Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z szarpaniem
Autor Wiadomość
flower1976 
witamy nowego


Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 3
Skąd: Choszczno
Wysłany: 22-07-2006, 15:19   problemy z szarpaniem

Witam!!!
Jestem swieżym uzytkownikiem Tempry 1,6 na wtrysku. Autko mam od miesiąca ale od około dwóch tygodni zaczeła mi szwankować. Otóż zawsze po przejechaniu około 40 km samochodem zaczyna szarpać, nie moge przyspieszyc a jedyne wyjście z tego to zredukować bieg i wcisnąć pedał do dechy żeby uzyskać jakiekolwiek przypsieszenie. Po wrzuceniu luzu kiedy chcę dodać gazu obroty spadają i silnik gaśnie.
sprawdziłem juz świece, przewody, kopułkę, filtr paliwa ale to nic nidało - objawy wciąz te same.
Proszę o radę - co mogło paść????
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:20   

jeśli to gaźnik to kto wie czy nie elektrozwaorek nie jest uszkodzony , odkształcony, a jak się zagrzeje to się blokuje... jeśli gaźnik - jak jest wlot powietrza już z filtra to pod rurą (wlotem) jest wkręcony w gaźnik; jeśli nie gaźnik... hmmm.. albo coś z zapłonem albo podawaniem paliwa ... z zapłonem też często (zwł z temperaturą) szaleje czujnik wału, z paliwkiem... jeśli filtr czysty to ciekawe, bo syfy jak by były przy pompie itp to w filtrze też by coś było raczej... a masz LPG? na LPG to samo?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-07-2006, 21:27   

Sądzę, że twoja przypadłość związana jest z automatycznym ssaniem lub, jakim kolwiek układem zależnym od temperatury, nie doszukiwałbym się usterek w świecach, przewodach, kopułkach itd, raczej w systemie zasilania zarówno powietrzem jak i paliwem. Jeszcze możesz spróbować chłodzić czujnik CPW (podobno on nie lubi temperatury).
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
flower1976 
witamy nowego


Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 3
Skąd: Choszczno
Wysłany: 23-07-2006, 23:41   

unknown napisał/a:
jeśli to gaźnik to kto wie czy nie elektrozwaorek nie jest uszkodzony , odkształcony, a jak się zagrzeje to się blokuje... jeśli gaźnik - jak jest wlot powietrza już z filtra to pod rurą (wlotem) jest wkręcony w gaźnik; jeśli nie gaźnik... hmmm.. albo coś z zapłonem albo podawaniem paliwa ... z zapłonem też często (zwł z temperaturą) szaleje czujnik wału, z paliwkiem... jeśli filtr czysty to ciekawe, bo syfy jak by były przy pompie itp to w filtrze też by coś było raczej... a masz LPG? na LPG to samo?


mam tylko pb. ale silnik teraz zaczął szaleć nawet jak jest zimny
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-07-2006, 00:12   

A sprawdzales czujnik temperatury do wtrysku?
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-07-2006, 00:35   

Sprawdz napięcie ładowania może alternator nie podaje stałego napięcia tylko faluje.
_________________
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-07-2006, 10:01   

lordabarth napisał/a:
A sprawdzales czujnik temperatury do wtrysku?


Sprawdź ten czujnik o którym pisze Michał.Jest on wkręcony w kolektor ssący za wtryskiem i posiada niebieską wtyczke.Odepnij ją jak się silnik zagrzeje i zobacz czy jest różnica.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
flower1976 
witamy nowego


Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 3
Skąd: Choszczno
Wysłany: 24-07-2006, 11:29   

Tomilee napisał/a:
Sądzę, że twoja przypadłość związana jest z automatycznym ssaniem lub, jakim kolwiek układem zależnym od temperatury, nie doszukiwałbym się usterek w świecach, przewodach, kopułkach itd, raczej w systemie zasilania zarówno powietrzem jak i paliwem. Jeszcze możesz spróbować chłodzić czujnik CPW (podobno on nie lubi temperatury).


zacząłem sprawdzać jeszcze raz wszystko bardzo dokładnie - z filtra paliwa wylałem płyn o zapachu pb ale koloru czarnego nieprzezroczystego z jakimiś pływającymi drobinkami. :sciana: czy w temprze jest jeden filtr paliwa? i czy czeka mnie czyszczenie zbiornika i pompy? i jak się do tego zabrać??
  
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-07-2006, 12:43   

Pisałem już o tym.
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=4360
Na twoim miejscu wyciągnoł bym zbiornik i wylał z niego wszystko i zobaczył co tam sie dzieje.
Filtr paliwa to 24zł. Wymieniałem, tylko ze ja wymieniłem też przewody paliwowe od zbiornika aż do silnika. Filtr jest jeden.
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load