|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wentylator nie działa |
Autor |
Wiadomość |
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-04-2005, 14:53 Wentylator nie działa
|
|
|
Tempra SW 1,9TD automatyczna klima centralny zamek el. lusterka rocznik1993 przebieg 165tyś. Nie załącza się wentylator chłodnicy przekażniki sprawdzone podobno jest powiązanie z czujnikiem ciśnienia w klimie. Gdyby ktoś miał schemat elektryczny zasilania wentylatora dla wersji z klimą. Mam schemat bez klimy "mogę użyczyć" ale nic nie pasuje |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-04-2005, 15:39
|
|
|
Więc sprawdź czujnik temperatury w chłodnicy. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-04-2005, 15:32
|
|
|
Moze padl silnik wentylatora? |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 12:17 Wentylator chłodnicy
|
|
|
Kolego JACA
Ja ostatnio również zajmowałem się wentylatorem chłodnicy. To urządzenie załączane jest przed czujnik termostatyczny wkręcony do chłodnicy. W moim przypadku jeden z przewodów odpadł skorodowany i tkwił w gniazdu czujnika udając podłączenie. Złączyłem te dwa przewody "omijąc" czujnik i wentylator chodził cały czas. Podłączenie do czujnika "reanimowałem" i kupiłem nowy czujnik a wymienię jak będzie cieplej.
W Twoim poście nie piszesz - czy sprawdzałeś bezpiecznik?
W silnikach benzynowych ten bezpiecznik jest w skrzynce bezpieczników od ikoną "wentylatora z obwódką" , a w silnikach diesla ten bezpiecznik jest w dodatkowej małej skrzynce umieszczonej po lewej stronie - tak napisane jest w instrukcji.
Podobno w wentylatorach chłodnicy stosowanych w dieslach zastosowano dwie predkości obrotowe wentylatora nazywając je stopniami. Więc najprawdopodobniej jest jeszcze jakiś inny czujnik odpowiedzialny za kierowanie pracą wentylatora ze wzgle na zapotrzebowanie na obroty. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 15:35
|
|
|
Narazie ustaliłem:
Bezpieczniki sprawne, wentylator zwarty "na krótko" działa czujniki o.k.
jest przerwa w oporze I biegu poprzedni właściciel zmostkował przewody.
Pominięcie opornika wykończyło przekaźnik I biegu dzisiaj zamontuje nowy przekaźnik i opór.
Dam znać co z tego wyszło |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 16:44
|
|
|
Własnie 3/4 padow elektroniki w T/T to wina ze ktos cos grzebal.
Na drugim miejscu to usterki typu przepalone/nadpalone kable, przepalone bezpieczniki lub uszkodzone rezystory. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-05-2005, 12:57
|
|
|
A więc:
Przekaźniki sprawdziłem niezbyt dokładnie .
Zwarty opornik I biegu wentylatora powodował większe obciążenie prądowe przekaźnika I biegu, przełączał prąd dwukrotnie większy od znamionowego co go „wykończyło”.
Wentylator na pierwszym biegu jest sterowany z pierwszego stopnia dwustopniowego czujnika ciśnienia za sprężarką klimatyzacji umieszczonego w chłodnicy czynnika przed chłodnicą „wody”. Jeżeli załączy się klimatyzacje to sprężarka cały czas pracuje, a wentylator załącza się cyklicznie schładzając sprężany czynnik. Bez wentylatora klimatyzacja załączała się i po chwili wyłączała się. Całe sterowanie jest w skrzyneczce umieszczonej nad prawym reflektorem. Jest tam przekaźnik I biegu wentylatora oraz przekaźnik sprzęgła elektromagnetycznego sprężarki.
Druga para styków czujnika ciśnienia nie pozwala załączyć sprężarki jeśli nie ma wystarczającego ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji.
P.s.
Nie wyrobiłem się na zlot żałuję (przerejestrowanie, ubezpieczenie, przegląd), ale na następnym jestem „bankowo”. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|