Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TIPO 2.0 Turbo 200 koni
Autor Wiadomość
mkdan 



Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin
Wysłany: 24-07-2005, 09:35   TIPO 2.0 Turbo 200 koni

WITAM.CZY KTOŚ Z GRUPOWICZÓW MA JAKIEKOLWIEK DOŚWIADCZENIE W SWAPOWANIU TIPO SILNIKIEM Z COUPE. WIEM ,ZE TO W DUŻEJ MIERZE TE SAME AUTA.JA JESTEM POSIADACZEM TIPO 2.0 GRAN TURISMO 115 PS Z LPG. JEDNAK WIEM ,ZE MOZNA ZROBIC Z TEGO NIEPOZORNEGO TIPO NIEZLEGO SCIGACZA PO SWAPIE SILNIKA I PEWNIE SKRZYNI ORAZ PRZYNAJMNIEJ UKLADU PRZENIESIENIA NAPEDU Z COUPE. CZY KTOS Z WAS MIAL JAKIEKOLWIEK STYCZNOSCI ZE SWAPOWANIE W PRAKTYCE? JAKIE WIAZA SIE Z TYM KOSZTY ORAZ KTO EWENTUALNIE SIE TYM ZAJMUJE W OKOLICACH LUBLINA. POZDRAWIAM
_________________
GranTurismo 2.0 115 PS
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-07-2005, 12:08   

Korzystniej kupic coupe całego wersje 225 koni .Mozna nabyć taki za ok 17 tys zł rocznik ok 95-96 .Jednak tipo nie ma takiego wygladu co coupe.8) I mojim zdaniem nie opłacalne tyle kłasc w tipka :D A przy montazu tego silnika było by tez trzeba zmienic pozostałe podzespoły!!! cenowo wyjdzie tak samo .Sprzedac tipo dołozyc i kupic coupe!! 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-07-2005, 14:43   

Grafit pytanie było takie!!!
mkdan napisał/a:
CZY KTOŚ Z GRUPOWICZÓW MA JAKIEKOLWIEK DOŚWIADCZENIE W SWAPOWANIU TIPO SILNIKIEM Z COUPE.


A nie co sądzisz, jakie jest Twoje zdanie!

Co do swapa to pomysł spoko, trzeba by zdobyć najlepiej całą przednią połówkę! Do przełożenia potrzebne jest skrzynia, wiązka, półosie, układ hamulcowy...
Myślę, że jak już robić swapa to od razu wersję 20vT lub 20vT+ czyli 225 (?) kucy, a co za tym idzie to pewnie jeszcze kilka rzeczy by doszło!
Czyli najłatwiej byłoby przełożyć wszystko z przedniej połówki FC
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
artek_x 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 33
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-07-2005, 18:37   

To ja zadam takie pytanie - czy do TIPO 2.0 ie jest możliwość dołożenia turbiny ??? Jak to zrobić i jaką najlepiej ewentualnie włożyć. A tak wogóle czy silnik i skrzynia to wytrzymają ???
Pozdrawiam
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-07-2005, 20:33   

Wersje Brazylijskie wychodzily z silnikami 2.0 i turbina. Proponuje poszukac cos na ten temat na brazylijskich stronach.

http://www.tempra.ws.nom.br/

Nie wiem czy u nas spotkasz sie z takimi modyfikacjami. Proponuje tez szukac czegos na forach o Lanci lub AR oni pewnie beda mieli wieksze doswiadczenie z tymi silnikami i turbinami. Bo te same silniki byly stosowane w Lanciach i AR.

A na poczatke proponuje moze turbinke do max 1-1.2 bara. Wpierw sprawdzac jak chodzi np. na 0.8 bara a pozniej podwyzszac i patrzec co sie dzieje.
Dobra metoda to jechac na analize spalin i na biezaco sprawdzac jakie sapalanie ma.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-07-2005, 23:21   

Czy wytrzyma? Hmm... powinno, ale to wszystko zależy od przyrostu mocy, a to jak wiemy od ciśnienia doładowania!
Turbo da się założyć do wszystkiego, ważne jest tylko aby to robić z głową...
Silnik musi być odprężony i najczęściej przy soft turbo, dmucha się jakoś kolo 0.3 bara, stosuje się grubsze uszczelki. Przy większym ciśnieniu mogą nie wytrzymać bebechy (tłoki i korbowody), wiec wkłada sie wytrzymalsze które przy okazji odprężają silnik.
ITD.
Myślę że najłatwiej byłoby próbować od Uno Turbo składać sprzęt...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-07-2005, 13:27   

jesli chodzi o swapa to tak jak zostalo powiedziane trzeba caly przod FC...

najlepiej znalezc takie FC mocno walniete w tyl, bok lub po dachowaniu...

