Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Instalacja Gazowa
Autor Wiadomość
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-09-2010, 22:51   Instalacja Gazowa

Witam wszystkich. Jak w temacie, chyba dojrzalem do zakupu/instalacji gazu w Tipo.
Posiadam wersje gaznikowa 1.4 bez Digiplexa, chyba najprostsza i najbardziej popularna w Tipo.

Kilka pytań. Tematy były, ale stare nieaktualne itd.
1 Czy faktycznie opłaca się Waszym zdaniem zagazować to auto?
2 Jak zniesie to silnik?
3 Co sprawdzić przed instalacją/Co zrobić przed instalacją?
4 Jaki jest koszt tej przyjemnosci? (jak ktos z Warszawiakow wie niech powie ile i gdzie u Nas)
5 Jaka instalacje wybrac? (pomiedzy czym mam wybor)
6 Czy faktycznie koszty jazdy/spalania zmniejszaja sie?

Prosze o szczere wypowiedzi :)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-09-2010, 23:44   

pisario napisał/a:
1 Czy faktycznie opłaca się Waszym zdaniem zagazować to auto?

tak

pisario napisał/a:
2 Jak zniesie to silnik?


bez problemów

pisario napisał/a:
3 Co sprawdzić przed instalacją/Co zrobić przed instalacją?


czy silnik jest w dobrej kondycji żeby później się nie okazało że założysz instalkę a po 2 miechach silnik powie papa. Idealny stan układu elektr. świece kable kopułka cewka

pisario napisał/a:
4 Jaki jest koszt tej przyjemnosci? (jak ktos z Warszawiakow wie niech powie ile i gdzie u Nas)


do Warszawy mam daleko ale cena instalki do tego czegoś 1300 - 1500 zł

pisario napisał/a:
6 Czy faktycznie koszty jazdy/spalania zmniejszaja sie?


jak nie jak tak :D
Kurde mi pali średnio 12 - 13 po mieście a nie żałuję frajdy z wciskania gazu. Spokojnie da się zejść do 11 po mieście i bez większych trudności poniżej 8 na trasie.

Z resztą zobacz w podpisie u mnie jakie mam spalanie / kliknij na baner i sobie popatrz

U mnie LPG jest od 8 lat. Z tego co wiem to zawsze był odpalany z LPG i do dzisiaj nie ma problemu z parownikiem.
A to że mówią, że się niszczy silnik ... Pozostawię bez komentarza.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-09-2010, 23:52   

No tak... zakladajac ze tygodniowo dojazdy do pracy. Codziennie w ta i z powrotem po 13 km mam. Po miescie, rano w korku.
Dziennie robie 26km, w 4 dni robie setke. Spala w miescie benzyny jakies z moja noga 11-13 litrow. co kosztuje okolo 50zl za 100km...

Liczac ze LPG kosztuje 2.40zl to za 50zl mamy 20litrow. czyli dokladnie 2 razy wiecej niz benzyny.
Teraz pytanie czy po zmianie na LPG nie bedzie palil 16-17... bo wtedy sie to nigdy nie zwroci a slyszalem i takie historie.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-09-2010, 23:56   

pisario napisał/a:
Teraz pytanie czy po zmianie na LPG nie bedzie palil 16-17... bo wtedy sie to nigdy nie zwroci a slyszalem i takie historie.


Nie powinno. Skoro u mnie wychodzi tyle LPG na 100 to Ty byś chyba musiał cały czas jechać z gazem w podłodze.
Aha ... Tyle że Sosnowiec to całkiem inne miasto do jazdy niż Warszawa. Nie ma tyle stania w korkach chociaż w godzinach szczytu trzeba odstać trochę.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-09-2010, 23:59   

Wlasnie policzylem. Tankuje ostatnimi czasy po 50zl robie 100km i raz jeszcze za tyle samo.

50zł:4,60zł=10,80l PB95

50zl:2,40zl=20,80l LPG

Czysto teoretycznie nawet jesli bedzie palil 15 litrow to sie to oplaci.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-09-2010, 00:02   

pisario napisał/a:
Czysto teoretycznie nawet jesli bedzie palil 15 litrow to sie to oplaci.


Przy tej instalacji możesz sobie zmniejszyć spalanie przekręcając śrubkę w prawo :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-09-2010, 00:03   

Luczu napisał/a:
pisario napisał/a:
Czysto teoretycznie nawet jesli bedzie palil 15 litrow to sie to oplaci.


