|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
fiatowski centralny i dodatkowa centralka |
Autor |
Wiadomość |
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 07-09-2008, 20:55 fiatowski centralny i dodatkowa centralka
|
|
|
Panowie mam orginalny fiatowski centralny w drzwiach dołożyłem teraz centralke na pilota by otwierać ,i jest mały problemos ,tego typu że jak podłączę centrale na pilota ,to wszystkie zamki się otwierają w drzwiach, a kluczykiem już nie ,ale jak otwieram kluczykiem ,to tylko zamek od kierowcy (czyli ten master tak zwany) ,jak odłączę centrale tą co dołożyłem na pilota ,to kluczykiem podczas otwierania działa całe centralne ,może ktoś z was wie jak podłączyć centralkę na pilota ,aby i z pilota wszystkie drzwi otwierało i kluczykiem również |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-09-2008, 21:27
|
|
|
grabarz, ale takie pytanie, skoro masz pilota, to poco ci otwieranie z kluczyka??, kup sobie nowe klamki, bez dziurek na kluczyk, a kluczyk trzymaj tylko w razie awarii centralki do otworzenia bagażnika...... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 07-09-2008, 21:48
|
|
|
Bdm$ka, niby mądre stwierdzenie ,ale jeżeli wszystkim w około działa centralny i z kluczyka i z pilota ,to czemu mi ma nie działać ,po prostu jak coś robię chce mieć pewność że jest dobrze zrobione a nie jakąś sztukę ,bo może jeżeli tak jest ,to coś źle podłączyłem ,a nie mam zamiaru ,aby coś z dymkiem poszło |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 05:44
|
|
|
Mówiłem nie bierz ja go wezme to nie hehehehe kara |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 07:22
|
|
|
grabarz napisał/a: | jest mały problemos |
Nie widzę schemtu lecz powinienes podpiac pod nowa centralke + / - oraz dwa przewody sterujace od zamykania i otwierania, i nie powinno byc zadnego problemu zapodaj schemat twojej centralki to popatrzymy
Pozdrawiam |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-09-2008, 09:13
|
|
|
grabarz napisał/a: | ale jeżeli wszystkim w około działa centralny i z kluczyka i z pilota ,to czemu mi ma nie działać |
Nie wszyystkim kolego, u mnie też po podpieciu sterownika odcięło sterowanie z mastera. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 09:32
|
|
|
tipacz napisał/a: | mnie też po podpieciu sterownika odcięło sterowanie z mastera. |
Koledzy nie rozumie jednego jak po podpieciu mogło odciąć sterowanie siłownika master, taka sama zasada jak przy montazu alarmu ze sterowaniem centralnego zamka, podpina sie tyko dwa przewodu idące do sterownika master od zamykania i otwierania i po wszystkim.
Chyba że koledzy podmieniaja całkowicie centralki to wtedy mozna coś namieszać w instalacji, najlepiej oryginalna centralkę zostawic podłaczona i wpiąć tylko przewodu dające impuls otw/zam od nowej centralki sterowanej droga radiową. |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 10:03
|
|
|
opiotr, gdzieś za godzinkę umieszczę schemat ,tylko tam jest ,od razu jak sobie sam centralny zakładasz ,a nie jak się wpiąć pod oryginalny ,zaraz umieszczę to popatrzysz
tipacz napisał/a: | Nie wszyystkim kolego, u mnie też po podpieciu sterownika odcięło sterowanie z mastera |
ale zaradziłeś temu |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-09-2008, 10:08
|
|
|
grabarz, nic z tym nie zrobisz bo próbowałem i robił sie konflikt sterownika z centralką. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 10:51
|
|
|
grabarz, domyślam się że tą centralkę podłączyłeś do oryginalnych siłowników. nie zrobisz tego żeby zamykał ci i z kluczyka i z pilota. przynajmniej ja olałem sprawę i władowałem siłowniki uniwersalne. nawet nie zabierałem się za rozkminianie schematu...
