|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
swap silnika 1.6 na 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
lisu
Wiek: 42 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 19 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2006, 06:57 swap silnika 1.6 na 2.0
|
|
|
witam , wiem że taki temat już mógł być na forum ale nie moge go jakoś znależć wiec z góry przepraszam. Chcę dokonać swapa silnika na 2.0 na 2 wałkach i moje pytanie czy podejdzie taki silnik na starą skrzynię biegów ew. czy taki silnik z skrzynia podejdzie na stare połosie i zawieszenue . z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc pozdrawiam |
_________________ fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 08:07
|
|
|
noow tym przypadku to bedziesz musial nie tylko silnik zmienic...
Przy tak dużym momencie stara skrzynia by sie rozleciała i całe przeniesienie napędu, i hamulce trzeba wymienić przynajmniej z przodu... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 08:18
|
|
|
Co do starej skrzyni to są różnice. To znaczy, skrzynia od 2.0 jest inna. Inna w sensie, że średnica tarczy sprzęgła rożni się - 1.6 ma 190mm, 2.0 ma 210mm to po pierwsze, oraz inne sa przełożenia wewnątrz skrzyni np. 1 bieg w 1.6 ma przelozenie :3,9 a 2.0 ma na 1 biegu przełożenie :3,5, 2-3-4 mają takie same przełożenia, jedynie znowu na 5tym biegu jest różnica :0,96 (1.6) do :0,89 (2.0).
Co do zawieszenia też jest różnica w 2.0 są mocniejsze sprężyny i inne amortyzatory(chodzi o siłę tłumienia). Co do długości półosi to już nie pamiętam. Wiem, że już ktoś się o to pytał (poszukaj na forum), ale zapomniałem. Chyba jednak nie dało się ich założyć z 1.6 do 2.0. Ale nie daje głowy.
** Dodano: 24-09-2006, 09:20 **
No właśnie i tak jak Mikuś pisał inne są hamulce. Tarcze są większe, wiec i zacisk i klocki też będa do wymiany. No i na tyle są tarczowe hamulce z tego co pamiętam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-09-2006, 11:00
|
|
|
No i cała instalaca elektryczna silnika+komputer.No i trzeba dorobić czwarte mocowanie silnika,tylko nie wiem czy czasem nie ma tam otworów w każdej Temprze i Tipo. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 11:23
|
|
|
ogółem taniej ci wyjdzie kupno uzywanego 2.0 a a jak sprzedasz to co masz to jeszcze na odpicowanie zostanie kaska... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
lisu
Wiek: 42 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 19 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2006, 11:52
|
|
|
hmm hamulce to pikus jsa bardzo dobre ze 190 nie ma wiekszych problemow zeby nimi teraz wychamować to i przy 2.0 tez powinno być oki mnie chodzi głownie o takie rzeczy jak mocowanie skrzyni z silnikiem , sprzeglo tez sie poprzerabia jak bedzie trza ew podfrezuje skrzunie , to ze sa inne przelozenia to jeszcze lepiej komputera nie bedzie , chce zalozyc dwa podwojne webery , a zastanawiam sie nad motorem z ritmo 130 tc |
_________________ fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 14:01
|
|
|
Tak jak MIKUS napisał to lepiej kuipic drugą tempre i dac se spokuj.
a jeszcze lepiej to poszukaj tempry z rozbitą dupą. i jak tak bardzo ci za;lezy to przełóż całą komore silnika żeys później nie miał problemów.
założenie dwuch weberów to przeróbka całego dolotu i troche sie z tym namęczysz.
skrzynie musisz miec od 2,0. nie da rady bo starej nie spasujesz do 2,0 . wymieniając skrzynie musisz zmienic półosie bo mają inne wymiary + przegóby bo maja inne wymiary + zwrotnice bo maja inne wymiary a jeśli zwrotnice to i hamulce na wieksze . sam widzisz ze jedno pociąga za sobą drugie .
w 1,6 jest inna pompa hamulcowa jak w 2,0 jest mniej wydajna i jest przystosowana do innych hamulców.
jak nie wymienisz amorków przednich to zaraz bedziesz musiał je wymienic gdyż silnik 2,0 jest dużo cięższy od 1,6.
