Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat TIpo 2.0 ie + GAZ problem z jazdą na benzynie? POMOCY
Autor Wiadomość
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-08-2005, 22:04   Fiat TIpo 2.0 ie + GAZ problem z jazdą na benzynie? POMOCY

Witam.Mam taki problem i to już poważny :/.Na gazie silnik pracuje świetnie.Na benzynie w momencie dodawania gazu wcale nie wchodzi na obroty.Nie jest to bankowo ani czujnik temperatury wtrysku ani pompa paliwa bo już sprawdzałem. W trybie awaryjnym po odłączeniu czujnika temperatury wtrysku silnik i na benzynie i na gazie wchodzi prawidłowo na obroty jednak problem polega na tym ,że to tryb awaryjny i spalałby mi sprzęt dużo dużo więcej niż normalnie.Nie jest to też filtr paliwa bo w trybie awaryjnym nieszedłby pełną parą?Sprawdzałem czy to czujnik temperatury wtrysku już 2 razy wymieniając go na inny i to nie on bo sytuacja jest podobna.Nie jest to też palec kopułki ani nic z elektryką bo sprawdzałem i poprawiałem styky "kontaktem".Sam już nie wiem co to może być. W czasie jazdy w ogóle nie daje się przyśpieszyć na benzynie.Na gazie 100% oki. Nie jest to też paliwo bo tankowałem już kilka razy na kilku orlenach. Poza tym nie jest to czujnik położenia wału bo na biegu jałowym silnik pracuje równo i miarowo na benzynie i gazie.Dopiero jak na benzynie wciskam gaz to pojawiają się problemy.Ostatnio nawet na benzynie mi strzelił tak jak zazwyczaj strzela auto na gazie? Czy ktoś z Was ma może jakieś pojęcie co to może być?

Pozdrawiam
I dzięki za jakiekolwiek porady.
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-08-2005, 23:06   

mkdan, bombowy opis ;D

Stawiam na 2 rzeczy. Zla emulacja sondy lambda przy pracujacym silniku na LPG, przez co po przejsciu na benzynke komp ma zle "dane" i dochodzi do nieprawidlowego zaplonu przez co te efekty sa jak widac. Albo mozliwe ze masz cos z podcisnieniem nie tak, ale to by na gazie zapewne tez swirowal.

Proponuje odlaczenie kompa od akumulatora czyli w efekcie zresetowanie go (zostaw go na dluzej odlaczonego) i wtedy zobacz czy na benzynie bedzie chodzil.

Jesli tak to moze postaraj sie o dostanie gdzies nowego emulatora i nawet podlaczenie go na probe i test np. 1-2 dniowy jak autko chodzi.

Jesli to nie pomoze jedz do ASO lub gdzies indziej i daj komp. pod analize. Moze komputer wyrzuca jakies bledy?

A kontrolka od wtrysku Ci sie nie zapala jak jezdzisz? Jesli jednak to wszystko nie pomoze mozliwe ze to sonda lambda (teoretycznie sonda sprawna jest do 100tys. km i pozniej nalezy ja wymieniac na nowa). Ale to by skutkowalo duzym spalaniem i ewentualnie palaca sie lampa od wtrysku.

Sprawdz wpierw z odlaczeniem kompa i zresetowaniem go.
Jesli to pomoze srodkiem zapobiegawczym moze byc aut. odlaczanie kompa od pradu gdy zgasisz silnik (mozna takie cos zrobic wykorzystujac przekaznik).
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-08-2005, 21:18   Re: Fiat TIpo 2.0 ie + GAZ problem z jazdą na benzynie? POM

mkdan napisał/a:
Poza tym nie jest to czujnik położenia wału bo na biegu jałowym silnik pracuje równo i miarowo na benzynie i gazie.

Ja mialem walniety i do 2000 pracowal super równo!!

mkdan napisał/a:
Ostatnio nawet na benzynie mi strzelił tak jak zazwyczaj strzela auto na gazie?