myślę że unk wtrąci swoje 3grosze i będzie wiadomo o co chodzi |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-09-2008, 11:16
|
|
|
konikks napisał/a: | domyślam się że tą centralkę podłączyłeś do oryginalnych siłowników. nie zrobisz tego żeby zamykał ci i z kluczyka |
I tu sie myl;isz ja mam centralke z alarmem podpietą do oryginalnych siłownikow i wszystko działa
grabarz, czekam na schemat, moze cos poradzimy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-09-2008, 11:32
|
|
|
egon., wszystko zależy od tego jaki jest sterownik dopięty. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-09-2008, 11:35
|
|
|
tipacz napisał/a: | egon., wszystko zależy od tego jaki jest sterownik dopięty. |
No tez racja
Ale po shemacie noze cos wywnioskujemy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 11:55
|
|
|
schemacik |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
poldek
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 470 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 11:56
|
|
|
egon. napisał/a: | noze cos wywnioskujemy | noze to trzeba wziasc i sie pociac bo nic z tego nie bedzie |
_________________
Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici jest focus 1.6 Zetec |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-09-2008, 12:12
|
|
|
grabarz, podpiecie prawie identyczne co u mnie, zielony i niebieski to impulsy wychodzące ze sterownika. W naszych autach problem polega na tym, że nie ma kabla plus czy minus z impulsem tylko jest zmiana prądu w zależności od tego czy zamkniety czy otwarty jest różny prąd. (ale nie daje pewności że tak jest, nie wiem czy dobrze pamietam) |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 12:22
|
|
|
Koledzy
tipacz napisał/a: | grabarz, podpiecie prawie identyczne co u mnie, zielony i niebieski to impulsy wychodzące ze sterownika |
własnie to są impulsy wychodzace wiec trzeba sie podpiac pod impulsy wchodzace do siłownika master czyli w tm wypadku pod przewodu biały i brazowy podpiąc pod przewody ktorymi dochodzi impuls do oryginalnych siłowników ( tak mi sie wydaje ale to sie jeszcze dopytam u znajomego wiec dam dokładniejszą odpowiedz w późniejszej godz)
Drugie rozwiazanie to takie wyciągnąc całkowicie oryginalny sterownik i podpic ten sterownik do oryginalnych siłowników i tak powinno napewno zadziałac
A najprościej to zakupic najprostszy alarm z funkcją zamyania i otwierania cz. |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 12:41
|
|
|
opiotr napisał/a: | Drugie rozwiazanie to takie wyciągnąc całkowicie oryginalny sterownik i podpic ten sterownik do oryginalnych siłowników i tak powinno napewno zadziałac |
a gdzie on się znajduje
opiotr napisał/a: | jeszcze dopytam u znajomego wiec dam dokładniejszą odpowiedz w późniejszej godz |
to czekam
tipacz, u mnie w drzwiach idzie 6 kabli do mastera ,bo ma on dwie kostki ,w jednej jest 4 kabelki ,błękitny ,żółty,biały i szary ,a 2 idą do małej kosteczki czarny i żółto-czarny |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 12:45
|
|
|
grabarz napisał/a: | a gdzie on się znajduje |
w skrzynce bezpieczników wielkości jakby podwójny przekaźnik
** Dodano: 08-09-2008, 13:46 **
grabarz napisał/a: | mnie w drzwiach idzie 6 kabli do mastera |
bo w oryginale idzie jeszcze impuls do oswietlenia wnętrza
Informacja od znajomego który zajmuje sie montażami iż powinien działac pierwszy spsób również |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 08-09-2008, 15:38
|
|
|
tipacz napisał/a: | zielony i niebieski to impulsy wychodzące ze sterownika |
Hmm u mnie jes brązowy i biały |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 08-09-2008, 15:55
|
|
|
egon., w tym przypadku tak jest... każdy sterownik może miec inne kolory kabli. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 16:06
|
|
|
opiotr napisał/a: | Informacja od znajomego który zajmuje sie montażami iż powinien działac pierwszy spsób również |
Nie bardzo rozumie ,napisz to jakimś językiem laika ,bo jeżeli chodzi o 1 sposób to go miałem na pewno i nie działa ,chyba że nie rozumiem co ty piszesz |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 17:30
|
|
|
grabarz
spróbuj tak:podłącz oczywiście plus i mase oraz z przewodów co ida z centralki do siłownika master biały i brazowy do przewodów przy siłowniku master do tych na które jest podawana masą w chwili zamkniecia i otwarcia, jezeli nie wiesz które to są to weż próbnik zwykły z żarówką i podłącz jeden koniec do masy a drugim kabelkiem do kazdego kabla siłownika i w ten sposób znajdziesz który przewód jest od zamykania a który od otwierania i wtedy podepnij biały do zamykającego a brazowy do otwierającego. Spróbuj tak chyba nic nie namieszałem |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 20:05