a jesli chodzi o turbo to jest to mocna zabawa, oplacalna tylko w przypadku soft turbo docelowo ladujac 0.4-0,5 bara bez odprezania lub w przypadku zamiaru wlozenia kutego lub tytanowego dolu, czytaj wlozenia kilkunastu kpln...
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 30-08-2005, 09:02   

artek_x, Pierwsze tipo miałem 2.0 16V Sedicivalvole. Zrobiłem wrzutkie turbiny "Garret"-a, było to we wtorek, w sobotę na Radzymin-Ring przy prędkości 312 km/h motor opuścił swe miejsce przeznaczenia i rozszedł się nieco, gubiąc jakąś połowę siebie. Na miejscu został tylko popękany blok i roz...lony wał, czpkie diabli wzięli, nawet nie znalazłem pół zaworka na drodze, jak wróciłem z poszukiwań to okazało się na dobitek że jakiś tirowiec drzemkie se urządził za kółkiem i pocałował mego trupka w żopkie... :x No i poszedł on na Strażackie.(Złom w W-wie). [-o<
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-08-2005, 22:24   

O jaka ciekawa historia...

edax napisał/a:
Zrobiłem wrzutkie turbiny "Garret"-a


A zamontowałeś ją tam jakoś, czy tylko wrzuciłeś??
edax napisał/a:
przy prędkości 312 km/h

Skąd wiesz że przy takiej? I jeżeli to prawda, w co wątpie, to po co tak szybko jechałeś? :^o

Jak masz coś pisać to lepiej pochwal się co i jak, a nie:
wrzuciłem
jechałem
rozpadło sie
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-08-2005, 23:35   

312km/h Tipkiem nawet biorac pod uwage turbine????
Hmmm chyba z przepasci ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 30-08-2005, 23:52   

Raku, Miałem do niedawna fotkie z polaroida, gdzie na cyfrze mojego tipka widniało 312km/h, lecz kobiecina ma, razem z samochodem sprzedała ową fotkie i diabli wzięli dokument!!! Powaga!!! Ale już od jakiegoś casu panie zależy mie na tak zwanem życiu, i nie wypierd...m przed orkiestre! Wiek swoje robi, z czasem zmniejsza się chęć na zysk, a zwiększa na święty spokój, jak to mawiał Kwinto... :roll:

[ Dodano: 30-08-2005, 23:57 ]
Emf, Człowiek ma teraz troszkie kaski to może se pogmerać w taksufce... :D Ale znów kobita w morde leje jak się patrzy i nie daje się człowiekowi zrealizować... :evil: Z drugiej strony to lepiej żyć byle jak niż wąchać kfietiny od spodu... :roll: Tyle wariatów na drodze... bidny człowieczyna nie ma szans... [-X
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 31-08-2005, 06:17   

edax napisał/a:
przy prędkości 312 km/h


Gołą dupą po zamarzniętej Wiśle :toimonster: :^o TO TYLE !!!!!!
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-08-2005, 09:40   

OK, mówi się trudno, fotki nie zobaczymy...
Ale chociaż projekt mógłbyś opisać...
Jaki Tipek jakie graty skąd i jakie turbo, co z silnikiem (bebechy,pompa paliwa, wtryski itd.) układ przeniesienia napędu... Jak z hamulcami itd.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w to co piszesz...
Gdzie to było zrobione, jakiś wykres z hamowni??
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 31-08-2005, 21:49   

Raku, Motor A6, Turbina Garret nie pamiętam symbolu, mój mechanior bez problemu ją umieścił na kolektorku wydechowym ino trza było kupić odpowiedni pod kompresor. Tarcze Brembo wentylowane, frezowane, zaciski tej samej marki, kloce Ferodo, w kompie pogmerały szpece od Promotora, w Sulejówku. Wypolerwałem kolektor ssący. Wydech bez katalizatora Ebersprecher większej średnicy, myślałem że nim odlecę, ale silniczek musiał być sfatygowany nieco, bo po czterech dniach się rozpadł, niechaj nie wierzy kto nie chce. Ja osobiście słyszałem o jakiejś grupie we Włoszech w okolicach Padwy że robią sztuki które biegają ponad 340km/h. Jakieś turbiny dwustopniowe montują, podtlenek i na lotniczej się huśtają. Miałem chęć się tym zająć nawet na poważnie, tylko szybko zostałem wyleczony, a potem jeszcze troszkie roboty się sypnęło, priorytety się pozmieniały, latka lecą i głupota ze łba szybciej paruje...
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-09-2005, 15:07   

Chciałem zauważyć że w Sulejówku jest VTG, a nie Promotor!!!
I że jeżeli ktoś robi fure to wie do kogo i gdzie oddaje ją na strojenie!!
Coś mi tu śmierdzi bujną wyobraźnią... :^o
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-09-2005, 15:17   

edax napisał/a:
Raku, Miałem do niedawna fotkie z polaroida, gdzie na cyfrze mojego tipka widniało 312km/h


Ciekawe jakie zegary tyle pokazują bo napewno nie analog a digital to nie wiem!
Nie uwierzył bym w taką predkosc tipolotem ,raczej mało realne :roll: chodź kto wie :P hehe 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-09-2005, 17:55   

ciezko sie to czyta

mam osobiscie zapytac Miniaca lub GS'a czy u nich bylo robione jakiekolwiek Tipo czy sie przyznasz ze to sciema :?:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-09-2005, 20:42   

