Jak odpiąć linkę od licznika ze skrzyni ?? |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:03 Jak odpiąć linkę od licznika ze skrzyni ??
|
|
|
Cześć, powoli rozbieram swojego starego Tipka na czesci i nie moge odkrecic tego mechanizmu od skrzyni co napędza licznik. Nie wiecie jak można to odkręcić aby nie stracić wszystkich nerwów ? A samą linkę da się wyciągnąć ? Czy oby czasami aby wyciągnąć mechaznim napedzania licznika trzeba rozbierać skrzynię ?? Proszę o pomoc ?? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:27
|
|
|
A czy nie jest przypadkiem wykrecana? Tzn trzeba odkrecic taka nakretke i pociagnac linke do góry... Szczerze mowiac jak jest w tipo to nie wiem,ale w innych autach takie cos wystepuje... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:28
|
|
|
Lasgo07, linkę powinieneś bez problemu odkręcić od skrzyni. Samą linkę powinieneś odkręcić od skrzyni i tyle - jak ego pisze. Mechanizm, czyli tzw "ślimak" jest przykręcony jedną śrubą do skrzyni. Odkręcasz i wyciągasz do góry. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:29
|
|
|
ego, Jest wykręcana ale nakrętka jest taka że żaden klucz nie pasuje a dojście jest koszmarne. Nie umiem sobie z tym poradzić |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:31
|
|
|
Lasgo07, ale nie chodzi o nakrętkę na klucz. Tylko normalnie ręką musisz, bo ona jest przecież okrągła. Normalnie jakbyś miał nakrętkę od butelki i z niej wychodzi linka. |
_________________
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:32
|
|
|
Ano klucz nie pasuje bo to nie jest na żaden klucz. Spróbuj złapac jakimis kombinatorkami... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2009, 21:35
|
|
|
Spoko to jutro luknę Ale musi być bardzo dokręcona bo już próbowałem. No nic, posiłuję się jutro. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-03-2009, 20:35
|
|
|
Nie przesadzaj że aż tak dokręcona . Zjedz większe śniadanie i pójdzie od razu
Weź kombinerki albo nawet coś o szerszym rozstawie żebyś nie musiał na pełnym rozwarciu rękojeści łapać. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-03-2009, 22:49
|
|
|
No niestety ale linki nie odkręciłem, żaddnym sposobem nie puściło. Aż tak zapieczonej nakrętki nie widziałem. Ehhh trudno. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 08:27
|
|
|
To weż przecinak i młotek i puknij kilka razy w nakrętke... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-03-2009, 09:48
|
|
|
ego, a myślisz że ja tego nie próbowałem ?? całą nakrętkę poobijałem że aż nie widac juz na niej tych ząbków i nic |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 12:29
|
|
|
Lasgo07, w takim razie daj sobie z tym spokoj i obetnij linke przy skrzyni. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-03-2009, 12:33
|
|
|
ego, Lasgo07, a Ty na pewno dobry element próbujesz wykręcić? Jak zmieniałem u siebie linkę to widać, że dłuugo była nieodkręcana, ale trochę siły i poszła. Trzeba tylko dobrze złapać ten pierścień, albo mieć np. małą żabkę o regulowanym rozstawie. Albo po prostu odkręć ten mechanizm razem z linką i dopiero potem odkręć ją samą. |
_________________
|
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-07-2009, 15:21
|
|
|
przyjacielu drogi zeby zdjac linke licznika przy skrzyni ponizej nakretki linki masz taka gumowa lub plastikowa zawleczke ja sie wyciaga w poziomie a potem spruboj odkrecic linke ...ja juz to przerabialem w 3 autach.... |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|