Spadek spalania - wymiana filterka LPG |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2010, 17:50 Spadek spalania - wymiana filterka LPG
|
|
|
czolem,
chcialem się z Wami podzielić obserwacją.
Otóż wymieniłem filtr gazu w instalacji BRC (dałem za niego 10zł) i zauwazylem, ze moj tipek zszedl o litr ze spalaniem..moze nawet wiecej bo dostal troche w skórę gdyż byłem w Zakopcu a tam jest nieźle pod górkę.
Test pełny pełny w zbliżonej tem otoczenia i na tej samej stacji dał rezultat 6.7litra LPg/100km
Jestem z niego dumny oby tak dalej przy tych cenach benzynki.
Stary filtr mial nalatane ok 30tys km i byl mocno brudny ale bez opilkow z butli a to ciekawe bo butla ma juz 8 lat... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-07-2010, 18:19
|
|
|
Może to nie sam filtr a regulacja LPG pomogła.
U mnie akurat nic nie dało |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2010, 19:37
|
|
|
Mosior napisał/a: | Stary filtr mial nalatane ok 30tys km i byl mocno brudny ale bez opilkow z butli a to ciekawe bo butla ma juz 8 lat... |
opiłki się z butli nie biorą bo i jak? efekt syfiastego lpg. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2010, 21:19
|
|
|
instalki nie regulowałem, tylko wymieniłem filtr. Regulacja nie była konieczna bo tipek pracuje jak salonowy, trzyma obroty i chętnie się zbiera.
Uważam, że BRC do tipka 1.4 na gaźniku to chyba jeden z lepszych wyborów i tu szacun dla gazowników za taką rekomendację.
Gazownicy mi powiedzieli, że gaz działa niszcząco na butlę od wewnątrz (korozja) i dlatego właśnie daje się 10lat atestu na zbiornik. Filtr ma zatrzymywac parchy z gazu to raz ale i wlasnie drobinki odpadajace z pokorodowanej butli wewnątrz.
U kolegi widziałem w lanosie stary filtr i faktycznie mial tam drobinki metalu |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-07-2010, 12:04
|
|
|
Mosior napisał/a: | ...dał rezultat 6.7litra LPg/100km... |
W to Ci kolega napewno nie uwierzę ... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-07-2010, 12:16
|
|
|
tipacz, ile wejdzie do pełna to zależy od stacji i temp pow.
** Dodano: 04-07-2010, 13:16 **
więc tyle może i mu wyszło ale to nie odzwierciedla dokładnie spalania |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-07-2010, 15:07
|
|
|
Luczu,
Mosior napisał/a: | Test pełny pełny w zbliżonej tem otoczenia i na tej samej stacji |
Czytaj dokładnie |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-07-2010, 15:15
|
|
|
tipacz, ehhh :p
** Dodano: 04-07-2010, 16:15 **
w sumie nie wiem jak to możliwe ale kiedyś sam miałem spalanie 9.5 po mieście |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-07-2010, 15:17
|
|
|
Luczu, ale nie 6,7 na zakopiance..... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2010, 20:02
|
|
|
Mosior, a mozesz powiedziec gdzie ten filterek sie znajduje w instalacji brc? |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2010, 20:40
|
|
|
Panowie to jest faktyczny rezultat bo po co mam koloryzować - auto nie jest i raczej nie będzie jeszcze dłuuugo na sprzedaż
Stan techniczny jest super, łożyska nowe więc opory toczenia małe, silnik w stanie idealnym, PB pali ok 5.5 w trasie a gazu mi teraz bierze mniej jak 7literków/100km. Oczywiście korzystam z ekonomizera więc nie ładuję w palnik ile się da bo jak wiadomo gaźnik jest bardziej wrażliwy na styl jazdy niż wtrysk.
Styl jazdy w trasie 90-120km/h nie więcej + przewidywanie sytuacji na trasie. Ale to normalna jazda, nie emerycka.
W mieście sprawdziłem wczoraj - 9.2L/100km LPG.
Pamiętajcie że spalanie zależy nie tylko od stylu jazdy ale tez od stanu technicznego autka - nowe łożyska czynią cuda danio88pl, filterek jest pod elektrozaworem przed reduktorem. Zobaczysz tam taką małą puszkę, średnicy ok 5cm i pod spodem śruba 13. Wykręcasz i masz filterek na wierzchu. Pamiętaj aby wypalić gaz z instalacji przed odkręceniem (przełącz na moment na paliwo przed wyłączeniem) bo inaczej Ci trochę gazu psyknie po rozszczelnieniu puszki filterka - ale to tylko bardziej straszy niż szkodzi.
