Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak obnizyc tyl?
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2012, 22:04   Jak obnizyc tyl?

Witam.Chce troche obnizyc tyl nie inwestujac ani wiele pieniedzy ani czasu bo zauwazylem ze moje tipo z zaladowanym bagaznikiem wyglada znacznie lepiej.Mozna z tylu poprostu przyciac sprezyny?A jesli tak to ile jej ciachnac by tyl stal ze 30 mm nizej z pustym bagaznikiem.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-08-2012, 22:19   

nie ucinaj tylko. Jak to mówią jak się nie ma miedzi to się na dupie siedzi. Nie kombinuj nic jak ci szkoda sianka a jak ci tak zależy to ogłoszenie na forum daj na pewno ktoś ma na sprzedanie
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-08-2012, 22:25   

2 worki cementu załatwią sprawę
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2012, 22:48   

albert1991, Luczu, dzieki za cenne porady.Nie o to chodzi ze miedzi nie ma.Przodu nie trzeba ruszac-jest dobra wysokosc a tyl tylko delikatnie do dolu.Jutro sam sprawdze czy tylne sprezyny mozna przyciac.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-08-2012, 23:11   

nie chodzi o to czy mozna bo mozna wszystko tylko jak ją utniesz to zmienisz jej twardość bedzie miękka i bedzie dobijała to raz a dwa to osłabisz materiał i może Ci pęknąć tak sprężyna nieraz pęknie i nie poczujesz a nieraz pociagnie na środek ulicy a co zrobisz jak będzie jechało coś z na przeciwka albo ktoś szedł ?? twardość sprężyny jest na powiedzmy 7 zwojach a jak robisz 6 to rozkłada się zupełnie inaczej
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-08-2012, 00:31   

"Chcesz wóz obniżyć wściekle?? Załóż na sprężynę 2 szekle" :badgrin: :badgrin: To cytat Tede'go z z operacji tuning, pokazywał kiedyś foty jak gościu ścisnął sprężyny tylne szeklami robiąc z 2 zwojów jeden przez co autko siadało na glebę :lalala: :lalala:

Koszt no nie wiem, może z 10zł ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 03-08-2012, 09:47   

shagger78, nie kombinuj tu masz obniżające sprężyny za psie pieniądze -> http://moto.allegro.pl/ja...2510330326.html

** Dodano: 03-08-2012, 10:47 **
Ps. tu ci nikt nie poradzi ile ciąc sprężyny bo to zbrodnia :doubt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-08-2012, 11:29   

KrzychuB napisał/a:
Ps. tu ci nikt nie poradzi ile ciąc sprężyny bo to zbrodnia

Nie tyle zbrodnia co głupota. Jak kroiłem sprężyny (trochę więcej niż 2,5 zwoju) w Łajzie i nie powiem, ładnie siadła jakieś -60 albo -70 i nie było tragedii z samą jazdą, ale sprężyny popękały w ciągu dwóch tygodni. Strata czasu i pieniędzy.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-08-2012, 11:47   

shagger78, do tej pory myślałem, że jesteś rozsądnym gościem, który o auto dba jak należy i nie lubi druciarstwa, a tymczasem to o czym piszesz to nie wiem czy tylko chwilowa słabość, prowokacja czy pijackie majaki?

albert1991, twardości sprężyny nie zmienisz poprzez ucięcie zwojów, bo twardość zależy od rodzaju materiału i m.in. obróbki cieplnej. Jedyne co się zmieni to zakres pracy całego zawieszenia, bo jak słusznie zauważyłeś, sprężyna liczona na 7 zwojów "dobije" jak będzie krótsza.
Liczba zwojów, odległość między zwojami, ich średnica itp, itd. to wszystko jest od siebie zależne i ważne dla prawidłowej pracy sprężyny. Wszystkie te parametry są liczone dla określonego materiału, obciążenia, warunków pracy.

Chcesz ryzykować? Twój wybór.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-08-2012, 11:53   

Jelcyn napisał/a:
KrzychuB napisał/a:
Ps. tu ci nikt nie poradzi ile ciąc sprężyny bo to zbrodnia

Nie tyle zbrodnia co głupota.

Z innych przypadków , które mogą cię spotkać - zbyt krótkie sprężyny mogą wypaść ze swojego miejsca , kiedy auto podskoczy tyłem na nierówności np. progu zwalniającym .
Chcesz - mam sprężyny - 40 mm H&R wyjęte z Lancii Dedry . 100 zł + przesyłka .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2012, 19:21   

shagger78, moim zdaniem wystarczyło by włożyć sprężyny -30 mm. Ja mam w swoim takie i moim zdaniem wygląda dość nisko i nie obciera przy dużym obciążeniu. -30 tki możesz założyć do seryjnych amorów. Nic im nie będzie pod warunkiem że są w dobrym stanie.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-08-2012, 19:40   

Sprężyny do -30 da się założyć na seryjne amortyzatory bo mieszczą się w przedziale skoku ale proporcjonalnie do obniżenia skracasz życie amora. Morał z tego taki że jak chcesz autem pojeździć dłużej to na bank czeka Cię wymiana tylnych amorów pierwszy raz kilka tygodni po założeniu krótszych sprężyn (bo pewnie od nowości nie ruszane i się wyleją), a drugi raz jak kupisz po taniości amory i strzelą w dowolnym momencie.

