|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
problemy z szarpaniem |
Autor |
Wiadomość |
flower1976
witamy nowego
Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 3 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 22-07-2006, 15:19 problemy z szarpaniem
|
|
|
Witam!!!
Jestem swieżym uzytkownikiem Tempry 1,6 na wtrysku. Autko mam od miesiąca ale od około dwóch tygodni zaczeła mi szwankować. Otóż zawsze po przejechaniu około 40 km samochodem zaczyna szarpać, nie moge przyspieszyc a jedyne wyjście z tego to zredukować bieg i wcisnąć pedał do dechy żeby uzyskać jakiekolwiek przypsieszenie. Po wrzuceniu luzu kiedy chcę dodać gazu obroty spadają i silnik gaśnie.
sprawdziłem juz świece, przewody, kopułkę, filtr paliwa ale to nic nidało - objawy wciąz te same.
Proszę o radę - co mogło paść???? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-07-2006, 21:20
|
|
|
jeśli to gaźnik to kto wie czy nie elektrozwaorek nie jest uszkodzony , odkształcony, a jak się zagrzeje to się blokuje... jeśli gaźnik - jak jest wlot powietrza już z filtra to pod rurą (wlotem) jest wkręcony w gaźnik; jeśli nie gaźnik... hmmm.. albo coś z zapłonem albo podawaniem paliwa ... z zapłonem też często (zwł z temperaturą) szaleje czujnik wału, z paliwkiem... jeśli filtr czysty to ciekawe, bo syfy jak by były przy pompie itp to w filtrze też by coś było raczej... a masz LPG? na LPG to samo? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 23-07-2006, 21:27
|
|
|
Sądzę, że twoja przypadłość związana jest z automatycznym ssaniem lub, jakim kolwiek układem zależnym od temperatury, nie doszukiwałbym się usterek w świecach, przewodach, kopułkach itd, raczej w systemie zasilania zarówno powietrzem jak i paliwem. Jeszcze możesz spróbować chłodzić czujnik CPW (podobno on nie lubi temperatury). |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
flower1976
witamy nowego
Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 3 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 23-07-2006, 23:41
|
|
|
unknown napisał/a: | jeśli to gaźnik to kto wie czy nie elektrozwaorek nie jest uszkodzony , odkształcony, a jak się zagrzeje to się blokuje... jeśli gaźnik - jak jest wlot powietrza już z filtra to pod rurą (wlotem) jest wkręcony w gaźnik; jeśli nie gaźnik... hmmm.. albo coś z zapłonem albo podawaniem paliwa ... z zapłonem też często (zwł z temperaturą) szaleje czujnik wału, z paliwkiem... jeśli filtr czysty to ciekawe, bo syfy jak by były przy pompie itp to w filtrze też by coś było raczej... a masz LPG? na LPG to samo? |
mam tylko pb. ale silnik teraz zaczął szaleć nawet jak jest zimny |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-07-2006, 00:12
|
|
|
A sprawdzales czujnik temperatury do wtrysku? |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-07-2006, 00:35
|
|
|
Sprawdz napięcie ładowania może alternator nie podaje stałego napięcia tylko faluje. |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-07-2006, 10:01
|
|
|
lordabarth napisał/a: | A sprawdzales czujnik temperatury do wtrysku? |
Sprawdź ten czujnik o którym pisze Michał.Jest on wkręcony w kolektor ssący za wtryskiem i posiada niebieską wtyczke.Odepnij ją jak się silnik zagrzeje i zobacz czy jest różnica. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
flower1976
witamy nowego
Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 3 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 24-07-2006, 11:29
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Sądzę, że twoja przypadłość związana jest z automatycznym ssaniem lub, jakim kolwiek układem zależnym od temperatury, nie doszukiwałbym się usterek w świecach, przewodach, kopułkach itd, raczej w systemie zasilania zarówno powietrzem jak i paliwem. Jeszcze możesz spróbować chłodzić czujnik CPW (podobno on nie lubi temperatury). |
zacząłem sprawdzać jeszcze raz wszystko bardzo dokładnie - z filtra paliwa wylałem płyn o zapachu pb ale koloru czarnego nieprzezroczystego z jakimiś pływającymi drobinkami. czy w temprze jest jeden filtr paliwa? i czy czeka mnie czyszczenie zbiornika i pompy? i jak się do tego zabrać?? |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-07-2006, 12:43
|
|
|
Pisałem już o tym.
http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=4360
Na twoim miejscu wyciągnoł bym zbiornik i wylał z niego wszystko i zobaczył co tam sie dzieje.
Filtr paliwa to 24zł. Wymieniałem, tylko ze ja wymieniłem też przewody paliwowe od zbiornika aż do silnika. Filtr jest jeden. |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|