Oczywiście zapomnij o jaraniu przy tej robocie
Uwaga też na uszczelkę puszki filtra i samego filtra (gumowe oringi) bo łatwo zgubić a MUSZĄ być żeby gaz nie uchodził. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-07-2010, 20:51
|
|
|
Mosior, dobra dzieki zobacze jutro co i jak
** Dodano: 04-07-2010, 21:54 **
Mosior, to bedzie przy butli czy juz przy parowniku przy silniku ten filterek bo sam juz nie wiem |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 05-07-2010, 08:37
|
|
|
danio88pl, filterek jest zaraz przy parowniku/reduktorze. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2010, 10:05
|
|
|
dokładnie - reduktor masz pod maską, do reduktora dochodzi gruby stalowy przewód z gazem z butli i właśnie ten przewód dochodzi do elektrozaworu (masz na nim dwie złączki prądowe) pod którym (pomacaj bo może nie tak łatwo to zobaczyć) masz mała puszkę stalową ze śrubą jak pisałem...w środku jest mały filterek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-07-2010, 18:50
|
|
|
dzieki ale ja nie mam filterka
mialem sitko aluminiowe i wszystko bylo ok:d
zreszta sam gazownik moja instalacja BRC nie posiada filtra |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 10:06
|
|
|
a to ciekawe rozwiązanie i zastanawiam się jak silni w takim układzie poradzi sobie np. z niezbyt czystym gazem...sitko aluminiowe zatrzyma może rdzę z butli ale nic więcej.... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 18:22
|
|
|
ja akurat taniego gazu nie tankuje bo wiem ze nie poplaca tanio tankowac tylko orlen lub bp zadna inna stacja np( u mietka ) narazie nic sie nie dzieje wszystko hula he juz 6 lat hula |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2010, 19:16
|
|
|
to tak trzymaj |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:33
|
|
|
6.7 litra lpg na 100 w tipo 1400 przy spokojnej jezdzie i kierowcy ktory wie do czego sluzy wakuometr{ekonomizer} to nic dziwnego, mnie jakies poltora miesiaca temu regata 100s{ dohc 1600 gaznik, 101 koni} na odcinku Krakow Zwardon, jadac na weekend do Bratyslawy spalila 7,5 na 100, a droga do zwardonia przez Zywiec i Przelecz Kocierska do plaskich nie nalezy:) reszta trasy po slowackiej autostradzie to juz ponad 10 na 100 przy jezdzie rekreacyjno-sportowej:) miasto 12.5 na 100 do 14,5 przy systemie operowania gazem 0-1 0-1 |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2010, 12:44
|
|
|
widzisz, a Koledzy nie wierzą...no ale jak sie ma zapchane filtry, stary olej, zle ustawiony zapłon, zużyte łozyska, rozwalona zbieznosc itd itd to nic dziwnego że biedne tipki biorą po 10L LPG w trasie / 100km |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Tipek69
Wiek: 55 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 61 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-09-2010, 22:24
|
|
|
Mam Tipka 1.4 z instalacją lovato I -szej generacji.Gośc od którego go nie dawno nabyłem twierdzi że nawet po regulacji bierze 14l.Wydaje mi się to trochę dużo.Od czego zacząc,by choc trochę(czytaj z 2 litry )zmniejszyc spalanie?A może dac sobie spokój,bo ma tak byc?Wcześniej miałem Favoritkę z gaziorem i przy pojemności 1.3l brała 11l po miastku... |
_________________ Tipo 1.4+lpg-Szybkośc,Piękno,Wygoda. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-09-2010, 22:36
|
|
|
być może parownik się kończy ale wątpię w to. Jeżeli masz stare świece i przewody to wymiana powinna trochę pomóc. Ewentualnie przykręć o 1/4 obrotu ( w prawo tak jak zakręcanie butelki ) śrubę na przewodzie między parownikiem a dolotem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 29-09-2010, 05:31
|
|
|
Tipek69, w/w propozycje kolegi, a ja od siebie proponuje zregenerowac tzn wymienic membrany w parowniku. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
|