Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia...
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-07-2005, 23:38   Skrzynia...

Problem mój występuje u mnie w aucie już od dłuższego czasu. Ale nigdy mi to aż tak strasznie nie przeszkadzało. Ostatnio sobie pomyślałem że może ktoś z was bedzie wiedział co z tym fantem zrobić, a mianowicie przy pokonywaniu szybciej, dynamiczniej zakrętu (bieg II), łuku (bieg III) w lewo biegu albo nie da się 'wyjąć' (II) albo wypada (III)! Co o tym sądzicie, ogolnie skrzynia sprawuje się dobrze, swoje już ma nalatane (250tyś) ale wszystko jest wporządku.
No w sumie to czasem przy szybkiej zmianie z jeden na dwa, dwójka nie wejdzie, ale raczej to z mojej winy, bo za szybko chcę to zrobić 8)
Da się te 'biegi' naprawić, czy tak będzie do końca życia skrzyni? :o
POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-08-2005, 11:11   

Napraw sterowanie wybieraniem począwszy od drążka zmiany biegów zmniejsz luzy.
Możesz także smarować łożyska i przeguby.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-08-2005, 13:11   

nigdy nie miałem takiego problemu, ale z innych postów (jeszcze na starym forum) wynikało wprost że przyczyną takiego zachowania jest tzw. szeryf czyli wodziki zamocowane na przekładni kierowniczej (tak, tak, to nie pomyłka)... należy je raz na kiedyś przesmarować - a w przypadku ich zapieczenia (co pewnie ma miejsce u ciebie) trzeba je najpierw potraktować jakimś WD40 albo innym cudem "odkleszczającym"
życzę powodzenia w tej nierównej walce!
szkoda że wcześniej się za to nie wziąłeś - teraz pewnie będzie więcej walki
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Y@nek 


Wiek: 59
Dołączył: 01 Gru 2004
Posty: 87
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-08-2005, 14:39   

W moim przypadku pomogła wymiana poduszki silnika , była oberwana i właśnie przy dynamicznej jezdzie w zakręcie takie cuda się działy , tyle że u mnie wyskakiwała dwójka i piątka.
_________________
Janek
Tempra SW 1,6 i.e.
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2005, 21:54   

tez wlasnie przy tym wielkim rozebraniu wymienialem poduszke nad skrzynia

przekladnia kierownicza okazala sie jedynym "sprawnym" elementem ktory pozwolil ze soba wspolpracowac

wodziki lepiej za wczasu przesmarowac tak jak mowi czecho, to ustrojstwo malo ze dziko pracuje bez specjalnego smarowania to jeszcze jest dosc delikatne
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 05-08-2005, 08:27   

Ja miałem z biegami podobnie. Wypadały mi "górne" biegi, czyli I, III i V. Musiałem je trzymać podczas jazdy. Wyobraźcie sobie włączanie się do ruchu na skrzyżowaniu z osiedlowej drogi na szybką drogę, trzymając w prawej ręce lewarek skrzyni biegów a lewą ręką wykonując ponad jeden obrót kierownicą bez wspomagania. Po lekturze starego forum przestawiłem troszeczkę skrzynię na poduszcze i przez miesiąc psikałem WD40 po wodzikach. Przyczyną takiego stanu rzeczy u mnie był zapieczony sewrżant a nie
czecho napisał/a:
tzw. szeryf
. Nazwa wzięła się stąd, że ów element ma kształt taki jak wojskowe oznaczenie sierżanta na pagonach.
Psikałem mniej więcej 2 razy dziennie, od czasu do czasu robiłem to podczas, gdy ktoś mi zmieniał biegi. Gdy już straciłem nadzieję, że będzie lepiej, (po jakichś 2 miesiącach). Nagle zauważyłem że biegi już od pewnego czasu nie wypadają.
Co prawda górne biegi nadal nie wchodzą do końca, ale już nie wypadają. I nie trzeba ich trzymać podczas jazdy. :D I jeżdżę już tak ponad półtora roku. Profilaktycznie psikam co jakiś czas.

Psikaj i miej cierpliwość.
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-08-2005, 09:50   

Piterro napisał/a:
sewrżant a nie
czecho napisał/a:
tzw. szeryf



sierżant, sierżant... oczywiste przejęzyczenie :prayer:
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 05-08-2005, 16:21   

Oki, każdemu może się pomylić, kto nie był w wojsku :) (ja nie byłem)
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load