Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Pytanie o rurkę od filtra
Autor Wiadomość
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2012, 08:57   [Benzyna] Pytanie o rurkę od filtra

Mam pytanko. Bo wiem że rurka która zaznaczona jest na zdjęciu (auto shagera) ma iśc aż za obudowę i wejśc na końcówkę przy kolektorze. U mnie jednak jest inaczej gdyż założyłem ją tak jak inna była wcześniej, czyli tylko do granicy obudowy.
I teraz pytanie czy ma to wpływ na jazdę, spalanie (LPG) i inne :?:
Druga rzecz czy mogą byc skutki uboczne jeśli te rurkę rozciągnę na całą długośc :?:

Oto foto :
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-06-2012, 09:14   

Ta rurka zasysa gorące powietrze z nad kolektora wydechowego. Ponoć dzięki temu szybciej się nagrzewa zimą.
Wpływu na jazdę większego nie ma, niczemu nie zaszkodzi. Jak się przyjrzysz za silnikiem, to przy kolektorze będziesz miał (a przynajmniej powinieneś mieć) taką blaszkę z wystającym półkolem do mocowania drugiego końca.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2012, 09:16   

Jelcyn napisał/a:
taką blaszkę z wystającym półkolem do mocowania drugiego końca.

tak jest ona, to mam te rurkę rozciągnąc żeby było na całości tak :?: czy nie ma sensu :?:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-06-2012, 10:03   

Jak chcesz, to możesz.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2012, 12:11   

czyli nic nie pomoże :P bo myślałem że to ma też wpływ na spalanie LPG :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2012, 12:14   

Gdzieś tu na forum wyczytałem że ma wpływ na spalanie, wywaliłem tą rurkę całkowicie i zaślepiłem, tzn zablokowałem zawór znajdujący się w obudowie.


Tutaj masz ten temat http://forum.tempra.org/t...kty-vt10221.htm
  
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2012, 12:22   

vego21, a ja właśnie myśle nad poprawnym połączeniem tej rurki i stąd moje pytania :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-06-2012, 12:24   

vego21 napisał/a:
tzn zablokowałem zawór znajdujący się w obudowie.
Błąd, przy niskich temperaturach tędy silnik zasysa większość powietrza, czyli będziesz go dusił.
KrzychuB napisał/a:
myślałem że to ma też wpływ na spalanie LPG
Podobno ma, auto które szybciej się nagrzewa jednocześnie szybciej przełącza się z paliwożernego trybu pracy na normalny. Nie ukrywam: pierwszą zimę jak miałem Łajzę to grzała się tak sobie, natomiast później jak zamontowałem poprawnie tą rurkę to nie zdążyłem wyjechać z osiedla a na wskaźniku już było 60-70*
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2012, 12:31   

Cytat:
zdążyłem wyjechać z osiedla a na wskaźniku już było 60-70*

i tu mi dałeś powód do poprawnego założenia. I teraz tak myślę, skoro szybko przełączam na gaz a temp za niska to się pewnie źle spala, więc jak teraz szybciorem złapie temperaturę to i spalanie powinno ulec poprawie. dzieki, poprawie to i zdam relacje czy lepiej :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2012, 12:33   

Jelcyn, wiem, ten zawór sam się zamyka po nagrzaniu silnika. Ale nie widziałem różnicy, chodził równo, widocznie zasysał powietrze skąd indziej :)
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-06-2012, 17:42   

KrzychuB, krotko a tresciwie - jezeli masz sekwencje, rurak musi byc, jezeli masz starsza generacje LPG, czyli jakis mikser i prosto w dolot to KATEGORYCZNIE NIE MA TEJ RURKI PRAWA BYC ! Chodzi o to, iz LPG starszej generacji nie lubia duzo powietrza w swej mieszance....ze o goracym powietrzu nie wspomne....

** Dodano: 23-06-2012, 18:42 **
zdejmij ja - spalanie od razu pojdzie w dol...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 23-06-2012, 18:58   

Ciepłe powietrze powoduje zamuł auta na lpg i większe spalanie ( w tych instalacjach starszego typu )

Wywal tą rurę i zablokuj termostat zasysanego powietrza w pozycji pobierania zimnego powietrza. Spalanie spadnie i wzrośnie dynamika. Jak przyjdzie zima możesz ją założyć spowrotem i odblokować termostat ( o ile jest sprawny bo z tego co kojarze to w t/t rzadko kiedy działają
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 23-06-2012, 19:33   

To co :?: Ja mam całkiem te rure wywalic :?: bo już się pogubiłem. W chwili obecnej to rurka jest tylko do końca obudowy filtra, nie podpinałem jej jeszcze tam gdzie ma iśc ....

** Dodano: 23-06-2012, 20:34 **
Luczu napisał/a:
zablokuj termostat zasysanego powietrza w pozycji pobierania zimnego powietrza.

Co i jak i dużymi literami prosze :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-06-2012, 10:40   

KrzychuB, przy wejściu do filtra powietrza (już w filtrze) jest klapka plastikowa która działa jak termostat. Trzeba ją zablokować w pozycji zasysania zimnego powietrza czyli nie znad kolektora czy skądś tam. LPG nie lubi ciepłego powietrza
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2012, 10:40   

KrzychuB, ta rurka powinna być zdjęta już przez gazownika. Jeżeli chodzi o termostat, znajduje się w obudowie filtra, tuż za wejściem tej rurki. Ja tą klapkę w pozycji zamkniętej zablokowałem wkrętem, choć nie wiem czy ten termostat w ogóle działał, bo jak wyczytałem, to często się psuły. Zresztą w linku, który Ci podałem wyżej jest dość obszerny temat opisujący cały ten zabieg.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2012, 11:17   

Ale jak tej rurki nie ma lub jest za krotka to niewazne skad zasysa bo i tak bedzie tylko zimne powietrze dostepne.Jesli wiec bez rurki to nie ma potrzeby blokowac klapki :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-06-2012, 11:34   

shagger78, a myślisz, że z komory silnika nie będzie zasysał ciepłego powietrza?
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-06-2012, 08:31   

vego21,w komorze moze i jest cieple ale napewno nie gorace takie jak znad kolektora wydechowego
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 25-06-2012, 08:53   

to co, mam tylko zblokowac w obudowie :?: i nic więcej tak :?:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-06-2012, 10:40   

KrzychuB, tak. Zobacz wtedy czy są jakieś zmiany w jeździe, spalaniu. Ja wywaliłem tą rurkę, zablokowałem klapę i silnik ani się nie krztusił, ani nie dusił,czy mulił, jeszcze wlot zapchałem szmatą :D
Nawet jeśli miałbyś zaoszczędzić 0,5l gazu, to warto, a nic nie kosztuje.

Tu masz filmik jak chodził mój 1.4 na LPG po tych zabiegach Tipo 1.4 LPG
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load