|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
TIPO 2.0 Turbo 200 koni |
Autor |
Wiadomość |
mkdan
Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-07-2005, 09:35 TIPO 2.0 Turbo 200 koni
|
|
|
WITAM.CZY KTOŚ Z GRUPOWICZÓW MA JAKIEKOLWIEK DOŚWIADCZENIE W SWAPOWANIU TIPO SILNIKIEM Z COUPE. WIEM ,ZE TO W DUŻEJ MIERZE TE SAME AUTA.JA JESTEM POSIADACZEM TIPO 2.0 GRAN TURISMO 115 PS Z LPG. JEDNAK WIEM ,ZE MOZNA ZROBIC Z TEGO NIEPOZORNEGO TIPO NIEZLEGO SCIGACZA PO SWAPIE SILNIKA I PEWNIE SKRZYNI ORAZ PRZYNAJMNIEJ UKLADU PRZENIESIENIA NAPEDU Z COUPE. CZY KTOS Z WAS MIAL JAKIEKOLWIEK STYCZNOSCI ZE SWAPOWANIE W PRAKTYCE? JAKIE WIAZA SIE Z TYM KOSZTY ORAZ KTO EWENTUALNIE SIE TYM ZAJMUJE W OKOLICACH LUBLINA. POZDRAWIAM |
_________________ GranTurismo 2.0 115 PS |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-07-2005, 12:08
|
|
|
Korzystniej kupic coupe całego wersje 225 koni .Mozna nabyć taki za ok 17 tys zł rocznik ok 95-96 .Jednak tipo nie ma takiego wygladu co coupe.8) I mojim zdaniem nie opłacalne tyle kłasc w tipka A przy montazu tego silnika było by tez trzeba zmienic pozostałe podzespoły!!! cenowo wyjdzie tak samo .Sprzedac tipo dołozyc i kupic coupe!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-07-2005, 14:43
|
|
|
Grafit pytanie było takie!!!
mkdan napisał/a: | CZY KTOŚ Z GRUPOWICZÓW MA JAKIEKOLWIEK DOŚWIADCZENIE W SWAPOWANIU TIPO SILNIKIEM Z COUPE. |
A nie co sądzisz, jakie jest Twoje zdanie!
Co do swapa to pomysł spoko, trzeba by zdobyć najlepiej całą przednią połówkę! Do przełożenia potrzebne jest skrzynia, wiązka, półosie, układ hamulcowy...
Myślę, że jak już robić swapa to od razu wersję 20vT lub 20vT+ czyli 225 (?) kucy, a co za tym idzie to pewnie jeszcze kilka rzeczy by doszło!
Czyli najłatwiej byłoby przełożyć wszystko z przedniej połówki FC |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
artek_x
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 33 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-07-2005, 18:37
|
|
|
To ja zadam takie pytanie - czy do TIPO 2.0 ie jest możliwość dołożenia turbiny ??? Jak to zrobić i jaką najlepiej ewentualnie włożyć. A tak wogóle czy silnik i skrzynia to wytrzymają ???
Pozdrawiam |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-07-2005, 20:33
|
|
|
Wersje Brazylijskie wychodzily z silnikami 2.0 i turbina. Proponuje poszukac cos na ten temat na brazylijskich stronach.
http://www.tempra.ws.nom.br/
Nie wiem czy u nas spotkasz sie z takimi modyfikacjami. Proponuje tez szukac czegos na forach o Lanci lub AR oni pewnie beda mieli wieksze doswiadczenie z tymi silnikami i turbinami. Bo te same silniki byly stosowane w Lanciach i AR.
A na poczatke proponuje moze turbinke do max 1-1.2 bara. Wpierw sprawdzac jak chodzi np. na 0.8 bara a pozniej podwyzszac i patrzec co sie dzieje.
Dobra metoda to jechac na analize spalin i na biezaco sprawdzac jakie sapalanie ma. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-07-2005, 23:21
|
|
|
Czy wytrzyma? Hmm... powinno, ale to wszystko zależy od przyrostu mocy, a to jak wiemy od ciśnienia doładowania!
Turbo da się założyć do wszystkiego, ważne jest tylko aby to robić z głową...
Silnik musi być odprężony i najczęściej przy soft turbo, dmucha się jakoś kolo 0.3 bara, stosuje się grubsze uszczelki. Przy większym ciśnieniu mogą nie wytrzymać bebechy (tłoki i korbowody), wiec wkłada sie wytrzymalsze które przy okazji odprężają silnik.
ITD.
