Nagrzewanie sie silnika |
Autor |
Wiadomość |
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-10-2007, 19:36 Nagrzewanie sie silnika
|
|
|
Powiedzcie mi czym może być spowodowane długie nagrzewanie płynu chłodniczego? Termostat wymieniałem w tamtym roku wiec powinien być ok |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-10-2007, 19:45
|
|
|
ale ja bym go sprawdzil bo mogl sie zwiesic. wkoncu niczego nie ma wiecznie |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-10-2007, 19:49
|
|
|
a termostat zakladales z zamiennika prawda? |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-10-2007, 20:01
|
|
|
No oczywiście! musze kiedyś sprawdzić czy czasem nie przepuszcza |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-10-2007, 20:12
|
|
|
to oblukaj sobie go jednak.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-10-2007, 20:42
|
|
|
Obserwowałem dokładnie jak zachowuje sie temperatura i okazało sie, że do 90°C silnik sie grzeje ok tylko jak puści termostat na chłodnice to spada do około 70°C. Czyli nasuwa mi sie jedno rozwiązanie - tekturka na chłodnice i powinno być ok |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-10-2007, 20:46
|
|
|
To świadczy o uszkodzonym termostacie. Może i puszcza przy 90C, ale nie utrzymuje prawidłowej temperatury. To jego zadanie, jak jest zimno na dworze, to powinień się tylko lekko otworzyć tak, aby cały czas utrzymywać 90C.
Wymień termostat. Nie baw się w tekturki! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-10-2007, 07:58
|
|
|
Widać że otwiera się jak należy ale ma kłopoty z poprawnym zamknięciem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-10-2007, 08:00
|
|
|
Jak to zamienniki, czlowiek zaplaci, zalozy i pozniej musi za pol roku wymieniac bo juz padaczka.. zerknij sobie moze na termostat Wahlera teraz |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 22-10-2007, 08:33
|
|
|
opti napisał/a: | zerknij sobie moze na termostat Wahlera teraz |
A ile taki termostacik może kosztować? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
bolsx
Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 21 Skąd: wawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2007, 19:59
|
|
|
witam,mialem podobny problem tylko w 1,9td moge ci doradzic nie bierz wloszczyzny ,poszukaj niemieckiego zamiennika albo znane valeo bedzie napewno drozsze ale warto termostat orginalny wytrzymal mi 7 miesiecy zaznaczam ze jezdze na borygo ,od dwoch lat mam niemiecki termostat i mam spokuj ale dalem za niego 250 zl za oginalny ponizej 200 zl kupilem fiata zeby byl tani w eksplatacji a tu takie zaskoczenie do benzyniaka pewnie bedzie duzo tanszy |
_________________ Tomasz |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 17-12-2007, 21:25
|
|
|
bolsx napisał/a: | nie bierz wloszczyzny ,poszukaj niemieckiego | Nie germanizuj forum Only włoszczyzna |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-12-2007, 21:56
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Powiedzcie mi czym może być spowodowane długie nagrzewanie płynu chłodniczego? |
Oprócz wadliwego termostatu to cytując klasyka filmowego "... jak jest zima to musi byc' zimno... |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 21-12-2007, 07:38
|
|
|
No a ja kupiłem niedawno termostat produkowany w Białymstoku w dawnych zakładach Mera-Pnefal. Kupiłem właściwie dwa: do Tipo i do CC. W CC już siedzi i na razie sprawuje się dobrze. Niedługo założe też do TIPO. Ciekaw jestem jak się bedzie sprawować
Czy ktoś miał kontakt z ich produktami?
** Dodano: 21-12-2007, 07:45 **
O a to ich stronka
http://www.mera.termostat.pl/
Za wkład termostatu do Tipo zapłaciłem śmieszne pieniądze 14,22zł a do CC 36,60 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2007, 09:21
|
|
|
Rudiger napisał/a: | Czy ktoś miał kontakt z ich produktami? |
Ja ostatnio kupiłem wkład ich produkcji.
Na razie jestem zadowolony bo wszystko działa jak należy.
Zobaczymy jak się będzie sprawował w dłuższym okresie, bo u mnie co 1-1,5 roku zmieniam termostat. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 21-12-2007, 09:27
|
|
|
Jarek 5TT,
Spoko sprawa już załatwiona - wadliwy termostat. Kupiłem wkładke za całe 19 zł. i utrzymuje idealnie 90'C |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 08:14
|
|
|
Kurde, wiecie co ?
