Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!!
Autor Wiadomość
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-01-2008, 16:23   Sposób na mniejsze spalanie gazu!!!???? -C.D-Są EFEKTY!!!!!

Witam.Po rozłączeniu dopływu ciepłego powietrza z kolektora(nie zaślepiałem nawet) spalanie zmalało z 13 litrów do 10,5!!!!!..Po zatankowaniu gazu 13 litrów sprawdzałem jeżdząc do końca,aż braknie.I tak trzy razy,wszystko po mieście.Dzisiaj właśnie zgasł mi przy zrobieniu 129 kilometrów,a wcześniej to nawet 100 km nie mogłem dojeżdzić.A noge mam ciężką.Dzisiaj zatkałem szmatą ten wlot ciepłego powietrza i zobaczę co będzie...Niewiarygodne,ale naprawdę to się sprawdziło.!!!!

** Dodano: 11-01-2008, 16:07 **
Ale ciała dałem,zamiast zatkać zaraz przy kolektorze to zatkałem ten otwór pod filtrem powietrza,co konsekwencją było niemożliwe odpalenie auta,bo przecież zatkałem całkiem wlot powietrza do filtra.. A t trzeba było zatkać przed mieszaniem się ciepłego powietrza z zimnym,czyli na wyjściu z kolektora.Doszedłem więc do wniosku że nie będę żadnej szmaty pchał do środka ani niczym zatykał.Po prostu dobrze już jest to niech tak już zostanie.Tylko filtr powietrza będę częściej wymieniał,przynajmniej 2 razy w roku a nie raz tak jak do tej pory.....
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-01-2008, 23:43   

chyba też się skuszę i wypierniczę tą rurkę i tak jest całkiem pogięta i tak obie luźno dynda, robię ok 1200km na miesiąc (wiem nie dużo, ale też nie mało) więc przyda się oszczędność o ile jakaś będzie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kerimonn 


Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 36
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-01-2008, 13:35   

spróbować nie zaszkodzi a może dużo pomóc.Teraz jak pocieplało na dworze to spalił mi 9 litrów!! po mieście.

pozdrawiam.
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2008, 14:51   

właśnie grzebałem przy krokowcu i ją wywaliłem, przy okazji potargałem przypadkiem tą grubszą od zimnego i teraz nie mam żadnej :(
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-01-2008, 22:03   

Ja też ją niedawno wy......łem, no była pogięta, za krótka i w ogóle łamała się. Chciałem kupić zaraz nową, lecz nie miałem akurat okazji mimo to silnik chodzi bez niej i tak dobrze, równo.
Nie widzę żadnej różnicy, jeśli jest to minimalna, której ja nie zauważam. Co do spalania ciężko wyczuć. Raz wychodzi mi 13,5, a raz 10. Reguluję instalkę gazu, więc nie potrafię określić dokładnie. Próbowałem różnie, ale zawsze ustwaia mi się krokowy na ok. 85 kroków. Czyżby to już zużycie membran daje znaki? Wg instrukcji powinno być około 100 kroków.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-01-2008, 22:23   

Pisze z konta brata :)
kerimonn napisał/a:
Ale ciała dałem,zamiast zatkać zaraz przy kolektorze to zatkałem ten otwór pod filtrem powietrza,co konsekwencją było niemożliwe odpalenie auta,bo przecież zatkałem całkiem wlot powietrza do filtra..
No spalanie wrecz rewelacyjne :lol: tez bym takie chcial ale wolal bym zeby autko jezdzilo :D Ja mam zatkany doplyw cieplego powietrza,jezdze ciagle na zimnym, mam bardzo ciezka noge( tak twierdza,jazda bardzo dynamiczna) ciagle eksplatowany na miescie i pali mi 11-12l gazu silniczek to 1,6 i.e. z pozostawionym tylko koncowym tłumiczkiem. Ostatnio wystrezlil mi filtr powietrza :/ nie wiek któryś z czego pasowal by adapter na miejsce starego oryginalnego filtra bo chcial bym sobie stożek zamontowac.
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-01-2008, 23:08   

