Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukajace zawieszenie (nie wahacze!)
Autor Wiadomość
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2005, 12:51   Stukajace zawieszenie (nie wahacze!)

Witam,

W koncu sie udalo :D

Objawy: stukajace zawieszenie przednie przy pokonywaniu nierownosci; gluche dudnienie przy docisnieciu przodu hamulcem na "tarce" przed swiatlami, przy puszczaniu sprzegla i dodawaniu gazu po wrzuceniu dwojki/trojki pojedynczy stuk.

Wahacze mialem nowe, postawilem wiec na laczniki stabilizatora. BLAD :) Jak powiedzial znajomy mechanik specjalizujacy sie w naprawach Fiatow - nigdy nie slyszal, by zawieszenie tluklo sie przez laczniki :? I faktycznie wymiana gumek i wieszakow nic nie dala! Przy okazji wymiany mechanik zauwazyl jednak, ze mam uszkodzony jedna koncowke drazka kierowniczego. I to byl strzal w dziesiatke! =D>

Final: po wymianie koncowki nic nie stuka. Wreszcie moge normalnie jezdzic =D>

Pytanie retoryczne - jak to mozliwe by pracownik stacji w ktorej przeprowadzilem badanie techniczne do dowodu rejestracyjnego nie zauwazyl walnietej koncowki drazka, a zawracajac mi d... rzekomym (bo go nie bylo!) wyciekiem na polosi?! :evil:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
  
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-05-2005, 12:59   

A moze ten dzial do "Typowych usterek" + zmienic troche tytul tematu?
Co do gosci od stacji diagnostycznej to im glownie zalezy zeby $$$ sciagnac... taka to juz Polska. A w mniejszych miejscowosciach (jak u mnie) to przeglady koncza sie tak:

-Czesc Romek, co tam u Ciebie?
- A no wyszedl mi przeglad.
- Jak autko sie spisuje?
- A nadal chodzi jak widac.
- Ok to daj dowod ja Ci wbije i idz do kasy oplacic przeglad
- Dzieki i 3maj sie!
:P
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2005, 13:11   

miszko napisał/a:
Co do gosci od stacji diagnostycznej to im glownie zalezy zeby $$$ sciagnac... taka to juz Polska. A w mniejszych miejscowosciach (jak u mnie) to przeglady koncza sie tak:

-Czesc Romek, co tam u Ciebie?
- A no wyszedl mi przeglad.
- Jak autko sie spisuje?
- A nadal chodzi jak widac.
- Ok to daj dowod ja Ci wbije i idz do kasy oplacic przeglad
- Dzieki i 3maj sie!
:P


Wszystko prawda, tylko ze ten diagnosta byl wyjatkowo upierdliwy i z pasja szukal "dziury w calym". Fiatow nie lubi... :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 17-05-2005, 13:16   

Marcin, zmieniłeś końcówkę czy można bez demonatażu sprawdzić jej zuzycie?
Mi tez łomocze i czasami mam wrażenie, że przy jeździe na łuku jakby coś przeskoczyło.
Nie chcę robić wszystkiego po kolei, a tylko to co już do wymiany się nadaje.
Jak więc można to sprawdzić?
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2005, 13:28   

mkaminski100 napisał/a:
Marcin, zmieniłeś końcówkę czy można bez demonatażu sprawdzić jej zuzycie?
Mi tez łomocze i czasami mam wrażenie, że przy jeździe na łuku jakby coś przeskoczyło.
Nie chcę robić wszystkiego po kolei, a tylko to co już do wymiany się nadaje.
Jak więc można to sprawdzić?


No, ja tego nie wymienialem, choc jak sie ma sciagacz to ponoc prosta sprawa :) Pojechalem na wymiane lacznikow stabilizatora (z braku laku do Shell Autoserv) i gosc przy okazji sprawdzania reszty zawieszenia stwierdzil, ze jedna koncowka drazka nadaje sie do wymiany. Czyli widocznie da sie to sprawdzic :-k Inna sprawa, ze musiala byc juz faktycznie w stanie agonalnym...
W kazdym razie to bylo to 8)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-05-2005, 17:49   

Gdy miałem malucha na przeglądzie gość sprawdzał końcówki drążków kierowniczych ciągnąc w dół (auto było na podnośniku). Sprawdzałem później po n im daje sie w ten sposób wyczuć luz na tym przegubie.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 18-05-2005, 10:18   

Końcówkę można wymienić samemu i nie potrzeba do tego ściągacza-robiłem to kilka razy w różnych autach.Trzeba odkręcić nakrętkę,podłożyć podnośnik pod wachacz,podnieść i uderzyć kilka razy młotkiem i musi wyjść.Stara końcówka i tak jest do wymiany więc zgniecenie gwintu w końcówce nie ma przecież żadnego znaczenia.
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 18-05-2005, 10:45   

No, ale i tak po takiej zmianie trzeba jechać na ustawienie zbieżności.
W sumie chyba jednak lepiej samemu wymienić. Ja akurat nie do końca komukolwiek wierzę, bo zbyt wiele razy widziałem jak mechanicy oszukują lub chcą wymieniać duzo więcej niż być powinne.
     assistance   Moneta
 
 
BODEK 



Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 97
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 18-05-2005, 11:47   

Ustawienie zbieżności po wymienie to normalne,ale zawsze to parę złotych w kieszeni :) jak samemu się wymieni.
_________________
....i nikomu nie wolno się z tego śmiać.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2005, 12:24   

mkaminski100 napisał/a:
No, ale i tak po takiej zmianie trzeba jechać na ustawienie zbieżności.
W sumie chyba jednak lepiej samemu wymienić. Ja akurat nie do końca komukolwiek wierzę, bo zbyt wiele razy widziałem jak mechanicy oszukują lub chcą wymieniać duzo więcej niż być powinne.


Mozna samemu, ale nawet w Shell Autoserv to nie majatek - 25 PLN strona, a zbieznosc robia na miejscu. No i mechanikowi mozna patrzec caly czas na rece :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 18-05-2005, 12:27   

Taaa, jak masz Shell pod ręką. U nas to pewnie ze 100zł sobie zażyczą i łaskawie geometrie dorzucą.
Myślę, że jednak na początek będę musiał sam zobaczyć co to tam w zawieszeniu jest i co się do naprawy powinno nadawać, żeby mnie nikt nie naciągał. Przynajmniej wcześniej zobaczę.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2005, 12:34   

mkaminski100 napisał/a:
Taaa, jak masz Shell pod ręką. U nas to pewnie ze 100zł sobie zażyczą i łaskawie geometrie dorzucą.
Myślę, że jednak na początek będę musiał sam zobaczyć co to tam w zawieszeniu jest i co się do naprawy powinno nadawać, żeby mnie nikt nie naciągał. Przynajmniej wcześniej zobaczę.


Fakt. Podalem Shell za przyklad, bo w porownaniu z innymi warsztatami u nich jest "drogo", tj. gdzie indziej mozna wymienic koncowke i za 20 pln...
Ja sie chyba przestane sam zabierac za auto, bo typuje usterki nie wlasciwie :lol:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
wojcioo 



Wiek: 49
Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 30
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 02-08-2005, 17:11   

Mi z kolei też coś stukało w zawieszeniu i nie były to rzeczywiście wahacze ale gumowe osłony mocowania stabilzatorów. Było z tym trochę roboty ale treaz jest wszystko w porządku.
_________________
wojcioo
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load