Kup sprężyny obniżające, dokup jakieś amory tylko wyższą półkę nawet seryjne. Wtedy może zrobisz na nich jakiś sensowny przebieg. Ostatnio TA pojawiły się na allegro do alfy 155. Jak na budżetową wersję zawieszenia powinno trochę pojeździć.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2012, 21:30   

Dzieki Panowie za porady :) Milo,ze tak zywo reagujecie.Temat z obnizeniem jeszcze przemysle.Chcialem obnizyc tylko tyl ale widze ze jak tyl sie obnizy np -40 to i przod bedzie trzeba.Poki co nie chce mi sie i przodu rozbierac tym bardziej ze niedawno byly amorki wymieniane wszystkie 4 na Bilsteina.
Tym ktorzy sie martwia o los tipka (i chwala im za to)powiem tylko tyle ze akurat moj egzemplarz jest w dobrych rekach.W dziale moje auto coprawda nic nie pisze ale zostalo juz do tego samochodu dolozone conajmniej tyle co kosztowal mimo ze przeglad przeszedl bez zadnego bledu.Jesli wymieniam juz cos to staram sie z oryginalu.Jesli nie ma to markowe czesci.Takze spokojnie.Zadnego druciarstwa nie ma :) Zreszta bylem niedawno tipkiem u poprzedniego wlasciciela i sam stwierdzil ze u mnie ma zdecydowanie lepiej :) Jeszcze raz dziekuje wszystkim :) Sprezynki przemysle :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-08-2012, 22:29   

swoje tipo GT obniżyłem na czerwonych sprężynach H&R nabytych tu na forum i byłem strasznie zadowolony. wygląd znacznie się poprawił, a właściwości jezdne jeszcze bardziej. generalnie nie wyobrażam sobie jazdy nie obniżonym autem ... honda po zakupie była już obniżona niebieskimi sprężynami -30 jednak w trybie natychmiastowym zacząłem szukać czerwonych H&R -40 i na takich obecnie śmigam. i znów jestem mega zadowolony. prowadzenie w zakrętach to poezja :)

nie kombinuj z żadnymi cybantami ani ucinaniem zwojów bo to profanacja... na dodatek pogarsza właściwości jezdne !
bierz te sprężyny od schab, bo kolega oddaje je prawie darmo ....

tipo przed i po założeniu H&R - 40

_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-08-2012, 23:18   

Dawid, ja do sprężyn -30 H&R założyłem z tyłu nowe amortyzatory, śmigam już 3 miesiące i jest ok. Z przodu zostały seryjne olejaki firmy Hart i też nic się nie dzieje.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-08-2012, 19:48   

shagger78, jak masz nówki b4 założone to śmiało wrzucaj te H&R od schab,. Cena tak jak Leśniczy, napisał, półdarmo. Co do jazdy na pewno odczujesz różnicę a Bile powinny z godnością znieść -30.

Lasgo07, jeśli masz Harta na przodzie to masz zawieszenie grzebane. Belfegor w Delcie miał prawie nowe Harty i jeden wypluł cały olej w nadkole na seryjnych sprężynach. Nikt nie mówi że równo 2 miesiące i w każdym aucie poleci bo zbyt dużo rzeczy na to wpływa. Jedno jest na pewne - amory będą miały krótszy żywot.
Ja miałem Delphi DeCarbon (niby lepsze) na seryjnych sprężynach i oba do wy... niedobre były. Jeden do tego stopnia wywalił olej, że tłoczysko zatrzymywało się na obudowie i słychać było w aucie stuki. A niby wszystko na serię.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2012, 22:07   

Dawid, Te amory są w aucie już jakieś 3 lata i nie ma z nimi problemu. Wszystko jest oki i nic nie stuka. Ostatnio sam osobiście sie przekonałem do firmy Hart. Naprawdę tania i dobra firma. Ostatnio zamówiłem klocki oraz tarcze tej firmy zobaczymy jak się bedą sprawować bo jestem ciekaw ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-08-2012, 22:17   

Poczatkowo chcialem tylko tylobnizyc jakims prostym sposobem ale jesli obnizac tyl -40mm to i przod bedzie wtedy za wysoko.W takim razie zakupie komplet nowych sprezyn na przod i tyl chocby takich jak z linka od KrzychuBi bedzie git.Calego obnizyc -30 i po sprawie.Na -30 bedzie raczej dla mnie w sam raz bo nizej to nie chce.Jeszcze nie ten etap :)

** Dodano: 06-08-2012, 23:24 **
Lasgo07,firma Hart to firma budzetowa.Z tarcz harta bedziesz zadowolony bo sa poprostu sredniej jakosci ale z klockow to juz raczej nie.Do tipo na tyl sam zakladalem tarcze hart (ok50 zl sztuka)ale klocki dalem oryginalne Fiat :) Amortyzatory tej firmy to juz naprawde dolna polka i albo od poczatku nie trzymaja jak potrzeba albo zaraz sie psuja.Do escorta byly zakladane nowe i prawy byl dobry a lewy trzymal tak jakby kolka podstawil.Trzeba bylo wyjac i wymienic na firmowe.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-08-2012, 23:12   

shagger78 napisał/a:
takich jak z linka od KrzychuBi bedzie git

I chwała Ci Panie za to :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load