Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 i.e. co z tą sondą lambda?
Autor Wiadomość
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2008, 00:01   1,6 i.e. co z tą sondą lambda?

Nie znalazłem postu na forum na moją przypadłość, więc proszę o pomoc.
No to może od początku:
silnik 1,6 i.e. nr 159A3.046 + LPG z kompem BingoM

Praca na Benie:
Czasami szarpie i potrafi zgasnąć przed światłami. W programie BingoM wskazania sondy zadziwiająco niskie - ok. 0,1-0,2V . Diagnoza oczywista- sonda do wymiany. Po wymianie zero poprawy. Wskazania miernikiem takie same.

Praca na Gazie:
Oczywiście lepiej niż na benie, ale sonda - skacze od ubogiej do bogatej, zarówno przed wymianą sondy, jak i po wymianie. Wskazania miernikiem takie same- też polsują od 0,1- do 0,8V.

Po wymianie sondy oczywiście zrobiłem reset kompa(i to kilkakrotnie) poprzez odłączenie klemy aku + i naciśnięcie pedału hamulca na ok 10 sekund.

Dzisiaj tzn 2 dni od wymiany sondy(niepotrzebnie) zrobiłem test:
odłączyłem przewód biegnący od kompa do sondy i wpiąłem miernik do sondy. Tym sposobem miałem bezpośrednie odczyty z sondy niczym nie zakłócone.
Efekt: przy 2000rpm(przy 3000 to samo) sonda pokazuje:
-na benzynie: 0,8-0,85V
-na LPG: 0,83V
Co to może znaczyć? (poza bogatą mieszanką) Co jest padnięte, czyżby komp?
Dodam, że jak kupowałem auto 4 miechy temu, to tłumik był prawie nowy(bez sadzy), świece czyściutkie. Teraz mam tłumik okopcony, świece 1 miesiąc temu wymienione już z lekka okopcone. To mnie zastanowiło - że mieszanka może być za bogata. Ale te odczyty dopiero stwierdziłem po całkowitem odłączeniu sondy od kompa.

Robiłem reset kompa - potem nauka na wolnych obrotach na benzynie ok 2 minut przy podłączonej sondzie(temp silnika 90st). Wskazania jak wyżej(0,1V), odłączam sondę od kompa i znowu pokazuje mieszankę bogatą :roll:
Świeżo wymienione: olej w skrzyni, olej w silniku, wszystkie płyny i filtry, świece( Brisk-iskra jest zabójcza :) )

Kto ma jakiś pomysł? W ostateczności pojadę do serwisu na zbadanie ale wolałbym te pieniądze przeznaczyć na ewentualną wymianę części :)

PS:
TPS-jak dodam gazu, to od razu pokazuje mi 4,99V obojętnie, czy obroty są w tym momencie 1000,2000 czy 3000 rpm. Granicę błędu mam ustawioną na 0,12V. Czy to jest ok? Na logikę biorąc to w miarę wzrostu obrotów powinno napięcie wzrastać liniowo do 5V przy ok 5000rpm, ale może się mylę?
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
  
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2008, 01:01   

Radziłbym sprawdzić czujnik temperatury cieszy(silnika). Niebieska wtyczka.
On może powodować takie problemy i to on też odpowiada w pewnym stopniu za skład mieszanki.

Jeżeli masz ciągle zbyt bogatą mieszankę to całkiem możliwe, że ten czujnik szlag trafił i komputer ciągle myśli, że silnik jest niedogrzany (im wyższa oporność jego, tym dla komputer - "zimniej") stąd bogatsza mieszanka.

Hah ja w Uno zanim doszedłęm do tego, że ten czujnik jest uszkodzony do zdążyłem zaaplikować nową sondę (200zł) i nowy MAP sensor (300zł)... gdzie czujnik w sklepie (zamiennik) kosztował >30zł (100zł w ASO).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2008, 02:01   

W moim tiposzczaku, również miałem kiedyś przeboje. Podczas jazdy szarpał - dawał wrażenie jakby zapłonu brakowało na jakąś sekundę. Gasł jak puszczałem nogę z gazu, albo pracował i po jakimś czasie zdechł. Duże spalanie pb. Okopcony wydech i świece. Obroty falowały. Jak już musiałem gdzieś jechać, to żeby względnie bezstresowo to przeżyć, musiałem używać wysokiego biegu i buta w podłodze. No i ta cholerna marchwa się świeciła (teraz jestem mądry - znam kody usterek 8) w swoim brzydalu). Czasami było tak że tiposzczak mądrzał na chwilę i się uspokajało. No i w moim przypadku okazało się, że walnięty był komputer.
Sprawdź jeszcze u siebie, jak prezes radzi, czujnik temperatury cieczy. Aha, lambdę kupiłeś nową, oryginalną? Czy jakiś zamiennik albo używkę?
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2008, 13:15   

Sondę mam nową z allegro.
Czujnik cieczy jeszcze dzisiaj sprawdzę.