U mnie dzisiaj się stało to co jakiś miesiąc temu - normalnie sobie rano wyjechałem do roboty i po około 6 minutach temp. silnika przekroczyła lekko 90 stopni (znowu z dmuchawy leciało tylko zimne powietrze, a i tak jak leci ciepłe to słabiutko) .
Zjechałem na bok, otwieram maskę i co ? Oczywiście płyn się gotuje i co dziwne - w okolicy wiatraka coś strzelało, jakby coś się chciało kręcić a nie mogło, czy coś takiego (wiatrak się nie kręcił). Tym razem wiem na 100% że miałem płyn do -35` bo sam wlewałem. Odczekałem, dolałem.
Ruszyłem, temperatura znowu poszła w górę, doszła do 90 stopni i zaczęła spadać
Co jest do ciężkiej cholery ? Czy chodzi o termostat ? Jak znam poprzedniego właściciela, to ma pewnie z 10 lat, albo jest od początku.
Aha, czy to normalne, że u mnie temperatura silnika w zasadzie nie przekracza około 55 stopni nigdy ? Poza właśnie takimi dniami jak dziś |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 12:33
|
|
|
temp silnika by był odpowiednio wygrzany jak pojeździsz powinna Ci dojść do ok 85'C , 55'C to jeszcze nie zagrzany...po góra półgodzinnej jeździe około 85'C powinno osiągnąć i taką utrzymywać; może masz coś z termostatem;
jeśli Ci się zbyt nagrzał (bo np masz coś przytkane czy z termostatem, obieg płynu nie jest ok momentami stąd też z dmuchawy nie wiało ciepło bo nie doszło) top powinien chcieć Ci się włączyć wentylator;
skoro coś strzelało a się nie włączał to albo masz coś z termowłącznikiem wkręconym w chłodnicę na dole (wątpię) albo sam wentylator jaoś zatarty (ręką się kręci luźno?) albo gdzieś kabel przerwa się i 'spawa' (mi tak z niczego jeden z kbli do wentylatora pośrodku długości, wewnątrz tego peszla się przerwał, przekorodował, jakby był przecięty...
sam wentylator masz jak sprwdzić - pisało na forum - omijając termowłącznik zewrzeć go na krótko czy ruszy wentylator; jak ruszy to powinien się włączać powyżej 90'C jeśli termowłącznik nie jest do D.
a pozostałe bajery - brak nawiewu, przegrzewanie momentami - blokujący się termostat naj-najprawdopodobniej; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-01-2008, 13:36
|
|
|
Adonay,
W silniku 1,4 przy sprawnym termostacie temperatura powinna dochodzić do ok 85-88 stopni po przejechaniu ok 10 km (tak jest u mnie po wymianie termostatu) i utrzymywać idealnie tą temperature. a jak Ci nie leci ciepłe powietrze z nawiewów to sprawdź sobie czy są ciepłe węże doprowadzające płyn do chlodnicy (nad nogami kierowcy) |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
bernard509
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 81 Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-03-2008, 14:36
|
|
|
i jak kolega z Gliwic rozwiazał ten problem z temeratura silnika ,ja wymieniłem termostat na nowy a temp.r,nie przekracza 70 stopni i nic nie pomogło przed wymiana tak samo sie nagrzewał ?? |
|
|
|
|
maro.marek
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 137 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-03-2008, 14:52
|
|
|
panowie ja do niedawna tez walczylem z tym problemem i po wymianie termostatu nic sie nie zmienilo ale jak wymieniłem czujnik temperatury towszystko sie uregulowalo.mnie poprostu zmylil odczyt temp. |
_________________ maro.marek |
|
|
|
|
bernard509
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 81 Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 16:04
|
|
|
a gdzie jest czujnik temp. i jag go sprawdzic ile moze kosztowac? ale jak mam na wskazniku 90 to włącza sie wentylator to nie wiem o co chodzi?? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-03-2008, 16:47
|
|
|
bernard509, termostat ewentualnie zapchany układ masz gdzies
|
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 17:32
|
|
|
czujnik jest w bloku silnika pomiędzy świecami.
moja tempra tez się dziwnie nagrzewa, podczas jazdy mam ok 80 stopni a 90 tylko jak jadę za tirem, lub bardzo wolno, u mnie to chyba będzie uchylony termostat |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
bernard509
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2008 Posty: 81 Skąd: Dobrodzień
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-03-2008, 17:56
|
|
|
tylko ja juz wymieniałem termostat chyba ze trafiłem na walniety |
|
|
|
|
|