jak storzek to tylko firmowy nie jakiś badziew z bazaru za 50 pln., automatycznie ci spalanie wzrosnie średnio na jeża jakies 2l i nie pisze jako fachowiec bo takowym nie jestem lecz jako użytkowanik ponieważ posiadam orginalnego GI-TECka jakoś tak się to pisze ;) ,( coś ala rajdy WRC) a odporny na strzały jak mało co ;)
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
szczypiorek 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 74
Skąd: Lublin-Turka
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2008, 18:18   

koledzy a jak zmniejszyc spalanie w turbo dieslu?macie jakies metody?? 8) :roll:
_________________
SPRZEDAM!!! alufelgi (te co na zdjęciu)R15 7j et35 4x98. z oponami na jeden sezon.pisac na pw. cena 600,-.
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2008, 21:18   

szczypiorek napisał/a:
koledzy a jak zmniejszyc spalanie w turbo dieslu?macie jakies metody?? 8) :roll:


A przykręcić dawkę na pompie ;] Może masz przestawiona pompę lub lejące wtryski i stąd za dużo pali ....

Pozdrawiam kolegę z Lublina :D
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2008, 00:14   

Ludzie jak tak sobie czytam... to widzę że macie kiepskich gazowników. Dolot ciepłego powietrza znad kolektora powinien być rozłączony przez gazownika w chwili założenia instalacji do samochodu!!! Tylko zimne powietrze. Ciepłe jest bardziej rozrzedzone co potrafi skutkować nawet gaśnięciem samochodu na wolnych obrotach (oczywiście gazownik zawsze może podkręcić dawkę gazu na wolnych obr. ale nie oto chodzi). Jeśli chodzi o spalanie na LPG co zrobić by było mniejsze? Po pierwsze właściwie zrobiona instalacja żadnych fuszer, potem dobra regulacja i sprawny "parownik" (od czasu do czasu trza wyczyścić wymienić mębranki), miło jest tez otrzymywać we właściwej kondycji gaźnik czyli poprawna regulacja na benzynce. Moje Tipo 1.4 (78KM) spala jakieś 9-10l benzyny i 11-12l gazu przy czym dodam że mam ciężka nogę i lubię przy gazować porządnie.

** Dodano: 03-02-2008, 00:25 **
szczypiorek napisał/a:
nie wiek któryś z czego pasowal by adapter na miejsce starego oryginalnego filtra bo chcial bym sobie stożek zamontowac.

Co do adaptera to o ile dobrze pamiętam ktoś kiedyś pisał post w tym dziale o adapterze z jakiegoś VW
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2008, 18:44   

No to ja dołączę moje spostrzeżenia:

We wrześniu jak kupiłem temperkę to ją pomierzyłem i spalanie wyszło mi 10,5 - 11L/100km i tak jeździłem do stycznia, po tej samej trasie, tankując co ok 7 dni więc spalanie było wciąż takie samo.
Jakieś 500km temu założyłem jakiś badziewny magnetyzer na gaz (poniewierał mi się po szafce), a tydzień temu doloty zarówno od ciepłego jak i zimnego powietrza, skierowałem kikutami starych rurek w stronę przodu auta.
Po tej operacji odczułem troszkę więcej mocy, jakoś tak łatwiej mi się wyprzedza, a w tym tygodniu zajechałem na stacje pewien, że już gaz powinien się już kończyć (jeżdżę wg wskazań licznika) i ku mojemu zdziwieniu w butli było jeszcze 7L co daje mi spalanie na poziomie 8,4 :!:
Biorę oczywiście pod uwagę to, że pierwszych pomiarów dokonywałem gdy dopiero "poznawałem" ten samochód, a teraz już znam jego możliwości. Wszystkie testy prowadzone były na identycznej trasie w cyklu mieszanym (70% trasa 30%miasto). Jako, że tankuję średnio co 7-8dni to w ciągu tygodnia czy dwóch będę miał znów okazję zweryfikować to spalanie, ale na dzień dzisiejszy jestem bardo mile zaskoczony :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-02-2008, 23:41   

yoyo napisał/a:
akieś 500km temu założyłem jakiś badziewny magnetyzer na gaz (poniewierał mi się po szafce), a tydzień temu doloty zarówno od ciepłego jak i zimnego powietrza, skierowałem kikutami starych rurek w stronę przodu auta.


