|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
1,6 i.e. co z tą sondą lambda? |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 22:24
|
|
|
Cytat: |
Zmień mechanika i to szybko! |
sugerujesz, że czujnik temperatury cieczy w korpusie (ten między świecami) odpowiada za coś więcej niż wskazania zegara???
mój też czasami znika lub sporo zaniża, dorobiłem nawet dodatkową masę do silnika ale nie pomogło... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 22:29
|
|
|
Ten w korpusie tutaj przy świecach to tylko od temperatury na wskażniku. Zaś tan czujnik z niebieską końcówką jest dla komputera. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
lysmar
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 13 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-01-2008, 22:54
|
|
|
zrobiłem całą diagnostykę. okazało sie że:
1, czujnik temperatury działa jak należy (elektryk już jest inny)
2, w rozruszniku padał zębatka i dwie tuleje (trochę mnie to dziwi, bo przecież i tak powinien prąd brać, a nie brał skoro kontrolki nie przygasały)
3, potencjometr przepustnicy był zalany woda podczas mycia silnika
4, lambda też dała jakiś błąd, ale po zmierzeniu pracuje na razie dobrze.
generalnie mój tipek wrócił do życia, i już nie zostaje na światłach jakimś tam suwom
a temperatura na maxa, to znaczy zę na wyświetlaczu deski dalej już urosnąć nie mogła. |
_________________ kupiłem Tipo |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 12:49
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie od niedawna jestem posiadaczem Fiata Tipo 1,6 I.E. model silnika 835c1,000 nie mam gazu jest to mono-jetronik (pojedynczy wtrysk) przebieg 230 tys. mam podobny problem tzn. na wolnych obrotach chodzi elegancko i bez żadnego problemu nawet nie ma problemów z odpalaniem dopiero po nagrzaniu zaczyna szarpać ostatnio coraz szybciej od rozpoczęcia jazdy zaczyna się to zjawisko tzn. po rozpoczęciu jazdy z zimnym silnikiem . Niedawno dopiero po 45min jazdy zaczynał szarpać ostatnio już po jakiś 10 min szarpał gdy tak szarpie to można wcisnąć gaz w podłogę a obroty zaczynają spadać do zgaśnięcia auta jak zdejmę nogę z gazu i powolutku dodaje to idzie wyłapać niewielki zakres gazu gdzie samochód jedzie płynnie (nie szarpie) na początku wtedy powoli się zbiera a przy 3tys dostaje cugu mam jeszcze taki patent choć nie zawsze możliwy z braku czasu ze jak szarpie to wystarczy postać na parkingu lub gdziekolwiek z wyłączonym silnikiem z 10-15 min i przez jakiś czas jeździ w miarę dobrze .Świece ,kable wymienione świece iskry dedykowane dla tego silnika przejechane na nich 300km modułu nie wymieniałem (brak kopułki zamiast tego moduł) , wyczyściłem wtrysk tzn. kupiłem preparat do czyszczenia wtrysków i go zaaplikowałem do benzynki oprócz tego wyeliminowałem sąde lambda poprzez odłączenie jej jak zaczynało szarpać i tak jeździłem i nic nie zminiło się wiec jest sprawna czekam na przesyłkę z multimetrem aby sprawdzić czujnik temperatury (niebieska końcówka) oraz zamierzam sprawdzić CPP(czujnik położenia przepustnicy) poprzez zmierzenie jej rezystancji ewentualne zdjęcie wyczyszczenie i sprawdzenie stanu ścieżek (czy nie są już wytarte) co jeszcze oprócz tych czujników może dawać takie objawy??
Autem nie jeżdżę zbyt często gdyż jest to bardzo denerwujące i uciążliwe w ruchu miejskim jest takie szarpanie.
Staram się narazie sam to zdagnozowac gdyż wole wydąć pieniądze na uszkodzony jakiś element lub cos innego do auta niż na mechaników którzy potrafią stwierdzić ze jest to wina błędów ogólnych i wystarczy zresetować komputer (po tym zabiegu jest dobrze tylko przez chwile tzn raz 2 dni a raz kilka godzin) albo czepiają się pompy paliwa która jest nowiutka i w 100% sprawna sprawdzana w salonie lub wtryskow (czyz by sie psuly tylko po jakims czasie jazdy i pozniej w cudowny sposób się naprawiamy) pozdrawiam przepraszam ze sie tak rozpisalem i prosze o porady a napewno to sprawdze |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 13:04
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | wyeliminowałem sąde lambda poprzez odłączenie jej jak zaczynało szarpać i tak jeździłem i nic nie zminiło się wiec jest sprawna |
Wiesz co nie rozśmieszaj mnie z tym sposobem sprawdzenia sondy :d Kup multimetr i wtedy pogadamy.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-01-2008, 13:05
|
|
|
MARIOVIRUS czujnik temperatury cieczy chłodzącej daje takie objawy właśnie ten z niebieską wtyczką o którym piszesz sprawdz jego oporność w momencie kiedy zaczyna szarpać moze pokazywać ze silnik jest zimny i go zalewa paliwem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|