Wychylenie Drazka zmiany biegow. |
Autor |
Wiadomość |
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 13:48 Wychylenie Drazka zmiany biegow.
|
|
|
Mam do Was pytanie. Zaobserwowalem iz niezaleznie od tego jaki bierz wrzuce, drazek ma luz/odchylenie w pozimie, tzn. moza nim ruszac na ok 3cm w lewo i prawo. Nie ma to wplywu na prace skrzyni, bieg nie wypada, nie dzieje sie nic zlego, ale to ze drazek mozna tak przesuwac w lewo/prawo jest dla mnie niepokojace i nie wiem czy to normalne dla Tipo.
Dodam ze wymienilem sprzeglo i ciegna na nowe. |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 14:04
|
|
|
Luczu napisał/a: | http://www.youtube.com/watch?v=H0RM3XkXojQ coś takiego ? |
dokladnie tak... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-04-2009, 14:25
|
|
|
chyba synchronizatory do wymiany ale poczekaj na inne odp. bo może palnąłem głupotę |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 14:45
|
|
|
też bym stawiał na synchronizatory, tylko jeszcze pytanie, jak tak ruszasz tą dźwignią to nic się nie dzieje, żadnych zgrzytów, szarpnięć nic? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 14:53
|
|
|
jelcyn666 napisał/a: | też bym stawiał na synchronizatory, tylko jeszcze pytanie, jak tak ruszasz tą dźwignią to nic się nie dzieje, żadnych zgrzytów, szarpnięć nic? |
kompletnie niz, zadnych dzwiekow, a tym bardziej niepokojacych zgrzytow, drazek rusza sie bardzo plynnie i cicho. Sama praca skrzyni tez bezproblemowa, nic nie zgrzyta i biegi dobrze wchodza. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 14:57
|
|
|
Może zastane za to zlinczowany, ale jeśli nic ci się nie dzieje i raczej nie przeszkadza, to ja bym to zostawił. Jednak wiesz, jak coś się zacznie(zgrzyty, szarpnięcia, ciężko wchodzące biegi itp.) jedź z tym na warsztat. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 15:00
|
|
|
jelcyn666 napisał/a: | Może zastane za to zlinczowany, ale jeśli nic ci się nie dzieje i raczej nie przeszkadza, to ja bym to zostawił. Jednak wiesz, jak coś się zacznie(zgrzyty, szarpnięcia, ciężko wchodzące biegi itp.) jedź z tym na warsztat. |
Zgadzam sie, nie chce szukac problemu gdy go nie ma, ale ciekawosc pozostaje czym moze to byc spowodowane. Odpukac skrzynia daje rade jeszcze i poki co dziala bezproblemowo. Po robocie ciegien biegi wchodza leciusienko |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 15:06
|
|
|
Chłopaki co wy go tu straszycie, jakie synchronizatory...już prędzej wodziki (jak rozumiem wymienione), ale problem leży w dolnej części drążka zmiany biegów. Tam jest taka biała kulka, a pod nią jest podkładka (sprężyna czy guma, czy tam łożysko), która ją stabilizuje. To centrowanie się wyrabia z czasem i dlatego lata Ci drążek. Sam tak mam i nic się negatywnego nie dzieje. Jest o tym kilka tematów na forum. Wystarczy użyć Wiem też, że część jest praktycznie nie do dostania, chyba, że używka, albo od czegoś innego - w ASO nie dostaniesz.
Zdejmij tunel środkowy i będziesz miał "goły" drążek zmiany biegów przykręcony od góry pierścieniem. Odkręć go to obadasz co i jak. Jest jeszcze druga metoda, ale wymaga kanału i zdejmowania osłon pod autem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 15:07
|
|
|
hm, ja bym obejrzał z dołu autko, na kanale/najeździe, jak ktoś rusza drążkiem to czy nie ma jakichś luzów większych, nie goni coś; jak między kolejnymi cięgnami też nie masz luzów za dużych i do drążka nie ma i sam drążek tego 'jabłka' plastikowego/kuli w której jest zamocowany nie goni, to bym może zostawił na razie...
