Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Biały dym z rury wydechowej.../gdzie jest gaźnik w tipku
Autor Wiadomość
kam 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 17-03-2007, 20:21   Biały dym z rury wydechowej.../gdzie jest gaźnik w tipku

Jadąc dzisiaj Tipolcem (1.4 benzyna) w deszcz zauwazyłem ze z rury leca kłeby białych spalin...
czego to moze byc objawa? Jakie są koszty ewentualnej naprawy.. a moze tylko dlatego tak jest bo bylo juz chlodno i deszcz padał?
  
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-03-2007, 20:47   

Pewnie tylko to przez pogodę. Spaliny zawsze są ciepłe i w zimne dni często siętak robi. Sprawdzałeś jak jest w ciepłe dni?
_________________
     Moneta
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2007, 20:51   

To zależy, jeżeli efekt jest tylko na zimnym silniku, to na 100% jest to spowodowane niską temperaturą powietrza, zebrana woda w układzie wydechowym paruje pod wpływem gorących spalin. U mnie np. na gazie jak tylko jest trochę chłodniej to normalne (w końcu efektem spalania propan-butanu jest m.in. H2O. Ale wracając do tematu - jeśli białe spaliny nie pojawiają się tylko na zimnym silniku i w chłodne dni, a ich zapach podobny jest do zapachu spalin z syrenki czy piły spalinowej (czyli dwusuwa) to prawdopodobnie silniczek żłopie Ci olej, a przyczyn może być tego wiele i trzeba by zacząć poszukiwania wycieku olej do silnika, mogą przepuszczać uszczelniacze na zaworach, pierścienie itd. I ciężko jest to jednoznacznie zdiagnozować. :(
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
  
     Moneta
 
 
kam 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 17-03-2007, 20:53   

hymm w cieple dni tego nie ma.. ale w te chlodne i wilgotne to jest cały czas nawet na ciepłym silniku.
  
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-03-2007, 21:08   

U mnie zawsze na zimnym silniku idzie biały dym (ale nie śmierdzi smażalnią frytek... :) ) potem jak się rozgrzeje jest ok chociaż w mokre i zimne dni trwa to po prostu dłużej. Poleciałem z tym do mechaniora i powiedział że to normalne bo w układzie wydechowym zbiera sie woda, itp... czyli tak jak pisał polanski. Dodam tylko że ja mam Tipo 1.4 na benzynie - gaźnik i myślałem że raczej tym przypadku woda nie ma się skąd zbierać... a jednak... :doubt:
     assistance   Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-03-2007, 21:16   

akj3 napisał/a:
Dodam tylko że ja mam Tipo 1.4 na benzynie - gaźnik i myślałem że raczej tym przypadku woda nie ma się skąd zbierać... a jednak... :doubt:

Bo to nie chodzi o to, że woda Ci się zbiera w rurze tylko jak masz gaz, jak autko stoi na zimnym całą noc to rura wydechowa jest zimna a jak odpalisz silnik skrapla Ci się na niej woda, a później pod wpływem wysokiej temperatury paruje. To tak samo jak np. po chłodnej nocy (bezdeszczowej) masz mokrą szybę. Prawa fizyki :)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-03-2007, 21:57   

polansky napisał/a:
Bo to nie chodzi o to, że woda Ci się zbiera w rurze tylko jak masz gaz, jak autko stoi na zimnym całą noc to rura wydechowa jest zimna a jak odpalisz silnik skrapla Ci się na niej woda, a później pod wpływem wysokiej temperatury paruje. To tak samo jak np. po chłodnej nocy (bezdeszczowej) masz mokrą szybę. Prawa fizyki :)

Dzięki za doinformowanie :D
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kam 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 17-03-2007, 22:05   

Tylko ze ja nie mam gazu ;) ale bylem teraz pojezdzic troche i biały dymek ustał po pewnym czasie. Ale mam jeszcze inny problem minowicie jak jade to silnik mi sie dławi ;/ jade na 3 walne 4 chwile ok potem dodaje mocniej gazu a on sie dlawi i czuc jak samochod zwalnia ;/
i tak czasem mam na kazdym biegu ;/
  
