Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bardzo wysokie obroty na luzie
Autor Wiadomość
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-07-2007, 21:38   Bardzo wysokie obroty na luzie

Mam od niedawna tipo 1.4ie +LPG i jak wrzucam na luz np. stojąc na światłach, to dość często obroty mi skaczą do 4-5tys. i nie ma znaczenia, czy silnik jest zimny, czy gorący, nie wiem od czego zacząć, żeby w warsztacie nie wymieniali mi pół samochodu tylko dlatego, że przyjechała kobita :yawinkle:
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-07-2007, 22:20   

Kiedy się tak dzieje? Tylko na gazie, czy na benzynie też?
_________________
     Moneta
 
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-07-2007, 07:16   

Nie zdążyłam tego sprawdzić jednoznacznie na benzynie (krótko jeździł, więc mógł akurat nie fiksować), zaraz jadę na wieś, to go przetestuję na dłuższym odcinku i pod wieczór dam znać.
W każdym razie na tym gazie to jak ściągam nogę z gazu, on zamiast zwalniać, mam wrażenie, że wręcz przyspiesza :( ale z tym można żyć, najgorsze jest to wycie pod światłami...
     Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 29-07-2007, 10:24   

Wyczyść albo wymień silniczek krokowy
_________________
Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V
     assistance
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2007, 10:38   

Częściej od krokowego problemem jest czujnik położenia przepustnicy. Z moich obserwacji i doświadczeń wynika że często pada po przebiegu 150-200kkm. Sam to przerabiałem oraz wielu z nas na forum. Można przekonserwować silniczek a jak nie pomoże to cpp (czyszczenie-wymiana) Częstym objawem zużycia cpp jest wysuwanie się krokowego co powoduje właśnie takie obroty. Diagnostyka na komputerze odpowie na to pytanie.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-07-2007, 19:14   

mrk69,
Już sprawdziłam :lol: Na benzynie na razie tak nie mam, trochę się dławi, czasem mu zabraknie mocy, ale to się chyba wyreguluje, te rajdowe obroty na gazie są gorsze

** Dodano: 29-07-2007, 20:20 **
Dzięki, jutro po pracy pomknę się podłączyć pod komputer. Trochę mi lepiej...
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2007, 19:46   

fanti71, krokowy na 90%. wyczyść a najlepiej zakupić nowy
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Unique 



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 24
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-07-2007, 21:26   

a nie lepiej wyregulowac gaz ?? zmniejszyc mieszanke ??
mi sie tez samo rozregulowalo i mi na wysokich chodzil.. zmniejszylem mieszanke i jest ok wszystko..
mialem tez taka przypadlosc ze mi sie zawiesilo ssanie.. nie odbilo (reczne :P ) ale to i na benzynie chodzil na wysokich..
teraz na gazie mi hula elegancko a na benzynie sie dlawi.. obroty spadaja i gasnie silnik .. caly czas ssanie musi byc zeby nie zgasl na luzie :P
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-07-2007, 07:12   

Unique napisał/a:
a nie lepiej wyregulowac gaz ?? zmniejszyc mieszanke ??
mi sie tez samo rozregulowalo i mi na wysokich chodzil.. zmniejszylem mieszanke i jest ok wszystko..
mialem tez taka przypadlosc ze mi sie zawiesilo ssanie.. nie odbilo (reczne :P ) ale to i na benzynie chodzil na wysokich..
teraz na gazie mi hula elegancko a na benzynie sie dlawi.. obroty spadaja i gasnie silnik .. caly czas ssanie musi byc zeby nie zgasl na luzie :P


Ale skoro to co piszesz nie jest przyczyną problemu koleżanki to po co pchać paluchy tam gdzie nietrzeba i kombinować ? A to że na benzynie Ci gaśnie to niestety też jest wynikiem jakiejś usterki. No ale widze ze wolisz stosowac półsrodki ( np to ssanie ) zamiast po prostu naprawic i jeździć po ludzku.

Pozdrawiam 8)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-07-2007, 20:57   

Wczoraj wyregulowałam gaz, ustawili coś pięknie na komputerze, jakaś część była źle skręcona, wymienili filterek i jechał jak marzenie, wstąpiła więc we mnie nadzieja, ale dzisiaj z kolei obroty spadają do 500 na gazie (jak wrzucam luz, albo jak po prostu zwalniam) i prawie gaśnie :( . Czekam w kolejce na diagnostykę silnika...
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-07-2007, 21:01   

a ja nadal mówię że to silniczek krokowy!!!
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-07-2007, 21:18   

Mam nadzieję, że tak będzie, ale i tak go musi zmienić ten, co zdiagnozuje komputerowo silnik, ja właśnie szukam w internecie nowego silniczka. Cholera, a myślałam, że sobie nim pojeżdżę spokojnie ze 2 lata, wymieniając co najwyżej żarówki :roll:
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-07-2007, 21:21   

fanti71, za podłączenie do koma ile zapłacisz, 80zł ?