Dokładnie tak strzelał na benzynce jak mialem walniety czujnik polozenia walu (dobrze ze mam gazowe antybumy bo juz bym mial po obudowie filtra!!).
Warto sprawdzic CPW :) :)
Pozdrawiam
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2005, 18:25   

Mam podobny problem.
Od kilku dni silnik nie chciał wchodzić na obroty i ciężko odpalał. Działo się tak na benzynie. Ponieważ nie mam możliwości odpalenia na gazie miałem poważny problem bo o ile udało się silnik odpalić to nie dało się jechać, a do przełączenia na gaz muszę rozbujać silnik do 2300 obrotów/min. Jak już jakoś udało się go zmusić do osiągnięcia tych obrotów i przełączył się na gaz wszystko było ok. Dziś jak chciałem wrócić z pracy do domu niestety silniczek całkiem odmówił współpracy. Nie mogłem go odpalić. Jak już załapał obroty od razu spadały do zera i silnik gasł. Uruchomiłem go korzystając z pomocy kolegi, który mnie pociągnął. Silniczek osiągnął 2300 obr/min. przełączył się na gaz i odpalił. Do domku dojechałem bez problemu (43km). Niestety autka nie mogę odpalić.
Piszecie, że mógł walnąć czujnik położenia wału - ale czy wtedy na gazie wszystko byłoby ok?
Jak powinien zachować się silnik po odłączeniu czujnika temperatury wtrysku bo u mnie nie robi to na nim żadnego wrażenia (i nie ważne czy jest zimny czy ciepły)?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-09-2005, 21:09   

Co to jest czujnik temp. wtrysku ?
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2005, 21:50   

Dokładnie to chodzi o czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-09-2005, 22:03   

Defekt tego czujnika raczej nie powoduje duzych strat, najgorszy jest czujnik temp wody. jak on nie działa to jest problem z odpaleniem i pracą silnika. Trzeba zbadac za pomocą miernika oporność czujników, zawsze jakaś musi być. Czujnik temp. pow. w kolektorku można łatwo oszukać za pomoca opornika - lub potencjometru.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2005, 13:15   

Jarek38 napisał/a:
Mam podobny problem.
Od kilku dni silnik nie chciał wchodzić na obroty i ciężko odpalał. Działo się tak na benzynie. Ponieważ nie mam możliwości odpalenia na gazie miałem poważny problem bo o ile udało się silnik odpalić to nie dało się jechać, a do przełączenia na gaz muszę rozbujać silnik do 2300 obrotów/min. Jak już jakoś udało się go zmusić do osiągnięcia tych obrotów i przełączył się na gaz wszystko było ok. Dziś jak chciałem wrócić z pracy do domu niestety silniczek całkiem odmówił współpracy. Nie mogłem go odpalić. Jak już załapał obroty od razu spadały do zera i silnik gasł. Uruchomiłem go korzystając z pomocy kolegi, który mnie pociągnął. Silniczek osiągnął 2300 obr/min. przełączył się na gaz i odpalił. Do domku dojechałem bez problemu (43km). Niestety autka nie mogę odpalić.
Piszecie, że mógł walnąć czujnik położenia wału - ale czy wtedy na gazie wszystko byłoby ok?
Jak powinien zachować się silnik po odłączeniu czujnika temperatury wtrysku bo u mnie nie robi to na nim żadnego wrażenia (i nie ważne czy jest zimny czy ciepły)?

Da sie odpalic taki silnik na gazie.Robi sie to tak:
1.Przekrecasz stacyjke (diódka mruga)
2.Naciskasz raz przycisk od gazu (diódka nie mruga)
3.Trzymasz przycisk i trzymając odpalasz.
Dzisiaj próbowłem u kumpla w Seacie.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-09-2005, 16:28   PROBLEM ROZWIĄZANY ZA 800 ZŁ.

