Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator nie działa
Autor Wiadomość
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-04-2005, 14:53   Wentylator nie działa

Tempra SW 1,9TD automatyczna klima centralny zamek el. lusterka rocznik1993 przebieg 165tyś. Nie załącza się wentylator chłodnicy przekażniki sprawdzone podobno jest powiązanie z czujnikiem ciśnienia w klimie. Gdyby ktoś miał schemat elektryczny zasilania wentylatora dla wersji z klimą. Mam schemat bez klimy "mogę użyczyć" ale nic nie pasuje
     assistance   Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 23-04-2005, 15:39   

Więc sprawdź czujnik temperatury w chłodnicy.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-04-2005, 15:32   

Moze padl silnik wentylatora?
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2005, 12:17   Wentylator chłodnicy

Kolego JACA

Ja ostatnio również zajmowałem się wentylatorem chłodnicy. To urządzenie załączane jest przed czujnik termostatyczny wkręcony do chłodnicy. W moim przypadku jeden z przewodów odpadł skorodowany i tkwił w gniazdu czujnika udając podłączenie. Złączyłem te dwa przewody "omijąc" czujnik i wentylator chodził cały czas. Podłączenie do czujnika "reanimowałem" i kupiłem nowy czujnik a wymienię jak będzie cieplej.

W Twoim poście nie piszesz - czy sprawdzałeś bezpiecznik?
W silnikach benzynowych ten bezpiecznik jest w skrzynce bezpieczników od ikoną "wentylatora z obwódką" , a w silnikach diesla ten bezpiecznik jest w dodatkowej małej skrzynce umieszczonej po lewej stronie - tak napisane jest w instrukcji.

Podobno w wentylatorach chłodnicy stosowanych w dieslach zastosowano dwie predkości obrotowe wentylatora nazywając je stopniami. Więc najprawdopodobniej jest jeszcze jakiś inny czujnik odpowiedzialny za kierowanie pracą wentylatora ze wzgle na zapotrzebowanie na obroty.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-04-2005, 15:35   

Narazie ustaliłem:
Bezpieczniki sprawne, wentylator zwarty "na krótko" działa czujniki o.k.
jest przerwa w oporze I biegu poprzedni właściciel zmostkował przewody.
Pominięcie opornika wykończyło przekaźnik I biegu dzisiaj zamontuje nowy przekaźnik i opór.
Dam znać co z tego wyszło
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-04-2005, 16:44   

Własnie 3/4 padow elektroniki w T/T to wina ze ktos cos grzebal.
Na drugim miejscu to usterki typu przepalone/nadpalone kable, przepalone bezpieczniki lub uszkodzone rezystory.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 02-05-2005, 12:57   

A więc:
Przekaźniki sprawdziłem niezbyt dokładnie :evil: .
Zwarty opornik I biegu wentylatora powodował większe obciążenie prądowe przekaźnika I biegu, przełączał prąd dwukrotnie większy od znamionowego co go „wykończyło”.
Wentylator na pierwszym biegu jest sterowany z pierwszego stopnia dwustopniowego czujnika ciśnienia za sprężarką klimatyzacji umieszczonego w chłodnicy czynnika przed chłodnicą „wody”. Jeżeli załączy się klimatyzacje to sprężarka cały czas pracuje, a wentylator załącza się cyklicznie schładzając sprężany czynnik. Bez wentylatora klimatyzacja załączała się i po chwili wyłączała się. Całe sterowanie jest w skrzyneczce umieszczonej nad prawym reflektorem. Jest tam przekaźnik I biegu wentylatora oraz przekaźnik sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki.
Druga para styków czujnika ciśnienia nie pozwala załączyć sprężarki jeśli nie ma wystarczającego ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji.


P.s.
Nie wyrobiłem się na zlot żałuję :( (przerejestrowanie, ubezpieczenie, przegląd), ale na następnym jestem „bankowo”.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load