najlepiej będzie jak poszukasz sobie na forum w wyszukiwarce tego co było już nieraz pisane na temat swapa 1,6 na 2,0 a jest tego troche
twoj przypadek równa suię z pomysłem mojego znajomego który chce wsadzic do cinquecento 1,4T z uno. tak jak mu koledzy nabajezyli to jest w 100% przekonany ze wystarczy zmienic sam silnik i wszystko będzie OK. Ale jak by tak zrobil to by wpakował o pare tysiecy wiecej jak myślał. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
lisu
Wiek: 42 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 19 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2006, 20:08
|
|
|
dobra skoro tyle przerobek to jeszcze jedno pytanie przerabial ktoś seryjny silnik 1.6 w celu podniesienia mocy np sportowy wałek etc , jesli tak to co dało czy warto |
_________________ fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 20:27
|
|
|
lisu napisał/a: | dobra skoro tyle przerobek to jeszcze jedno pytanie przerabial ktoś seryjny silnik 1.6 w celu podniesienia mocy np sportowy wałek etc , jesli tak to co dało czy warto |
Moim zdaniem nie warto bo koszty przeróbek silnika podnoszące moc przerosna koszty dokonania swapu silnika. Z 1,6 duzo nie wyciszniesz chyba ze wladujesz olbrzymie pieniadze w tuning silnika.
Chyba lepszym wyjsciem (tanszym) bedzie kupno nowego fiaciora z mocniejszym silnikiem. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-09-2006, 20:51
|
|
|
A auta ostatnio tanie są to i może jakieś 2.0 16V znajdziesz w dobrej cenie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2006, 21:19
|
|
|
lisu napisał/a: | hmm hamulce to pikus jsa bardzo dobre ze 190 nie ma wiekszych problemow zeby nimi teraz wychamować to i przy 2.0 tez powinno być oki mnie chodzi głownie o takie rzeczy jak mocowanie skrzyni z silnikiem , sprzeglo tez sie poprzerabia jak bedzie trza ew podfrezuje skrzunie , to ze sa inne przelozenia to jeszcze lepiej komputera nie bedzie , chce zalozyc dwa podwojne webery , a zastanawiam sie nad motorem z ritmo 130 tc |
Z hamulcami to nie jest tak do końca bo jak masz mocniejszy silnik to zwykle dużo szybciej przyśpieszasz (bo jak nie to po co Ci on) a jeśli tak to i zatrzymać się musisz zwykle szybciej niż po staremu. Bardziej dynamiczną jazdę polegającą tylko na szybszym przyśpieszaniu bez szybszego hamowania ciężko mi sobie wyobrazić.
Jeśli teraz jesteś zadowolony z hamulców to przy 2.0 możesz już nie być... Weź też pod uwagę, że silnik 2.0 jest dużo cięższy więc tym bardziej hamowanie będzie gorsze.
T/T z silnikami już nawet 1.8 miały z przodu tarcze wentylowane z a tyłu zwykłe tarcze. 1.6 zadowala się tarczami zwykłymi z przodu a z tyłu bębnami (chyba, że ABS to w tedy z tyłu też były tarcze bo bez nich ciężko by było czujniki ABS zamontować).
A co do samej przekładki to tak jak koledzy mówią - inny silnik z całym osprzętem, inne sprzęgło, skrzynia, półosie, sprężyny, amortyzatory, układ hamulcowy. Przy obecnych cenach T/T tak przekładka nie ma sensu. Sprzedaj co masz i kup inny samochód.
Pozdr, |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2006, 22:36
|
|
|
Jaki jest sens swapowania silnika 1.6 na 2.0 skoro to samo auto z mocniejszym silnikiem kosztuje 1/3 wartości swap'a?
Jaki jest sens wyciskania mocy z silnika 1.6 skoro np. Sedicivalvoe kupisz za 4-5 tysi, a profesjonalny tuning kosztuje więcej????
Sama strumienica i znaczek 16V z tyłu nie polepszą dynamiki |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
lisu
Wiek: 42 Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 19 Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-09-2006, 05:39
|
|
|
kurde auta nie sprzedam chocby z samego faktu ze w rodzinie jest od 13 lat a w moim posiadaniu od 3 , bardzo sie z nim zzylem i nie zamierzam go zmieniac na inny , moge kupic inny najwyzej i rozebrac go na swapa ale tego nie pogonie |
_________________ fiat tempra 1.6 media 93r. ,
kadett D 2.0 , 1982r |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-09-2006, 10:43
|
|
|
tu Cię rozumiem |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|