1. A co z kodami błędów, czy w moim silniku będą takie same: http://forum.tempra.org/t...0185.htm#102672 ?
2. Najbardziej zastanawia mnie to falowanie odczytów z sondy przy zasilaniu benzyną.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2008, 13:19   

Co do kodów, to niestety nie. Ja mam inny układ wtryskowy (GM), a Ty masz mono-jetronic (bosh), no i nie wiem czy u Ciebie da radę przez kontrolkę na desce odczytać. Później jakieś szczegóły Ci napiszę na ten temat tylko muszę wiedzę zagłębić. Niestety moja wiedza polegać tym razem będzie tylko na internecie, bo już dostępu do książki nie mam, więc nic nie obiecuję.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2008, 14:18   

Silnik mam 159.A3.046 z wtyczką serwisową od strony pasażera przy kole.
Na razie nie mam dostępu do działu download, jeszcze nie opłaciłem składki. Jak ktoś ma te kody, to proszę o podesłanie na maila penkk@wp.pl
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-01-2008, 15:32   

zetor, sprawdz ten czujnik wody. Poszukaj w postach gdzieś była tabelka z jego rezystancją.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-01-2008, 19:25   

zetor, na 99% do tego sterownika nie ma kodów błędu i aby coś się dowiedzieć trzeba się podpiąć pod komputer z odpowiednim oprogramowaniem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2008, 21:25   

Wracając do tematu kodów. Na już to mam samą listę kodów, ale jeszcze nie wiem czy jest możliwość sprawdzenia ich bez kompa. Ogólnie rzecz biorąc, to w układach Bosha jest taka opcja - trzeba tylko wpiąc kontrolkę w gniazdko serwisowe i liczyć mignięcia. Wiem jak to się robi, przy tych układach w samochodach... aż trudno wypowiedzieć... błee... fałwej golf. A nawet nie wiem jak wtyczka serwisowa w TT wygląda. Przydałoby się kolory kabli i rysunek wtyczki...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-01-2008, 23:40   

Czujnik płynu chłodzącego po pomiarach:
temp|odczyt [kΩ]
4 | 4,85
37 | 1,4
90 | 0,28
100 | 0,19
Jak widać wskazania wzorcowe! Dodam, że po wyjęciu wtyczki od czujnika nie zauważyłem żadnej zmiany pracy silnika.

Przy okazji sprawdziłem CPP, pomiary patrząc na wprost wtyczki przy zgaszonym silniku:


Chyba pojadę do serwisu sprawdzić błędy
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-01-2008, 00:35   

Pomiary czujnika temperatury masz dobre.
Pozostaje chyba komputerek i podpięcie go pod examinera.

A pytanie, przypadkiem map sensora nie masz? Te silniki mają map sensor?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-01-2008, 17:19   

Sprawa rozwiązana. Jedyne, co zrobiłem to to:

1. Był ułamany przy obudowie wtrysku. Skleiłem na Super Glue. Na razie jest ok.
2. Był luźny, okręciłem taśmą izolacyjną. Później pomyślę o trwalszym uszczelnieniu.

Aż nie do wiary, że to mogło być przyczyną.
Pojeździłem trochę na benzynie i nie gaśnie, nie szarpie.

Sprawdziłem skład spalin.
Na benzynie:
CO=0,5%, λ(1000rpm) =1,19, λ(3000rpm) =1,008
Na LPG:
CO=0,5%, λ(1000rpm) =1,15, λ(3000rpm) =1,002
Jak dla mnie rewelacja, dodam, że CO dla mojego rocznika dopuszczalne jest 3,5%. A za usługę zapłaciłem maaaajątek, równe 10zł :badgrin:

No i mam nauczkę, żeby nie kierować się odczytami miernikiem na sondzie, bo dalej pomiar skacze od 0,1V do 0,8V na zasilaniu beznzyną.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-01-2008, 20:45   

Miło że problem rozwiązałeś... no ale dziwne że jeden "pierdółek" aż tyle namieszać może. Ale i tak uwielbiam te włoskie sprzęty, mimo że tak kaprysić potrafią. Pozdrawiam.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-01-2008, 23:58   

zetor, to że pomiar skacze oznacza że sonda jest sprawna a tak po za tym to zwykłym miernikiem nie da się tego zbytnio sprawdzić ponieważ te wahania napięcia są za szybkie dla miernika by mógł je poprawnie wyświetlić.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-01-2008, 00:43   

Najlepiej to podpiać pod jakiś komputerowy oscyloskop, wtedy ładnie na wykresie będziesz widział.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-01-2008, 09:43   

miszko napisał/a:
Najlepiej to podpiać pod jakiś komputerowy oscyloskop, wtedy ładnie na wykresie będziesz widział.



