|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podłączenie kabli do kostek od żarówek H4 |
Autor |
Wiadomość |
svamp
Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-10-2007, 16:16 Podłączenie kabli do kostek od żarówek H4
|
|
|
Panowie w jaki sposób podłączyć trzy kable do kostki od żarówek H4? Jaki kolor kabla w które miejsce? Ostatnio wymieniałem kostki i chyba w złej kolejności przylutowałem kable do styków.
Układ styków kostki wygląda mniej więcej tak:
Przy okazji drugie pytanie, gdzie szukać błędu jeśli świeci mi się kontrolka podświetlenia tablicy rejestracyjnej na Electronic Checku, a samo podświetlenie działa poprawnie? |
_________________ Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-10-2007, 16:54
|
|
|
svamp napisał/a: | Przy okazji drugie pytanie, gdzie szukać błędu jeśli świeci mi się kontrolka podświetlenia tablicy rejestracyjnej na Electronic Checku, a samo podświetlenie działa poprawnie? |
Może masz zwarcie w Checku?
A nie masz przypadkiem wsadzonych jakichś diód do podświetlenia tablicy? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
svamp
Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-10-2007, 22:09
|
|
|
polansky napisał/a: |
Może masz zwarcie w Checku?
A nie masz przypadkiem wsadzonych jakichś diód do podświetlenia tablicy? |
Co do diód nie sądzę, ja nic nie zmieniałem i poprzedni właściciel chyba też nie, bo podświetlenie tablicy wygląda raczej standardowo. Zajrzę jeszcze do środka, może coś przy stykach jest nie tak. |
_________________ Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-10-2007, 22:49
|
|
|
Schemat kostki: |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
svamp
Dołączył: 22 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Gorzów Wielkopolski
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 29-10-2007, 18:11
|
|
|
Miszko dzięki wielkie |
_________________ Tipo 1,6 AGT cat. i.e. '91 |
|
|
|
|
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 18:52
|
|
|
odświeżam temat
czy mógł bym poprosić o dokładnie który kabel i jaki kolor gdzie ma być podłączony mi po wlaczenu świateł mijana świecą się drogowe tylko słabo jak mijania a jak dam drogowe to świeca jakby mijania tylko bardzo mocno widać ze były zmieniane obie kostki i coś tam musi być zamotane dodatkowo rzazy się kontrolka od drogowych jak są włączone mijania
pomocy bo ja już zgłupiałem
kable maja kolory zielony(chyba) niebieski i czarny czarny to chyba masa a reszta? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:06
|
|
|
nie pamiętam kolorów ale jeśli pewien jesteś, że problem leży w kostce to skoro światła świecą to masa jest ok, a tylko kabel drogowych z mijankami zamień |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:12
|
|
|
no możne by się i zgadzało ale u mnie czarny(ogólnie przyjęty w elektryce jako kolor przewodu masowego ) jest u góry kostki dlatego potrzebuje żeby ktoś sprawadzil jak to w innych tipo jest podlaczone |
|
|
|
|
rafal22bb
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 189 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:24
|
|
|
jak masz miernik to sprawdź na tej zasadzie, że weźmiesz dwa przewody załóżmy czarny i niebieski, miernik włącz na woltomierz napięcia stałego 20V i przyłóż do kabelków jeżeli pomiar będzie bez minusa na początku to znaczy, że na tym przewodzie do którego przyłożyłeś czarny kabelek z miernika masz masę. |
_________________ Jest VW Passat B5 1999r.
Była TEMPRA 1.6 1993r.
Było TIPO 1.4ie DGT 1989r.
Pierwszy niezależny dziennik internetowy redagowany przez Was http://trybunaludu.info |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:26
|
|
|
o ile pamiętam, środkowy pin na żarówce to masa, a boczne to żarniki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:38
|
|
|
Cytat: | o ile pamiętam, środkowy pin na żarówce to masa, a boczne to żarniki | jak czytasz temat? wyzej Miszko podał mini schemacik....3 to masa....to jak srodkowy pin? nie wprowadzaj w blad....jakbym mial taki problem jak kolega, to pin 3 podlaczam prosto do - akumulatora....pozniej biore pierwszy lepszy kabelek (z kostki),wlaczam swiatla manetka i kabelek do ktoregokolwiek styku (1 lub 2)....samo wyjdzie, ktore kable sa ktore....nic trudnego....co do kolorystyki to roznie bywa, T/T to stare auta, wiec poprzedni wlasciciele z roznych powodow mogli wymieniac kable...badz tez auto jest po nieduzym dzwonie i blacharz wsadzil takie kolory kabli, jakie mial.....powodzenia z podlaczaniem
** Dodano: 27-01-2009, 19:43 **
jak kabelek masy zewrzesz z .... masa, to wiadomo, ze nic sie nie zaswieci....a pozostale dwa kabelki, to juz bedziesz widzial, ktory zarnik sie zaswiecil...powodzenia raz jeszcze, daj znac czy sie udalo.... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 19:59
|
|
|
maniutek, sorki czytałem tylko dzisiejsze posty, po co właściwie te pytania skoro miszko schemat podał |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2009, 20:02
|
|
|
spytaj sie piszacych te posty.....skoro macie schemat, wiecie juz wszytsko.....a tak jak wam napisalem, najproscie znalezc ktory kabel idzie do czego..... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-01-2009, 22:16
|
|
|
dziekuje
jutro od rana się za to zabiorę i na pewno dam znać do czego doszedłem |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-01-2009, 23:57
|
|
|
strugar, jesli masz kable koloru zielony, niebieski,czarny to podłacz czarny pod pin nr 3 a tamte dwa tak jak kolega maniutek, pisze sprawdz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
strugar
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 21 Skąd: dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-01-2009, 22:55
|
|
|
zrobiłem teraz świeca tak jak powinny ale jest mały problem na prawy reflektora nie dochodzi prąd do światła mijania prąd wychodzi z bezpiecznika(mierzyłem) ale nie dochodzi do kostki. nie moglem nigdzie znaleźć czy tipo ma osobne przekaźniki dla prawego i lewego światła mijania? poza tym małym drobiazgiem którym zajmę sie w piątek (bo mam wolne) wszystko działa jak powinno
dziękuje wszystkim za pomoc |
_________________ był 125p 80r, 89r, 82r
- Escort 1.4 95r
- Escort RS 2000 92r moja największa miłość
jest Fiat Tipo 1.4 power by weber carburator całkiem przyjemna zabawka
będzie BRAVO HGT lub FOCUS 2.0 ZETEC |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|