Myślę że najłatwiej byłoby próbować od Uno Turbo składać sprzęt... |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-07-2005, 13:27
|
|
|
jesli chodzi o swapa to tak jak zostalo powiedziane trzeba caly przod FC...
najlepiej znalezc takie FC mocno walniete w tyl, bok lub po dachowaniu...
a jesli chodzi o turbo to jest to mocna zabawa, oplacalna tylko w przypadku soft turbo docelowo ladujac 0.4-0,5 bara bez odprezania lub w przypadku zamiaru wlozenia kutego lub tytanowego dolu, czytaj wlozenia kilkunastu kpln... |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
edax
Wiek: 57 Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 85 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 30-08-2005, 09:02
|
|
|
artek_x, Pierwsze tipo miałem 2.0 16V Sedicivalvole. Zrobiłem wrzutkie turbiny "Garret"-a, było to we wtorek, w sobotę na Radzymin-Ring przy prędkości 312 km/h motor opuścił swe miejsce przeznaczenia i rozszedł się nieco, gubiąc jakąś połowę siebie. Na miejscu został tylko popękany blok i roz...lony wał, czpkie diabli wzięli, nawet nie znalazłem pół zaworka na drodze, jak wróciłem z poszukiwań to okazało się na dobitek że jakiś tirowiec drzemkie se urządził za kółkiem i pocałował mego trupka w żopkie... No i poszedł on na Strażackie.(Złom w W-wie). |
_________________ edax |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-08-2005, 22:24
|
|
|
O jaka ciekawa historia...
edax napisał/a: | Zrobiłem wrzutkie turbiny "Garret"-a |
A zamontowałeś ją tam jakoś, czy tylko wrzuciłeś??
edax napisał/a: | przy prędkości 312 km/h |
Skąd wiesz że przy takiej? I jeżeli to prawda, w co wątpie, to po co tak szybko jechałeś? :^o
Jak masz coś pisać to lepiej pochwal się co i jak, a nie:
wrzuciłem
jechałem
rozpadło sie |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-08-2005, 23:35
|
|
|
312km/h Tipkiem nawet biorac pod uwage turbine????
Hmmm chyba z przepasci |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
edax
Wiek: 57 Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 85 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 30-08-2005, 23:52
|
|
|
Raku, Miałem do niedawna fotkie z polaroida, gdzie na cyfrze mojego tipka widniało 312km/h, lecz kobiecina ma, razem z samochodem sprzedała ową fotkie i diabli wzięli dokument!!! Powaga!!! Ale już od jakiegoś casu panie zależy mie na tak zwanem życiu, i nie wypierd...m przed orkiestre! Wiek swoje robi, z czasem zmniejsza się chęć na zysk, a zwiększa na święty spokój, jak to mawiał Kwinto...
[ Dodano: 30-08-2005, 23:57 ]
Emf, Człowiek ma teraz troszkie kaski to może se pogmerać w taksufce... Ale znów kobita w morde leje jak się patrzy i nie daje się człowiekowi zrealizować... Z drugiej strony to lepiej żyć byle jak niż wąchać kfietiny od spodu... Tyle wariatów na drodze... bidny człowieczyna nie ma szans... |
_________________ edax |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 31-08-2005, 06:17
|
|
|
edax napisał/a: | przy prędkości 312 km/h |
Gołą dupą po zamarzniętej Wiśle :toimonster: :^o TO TYLE !!!!!! |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-08-2005, 09:40
|
|
|
OK, mówi się trudno, fotki nie zobaczymy...
Ale chociaż projekt mógłbyś opisać...
Jaki Tipek jakie graty skąd i jakie turbo, co z silnikiem (bebechy,pompa paliwa, wtryski itd.) układ przeniesienia napędu... Jak z hamulcami itd.
Jakoś nie chce mi się wierzyć w to co piszesz...
Gdzie to było zrobione, jakiś wykres z hamowni?? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
edax
Wiek: 57 Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 85 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 31-08-2005, 21:49
|
|
|
Raku, Motor A6, Turbina Garret nie pamiętam symbolu, mój mechanior bez problemu ją umieścił na kolektorku wydechowym ino trza było kupić odpowiedni pod kompresor. Tarcze Brembo wentylowane, frezowane, zaciski tej samej marki, kloce Ferodo, w kompie pogmerały szpece od Promotora, w Sulejówku. Wypolerwałem kolektor ssący. Wydech bez katalizatora Ebersprecher większej średnicy, myślałem że nim odlecę, ale silniczek musiał być sfatygowany nieco, bo po czterech dniach się rozpadł, niechaj nie wierzy kto nie chce. Ja osobiście słyszałem o jakiejś grupie we Włoszech w okolicach Padwy że robią sztuki które biegają ponad 340km/h. Jakieś turbiny dwustopniowe montują, podtlenek i na lotniczej się huśtają. Miałem chęć się tym zająć nawet na poważnie, tylko szybko zostałem wyleczony, a potem jeszcze troszkie roboty się sypnęło, priorytety się pozmieniały, latka lecą i głupota ze łba szybciej paruje... |
_________________ edax |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-09-2005, 15:17
|
|
|
edax napisał/a: | Raku, Miałem do niedawna fotkie z polaroida, gdzie na cyfrze mojego tipka widniało 312km/h |
Ciekawe jakie zegary tyle pokazują bo napewno nie analog a digital to nie wiem!