napisz co się okazało - jestem ciekawy. a jak masz te 500obrotów to otwórz maskę i dotknij palcem czubka silniczka krokowego - u mnie pomaga ;D
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-07-2007, 21:45   

I tak pod każdymi światłami??? Tylko mniej więcej wiem, gdzie on jest, a już znalezienie jego czubka to brzmi podobnie jak własnoręczne rozebranie silnika #-o Do środy nie wiedziałam, że jest coś takiego, jak silniczek krokowy :badgrin: Ale szybko się uczę... Myślałam, że jak utopię forda fiestę w stawie, to się moje problemy skończą :lol: A tu z deszczu pod rynnę!
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-08-2007, 08:52   

fanti71 napisał/a:
I tak pod każdymi światłam


bez przesady - tylko po to żeby sprawdzić czy to to... :roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-08-2007, 17:41   

Podłączenie pod komputer dopiero we wtorek o 9 rano, a odkąd gaz wyregulowany, to niby nie ma wyjącego silnika, ale za to obroty na luzie nieustannie 500 i kolejne podkręcenie tego starczyło tylko do wyjazdu z warsztatu. Podobno parownik do wymiany, jedyne 410 zł (z wymianą) :sciana: Jak spadające obroty są, to też za to odpowiada silniczek krokowy???
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-08-2007, 19:04   

fanti71 napisał/a:
Podobno parownik do wymiany, jedyne 410 zł (z wymianą)


a zestaw naprawczy? są w cenie do 100zł. trzeba tylko znać model swojego parownika i uważać żeby nie kupić jakiejś niepasującej podróbki...

fanti71 napisał/a:
Jak spadające obroty są, to też za to odpowiada silniczek krokowy???


u mnie tak właśnie jest
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
fanti71 


Wiek: 53
Dołączyła: 23 Lip 2007
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-08-2007, 19:19   

Zestaw naprawczy jest fajny dla kogoś, kto sobie sam rozkręci parownik, znalazłam w papierach jaki mam, znalazłam zestaw na allegro, ale i tak nie rozkręcę go sama, a już nie dam się dotknąć do mojego tipolca magikom, którzy się na wszystkim znają, bo mam nauczkę :| Sama to sobie zmieniam pióra wycieraczek, żarówki i dolewam mu wszelakie płyny ustrojowe. I pomimo, że schodzę z forum tylko jak muszę iść do pracy, to i tak wyżej nie podskoczę :niewiem:
Naprawdę nie wiem za co, ale ciągle uwielbiam to swoje durne autko... I czekam z utęsknieniem na diagnostykę we wtorek, bo silniczek krokowy też już mam namierzony na allegro.

** Dodano: 09-08-2007, 20:39 **
Po wizycie u mechanika "z polecenia" i podłączeniu pod komputer, jakby dobrze :lol: Wymienił mi kable, świece, palec, coś wyregulował w zapłonie i przepustnicy, a silniczek krokowy na szczęście był ok (bo by mi już na niego nie starczyło :( ) Wyszło prawie 3 stówki, ale jak będzie działało, to jakoś to przetrawię...
     Moneta
 
 
gbartosz 



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 31
Skąd: Pułtusk/Wałcz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-12-2007, 08:22   

Ja niedawno także zmieniałem silniczek krokowy na nowy, zamiennik. Zaplaciłem ok. 80-90 zł i jest narazie dobrze, a w miesiącu robię ponad 1500km. firma ma siedzibę we włocławku, jesli Bedziesz Chciała to skozystasz.... nick z allegro: swiatczesci

pozdrawiam serdecznie i zyczę powodzenia
  
 
 
dzanusz 



Wiek: 37
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 30
Skąd: Poznań//Rokietnica
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-06-2008, 23:06   

u mnie czasem jakos wskakuja mu obroty gdzies do ok.2tys. i nie dzieje sie to tylko na luzie...dzieje sie to dosc rzadko...chwile pojezdze i jest ok. czasem tez to wyglada ze obroty mu maleja i gasnie....ogolnie bardzo rzadko ma takie wiksy...czyzby do regulacji ??? oczywiscie chodzi na gazie wtedy.
_________________


Jaki dzień w moim życiu był najpiękniejszy?? To nie był dzień, to była noc. :D
     assistance
 
 
perzyk23 
witamy nowego


Dołączył: 08 Maj 2008
Posty: 5
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-01-2010, 16:45   

U mnie to samo sie dzieje. Stoje przed sygnalizacja swietlna i obroty na luzie potrafia do 3,5 tys skoczyc - koszamar. Jest to jednak spowodowane u mnie tym ze od silniczka krokowego wypina sie taka kostka (z kablami) gdy sie za mocno wypnie to wtedy obroty wariują. Wystarczy wpiać ową kosteczke i wszystko wraca do normy. Niby ją przymocowalem ale zima daje mi sie we znaki i owe mocowanie jakos sobie nie radzi z tym. Zima przejdzie to biore sie za to pełną parą bo teraz szczerze powiem ze nawet szkoda mi jezdzic autem w taka pogode.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load