jeśli poduszki nie są zerwane, nie ma luzów nigdzie za dużych a problem wydawałoby się siedzi w skrzyni - to wtedy jak zaczną być jakieś symptomy to bym może ją rozbierał, bo przy rozbieraniu warto już coś powymieniać, może synchra, czasem wybierak, może sprzęgło a to koszty zawsze... jak będzie coś się działo to czekać nie ma co, bo wtedy koszty skoczą jak coś zjedziesz, ale jak pracuje ok to nie ma po co chyba teraz... tylko pooglądaj to sobie z dołu najlepiej.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 15:40
|
|
|
mrk69 wodzikow wybieraka biegow nie wymenialem, chyba ze to tozsame z ciegnami, wiec popatrze co sie tam dzieje. Jutro auto pojedzie na kanal, rozkrece tez tunel. Moim zdaniem to rowniez nie jest problem skrzyni tylko samego drazka i osprzetu. Dzieki za sugestie. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 16:16
|
|
|
Czasem juz nie mogę jak czytam madre rady co niektórych na tym forum.... ale cóż nie każdy jest domorosłym dobrym mechanikiem ;]Prawdziwek, przyjedz do mnie kiedys, odezwij sie na PRIV szybko ci powiem co zrobic aby bylo OK z drazkiem i gdzie zamowic elementy na wymiane, u ciebie problem to tulejka metalwo/plastikowa laczaca drazek z "rura" idaca do sierzanta z gumowa tuleja mocujaca na sierzancie ten odcinek, koszt nowych elementow ponizej 20zl wymiana to troche rozbierania auta. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-04-2009, 16:29
|
|
|
GrzesiekK., nie każdy zna auto tak jak Ty :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 16:37
|
|
|
Luczu napisał/a: | GrzesiekK., nie każdy zna auto tak jak Ty :p |
W sumie i tak, w Tipo grzebie już od ok. 10lat bo tyle już mój ojciec ma swoje 1.4 i na nim zaczynalem poznawać to auto, potem jak wiadomo miałem sedici ktore tez niemal na wskroś rozłożylem i zlozylem na nowo ;] ale jak czytam ze wine za luz na drazku maja ponosic synchronizatory skrzynie biegow to mnie biala goraczka ogarnia .... jak juz ma sie pisac az takie glupoty to lepiej nic nie pisac ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-04-2009, 16:51
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | wine za luz na drazku maja ponosic synchronizatory skrzynie biegow to mnie biala goraczka ogarnia |
zasugerowałem się tym, że kolega w swoim aucie miał taką sytuację i mówił że ma synchronizatory do wymiany ( podobno mechanik tak mu powiedział ) i byłem przekonany, że .... tak właśnie jest. Ale jak widać nie ma co do jasnej ciasnej słuchać innych. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 26-04-2009, 18:59
|
|
|
Prawdziwek, do wymiany to co na rysunku zaznaczone na czerwono [podane numery części ze schematu, w ASO na podstawie tego rysunku znajdą co trzeba] koszt części jak mówiłem koło 20zł, do wymiany trzeba wyjąć wydech, zdemontować blaszany tunel osłaniający podłogę nad wydechem no i niech Ci mechanik sprawdzi czy dokręcili dokładnie cięgna, bo jak patrzyłem pod maską wydaje mi się na 90% że cięgno jedno jest luźne z jednej strony.
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 10:45
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | ale jak czytam ze wine za luz na drazku maja ponosic synchronizatory skrzynie biegow to mnie biala goraczka ogarnia .... | dokładnie Do tego rożne skrzynie mają rożne sterowanie, w wielu fiatach mamy cięgna i to jest główną przyczyną! Wszelkie luzy na przegubach i łączeniach, ot cały problem. GrzesiekK., gdzie to można zamówić? Bo chciałbym u siebie ten luz trochę wykasować zwłaszcza że z tego co piszesz to części są tanie. Podałbyś jakieś namiary na sklep. Z góry dzięki. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 11:55
|
|
|
JAM_BELFEGOR w ASO zamowisz i bedzie tanio. Mysle ze znalesc takie detale w innym skepie moze byc ciezko... |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 12:14
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ASO te pierdoły to taniocha, co najlepsze często ludziom wyrabia się lewarek na kulce teflonowej lozyskujacej lewarek w podlodze i place za ta uzywana czesc po ok. 100zł na szrotach podczas gdy nówka w ASO w zeszłym roku w sierpniu kosztowała 87zł ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 12:24
|
|
|
Ok zobaczymy czy moje aso to ma i za ile Gdyby coś kombinowali to będę miał prośbę do was (w zeszłym roku usiłowali mi wcisnąć manetkę od świateł za 350zł podczas gdy nową oryginalną w innym sklepie znalazłem za 190zł a używka 30-40zł) U mnie ta kula ma się dobrze ostatnio tam chciałem napuścić smaru i było ciężko bo siedzi ciasno. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 12:26
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Ok zobaczymy czy moje aso to ma i za ile u mnie ta kula ma się dobrze ostatnio tam chciałem napuścić smaru i było ciężko bo siedzi ciasno. |
To po co chcesz to zmieniac?
Ja dzis jade do ASO takze powiem jaka cena. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 12:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Ok zobaczymy czy moje aso to ma i za ile u mnie ta kula ma się dobrze ostatnio tam chciałem napuścić smaru i było ciężko bo siedzi ciasno. |
A broń boże smaru!!!! To ma chodzić na sucho, jak puścisz smar jakikolwiek zrobi się pasta scierna i moment wytrze sie kulka i gniazdo teflonowe. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 12:28
|
|
|
Prawdziwek napisał/a: | To po co chcesz to zmieniac? | chce wymienić te tulejki zaznaczone na zdjęciu wyżej a nie przegub kulowy.
** Dodano: 27-04-2009, 13:31 **
GrzesiekK. napisał/a: | A broń boże smaru!!!! To ma chodzić na sucho, jak puścisz smar jakikolwiek zrobi się pasta ścierna i moment wytrze sie kulka i gniazdo teflonowe. | tak a ta pasta miała by się od czego zrobić? Poza tym fabrycznie miałem tam smar !!! to samo w seicento. Ładują taki gęsty różowy smar, który po kilku latach gęstnieje i sztywnieje (coś jak smar do łańcuchów póki jest w stałym ruchu jest ok, jak odstawimy na kilka miesięcy wytraci się z niego płynny olej i zostanie sucha masa) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 12:37
|
|
|
U mnie w ASO cały kompletny lewarek kosztuje 120 zeta ja kupiłem na szrocie za 20 |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 12:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no chyba że autem po szpitalu/aptece jeździsz gdzie się nie kurzy to może i pod plastikami tunelu masz czysto ;] U mnie w sedici jak po szutrach poupalalem mozna bylo piaskownice pod spodem urządzić |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|