Nie uwierzył bym w taką predkosc tipolotem ,raczej mało realne chodź kto wie hehe |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-09-2005, 17:55
|
|
|
ciezko sie to czyta
mam osobiscie zapytac Miniaca lub GS'a czy u nich bylo robione jakiekolwiek Tipo czy sie przyznasz ze to sciema |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-09-2005, 20:42
|
|
|
Co do predkosci to hmm trzeba by pomiary jakims profesjonalnym mienikiem robic bo kurcze przy 300km/h to przeklamanie moze byc i ~50 km/h
Co do autek i predkosci to roznie to bywa :-)
Z kumpel z ogolniaka przez 3 lata robil malacza :-) wrzucony zostal silniczek od jakiejs hondy chyba 1,5 albo 1,6
V-max bylo okolo 170 :-) bo mierzylismy z mondeo na 2 auta :-)
Hihi jestem cieka ilu z was widzialo malacza ktory wyprzedza na autostradzie nie jedno nowiutkie auto :-)
Ale najfajniejsze bvylo to jak odstawialo sie nie jedne bmki i inne super wozy na swiatlach i nie tylko :-)
Wszystko jest wzgledne
Autko skonczylo swoj zywot w zimie na zakrecie, kumpel dodal gazu, zaduzy moment i dahcowanie :/ cale szczecie wyszedl z tego caly i bez szwanku ale do malucha juz nie wsiada :-) i jezdiz bardziej zwyczajna fura |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Grześko
Wiek: 67 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 241 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-09-2005, 22:18
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | mam osobiscie zapytac Miniaca lub GS'a czy u nich bylo robione jakiekolwiek Tipo czy sie przyznasz ze to sciema |
Piotrek, lepiej nie dopytuj u się znajomych, bo Edax ze wstydu jeszcze zacznie się jąkać i wtedy wogóle Go nie będzie można zrozumieć
Facet ma po prostu bujną wyobraźnię i czasami lubi pomarzyć, tyle że troszkę się zagalopował w tych marzeniach. |
_________________ Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124). |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-09-2005, 22:25
|
|
|
Grześko napisał/a: | Pele_Tipo napisał/a: | mam osobiscie zapytac Miniaca lub GS'a czy u nich bylo robione jakiekolwiek Tipo czy sie przyznasz ze to sciema |
Piotrek, lepiej nie dopytuj u się znajomych, bo Edax ze wstydu jeszcze zacznie się jąkać i wtedy wogóle Go nie będzie można zrozumieć
Facet ma po prostu bujną wyobraźnię i czasami lubi pomarzyć, tyle że troszkę się zagalopował w tych marzeniach. |
Dokładnie, bo to wygląda na chęć popisania się...
Przeczytał gdzieś, że jest jakaś firma w Sulejówku i chciał bajke wcisnąć...
Ale niestety, mimo że młodzi, to niektórzy kręcą się w światku tuningowym i byle jakiej bajki nie łykną
POZDRO |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-09-2005, 16:19
|
|
|
Macie racje Grzesko i Raku
siedzi sie w swiatku to nie jest zadnym problemem sprawdzic kazda podobna informacje
mialoby to sens gdyby istnialy jakies podstawy tego ze takie autko... w celu ustalenia jak bardzo bylo mocne
poza tym nawet najprostsze uturbienie bez odprezania, bez otwierania silnika, to przewaznie okolice kilkudziesieciu godzin pracy kilkuosobowego sprawnego zespolu
"(...)Zrobiłem wrzutkie turbiny "Garret"-a, było to we wtorek, w sobotę na Radzymin-Ring(...)"
nie brzmi conajmniej smiesznie ?? |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-09-2005, 18:55
|
|
|
312km/h Tipkiem nawet biorac pod uwage turbine????
Hmmm chyba z przepasci
hahahahahahahah
nawiasem ja sie tez tego trzymam edex ach ta wyobraznia Tempra jak i Tipo to sa cegły na kółkach wiem bo ja mam 90konikow1.6Ssilnik Tempra i przy 160km/h samochodem juz niezle buja na boki a przy wiaterku to jestes juz mysliwym w lesie a przy 310 to juz chyba zamienia sie w jaki boing probujacy przeleciec drzewa |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-09-2005, 19:32
|
|
|
Witam.
Od siebie dodam że rozbierałem swojego digitala i na szkiełku wyświetlacza od predkościomierza naparowana jest ścieżka umożliwiająca wyświetlenie tylko jedynki :-)
Więc 199 km/godz. Bajki. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-09-2005, 20:16
|
|
|
Slavol, nie wiem jaką masz wersję deski, ale w mojej nie jest wyświetlany tylko górny lewy segment pierwszej cyfry.
Zresztą możesz to sprawdzić przyciskając jednocześnie 2 dolne przyciski(zmiana dzienny/przebieg i zerowanie dziennego)
wyświetlane są wtedy wszystkie cyfry i kontrolki, taki test deski. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-09-2005, 22:39
|
|
|
Na wstecznym smarował DIGTAL nie ma ogranicznika (kołka) |
_________________ Nie dyskutuj z idiotą , na początku sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|