Co do predkosci to hmm trzeba by pomiary jakims profesjonalnym mienikiem robic bo kurcze przy 300km/h to przeklamanie moze byc i ~50 km/h :D

Co do autek i predkosci to roznie to bywa :-)
Z kumpel z ogolniaka przez 3 lata robil malacza :-) wrzucony zostal silniczek od jakiejs hondy chyba 1,5 albo 1,6
V-max bylo okolo 170 :-) bo mierzylismy z mondeo na 2 auta :-)
Hihi jestem cieka ilu z was widzialo malacza ktory wyprzedza na autostradzie nie jedno nowiutkie auto :-)
Ale najfajniejsze bvylo to jak odstawialo sie nie jedne bmki i inne super wozy na swiatlach i nie tylko :-)
Wszystko jest wzgledne
Autko skonczylo swoj zywot w zimie na zakrecie, kumpel dodal gazu, zaduzy moment i dahcowanie :/ cale szczecie wyszedl z tego caly i bez szwanku ale do malucha juz nie wsiada :-) i jezdiz bardziej zwyczajna fura
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-09-2005, 22:18   

Pele_Tipo napisał/a:
mam osobiscie zapytac Miniaca lub GS'a czy u nich bylo robione jakiekolwiek Tipo czy sie przyznasz ze to sciema


Piotrek, lepiej nie dopytuj u się znajomych, bo Edax ze wstydu jeszcze zacznie się jąkać i wtedy wogóle Go nie będzie można zrozumieć #-o
Facet ma po prostu bujną wyobraźnię i czasami lubi pomarzyć, tyle że troszkę się zagalopował w tych marzeniach.
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-09-2005, 22:25   

Grześko napisał/a:
Pele_Tipo napisał/a:
mam osobiscie zapytac Miniaca lub GS'a czy u nich bylo robione jakiekolwiek Tipo czy sie przyznasz ze to sciema


Piotrek, lepiej nie dopytuj u się znajomych, bo Edax ze wstydu jeszcze zacznie się jąkać i wtedy wogóle Go nie będzie można zrozumieć #-o
Facet ma po prostu bujną wyobraźnię i czasami lubi pomarzyć, tyle że troszkę się zagalopował w tych marzeniach.


Dokładnie, bo to wygląda na chęć popisania się...
Przeczytał gdzieś, że jest jakaś firma w Sulejówku i chciał bajke wcisnąć... :lol:
Ale niestety, mimo że młodzi, to niektórzy kręcą się w światku tuningowym i byle jakiej bajki nie łykną [-X
POZDRO
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-09-2005, 16:19   

Macie racje Grzesko i Raku

siedzi sie w swiatku to nie jest zadnym problemem sprawdzic kazda podobna informacje
mialoby to sens gdyby istnialy jakies podstawy tego ze takie autko... w celu ustalenia jak bardzo bylo mocne

poza tym nawet najprostsze uturbienie bez odprezania, bez otwierania silnika, to przewaznie okolice kilkudziesieciu godzin pracy kilkuosobowego sprawnego zespolu

"(...)Zrobiłem wrzutkie turbiny "Garret"-a, było to we wtorek, w sobotę na Radzymin-Ring(...)"

nie brzmi conajmniej smiesznie ?? :lol: :lol: :lol:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-09-2005, 18:55   

312km/h Tipkiem nawet biorac pod uwage turbine????
Hmmm chyba z przepasci

hahahahahahahah

nawiasem ja sie tez tego trzymam :D edex ach ta wyobraznia Tempra jak i Tipo to sa cegły na kółkach wiem bo ja mam 90konikow1.6Ssilnik Tempra i przy 160km/h samochodem juz niezle buja na boki a przy wiaterku to jestes juz mysliwym w lesie :D a przy 310 to juz chyba zamienia sie w jaki boing :D probujacy przeleciec drzewa :D
     Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-09-2005, 19:32   

Witam.
Od siebie dodam że rozbierałem swojego digitala i na szkiełku wyświetlacza od predkościomierza naparowana jest ścieżka umożliwiająca wyświetlenie tylko jedynki :-)
Więc 199 km/godz. Bajki.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-09-2005, 20:16   

Slavol, nie wiem jaką masz wersję deski, ale w mojej nie jest wyświetlany tylko górny lewy segment pierwszej cyfry.
Zresztą możesz to sprawdzić przyciskając jednocześnie 2 dolne przyciski(zmiana dzienny/przebieg i zerowanie dziennego)
wyświetlane są wtedy wszystkie cyfry i kontrolki, taki test deski.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

  
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-09-2005, 22:39   

Na wstecznym smarował DIGTAL nie ma ogranicznika (kołka) :lol: :lol: :lol:
_________________
Nie dyskutuj z idiotą , na początku sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load