czujnik temperatury silnika |
Autor |
Wiadomość |
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 21:40 czujnik temperatury silnika
|
|
|
nurtuje mnie pewna sprawa,otoz ostatnio zauwazylem ze wentylator chlodnicy wlacza mi sie przy temperaturze silnika 90 stopni i dwie kreski.Czy nie jest to troche za pozno? jest to silnik 2.0 16V |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 21:41
|
|
|
Te 2 kreski to masz na analogu czy digitalu?
Wentylator powinien sie wlaczac okolo 100-110C. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 21:42
|
|
|
na analogu,to ile to jest stopni tak mniej wiecej? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:06
|
|
|
W chłodnicy jest temperatura niższa niż w silniku. Wentylator chłodnicy powinien się włanczać przy ok 85-90 stopni czujnik jest w chłodnicy. Natomiast czujnik od wskaźnika jest w silniku więc zawsze pokazuje więcej. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:20
|
|
|
No, skoro są dwa czujniki to czy jest możwliwe podłączenie odwrotnie to znaczy kable od chłodnicy do silnika i od silnika do chłodnicy?
Wtedy wskazanie temperatury byłoby inne...
U mnie np pokazuje w trakcie jazdy ok 85-87stopni, a na badaniu komputerem wykazał że ma wtedy ok 90-95. Nie wiem skąd to jest, ale termostat jest w porządku i zaczyna się otwierać przy 89 stopniach. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:22
|
|
|
czyli 90 stopni i dwie kreski na analogowym to dobrze czy za pozno na wlaczenie wentylatora?
jezeli przelozysz kable od chlodnicy do silnika,to pewnie bedziesz mial zanizona temperature na desce,wnioskujac z tego co napisal dziura.arek |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:43
|
|
|
Raczej nie masz sie czym przejmowac! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:46
|
|
|
Ale ja się pytałem czy jest to możliwe. Właśnie zastanawiam się czy u mnie tak nie jest, ale nie wiem czy czasami nie są to zupełnie inne czujniki... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:47
|
|
|
wielkie dzieki za podpowiedzi |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 22:52
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Ale ja się pytałem czy jest to możliwe. Właśnie zastanawiam się czy u mnie tak nie jest, ale nie wiem czy czasami nie są to zupełnie inne czujniki... |
Raczej nie eksperymentuj z zamiana, bo ten czujnik z bloku jak masz wtrysk to on jest rowniez sprzezony z komputerem. I teraz tez nie wiem czy ten czujnik w chlodnicy nie ma odrazu ukladu załączajacego wentylator.
Nie masz sie co martwic. U mnie przy powyzej (okolo) 100C (na desce tyle pokazuje) wentlator sie ospale wlacza Ja mam 1.6 gaznik. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-01-2005, 23:09
|
|
|
Qrde pieknie bo moj sie wlacza przy 90 i daje czadu dopoki nie zbije tempertury, ktora i tak z reguly oscyluje w granicach 70 stopni :[
Czy wiecie moze ile kosztuje badanie komputerowe i czy tylko w ASO Fiata mozna zdiagnozowac bo juz mnie ta tempertura wqrza i musze pojechac sprawdzic jak jest w rzeczywistosci.
Moze przez to tyle zre paliwa. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 23:12
|
|
|
u mnie kiedys temperatura byla nawet ponizej 70 i palil ile wlezie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 23:13
|
|
|
Cos masz nie tak. 90C to on powinien miec all time.
Spalanie od zanizonej temp. silnika jest mocno uzaleznione!
Sprawdz czujniki! Bo termostat wydawalo mi sie mowiles masz sprawny, tak? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-01-2005, 23:23
|
|
|
No wlasnie termostat OK i w miescie jak stane na swiatlach i jest cieplo to tez 90 zlapie ale wiatrak od razu "dusi" temperature.
Ja mysle ze chyba jakis czujnik mam do d..
Jeszcze jedno powiedzcie mi czy jak wlaczycie nawiew to leci powietrze cieple czy gorace bo ja np. jezdzilem kiedys sluzbowa renowka i tam jak wlaczylem nawiew na maxa to bylo jak w saunie a w mojej Temperowce to powietrze po duzym nagrzaniu jest po prostu dobrze cieple. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
edy$
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączyła: 19 Sty 2005 Posty: 2 Skąd: krakow nh
|
Wysłany: 19-01-2005, 23:26 ......
|
|
|
ego83 znalazlam cie :P:P:P:P :D:D:D |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-01-2005, 23:29
|
|
|
jezeli chodzi o moje ogrzewanie,to po wlaczeniu na maxa,oczywisice przy nagrzanym silniku tez jest bardzo goraco...wydaje mi sie ze za szybko ci sie wlacza wentylator,dlatego nie grzeje tak jak powienien,kiedys mialem to samo,temp silnika max 70 i ogrzewanie praktycznie nie odczuwalne,a zwlaszcza na trasie |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 00:02 Re: ......
|
|
|
edy$ napisał/a: | ego83 znalazlam cie :P:P:P:P :D:D:D |
A to co za przejaw radosci... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-01-2005, 00:14
|
|
|
Dobra ego a jak temu zaradziles???