Witam
Nie bardzo rozumiem jak to zrobiłeś? wrzuć tu jakieś zdjęcie jak to wygląda. Co do magnetyzerów to miałem okazje testować to badziewnie (to jest moja opinia :> ) na początku jak ludzie się tym zachłystywali jaki to cudowny wynalazek... Absolutnie żadnej różnicy a miałem tych magnesów nawalone na dolocie od powietrza 4 na przeciw siebie i 2 x po 2 na różnice od benzyny tuż przy samym gaźniku. Absolutni nic się nie zmieniło, i sądzę że magiczne odczucia innych to bujna wyobraźnia, zresztą każdy chce żeby jego auto jeździło lepiej i podświadomie się nakręca ;> Ale to tylko moja opinia i każdy ma prawo się z nią nie zgodzić. Co do spalania
yoyo napisał/a:
daje mi spalanie na poziomie 8,4 :!:
to pojeździj trochę i zobacz czy rzeczywistości jest 8,4l czy to jednorazowy wynik, sporo jednak masz drogi poza miastem, poza tym zależy jaki kto ma but ;)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2008, 15:55   

tu nie bardzo jest co fotografować, po prostu tą rurkę która szła w dół na kolektor wygiąłem i łapie powietrze z okolic mocowania drugiej rurki, a druga idzie normalnie choć jest za krótka żeby dostać do tego plastiku na nadkolu, to było tak na szybko robione, jak zdobędę jakąś rurę (np. od odkurzacza) to pociągnę dalej w stronę zderzaka.
Wynik mnie też zszokował, ale i ucieszył, a o magnetyzerze już pisałem w innym pości - kupiłem po pijaku i mi się poniewierał to założyłem :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-02-2008, 00:57   

Szkoda rur od odkurzacza ;> oryginalna rura do podłączenia dolotu ciepłego powietrza (do ciecia) kosztuje 9zł jest na tyle długa że powinna wystarczyć. Jak chcesz to mam jedna wolną nówkę w foli (właściwie to mam ich kilka).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-02-2008, 15:58   

Wysłany: Wczoraj 17:57
tak tylko rzuciłem pomysłem z tą od odkurzacza, bo ktoś tu pisał o takim rozwiązaniu :) a o koszt oryginału nawet się nie dowiadywałem, co do rurki to się nie śpieszy, ale możemy pomyśleć przy okazji jakiegoś zjazdu krakowskiego

[color=blue0Dodano dzisiaj 6.02[/color]
Kolejne tankowanie i kolejny pomiar, tym razem dokładniejszy: po odjęciu ok 15km które zrobiłem na benzynie (przełączam na lpg, gdy nawiew przełączy się szyby na nogi, czyli po ok 0,7-1km)
wyszło mi teraz 9,5 co i tak jest dla mnie dobrą wiadomością, a przyznam się, że dość często widzę pomarańczową kontrolkę ekonomizera
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2008, 14:03   

yoyo napisał/a:
Wysłany: Wczoraj 17:57
tak tylko rzuciłem pomysłem z tą od odkurzacza, bo ktoś tu pisał o takim rozwiązaniu :) a o koszt oryginału nawet się nie dowiadywałem, co do rurki to się nie śpieszy, ale możemy pomyśleć przy okazji jakiegoś zjazdu krakowskiego

[color=blue0Dodano dzisiaj 6.02[/color]
Kolejne tankowanie i kolejny pomiar, tym razem dokładniejszy: po odjęciu ok 15km które zrobiłem na benzynie (przełączam na lpg, gdy nawiew przełączy się szyby na nogi, czyli po ok 0,7-1km)
wyszło mi teraz 9,5 co i tak jest dla mnie dobrą wiadomością, a przyznam się, że dość często widzę pomarańczową kontrolkę ekonomizera



Panowie, a ja zapytam tak, o którą rurkę w ogole chodzi? czy o tą, ktora idzie znad silnika i wchodzi do filtra powietrza? trzeba ja zdjac? mozna jakies foto od Was poprosic? moja tempra pali 13 bez wzgledu na to jak jezdze, tlumacze sobie ze to wina zimy, ale coz..moze jest inaczej...podeslijcie mi ta fotke:) pzdr
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2008, 14:17   

maniutek, chodzi o tą rurę, która wychodzi znad osłony kolektora wydechowego i wchodzi przed filtr powietrza.