Proszę bardzo ;] Tak dla "potomnych" zostawię coś od siebie, przy prawidłowej mieszance sonda lambda wąskopasmowa a takie są w tipo/tempra ma oscylować mniej więcej w zakresie 0,2-0,8V, i kolejna bzdurą jest to co niektóre osoby na tym forum twierdzą że na LPG wskazania sondy są niższe, sprawna sonda ze sprawną grzałką zarówno na LPG jak i na Pb daje te same odczyty, dla niedowiarków poniżej wkleję screen z pracy instalacji wtrysku gazu w moim 2.0 16V.

_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2008, 10:06   

Co za interfejs masz?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-01-2008, 10:13   

miszko napisał/a:
Co za interfejs masz?



To jest oryginalny soft do mojej instalacji wtrysku gazu, dokładniej do STAG300
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2008, 10:15   

A masz doświadczenia co ogólnie dobrze kupić do Fiata? Mam Uno z wtryskiem i z chęcią bym go sobie czasami obadał ;) Tylko, że Uno to wersja Clip.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-01-2008, 10:21   

miszko napisał/a:
A masz doświadczenia co ogólnie dobrze kupić do Fiata? Mam Uno z wtryskiem i z chęcią bym go sobie czasami obadał ;) Tylko, że Uno to wersja Clip.


No to standardowo, przelotka z pcmcia na 2 porty RS i do tego Euroscan, w tej generacji silników/elektroniki nic wiecej nie zawojujesz.

http://allegro.pl/item296...ar_faktura.html
http://moto.allegro.pl/it...uropejskie.html
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2008, 11:10   

W swoim laptopie już nie mam RS'a, ale dziewczyny IBM jeszcze ma ;)
Tak więc w sumie odpada zakup PCMCIA->RS.

** Dodano: 11-01-2008, 11:10 **
Widziałem interfejsty też na USB, różni się to czymś oprócz podłączenia?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-01-2008, 11:49   

miszko napisał/a:
W swoim laptopie już nie mam RS'a, ale dziewczyny IBM jeszcze ma ;)
Tak więc w sumie odpada zakup PCMCIA->RS.

** Dodano: 11-01-2008, 11:10 **
Widziałem interfejsty też na USB, różni się to czymś oprócz podłączenia?



Z tymi pod usb nie mialem do czynienia, standardowo soft od euroscana uzywa dwoch portow Rs, po jednym komunikuje sie z ecu auta, drugi jest przy uruchomieniu programu uzyty do jakiegos testu i potem jest zbedny, poczytaj na forum OB2, tam napewno zjadziesz potrzebne informacje jak to jest z tymi fejsami pod usb.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-01-2008, 12:43   

miszko napisał/a:
Widziałem interfejsty też na USB, różni się to czymś oprócz podłączenia?

Interfejsy USB są przystosowane do nowych komputerów, bo nie zobaczysz nowego laptopa z wejściem szeregowym. W skrócie rzecz ujmując są one wygodniejsze w użytkowaniu, a w komputerze emulują one porty szeregowe aby program mógł działać .
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
lysmar 


Wiek: 46
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-01-2008, 00:36   

hallo
Panie i Panowie. ja pokorny i głupi użytkownik tipa (nie wiem jaki jest numer silnika) 1,6 ie na monowtrysku, pozwolę sobie zadać wam pytanie.

mój młotek mały pali jak smok 16/100
a od dziś niechętnie odpala, a jak nie odpala to trzeba leciutko pokręcić na popych i wówczas odpali z rozrusznika.
poza tym, jak było ciepło kiedy go kupiłem, to digital pokazywał temperaturę max, a po dotknięciu silnika jakoś skóra się nie paliła....

elektryk powiedział mi, że czujnik temperatury w korpusie silnika jest padnięty, ale to nie powinno wpłynąc na prace...

i co teraz ja biedny mam robić?
tylko błagam.. po polsku!!! ja prosty jestem chłop i wogóle.

jutro zajrzę na przewodzik... a jak to nie ten temat, to jadę na kompa... musze młotka małego ratować no nie :sciana:
_________________
kupiłem Tipo
     assistance
 
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-01-2008, 21:25   

lysmar napisał/a:
czujnik temperatury w korpusie silnika jest padnięty, ale to nie powinno wpłynąc na prace...

Zmień mechanika i to szybko!

lysmar napisał/a:
digital pokazywał temperaturę max,

co przez to rozumiesz?

Po sprawdzeniu błędów będziesz wiedział co wymienić. Tylko nie zapomnij po wymianie zresetować kompa.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load