Tylko odpada termostat bo jest OK.
Wentylator w zasadzie to tez nie przyczyna bo na trasie sie on nie wlacza a moja temp. dokladnie jak piszesz jest w granicach 70 stopni i ani drgnie wyzej. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 08:23
|
|
|
przyslonilem chlodnice chyba nie ma innego rozwiazania,ale jak sie zrobi cieplo to odslonie i powinno byc ok |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 16:38
|
|
|
Emf napisał/a: |
Tylko odpada termostat bo jest OK.
Wentylator w zasadzie to tez nie przyczyna bo na trasie sie on nie wlacza a moja temp. dokladnie jak piszesz jest w granicach 70 stopni i ani drgnie wyzej. |
A na 100% jesteś pewny, że termostat jest dobry. Sprawdziłeś czy jest szczelny i się domyka ?
Twoje objawy są typowe dla padniętego termostatu. temp w trasie ok 70 st a w mieście w korkach dochodzi do 90 st. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2005, 17:01
|
|
|
Emf napisał/a: | Tylko odpada termostat bo jest OK.
Wentylator w zasadzie to tez nie przyczyna bo na trasie sie on nie wlacza a moja temp. dokladnie jak piszesz jest w granicach 70 stopni i ani drgnie wyzej. |
Miałem takie same objawy - trasa 60 - 70 stopni (w lato!). Dorwałem termostat i okazało się, że puszczał płyn i chłodził nie nagrzany jeszcze silnik- brakowało kawałeczka uszczelki. Zdemontuj termostat i sprawdź dokładnie. Ja teraz to mam lux - nagrzewa się w oka mgnieniu, dobija do 90 i trzyma, a dmuchawa podaje bardzo! ciepłe powietrze |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2005, 18:36
|
|
|
Ja dziś sprawdziłęm i jest tak. W trasie ma dwie kreski poniżej 90 czyli jakby 83-85. Raczje się ta temperatura trzyma, nie waha się.
Mechanik mówił, że to wina wskaźnika który źle pokazuje i mimo że pokazuje ok 80 to jest 90. Jednak jak postawiłem pracujący silnik to po ok 5 minutach temperatura poszła do ok 100 stopni (2 kreski ponad 90 stopni) i dopiero wtedy włączył się wentylator. Tylko na ok 10sekund.
Wniosek stąd że wentylator włącza się przy ok 100 czyli wskaźnik jest ok. Czzy to znaczy że silnik się niedogrzewa? Termostat otwiera się przy ok 89 stopniach, ale w "garnku". Sam już nie wiem co zrobić...
Co więc może być tego przyczyną? Czy termostst czy coś innego?
NIe chcę wymioeniac go żeby było tak samo.
Termostat ma cała uszczelkę. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 19:00
|
|
|
Chmm... ale w garnku otwiera sie przy 89? Czyli jesli tam sie otwiera to jest ok.
Dzisiaj wezme Tempre i pojezdze nia, poczekam az sie wentylator wlaczy i Ci powiem dokladnie ile jest kresek nad 90C. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-01-2005, 19:43
|
|
|
Umnie wentylator zalącza się po 90 stopni między 1 a 2 małą kreską za 90 st.C .I jest oki wszystko co do tego tematu. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 20-01-2005, 20:23
|
|
|
No właśnie u mnie włącza się na drugiej kresce po 90 (na manualu) czyli wskaźnik jest OK bo to temp ok 100 stopni. Dziwne że włącza się tylko na kilka sekund i sie wyłącza...
W garnku zaczyna otwieranie się ok 89, a pełne otwarcie przy ok 98. Jak pamiętam to uszczelka była cała. Można było dmuchnąć w grubsza rurkę w termostacie (duży obieg) i trochę powietrza przechodziło. Nie dużo, ale porównując do nowego który miałem przełożyć było podobnie.
Nie wiem co może być tego powodem, ale nie chcę wymienić termostatu i znów miec tak samo.
Jutro jeszcze spróbuję zrobić jedno, ale musiałbym widzieć czy dobrze myślę. Przy jakiej temp na wskaźniku górna rura do chłodnicy może zacząć się robić ciepła. Przed czyszczeniem termostatu ciepła była już przy ok 50-60 stopni, ale po czyszczeniu nie sprawdzałe. Jak mi silnik ostygnie to postaram się to sprawdzić.
Czy macie pomysł co to jeszcze może być?
I pytanie dotyczące czujników temp. Wiem że są trzy: chłodnica (włącza wentylator), blok silnika (wskaźnik), kolektor dolotowy (temp dla komputera). Po co jest ten trzeci czujnik i jaką pełni rolę? Czy uszkodzenie któregoś z nich (ew. niełączaące styki) mogą powodować gaśniecię silnika?
No i ostatnie: czy kolektor dolotowy jest zawsze ogrzewany z układu (ja mam podłaczone przewody) czy może tam tez jest termostsat? |
|
|
|
|
|