Przy tej instalacji możesz sobie zmniejszyć spalanie przekręcając śrubkę w prawo :p


ze co?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-09-2010, 00:05   

instalka w gaźniku ma taki plus w porównaniu z lepszymi na wtrysku, że dawkę LPG regulujesz śrubą :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-09-2010, 00:06   

hmm.. a kwestia przelaczania? Jak zmieniamy z LPG na PB i na odwrot?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-09-2010, 00:10   

pisario napisał/a:
hmm.. a kwestia przelaczania? Jak zmieniamy z LPG na PB i na odwrot?


a skąd ja to mogę wiedzieć haha jak ja tylko na lpg jeżdżę :p

A tak na serio minus taki tej instalacji że wszystko odbywa się za pomocą pstryczków napędzanych twoimi palcami. Tzn u mnie nie ma tego problemu bo ja zawsze odpalam i jeżdżę na LPG

Ale teoretycznie powinno się to robić tak, że przed odpaleniem jak silnik zimny pstrykasz na PB odpalasz ... jak dojdziesz do wniosku że pora przełączyć na LPG pstrykasz na położenie neutralne - czyli że nie dopływa PB ani LPG. Czekasz aż wypali się paliwo z gaźnika. Jak są oznaki kończącego się paliwa walisz na LPG i jazda.

Jest to męczące jak ktoś chce to praktykować dla tego ja mam cały czas na LPG. W zimie przy - 20 też da się odpalić ale trzeba umieć bo jak zamarznie parownik to tylko z PB się odpali.

** Dodano: 21-09-2010, 01:11 **
a zmiana na odwrót czyli z LPG na PB jest banalna - po prostu naciska się guzik na PB i już
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-09-2010, 00:12   

Hmm to na czym to polega... kolega Lasgo mial w tipku LPG i przelaczal to plynnie za pomoca guzika w trakcie jazdy.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-09-2010, 00:15   

pisario, kolega LASGO ma zapewne wtrysk. Tam już jest trochę to zautomatyzowane i przełącza się łatwiej i szybciej.

Na gaźniku też da się przełączyć w trakcie jazdy - instrukcja taka sama jak pisałem w poprzednim poście.
z PB na LPG - czekasz aż auto zacznie słabnąć i pstrykasz na LPG i jedzie dalej. Jadąc na PB i przałączając od razu na LPG nie czekając na wypalenie się PB z komory może go trochę zdusić i szarpać przez pewien czas.

** Dodano: 21-09-2010, 01:20 **
spadam spać :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-09-2010, 09:35   

Cytat:
Kilka pytań. Tematy były, ale stare nieaktualne itd.
1 Czy faktycznie opłaca się Waszym zdaniem zagazować to auto?
2 Jak zniesie to silnik?
3 Co sprawdzić przed instalacją/Co zrobić przed instalacją?
4 Jaki jest koszt tej przyjemnosci? (jak ktos z Warszawiakow wie niech powie ile i gdzie u Nas)
5 Jaka instalacje wybrac? (pomiedzy czym mam wybor)
6 Czy faktycznie koszty jazdy/spalania zmniejszaja sie?


1. Opłaca się, naprawde się opłaca.
2. Silnik nie powinien odczuć zmian. Pamietaj tylko, aby nie jeździć na ubogiej mieszance. Wyreguluj u gazownika po czym zrób znaki na śrubie regulacji mieszanki i lekko ją odkręć. Spali troche więcej a silnik będzie duzo zdrowszy.

Cytat:
Przy tej instalacji możesz sobie zmniejszyć spalanie przekręcając śrubkę w prawo :p


Nie radze :red_kartka: :red_kartka:

3. Napewno wymień kopułke rozdzielacza jeśłi ma juz nabite kilka tys km - koszt niski a gaz jest czułu na awarie układu zapłonowego. Jeśli to samo jest ze świecami to też wymień ale to większy koszt więc możesz jeszcze chwile poczekać.
Oczywiście wymień też filtr powietrza jeśli ma juz swoje za sobą. Takie elementy są bardzo ważne.

5. Na gaźniku nie masz wyboru. Jest to instalacja I gen. i niestety mieszalnik będziesz miał w rurze dolotowej gaźnika, pojedyńczy. Pokręć się na forum i wybierz sobie dobry model parownika (reduktora) by nie wcisneli ci jakiegoś taniego.

6. 25zł pali mój tipo w jeździe mieszanej czyli targanie pół tonowych przyczepek (jakieś 8 razy), jazda na działke i spowrotem (3km w jedną strone przez osiedla i spowalniacze), do szkoły raz w tygodniu po 30km w jedną strone w "trasie". Naprawde, po przeliczeniu zobaczyłem, że średnio pali 11litrów więc w normalnym cyklu bez tych przyczepek pewnie zejdzie poniżej 10 (sprawdze niebawem). Oczywiście mowa o takich pogodach jak teraz, rano 5stopni.

Co do zimy, tu jest jedna ważna sprawa. W czasie zimy zrób sobie kreskę cienkim markerem na obudowie śruby regulacji i nad nią drugą kreske na samej śrubie. Pojedź do gazownika (w zimie oczywiście) aby Ci wyregulował gaz. Po regulacji postaw trzecią kreske w tym miejscu w którym ustawił ją gazownik i masz przełącznik zima/lato. Bez problemu

** Dodano: 23-09-2010, 10:42 **


A - kreska na obudowie
B - Zima
C - Lato
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load