[Benzyna] Pytanie o rurkę od filtra |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-06-2012, 08:57 [Benzyna] Pytanie o rurkę od filtra
|
|
|
Mam pytanko. Bo wiem że rurka która zaznaczona jest na zdjęciu (auto shagera) ma iśc aż za obudowę i wejśc na końcówkę przy kolektorze. U mnie jednak jest inaczej gdyż założyłem ją tak jak inna była wcześniej, czyli tylko do granicy obudowy.
I teraz pytanie czy ma to wpływ na jazdę, spalanie (LPG) i inne
Druga rzecz czy mogą byc skutki uboczne jeśli te rurkę rozciągnę na całą długośc
Oto foto :
|
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-06-2012, 09:14
|
|
|
Ta rurka zasysa gorące powietrze z nad kolektora wydechowego. Ponoć dzięki temu szybciej się nagrzewa zimą.
Wpływu na jazdę większego nie ma, niczemu nie zaszkodzi. Jak się przyjrzysz za silnikiem, to przy kolektorze będziesz miał (a przynajmniej powinieneś mieć) taką blaszkę z wystającym półkolem do mocowania drugiego końca. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-06-2012, 09:16
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | taką blaszkę z wystającym półkolem do mocowania drugiego końca. |
tak jest ona, to mam te rurkę rozciągnąc żeby było na całości tak czy nie ma sensu |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-06-2012, 10:03
|
|
|
Jak chcesz, to możesz. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2012, 12:14
|
|
|
Gdzieś tu na forum wyczytałem że ma wpływ na spalanie, wywaliłem tą rurkę całkowicie i zaślepiłem, tzn zablokowałem zawór znajdujący się w obudowie.
Tutaj masz ten temat http://forum.tempra.org/t...kty-vt10221.htm |
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-06-2012, 12:24
|
|
|
vego21 napisał/a: | tzn zablokowałem zawór znajdujący się w obudowie. | Błąd, przy niskich temperaturach tędy silnik zasysa większość powietrza, czyli będziesz go dusił. KrzychuB napisał/a: | myślałem że to ma też wpływ na spalanie LPG | Podobno ma, auto które szybciej się nagrzewa jednocześnie szybciej przełącza się z paliwożernego trybu pracy na normalny. Nie ukrywam: pierwszą zimę jak miałem Łajzę to grzała się tak sobie, natomiast później jak zamontowałem poprawnie tą rurkę to nie zdążyłem wyjechać z osiedla a na wskaźniku już było 60-70* |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-06-2012, 12:31
|
|
|
Cytat: | zdążyłem wyjechać z osiedla a na wskaźniku już było 60-70* |
i tu mi dałeś powód do poprawnego założenia. I teraz tak myślę, skoro szybko przełączam na gaz a temp za niska to się pewnie źle spala, więc jak teraz szybciorem złapie temperaturę to i spalanie powinno ulec poprawie. dzieki, poprawie to i zdam relacje czy lepiej |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2012, 12:33
|
|
|
Jelcyn, wiem, ten zawór sam się zamyka po nagrzaniu silnika. Ale nie widziałem różnicy, chodził równo, widocznie zasysał powietrze skąd indziej |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-06-2012, 17:42
|
|
|
KrzychuB, krotko a tresciwie - jezeli masz sekwencje, rurak musi byc, jezeli masz starsza generacje LPG, czyli jakis mikser i prosto w dolot to KATEGORYCZNIE NIE MA TEJ RURKI PRAWA BYC ! Chodzi o to, iz LPG starszej generacji nie lubia duzo powietrza w swej mieszance....ze o goracym powietrzu nie wspomne....
** Dodano: 23-06-2012, 18:42 **
zdejmij ja - spalanie od razu pojdzie w dol... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-06-2012, 18:58
|
|
|
Ciepłe powietrze powoduje zamuł auta na lpg i większe spalanie ( w tych instalacjach starszego typu )
Wywal tą rurę i zablokuj termostat zasysanego powietrza w pozycji pobierania zimnego powietrza. Spalanie spadnie i wzrośnie dynamika. Jak przyjdzie zima możesz ją założyć spowrotem i odblokować termostat ( o ile jest sprawny bo z tego co kojarze to w t/t rzadko kiedy działają |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 23-06-2012, 19:33
|
|
|
To co Ja mam całkiem te rure wywalic bo już się pogubiłem. W chwili obecnej to rurka jest tylko do końca obudowy filtra, nie podpinałem jej jeszcze tam gdzie ma iśc ....
** Dodano: 23-06-2012, 20:34 **
Luczu napisał/a: | zablokuj termostat zasysanego powietrza w pozycji pobierania zimnego powietrza. |
Co i jak i dużymi literami prosze |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 24-06-2012, 10:40
|
|
|
KrzychuB, przy wejściu do filtra powietrza (już w filtrze) jest klapka plastikowa która działa jak termostat. Trzeba ją zablokować w pozycji zasysania zimnego powietrza czyli nie znad kolektora czy skądś tam. LPG nie lubi ciepłego powietrza |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2012, 10:40
|
|
|
KrzychuB, ta rurka powinna być zdjęta już przez gazownika. Jeżeli chodzi o termostat, znajduje się w obudowie filtra, tuż za wejściem tej rurki. Ja tą klapkę w pozycji zamkniętej zablokowałem wkrętem, choć nie wiem czy ten termostat w ogóle działał, bo jak wyczytałem, to często się psuły. Zresztą w linku, który Ci podałem wyżej jest dość obszerny temat opisujący cały ten zabieg. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2012, 11:17
|
|
|
Ale jak tej rurki nie ma lub jest za krotka to niewazne skad zasysa bo i tak bedzie tylko zimne powietrze dostepne.Jesli wiec bez rurki to nie ma potrzeby blokowac klapki |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-06-2012, 11:34
|
|
|
shagger78, a myślisz, że z komory silnika nie będzie zasysał ciepłego powietrza? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-06-2012, 08:31
|
|
|
vego21,w komorze moze i jest cieple ale napewno nie gorace takie jak znad kolektora wydechowego |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-06-2012, 10:40
|
|
|
KrzychuB, tak. Zobacz wtedy czy są jakieś zmiany w jeździe, spalaniu. Ja wywaliłem tą rurkę, zablokowałem klapę i silnik ani się nie krztusił, ani nie dusił,czy mulił, jeszcze wlot zapchałem szmatą
Nawet jeśli miałbyś zaoszczędzić 0,5l gazu, to warto, a nic nie kosztuje.
Tu masz filmik jak chodził mój 1.4 na LPG po tych zabiegach Tipo 1.4 LPG |
|
|
|
|
|