LPG-> jazda-> zgasisz na LPG -> chcesz odpalic na gazie? Probowales dluzej przytrzymac na rozruszniku?
Jesli bys przytrzymal dluzej na rozroszniku i auto by odpalilo, to znaczy ze reduktor moze byc juz zabrodzony. Sprawdzales filtr od LPG? Udaj sie najlepioej do gaznikowcow. Niech przejrza Ci instalacje, na dole reduktora powinna byc srubka do "spuszczania zanieczyszczen". Wymien filterek (kosz 5-8zł). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
wolinski
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 42 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-05-2005, 13:23
|
|
|
Sytuacja się znowu powtórzyła, odłączyłem kleme od baterii i jest znowu OK.......wniosek.........trafiony jest emulator. Instalację mam jeszcze na gwarancji także nie powinienem ponieść żadnych kosztów (mam nadzieje !!!)
Pozdro |
|
|
|
|
Radzio_wawa
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 141 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2005, 11:52
|
|
|
Moim zdaniem sprawa wygląda tak:
jeżeli nie masz komputerka i silniczka krokowego sterującego dawkowaniem gazu, to komputer w silniku wcześniej, lub później dostanie błędów. Teoretycznie sprawę powinno załatwić zamontowanie zamiast emulatora sondy lambda właśnie tego sterownika z silniczkiem krokowym (poza tym w/g dzisiejszych przepisów jest to wymagane). |
_________________ '02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun
Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|