Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wysokie obroty
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-05-2008, 22:57   wysokie obroty

Witam. Zastanawiałem się z kolegą , czy np. silnik w tipolcu rozgrzany do 50 stopni i przytrzymany na postoju z gazem do dechy przez jakies 3 sekundy zaszkodzi silnikowi jesli tak to w jakim stopniu - może to i głupie pytanie ale gdzie mam się spytać jak nie tu ;)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-05-2008, 23:37   

Witam
Generalnie silnikowi potrzebne są zmienne obroty, także te wyższe, nie polecałbym piłowania silnika zbyt długo na szybkich obrotach bez obciązenia, gdyż szybko się rozgrzewa, a na postoju nie ma odpowiedniego chłodzenia, szczególnie niepolecane jest zagrzewanie w ten sposób silnika, zbyt szybkie nagrzanie może uszkodzić głowice, lub conajmniej wydmuchać uszczelkę, natomiast podczas jazdy (na odpowiednim biegu oczywscie), wyższe obroty są jak najbardziej wskazane, olej i płyn chłodzący szybko krązy w silniku, wypala się nagar w silniku, a sam silnik pracuję w najbardzij korzystnym zakresie obrotów - pomiedzy max momentem obrotowym i max. mocą.
Bardziej szkodliwe dla silnika są zbyt niskie obroty przy zbyt wysokim biegu, brak wtedy odpowiedniego ciśnienia oleju w układzie i szczególnie panewki wału korbowego i rozrządu dostają po "grzbiecie", odkłada się niespalone paliwo w postaci nagaru co w konsekwencji pogarsza chłodzeni silnika.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-05-2008, 23:43   

dzięki :) za odp.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pawelgda 


Wiek: 68
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 15-06-2008, 23:55   

szefu 50 stopni to nie wiele, w tej temp glowica ma bardzo roznie rozsiane temp i nie zaleca sie, moze peknac, tyle od gory

jesli chodzi o dol czyli wal korbowy to powiem ci szef ze wszystko zalezy od tego czy masz idealnie wywazony wal i czy panewy masz ok no i jaki masz olej, bo na takim lotosie city to ci zerwie film oleju raz dwa i masz po panewkach po takim popisie

ogolem zalecam nie palowac samochodow ktorych nie mamy od nowosci i nigdy nie remontowalismy a 3 sekundy na slabo rozgrzanym silniku z obrotami na odcieciu to kat

kat dlatego ze w momencie odciencia dawki silnik jest minimalnie zdlawiony i na korbowodach wystepuje wtedy ogromna zmiana momentow bezwaladnosci i najbardziej dostaja

jezeli silnik igla to nie stanie sie nic

jak minimalny luz na panewkach - na pewno sie powiekszy

czesc szef
_________________
szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load