|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problemy z czujnikiem temperatury na kolektorze ssacym! |
Autor |
Wiadomość |
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-02-2005, 18:41 Problemy z czujnikiem temperatury na kolektorze ssacym!
|
|
|
Witam
Dzisiaj sprawdzilem opor multimetrem czujnika temperatury na kolektorze ssacym (to ten czujnik wkrecony w kolektor ssacy od tyl, obok wyjscia weza podcisnienia??) . Sprawdzalem na nagrzanym silniku. Przyjechalem do garazu, podnioslem maske, zgasilem silnik i odlaczylem te 2 kabelki od czujnika (czerwony i niebieski) i chcialem zmierzyc opor,..jednak nie dalo sie,..tzn. wywietla,ze nie ma przeplywu przez czujnik, tzn. nie wyswietala nic, a raczej opor nieskonczony ), czyli ciagle tak samo,obojetnie czy przykladam elektrody do bolcow czujnika czy nie.
Miernik mam dobry, po zwarciu samych koncowek wyswietla 0 omów, wiec jest OK, inne rezystory tez mierzylem i wskazuje dobrze.
Poza tym, sprobowalem odpalic silnik na tych odlaczonych kabalach od czujnika i silnik zapalil i chodzil tak samo jak zwykle,czyli roznicy nie ma,czy czujnik jest podlaczony czy nie,....przynajmniej na goracym silniku.
Rozumiem,ze czujnik jest walniety. Ile moze on kosztowac i czy on obmywany jest przez plyn chlodzacy?? Duzo sie uleje jak wykrece czujnik, zeby wkrecic nowy?
Pozdrawiam |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2005, 18:54
|
|
|
Wydaję mi się, że wszystko masz w porządku .
W wersji gaźnikowej to nie jest czujnik tylko termowłącznik i przy niskich temperaturach załącza podgrzewacz kolektora ssącego.
Jak przyjechałeś do garażu to miałeś ciepły silnik i dlatego miernik pokazywał przerwę. Przy niskich temperaturach powinieneś mieć na termowyłączniku "zwarcie".
Termowłącznik powinien działać w dwóch stanach - zwarty i rozwarty. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-02-2005, 19:34
|
|
|
romano napisał/a: | Wydaję mi się, że wszystko masz w porządku .
W wersji gaźnikowej to nie jest czujnik tylko termowłącznik i przy niskich temperaturach załącza podgrzewacz kolektora ssącego.
Jak przyjechałeś do garażu to miałeś ciepły silnik i dlatego miernik pokazywał przerwę. Przy niskich temperaturach powinieneś mieć na termowyłączniku "zwarcie".
Termowłącznik powinien działać w dwóch stanach - zwarty i rozwarty. |
Czyli co,...Digiplex w gaznikowym silniku bierze sygnal tylko z weza podcisnienia?? Nie zczytuje temperatury nigdzie? |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-02-2005, 19:44
|
|
|
Taki to ma wygląd . |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-02-2005, 19:51
|
|
|
bob96 napisał/a: | Taki to ma wygląd . |
No to OK,..jutro chyba podjade kupic uzywanego Digiplexa,..moj wogle nie reaguje na nic,..tzn. nawet jak zciagne wezyk podcisnienia to nie ma roznicy w pracy silnika,...a bywa,ze mam problemy z zaplonem,.wiec chyba Digi juz sie skonczyl i trza wymienic na nastepny. |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2005, 20:54
|
|
|
Jarek zadużo masz kasy???
Digiplex jest praktycznie nie do uwalenia. Po odłączeniu wężyka nic się nie zmieni na wolnych obrotach. Wężyk podłączony tam współpracuje z czujnikiem podciśnienia i między innymi na jego podstawie określany jest kąt wyprzedzania zapłonu. |
|
|
|
|
Jarek (SQ1EUO)
Wiek: 41 Dołączył: 07 Sty 2005 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-02-2005, 21:04
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Jarek zadużo masz kasy???
Digiplex jest praktycznie nie do uwalenia. Po odłączeniu wężyka nic się nie zmieni na wolnych obrotach. Wężyk podłączony tam współpracuje z czujnikiem podciśnienia i między innymi na jego podstawie określany jest kąt wyprzedzania zapłonu. |
Wszyscy w ktoryms poscie tlumaczyli,ze po odlaczeniu wezyka na wolnych obrotach powinien zaczac sie dusic a nawet zgasnac. U mnie jest zero reakcji.
Wiem, ze Digiplexy bywa ze sie psuja, wiec nie do konca jest tak ze sa nie do zepsucia.
Uzywany kosztuje 150 zl z gwarancja.
Poza tym sprawdzone juz mam chyba wszystko co sie tylko da,a problem jak byl tak jest i juz nic innego nie przychodzi do glowy jak tylko Digiplex,a juz mnie to denerwuje i chcialbym aby silnik chodzil jak trzeba!
Szczegoly mojego problemu i dyskusja jest na: http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=515
Pozdrawiam |
_________________ (.....była.....)
Tempra 1,6 (gaźnik) + GAZ
błękit metalic
1992 rok
(......była......)
(......jest......)
Volvo 740 GL K6 B230F + GAZ
garfit metalic
1988 rok
(......jest......) |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-02-2005, 22:31
|
|
|
Odnośnie czujnika temp. powietrza na kolektorku - w przypadku jak będzie uszkodzony to różnica jesttylko na zimnym silniku - weź opornik o rezystancji ok 5 k ohm i podłącz do wtyczki od czujnika - ja tak mam i kontrolka od wtrysku się nie świeci a silnik dalej działa jak działał |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|