|
|
|
...jestem... musiałbym tylko dokopać się do schematu orginalnego fiatowskiego c. zamka (tej 'centralki' zabudowanej w formie małego przekaźnika jakby) jak ona jest sterowana;
bo tak; uniwerslane centralne zamki 'pilotowe' jak grabarz kupił, mają 2 przewody, na których w zal od zamknięcia / otwarcia wystawiają względem masy mierząc, albo plus, albo minus (na białym lub brązowym), na stale (do czasu zmiany stanu otw/zamk) lub tylko impuls; to zależy jak się taką uniersalną centralkę ustawi (tylko badziewne nie mają możliwości ustawienia); ustawia się na zworkach w formie jumperków (jak od twardego dysku w kompie) albo przelutowując zworki wg instrukcji; to jedno;
standardem jest, że się na czas zamknięcia -lub- otwarcia podaje _impulsem_ (na moment) masę na biały -lub- brąz , czyli centralka odbiorcza pilota zwiera ten swój biały lub brąz do masy na moment gdy każemy pilotem zamknąć lub otworzyć; a jak ten jej biały i brąz do fabrycznej centralki dołączymy to ta nasza 'pilotowa' w tamtej orginalnej, w miejsach dołączenia, zwiera je swoimi kabelkami na moment do masy; symuluje w ten sposób pracę siłownika master, ruch kluczyka w zamku; bo jak kluczykiem przesuniemy siłownik ręcznie w górę lub w dół to ten za pomocą dodatkowych styków jakie ma (biały, brąz i czarny) zwiera podczas ruchu w górę (otwieranie kluczykiem) lub dół kabel biały lub brąz do czarnego (masy); pozostałe dwa kable siłownika master., zielony i niebieski dają prąd na silniczek, one tu są nieważne teraz; centralka pilotowa udaje taki dodatkowy siłownik master też zwierając do masy biały lub brąz wspólne dla całej instalacji; tyle teorii;
teraz co tu nie gra;
ano, fiatowski centralny, to musiałbym poszukać, może nie być sterowany na przykad impulsem a stanem; to znaczy, że nie jest tak, że podczas zamknięcia lub otwarcia w czasie ruchu zamków ma być podawany impuls na ten lub tamten kabel, impuls zwierania do masy; może to być zmiana stanu, czyli na stałe się zwiera jeden lub drugi do masy, czyli po wykonaniu ruchu siłownika zostaje zwarty do tego lub tego;
albo fiatowska centralka jest sterowana impulsem lub zwarciem do plusa a nie masy - wystawiany jest na przykad na moment impuls dodatni na jeden z kabli; to też wtedy nie gra;
we wszystkich w/w przykłdach da się to przeskoczyć odpowiednio się dołączając i ustawiając centralkę (na zworkach - co i jak ma wystawiać na swoje kable biały i brąz);
no chyba, że jest to tak zrobione, że na stałe ma być coś dołączane a nie impuls, wtedy pokombinować z przekaźnikami by trzeba, ale zawsze to wykonalne jest;
trzeba by schemat centralnego, ale najlepiej wybadać wszystkie kable-mieć rozpis, idące do siłownika master - które są tylko po to by mnapędzać silniczek (to ze schematu też będzie) a które się ze sobą zwierają i w jakiej sytuacji (zamk/otw) i co do czego zwierają. wtedy dopiero trzeba pomyśleć o ustawieniu centralki; i na pewno jakoś się da pogodzić kluczyk z pilotową;
ten przypadek, że po dołączeniu równoległym centralki działał tylko jeden, to po prostu - centralka 'kazała' się zamknąć wszystkim zamkom i tak zostało, jakoś źle ustawiona/podłączona jest, że nie 'kazała' tylko na moment (impulsem) tylko tak zostało; jakby komenda zamykania bya cały czas/zwarcie kabli; podczas tego kluczykiem chciałeś, grabarz, otworzyć zamki, ale ty chcesz otworzyć, a zamykanie cały czas jest z centralki pchane;więc siłą fizyczną wypchałeś siłownik/zamek kierowcy do góry/ otwarłeś, ten wysła do pozostałych komendę otwarcia, ale na to nakłada się zamknięcie nadal poprzednie, ciągle aktywne z centralki pilotowej, więc nawet nie drgnęły; kwestia ustawienia;
nie wiem, czy dziś znajdę czas szukać schematu, ale jak się tu zaplącze, to pomyślę, jeśi nikt nie odpowie, jak to masz podłączyć; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
opiotr
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 95 Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2008, 20:40
|
|
|
unknown napisał/a: | standardem jest, że się na czas zamknięcia -lub- otwarcia podaje _impulsem_ (na moment) masę na biały -lub- brąz |
montowałem alarm (impuls masy na otwarciu bądź zamknięciu) do oryginalnego zamka fiatowskiego w Cromie 92r jak i w Bravie 00r i w obu przypadkach centralny był sterowany impulsem masy tak więc dochodze do wniosku że w TT inaczej nie będzie |
_________________ był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT
jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|