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 17-03-2007, 23:16   

polansky napisał/a:
To zależy, jeżeli efekt jest tylko na zimnym silniku, to na 100% jest to spowodowane niską temperaturą powietrza, zebrana woda w układzie wydechowym paruje pod wpływem gorących spalin. U mnie np. na gazie jak tylko jest trochę chłodniej to normalne (w końcu efektem spalania propan-butanu jest m.in. H2O. Ale wracając do tematu - jeśli białe spaliny nie pojawiają się tylko na zimnym silniku i w chłodne dni, a ich zapach podobny jest do zapachu spalin z syrenki czy piły spalinowej (czyli dwusuwa) to prawdopodobnie silniczek żłopie Ci olej, a przyczyn może być tego wiele i trzeba by zacząć poszukiwania wycieku olej do silnika, mogą przepuszczać uszczelniacze na zaworach, pierścienie itd. I ciężko jest to jednoznacznie zdiagnozować. :(




hmmm nawet w bardzo deszczowy dzień ilość wilgoci zebranej w układzie wydechowym wyparowuje prawie natychmiast po rozgrzaniu silnika.... a nawet wtedy nie występuje
"siwy dym"...
siwy dym może oznaczać że uszczelka pod głowica przepuszcza płyn chłodniczy do oleju w silniku ...efektem tego może być biały dym i wyczuwalny spadek mocy silnika

p.s nie jestem fachowcem ale miałem takie przeżycie w moim poprzednim aucie kiedy pękła
uszczelka pod głowicą a płyn chłodniczy "wymieszał się z olejem w silniku" efektem był powrotu na lawecie
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
marcin84 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 21
Skąd: Tarnów-okolice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2007, 11:12   

Gdyby silknik bral olej to dym bylby niebieski a bialy dym moze byc spowodowany przez spalanie plynu/wody z chlodnicy. Obadaj dokladnie silnik,zobacz czy nie ubywa Ci plynu a jesli cos bedzie nie tak to zdejmij glowice :|
     Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2007, 12:26   

Jak najbardziej zgadzam się z avenger85 efekt ten znika po przejechaniu pierwszych kilometrów, no i oczywiście zależy co rozumiemy przez chłodniejszy dzień :D W zimie może trwać dużo dłużej :) .
Co do uszczelki pod głowicą, jej uszkodzenie również może być przyczyną "siwego dymu" (wpadającego w niebieski) - czyli spalania przez silniczek oleju :(
A co do problemów kam z "dziurą w gazie przy przyspieszaniu" to nie mogę powiedzieć nic na 100%, gdyż przyczyn może być wiele, jeżeli przy lekkim ujęciu gazu podczas tego "dławienia" samochód przyspiesza to sugerowałbym sprawdzić skład mieszanki (jeśli jest to gaźniczek), bo wyglądałoby na to, że po prostu się zalewa - dostaje za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Taki efekt zdarza się gdy próbujemy gwałtownie przyspieszyć na zimnym silniku, na włączonym ssaniu. Ale wtedy miałbyś pewnie problemy z odpaleniem - tzn. przy odpalaniu musiałbyś wciskać mocno pedał gazu. Ale jeśli jest to wtrysk to nie wiem jak tam się sprawa ma - bo wzbogaceniem mieszanki steruje komputer.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Rado 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 80
Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 18-03-2007, 14:00   

Witam,statnio mialem identyczny efekt,rano autko troszke dawalo bialym dymkiem i myslalem ze zimne.Niestety okazalo sie po drodze ze poszlo kilka strzalow z rory wydechowej i koles ktory jechal za mna znikl w oparach.Po dojechaniu do pracy stwierdzilem ze go przegazuje i ze to cos da.Po ostrym potraktowaniu nastapil strzal i autko zaczelo gasnac na wolnych obrotach az zdechlo.Okazalao sie ze mam zaduzy poziom oleju i bagnet nie jest orginalny od fiata(wieczor wczesniej dolalem bo myslalem ze mam za malo) i wywalil caly nadmiuar oleju na gaznik gdzie spalal sie i zapychal caly uklad wydechowy.Zostal spuszczony olej wymieniny filtr pro forma i zalany na nowo iloscia 3-3,7 (pozniej dolewka zeby nie za malao)i wszystko ustalo jak reka odjol.
_________________
Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 %
     assistance
 
 
kam 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 18-03-2007, 23:20   

Panowie jeszcze tylko głupie pytanie w ktorym miejscu jest gaznik w Tipku? (musze wyregulować) i za cholere nie umiem zdjac tego czarnego korka (tam gdzie sie dolewa oleju ;/) fotki mile widziane :]
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2007, 23:40   

korek trzeba przekręcić w lewo i wyjdzie bez problemu. Ciągnięcie do siebie daje efekt urwanej gumy.

A gaźnik jest na samej górze silnika... pod taką czarną kopułką.

** Dodano: 18-03-2007, 23:41 **
Jak masz filtr powietrza to rurą powietrze idzie do gaźnika..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
popekpl666 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2007, 08:56   

Witajcie, ja bym nie radził dotykac gźnika... sam tego nie ustawisz a pogorszysz spalanie albo i w ogóle przestanie ci autko pracować.

A co do białych kłębów z rurki to bym sie wybrał do mechanika aby sprawdzic uszczekę pod głowicą.

Mi kiedyś ŁADA wychlała połowe płynu z chłodnicy (więc dolałem) myślałem że może jakos dojade ale jak sie okazało że silnik padł czego powodem była właśnie uszczelka a od dolania wody do chłodnicy popękała głowica (dlatego że na ciepły silnik).