WITAM WSZYSTKICH I JUZ PO CZASIE DŁUGIM ZNAM POWÓD AWARII MOJEGO AUTA.PROSZĘ O PRZENIESIENIE CAŁEGO TEMATU DO DZIAŁU ROZWIĄZANE USTERKI. SPRAWA WYGLĄDAŁA TAK ,ŻE ZOSTAWIŁEM AUTO W KOŃCU U MECHANIKÓW,KTÓRZY PODJĘLI SIĘ NAPRAWY I POWIEDZIELI,ŻE JEŚLI NIE NAPRAWIĄ TO ZŁOTÓWKI NIE WEZMĄ ZA NAPRAWĘ.AUTO U NICH STAŁO 8 DNI. ROZEBRALI JE NA CZĘŚCI PIERWSZE,ZOSTAŁA SPRAWDZONA POMPA PALIWA,WSZYSTKIE WTRYSKIWACZE,ŚWIECE,FILTRY,CZUJNIKI ITP. DOSŁOWNIE ROZEBRALI MI AUTO NA CZĘŚCI PIERWSZE.SPRAWDZILI TEŻ KOMPUTER.Z POCZĄTKU KUPĘ RZECZY WSKAZYWAŁO DEFEKT.PROFILAKTYCZNIE ZOSTAŁY WYMIENIONE ZUŻYTE JUŻ ŚWIECE ORAZ CZUJNIK TEMPERATURY PŁYNU W KOLEKTORZE BO SIĘ OKAZAŁO ,ŻE BYŁ CAŁKIEM NIE OD TEGO MODELU I ŻE PODAWAŁ CAŁKIEM INNE NIŻ ORYGINALNE WARTOŚCI.DODATKOWO OKAZAŁO SIĘ ,ŻE KILKA PRZEWODÓW ZOSTAŁO WYMIENIONYCH OD PODCIŚNIENIA. PO SPRAWDZENIU WSZYSTKIEGO DIAGNOZA OKAZAŁA SIĘ JEDNA. POMPA PALIWA. DAWAŁA 0,5 A NIE 3 ATMOSFERY.WZIĄŁEM TĄ POMPĘ I POJECHAŁEM NA WYMIANĘ POMPY NIBY ZA 200 ZŁ. W PUNKCIE WYMIANY ZDZIERCY ZA 20 ZŁ PODŁĄCZAJĄ POMPĘ I SPRAWDZAJĄ ,ŻE PODAJE ONA TYLE CO TRZEBA CZYLI 6 ATMOSFER. STWIERDZILI ,ŻE POMPA DZIAŁA :x .WKURZONY WRACAM DO MECHANIKÓW I PYTAM CO JEST GRANE. ONI WKŁADAJĄ POMPĘ DO AUTA.SPRAWDZAJĄ I ZNÓW PODAJE 0,5. I PYTAM TO JAK TO JEST MOŻLIWE.

I TU UWAGA ROZWIĄZANIE PROBLEMU!!!

OKAZAŁO SIĘ ,ŻE W PUNKCIE WYMIANY POMP SPRAWDZALI SAMĄ POMPĘ A MECHANICY CAŁY ZESTAW POMPA + WĘŻYKI CIŚNIENIOWE.

DIAGNOZA JEDNA: ROZERWANIU ULEGŁ PRZEWÓD CIŚNIENIOWY WYCHODZĄCY Z POMPY PALIWA I PALIWO ROZBRYZGIWAŁO SIĘ PO ŚCIANKACH BAKU ZAMIAST IŚĆ NA LISTWĘ WTRYSKU!!!

TO PO PROSTU ZAGADKA HYDRAULIKA BYŁA

ZA TYDZIEŃ AUTA W ZAKŁADZIE ZAPŁACIŁEM DUŻO A TO GŁÓWNIE DLATEGO ,ŻE PÓŁ AUTA ZOSTAŁO ROZEBRANE NA CZYNNIKI PIERWSZE BY WSZYSTKO SPRAWDZIĆ. POZA ROBOCIZNĄ WYMIENIŁEM KILKA CZUJNIKÓW I TERMOSTAT I ŚWIECE. TO CZEGO NIE TRAWIĘ TO OPINI POPRZEDNICH 3 MECHANIKÓW,KTÓRZY ZDARLI ZE MNIE 300 ZETA ZA WYMIANĘ FILTRU PALIWA I JAKIEŚ INNE PIERDÓŁKI ,KTÓRY NIC NIE MIAŁY DO SPRAWNOŚCI UKŁADU. JEDNAK Z CZYSTYM SUMIENIEM POLECAM W LUBLINIE ZAKŁAD NA OŚ. WĘGLIN PRZY FITNESS KLUBIE SPORTESS BO PODEJŚCIE MAJĄ ZDROWE.JAK NIE DOJDĄ CO TO GROSZA NIE WEZMĄ I JEŚLI NA 100% NIE NAPRAWIĄ TO TEŻ GROSZA NIE BIORĄ.

PONAWIAM PROŚBĘ O PRZENIESIENIE TEMATU DO ROZWIĄZANE PROBLEMY,

DZIĘKI I POZDRAWIAM WSZYSTKICH

P.S.
MOJE AUTKO NIE CHCE ODPALAĆ NA GAZIE BO SĄ ZBYT NAPRĘŻONE BŁONY W PAROWNIKU.PO ICH ROZLUŹNIENIU BĘDZIE DZIAŁAŁO DOBRZE,ALE TO ZROBIĘ JAK BĘDĘ MIAŁ KASKĘ.

POZDRAWIAM ONCE AGAIN
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load