Dokładnie ta srebrna na zdjęciu :)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-02-2008, 14:18   

polansky napisał/a:
maniutek, chodzi o tą rurę, która wychodzi znad osłony kolektora wydechowego i wchodzi przed filtr powietrza.

Dokładnie ta srebrna na zdjęciu :)


bardzo serdecznie dziekuje za szybka odpowiedz Polansky - maszeruje na dol do samochodu szybka ja zdjac:) a ja glupek z niewiedzy jeszcze specjalnie ja wymienilem bo byla sparciala:)

\


juz ja szybko zdjalem, pojezdze i za pare dni dam znac:) faktycznie zaobserwowalem cos takiego, ze czasami podczas stania na swiatlach po dluzszej jezdzie, gdy silnik juz jest bardzo cieply mial duza ochote zgasnac, obroty byly bardzo niskie, pojezdzimy - zobaczymy - pozdrawiam

---------------------------------------

a jeszcze pytanie do kolegi wczesneij, czy jak Ty pusciles ta rurke zeby lapala powietrze z zewnatrz auta to nie naleci Ci tam wody?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2008, 15:40   

maniutek napisał/a:
juz ja szybko zdjalem, pojezdze i za pare dni dam znac:) faktycznie zaobserwowalem cos takiego, ze czasami podczas stania na swiatlach po dluzszej jezdzie, gdy silnik juz jest bardzo cieply mial duza ochote zgasnac, obroty byly bardzo niskie, pojezdzimy - zobaczymy - pozdrawiam


Samo zdjęcie rurki to nie wszystko. Po takiej akcji miło było by na nowo wyregulować gaz (bo gaz regulują gazownicy na ciepłym silniku, teraz zmienią sie trochę parametry powierza i przez to mieszanki). Dodam jeszcze że gazownicy często robią tak że tą rurkę zostawiają w komorze (oczywiście rozłączoną i zamykają dolot zimnego powietrza poprzez wkręcenie dwóch wkrętów w klapkę rozdzielającą która znajduje sie z przodu plastikowej obudowy filtra - dotyczy to filtrów w nadkolu) czemu to ma służyć nie wyjaśnię bo nie bardzo wiem. Domyślam się że chodzi o swego rodzaju kompromis. Żeby nie ssał ciepłego powietrza z kolektora a jednocześnie żeby nie miał za zimnego z zewnątrz. Tak więc łapie sobie trochę ogrzane powietrze z komory silnika.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 12:36   

u mnie na dzień dzisiejszy to tak wygląda:

dłuższa rura idzie do nadkola, a ta krótsza z nad kolektora wystaje troszkę w bok, dzięki tamu mam swego rodzaju kompromis - termostat w obudowie filtra nadal działa więc jak jest zimny to bierze ciut cieplejsze (ale nie gorące) powietrze z komory, a jak się zagrzeje to łapie zimne z nadkola
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-03-2008, 19:32   

Odpiencie ciepłego powietsza ,zawsze pomaga ,sprawa jest prosta,gaz jest rozprerzany w reduktorz poprzez dwa stopnie reduksia cisnienia przejscie w faze lotną,i rozpręrzenie poprzez podgrzanie do stopnia w kturym jest najbardziej kaloryczny ,dodatkowe ciepłe powietrze to z rury, rozrzedza gaz wienc powoduje zuborzenie mieszanki przesco spalanie wzrasta ,na skutek niedomagania mieszanki
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2008, 20:24   

zdjalem rurke, pojezdzilem jakis czas i moge powiedziec, ze wszystko wrocilo do normy, bieg jalowy nieznacznie sie podniosl i spalanie wrocilo do 10l na 100km - pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2008, 15:39   

To ja tez ide zaraz odpiac tą rure zobaczymy bo ostatni wyszło mi 15l /100km
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2008, 18:23   

panowie bez hurra optymizmu. nie mam tej rurki - spalanie 15l w Krakowie.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-03-2008, 18:28   

konikks napisał/a:
panowie bez hurra optymizmu. nie mam tej rurki - spalanie 15l w Krakowie.


A termostat w obudowie filtru masz zamkniety?? Bo moze ssie cieple powietrze i tak ;]

Tak czytam po ile Wam auta pala, i powiem szczerze, jakbym miał 1,4 i pali po 15litrów to bym go w cholere chyba spalil ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load