Więc podjedz gdzieś z nim i sprawdz.

POZDRAWIAM
_________________
Remonty autka się zaczynają więc bedzie co dodać do forum :D
     assistance
 
 skype
 
Rado 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 80
Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-03-2007, 10:42   

Zawsze zostaje ci srodek chemiczny : mtodoktor lub inny ale to na krotka mete :sciana: sewgo czasu go uzylem w innym auku i bylo ok pozniej autko poszlo do ludzi i gosciu tez nim duzo i dlugo smigal,nie raz to pomaga a nie raz szkodzi.
_________________
Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 %
     assistance
 
 
kam 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 19-03-2007, 15:15   

ok to pojade do jakiegos mechaniora nie wiecie ile mniejwiecej moze kosztowac samo sprawdzenie uszczelki? A ile wymiana wiadomo ceny sa rózne ale tak mniej wiecej :doubt:

Aha panowie jak myslicie zatankowalem za 100 zl zrobilem 160 kilometrów głwnie po miescie. to duzo czy mało jak za taka sume (tankowalem 95)
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2007, 15:31   

W cholere!! Licząc, że litr 95 kosztuje 4,20zł to pali Ci prawie 15l po mieście.
Jedź jak najszybciej do mechanika żeby Ci go podregulował, bo na pewno tyle nie powinien żłopać. Moja Tempra pali ok 12l po mieście, ale gazu. Benzynki to nie wiem, ale na pewno z 1-1,5l mniej.
No chyba, że masz bardzo ciężkiego buta :D
A ile weźmie mechanik to się nie orientuję, ja u nich rzadko bywam :D Ale za samą regulację gaźnika nie powinien wziąć wg mnie więcej niż 20 zł, bo to nie jest jakaś skomplikowana czynność dla dobrego mechanika.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Lamie 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 18
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2007, 15:44   

srki ze tak napisze w tym, temacie. jak sprawdzic czy tipo 1.4 jest na wtrysku? jak to odróznic które jest które:P
_________________
Digital to je to :D
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2007, 16:24   

Najprościej - w gaźniku masz zazwyczaj pod kierownicą z prawej strony wajchę z takim znaczkiem |/|, która służy do załączania i regulacji ssania. (Nie orientuję się czy były wersje gaźnikowe z automatycznym ssaniem) w każdym bądź razie jak masz taką wajchę to na pewno jest to gaźnik. A pod maską: idziesz od filtra powietrza grubą rurą do takiej czarnej kopułki ( niektóre mają dużą plastikową, prostokątną osłonę) pod nią jest albo gaźnik albo wtrysk.
Gaźnik wygląda tak:
http://www.tempra.org/instrukcja/028gaznik.html
http://allegro.pl/show_item.php?item=167246526
A wtrysk charakteryzuje się na pierwszy rzut oka tym, że idzie do niego kupę kabli :D
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Rado 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2006
Posty: 80
Skąd: Police
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 19-03-2007, 19:48   

Uszczelka ostanio na allegro byla nowka za 30 zika plus wysylka.Jak z reszta to nie wiem.
_________________
Zwolnij - jedziesz szybciej niż myślisz
UPLOAD siłowników pod maską i zegarów z obrotkiem : 100%
UPLOAD nakładek na tylnie światła : 10%
UPLOAD przedniego zderzaka : 50%
UPLOAD tylniego zderzaka : 50%
UPLOAD dokładek do progów : 50 %
     assistance
 
 
kam 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 20-03-2007, 14:41   

heh dzwonilem dzisiaj do kilku warsztatow jeden mnie po prostu rozbroił. za wyregulowanie usłyszałem magiczna cene 200 zl. A za wymiane uszczelki 600 zł :lol: takim cena stanowczo mówimy nie :red_kartka:
więc szukanie taniego mechanika nadal trwa :?
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2007, 15:10   

Takim to bałbym się zostawić swoje auto nawet gdyby mnie było na to stać. Coś mi się wydaje, że nawet nie mają pojęcia za co biorą tyle kasy, a co dopiero co mają zrobić przy aucie :D
Ehh, niestety w dzisiejszych czasach ciężko o dobrego i uczciwego fachowca :x
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
kam 
witamy nowego


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 20-03-2007, 15:29   

w sumie tak sie zastanawiam... Czy samemu nie wymienic uszczelki... Na mechanice sie nie znam ale jak tak dluzej posiedze to moze sie uda.... Sam malucha wyremontowalem i zrobilem od podstaw to chyba za tipusia tez sie sam wezme... ma ktoś jakiegos linka z zeszytem napraw albo cos podobnego?
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-03-2007, 16:04   

może i dasz rade wymienić uszczelkę, ale problemem będzie skręcenie głowicy w odpowiedni sposób, odpowiednim kluczem i momentem...
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load